Mercedes nu înţelege rostul interzicerii suspensiei active FRIC

de Daniel Popescu
Joi, 10.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Niki Lauda a admis că nu înţelege modul în care FIA a ajuns la concluzia că suspensia activă FRIC este ilegală la aproximativ doi ani de la introducerea acesteia în Formula 1.

Sistemul a fost utilizat de doi ani şi jumătate şi toate inspecţiile tehnice s-au realizat fără obiecţii, aşa că este dificil să înţelegem de ce perspectiva s-a schimbat dintr-o dată.

Niki Lauda
Presedinte Mercedes
FIA a informat echipele în această săptămână că suspensia activă de tip FRIC inovată de Mercedes la începutul anului trecut ar putea încălca regulamentul tehnic în vigoare.

Forul mondial aşteaptă un vot unanim al echipelor pentru a interzice utilizarea acestei tehnologii, iar presa internaţională susţine că McLaren, Ferrari şi Caterham sunt pregătite să depună contestaţii oficiale la curse dacă interzicerea sistemului nu va intra în vigoare începând cu Marele Premiu al Germaniei.

Aproape fiecare echipă de pe grila de start foloseşte o astfel de suspensie activa, însă cele mai performante soluţii au fost dezvoltate de Mercedes şi Red Bull Racing. Niki Lauda, preşedintele Mercedes, a admis că nu înţelege de ce tehnologia a devenit ilegală la atât de mult timp de când a fost introdusă.

"Sistemul a fost utilizat de doi ani şi jumătate şi toate inspecţiile tehnice s-au realizat fără obiecţii, aşa că este dificil să înţelegem de ce perspectiva s-a schimbat dintr-o dată.

Nu vrem să mai investim în ceva care încalcă regulamentul tehnic. Vrem să ştim dacă sistemul este legal sau ilegal", a declarat el pentru publicaţia Auto Motor und Sport.

FRIC este un tip de suspensie activă care este controlată prin intermediul unui sistem hidraulic, iar rolul acesteia este să menţină constantă garda la sol a monopostului pentru o performanţă mai bună. Numele FRIC provine de la Front and Rear Interactive Control, ceea ce în limba română s-ar traduce textual prin "control interactiv pentru partea din faţă şi din spate".

Via GMM

Comentarii (8)

  • Pur si simplu, pentru spectacol :))
    9 5
  • Rusine Mclaren. Rusine Mclaren, pentru cardasia cu Ferrari. Lasa-i pe Mercedes sa domine pentru a nu vedea mizeriile rosii in fatza.
    14 22
  • ,,Mirciulica ,,ia o aspirina si revinoti la imeriul tau de cih ..deocamdata mclaren este o mizerie mai mare decit alte echipe..cind or fi in fata mai vorbim ,,pina atunci ascundete
    10 9
  • Na Mircea si ziceai de ferrari, uite ca mclarena face asta asa ca...
    2 2
  • Iar nu si-o luat mirshea asta pastilele sau deja nu mai sunt patile pentru el? Nici troll nu mai poate fi numit, deja ii muma troll-ilor.....
    8 4
  • ovidiu15081982
    sa interzica toate gadgeturile ca sa fie show !! ne ia somnul la curse, de cand domina mertanul, sa interzica si drs si kers totul !
    4 3
  • JugaruGabi
    Lauda nu intelege de ce le interzice FRIC-ul?
    Ca alte echipe cu pretentii se chinuie in pluton.
    Mercedes a facut monopostul cel mai rapid, fuge cu titlul si se omoara spectacolul. Din cauza asta, schimbam regulile din mers si le mai dam o sansa si altora.

    D7DC
    2 4
  • Formel 1
    Lasa ca si Redbull au avut anii trcuti un monopost cau care concurau numai ei ..ma refer la Vitel..ala nu mai strica spectacolul 4 ani la rand
    Cine sa batea cu el ?? doar umbra lui ..asa ca lasa sa mai proftite si altii
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru