Forul mondial aşteaptă un vot unanim al echipelor pentru a interzice utilizarea acestei tehnologii, iar presa internaţională susţine că McLaren, Ferrari şi Caterham sunt pregătite să depună contestaţii oficiale la curse dacă interzicerea sistemului nu va intra în vigoare începând cu Marele Premiu al Germaniei.
Aproape fiecare echipă de pe grila de start foloseşte o astfel de suspensie activa, însă cele mai performante soluţii au fost dezvoltate de Mercedes şi Red Bull Racing. Niki Lauda, preşedintele Mercedes, a admis că nu înţelege de ce tehnologia a devenit ilegală la atât de mult timp de când a fost introdusă.
"Sistemul a fost utilizat de doi ani şi jumătate şi toate inspecţiile tehnice s-au realizat fără obiecţii, aşa că este dificil să înţelegem de ce perspectiva s-a schimbat dintr-o dată.
Nu vrem să mai investim în ceva care încalcă regulamentul tehnic. Vrem să ştim dacă sistemul este legal sau ilegal", a declarat el pentru publicaţia Auto Motor und Sport.FRIC este un tip de suspensie activă care este controlată prin intermediul unui sistem hidraulic, iar rolul acesteia este să menţină constantă garda la sol a monopostului pentru o performanţă mai bună. Numele FRIC provine de la Front and Rear Interactive Control, ceea ce în limba română s-ar traduce textual prin "control interactiv pentru partea din faţă şi din spate".
Via GMM
Ca alte echipe cu pretentii se chinuie in pluton.
Mercedes a facut monopostul cel mai rapid, fuge cu titlul si se omoara spectacolul. Din cauza asta, schimbam regulile din mers si le mai dam o sansa si altora.
D7DC
Cine sa batea cu el ?? doar umbra lui ..asa ca lasa sa mai proftite si altii