Mercedes nu se lasă păcălită de Red Bull: "Au un motor la fel de performant, dar sunt deficitari la forţa de apăsare aerodinamică"

de Daniel Popescu
Marti, 12.07.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes susţine că Red Bull beneficiază de un motor Renault aproximativ la fel de puternic, însă explică diferenţa de viteză pe liniile drepte prin setările aerodinamice.

Mercedes este echipa care a profitat cel mai mult de introducerea noilor motoare V6 de 1.6 litri în sezonul 2014, iar de atunci a dominat competiţia cu autoritate.

Oficialii campioanei mondiale considera însă că în prezent Red Bull Racing beneficiază de un motor Renault aproximativ la fel de puternic, în ciuda faptului că echipa austriacă susţine că unitatea de propulsie reprezintă principala sa deficienţă.

"Este interesant că Red Bull spune întotdeauna o poveste despre puterea scăzută pe care o are, dar în cursa de la Silverstone au ales un nivel mai ridicat al aripii decât noi. Prin urmare, aparent au mai puţină putere şi sunt mai rapizi în viraje, pentru că aceasta este alegerea lor. În realitate, nu este o diferenţă uriaşă între motoare, dar încă există diferenţe în nivelul de forţă de apăsare aerodinamică", a explicat Paddy Lowe, directorul tehnic al Mercedes.

Urmareste Automarket
Pe de altă parte, Lowe este surprins de faptul că performanţele unor echipe variază puternic în funcţie de configuraţia circuitelor pe care au loc cursele, deşi acest lucru se întâmplă uneori şi în trecut.

"Trebuie să admit că niciodată nu am înţeles pe deplin variaţiile de performanţă în funcţie de circuit.

este ceva ce încercăm constant să înţelegem, dar am văzut unele variaţii foarte interesante în diferenţe", a adăugat el.

Via Motorsport

Comentarii (8)

  • Marius
    Pai daca e asa si Mercedes au un sasiu superior si un motor identic cu Renault pot sa le vanda motorul si sa demonstreze ca e asa. Dar asta e politica. Anul trecut au refuzat sa le vanda motorul si pe viitor daca le-ar cere motorul ar refuza sa-l vanda din n motive. Dupa cum spuneam poliitca:(
    14 7
  • daniel
    Nu e nici o politica Marius.
    Merc au investit enorm in dezvoltarea monopostului din toate punctele de vedere, au recurs inclusiv la cel putin un test ilegal ca sa inteleaga mai bine cum functioneaza intregul. Ce interes ar avea sa dea munca lor la o echipa care datorita aerodinamicii superioare a castigat 4 campionate?
    Nu uita ca sint echipe in F1 care sint echipate cu motoare Mercedes dar nu au nici pe departe rezultatele echipei de fabrica. Nu stiu sa dezvolte monopostul? Nu inteleg functionarea lui?
    E interesant ca de doua curse Williams nu mai inteleg nimic insa ForceIndia puncteaza frumos si constant (asta daca nu raman fara frane sau fara motor). Au primit un update care la unii a functionat iar laaltii ... nu!
    14 2
  • @Marius
    Faptul ca au refuzat tinea de 2 aspecte:
    1. Modul in care sa comportat RB cu Renault ...
    2. Faptul ca cele 2 echipe au cam acelasi buget (declarat). Din aceeasi bani Mercedes trebuia sa dezvolte si monopostul si motorul, pe cand, RB cumpara motorul si avea un avantaj imens de resurse pentru monopost. In conditiile actuale ambele echipe investesc in amandoua capitolele...
    10 3
  • @Kyro
    Punctul 2 nu cred ca este valabil, cu banii pe care ii primea Mercedes de la RBR pentru motor ii folosea pentru dezvoltarea sasiului deci aveau un buget mai mare decat RBR la capitolul asta. Mai degraba au evitat sa le dea motorul din cauza comportamentului si plus ca aveau sanse mari sa domine RBR cu un motor Mercedes cred eu.
    2 1
  • @zxc
    Exista si o restrictie legata de numarul de angajatii care ii poate avea o echipa. De aia ziceam "resurse". Mercedes castigau cateva milioane dar RB castiga aproximativ 40 de ingineri pentru dezvoltarea sasiului
    5 1
  • Cristi
    Am avut 2 zile de teste la Silverstone. Nu publicati nimic?!
    4 0
  • pif666
    corect: motorul este la fel de performant ca si la mercedes si ca ferrari deasemenea. insa motorul are o importanta minora acum. conteaza sistemul de recuperare a energiei,motorul electric, si apoi cel mai important aspect,pozitionarea diverselor componente pt o mai buna distributie a maselor cat si racire,aerodinamica,forta de apasare,etc.
    motorul in zilele nostre nu mai reprezinta nici macar 10% din potentialul masini.
    si nu in ultimul rand magariile minora ,dar care fac diferenta: setare sau mapare agresiva pt 2 tururi cat sa obtii polul,cat si manevre cu presiunea in anvelope si altele care momentan nu au iesit la lumina.
    formula 1 din pacate inseamna multa electronica si pilotaj mai putin.
    de aici si caderea in picaj a f1 si depasirea ei de catre moto gp. acolo piloti inseamna enorm,sau egalat si motocicletele,electronica este identica pt toti: magnetti marelli.
    in f1 multa politica,mult rahat mancat de fosila de ecleston. o sa o duca in derizoriu ,daca nu cumva a dus-o deja.
    pacat pt fani impatimitidar eu unul am pierdut interesul.
    la moto gp ma uit cu emotii,traiesc cursa, in schimb la f1 :plictiseala.
    pacat !
    2 8
  • GrosJan
    Au un pilot Verstappen, imo, cel mai bun de pe grila momentan.
    2 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru