Mercedes este echipa care a profitat cel mai mult de introducerea noilor motoare V6 de 1.6 litri în sezonul 2014, iar de atunci a dominat competiţia cu autoritate.
Oficialii campioanei mondiale considera însă că în prezent Red Bull Racing beneficiază de un motor Renault aproximativ la fel de puternic, în ciuda faptului că echipa austriacă susţine că unitatea de propulsie reprezintă principala sa deficienţă.
"Este interesant că Red Bull spune întotdeauna o poveste despre puterea scăzută pe care o are, dar în cursa de la Silverstone au ales un nivel mai ridicat al aripii decât noi. Prin urmare, aparent au mai puţină putere şi sunt mai rapizi în viraje, pentru că aceasta este alegerea lor. În realitate, nu este o diferenţă uriaşă între motoare, dar încă există diferenţe în nivelul de forţă de apăsare aerodinamică", a explicat Paddy Lowe, directorul tehnic al Mercedes.
Pe de altă parte, Lowe este surprins de faptul că performanţele unor echipe variază puternic în funcţie de configuraţia circuitelor pe care au loc cursele, deşi acest lucru se întâmplă uneori şi în trecut."Trebuie să admit că niciodată nu am înţeles pe deplin variaţiile de performanţă în funcţie de circuit.
este ceva ce încercăm constant să înţelegem, dar am văzut unele variaţii foarte interesante în diferenţe", a adăugat el.Via Motorsport
Merc au investit enorm in dezvoltarea monopostului din toate punctele de vedere, au recurs inclusiv la cel putin un test ilegal ca sa inteleaga mai bine cum functioneaza intregul. Ce interes ar avea sa dea munca lor la o echipa care datorita aerodinamicii superioare a castigat 4 campionate?
Nu uita ca sint echipe in F1 care sint echipate cu motoare Mercedes dar nu au nici pe departe rezultatele echipei de fabrica. Nu stiu sa dezvolte monopostul? Nu inteleg functionarea lui?
E interesant ca de doua curse Williams nu mai inteleg nimic insa ForceIndia puncteaza frumos si constant (asta daca nu raman fara frane sau fara motor). Au primit un update care la unii a functionat iar laaltii ... nu!
Faptul ca au refuzat tinea de 2 aspecte:
1. Modul in care sa comportat RB cu Renault ...
2. Faptul ca cele 2 echipe au cam acelasi buget (declarat). Din aceeasi bani Mercedes trebuia sa dezvolte si monopostul si motorul, pe cand, RB cumpara motorul si avea un avantaj imens de resurse pentru monopost. In conditiile actuale ambele echipe investesc in amandoua capitolele...
Punctul 2 nu cred ca este valabil, cu banii pe care ii primea Mercedes de la RBR pentru motor ii folosea pentru dezvoltarea sasiului deci aveau un buget mai mare decat RBR la capitolul asta. Mai degraba au evitat sa le dea motorul din cauza comportamentului si plus ca aveau sanse mari sa domine RBR cu un motor Mercedes cred eu.
Exista si o restrictie legata de numarul de angajatii care ii poate avea o echipa. De aia ziceam "resurse". Mercedes castigau cateva milioane dar RB castiga aproximativ 40 de ingineri pentru dezvoltarea sasiului
motorul in zilele nostre nu mai reprezinta nici macar 10% din potentialul masini.
si nu in ultimul rand magariile minora ,dar care fac diferenta: setare sau mapare agresiva pt 2 tururi cat sa obtii polul,cat si manevre cu presiunea in anvelope si altele care momentan nu au iesit la lumina.
formula 1 din pacate inseamna multa electronica si pilotaj mai putin.
de aici si caderea in picaj a f1 si depasirea ei de catre moto gp. acolo piloti inseamna enorm,sau egalat si motocicletele,electronica este identica pt toti: magnetti marelli.
in f1 multa politica,mult rahat mancat de fosila de ecleston. o sa o duca in derizoriu ,daca nu cumva a dus-o deja.
pacat pt fani impatimitidar eu unul am pierdut interesul.
la moto gp ma uit cu emotii,traiesc cursa, in schimb la f1 :plictiseala.
pacat !