Mercedes: "Nu am apelat la trucuri pentru scăderea presiunii în pneuri"

de Daniel Popescu
Luni, 07.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes insistă că nu a apelat la niciun truc prin care presiunea în pneuri să scadă pe parcursul cursei de la Monza, după ce echipa a fost investigată de comisarii de cursă.

Esential 19.5 PSI a fost presiunea minima pentru pneuri impusa de Pirelli
19.3 PSI a fost presiunea pe care a avut-o unul dintre pneurile folosite de Lewis Hamilton
0.3 PSI a fost diferenta intre presiunea minima impusa de Pirelli si cea inregistrata pe unul dintre pneurile monopostului lui Lewis Hamilton
Victoria obţinută de Lewis Hamilton în Marele Premiu al Italiei a fost pusă sub semnul întrebării imediat după finalul cursei, după ce FIA a dezvăluit că pilotul echipei Mercedes şi coechipierul său Nico Rosberg au avut o presiune mai mică la pneul stânga-spate.

Astfel, Pirelli a impus o presiune minimă de 19.5 PSI, în timp ce unul dintre pneurile de pe cele două monoposturi Mercedes au avut 19.2 PSI şi, respectiv, 18.4 PSI. În cele din urmă, FIA nu a luat nicio măsură, întrucât o analiză a evenimentelor a evidenţiat că presiunea în pneuri era regulamentară în momentul în care acestea au fost montate pe monoposturi.

Cu toate acestea, au existat speculaţii potrivit cărora Mercedes a apelat la diverse trucuri pentru ca presiunea să scadă în timp ce monopostul rulează pe circuit, fapt negat de directorul de motorsport Toto Wolff.

"Pot să exclud în mod categoric acest lucru. Am lucrat îndeaproape cu Pirelli pentru a găsi soluţii pentru că pneurile să fie sigure. Exclud posibilitatea ca noi să fim cei care încercăm să obţinem un avantaj într-un mod neştiinţific şi necontrolabil. Cum vreţi să măsurăm cât scade presiunea când deconectezi husele pentru pneuri? De ce am face asta pentru un singur monopost şi de ce ar exista această discrepanţă între două monoposturi?", se întreabă austriacul.

Cum se poate micşora presiunea în timpul cursei?

Există mai multe metode prin care o echipă poate păcăli regulamentul impus de Pirelli. Cea mai simplă este folosirea unor huse de încălzire pentru pneuri la o temperatură semnificativ mai ridicată decât cea normală, însă FIA a explicat că germanii au respectat regulamentul în această privinţă.

Pe de altă parte, presiunea ar putea scădea prin intermediul unor setări, însă o sursă din cadrul unei echipe a explicat că scăderea presiunii este normală pe parcursul unei curse, în special dacă se apelează la o strategie cu o singură oprire la boxe, aşa cum a fost cazul la Monza.

"Setările monopostului favorizează o reducere a presiunii, dar factorul principal este uzura pneurilor.

Pe măsură ce stratul de cauciuc se reduce, temperaturile scad, iar aerul din interior se răceşte, ceea ce conduce la o scădere a presiunii", a explicat oficialul echipei care nu a dorit să-i fie făcută publică identitatea.

Via Motorsport, Motorsport

Comentarii (4)

  • Aţi umblat cu cioara vopsită, ce să mai discutăm.
    Este o coincidenţă prea mare ca ambele monoposturi să sufere de aceeaşi meteahnă, în acelaşi timp.
    17 12
  • Ok, am intrebari suplimentare: de ce discrepanţa dintre piloti? Si de ce doar Merdeces a intrat sub limita impusa? De ce nu au fost luate in calcul conditiile de masurare identice cu cele dinaintea cursei ca sa nu fie probleme de temperatura, sau daca permanent trebuie sa existe presiunea indiferent de conditii, de ce s-a facut rabat?
    10 2
  • Corect jumbo1974ro!
    3 2
  • Adrian
    Ca să nu mai existe astfel de suspiciuni trebuie impusă o presiune minimă în pneuri la temperatura ambiantă și nu la temperatura pe care o au pneurile când sunt scoase din huse sau pe circuit.
    Dacă se dorește se poate calcula cât trebuie să fie presiunea în pneuri când sunt reci pentru ca în cursă să aibă presiunea minimă stabilită de Pireli.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru