Astfel, Pirelli a impus o presiune minimă de 19.5 PSI, în timp ce unul dintre pneurile de pe cele două monoposturi Mercedes au avut 19.2 PSI şi, respectiv, 18.4 PSI. În cele din urmă, FIA nu a luat nicio măsură, întrucât o analiză a evenimentelor a evidenţiat că presiunea în pneuri era regulamentară în momentul în care acestea au fost montate pe monoposturi.
Cu toate acestea, au existat speculaţii potrivit cărora Mercedes a apelat la diverse trucuri pentru ca presiunea să scadă în timp ce monopostul rulează pe circuit, fapt negat de directorul de motorsport Toto Wolff.
"Pot să exclud în mod categoric acest lucru. Am lucrat îndeaproape cu Pirelli pentru a găsi soluţii pentru că pneurile să fie sigure. Exclud posibilitatea ca noi să fim cei care încercăm să obţinem un avantaj într-un mod neştiinţific şi necontrolabil. Cum vreţi să măsurăm cât scade presiunea când deconectezi husele pentru pneuri? De ce am face asta pentru un singur monopost şi de ce ar exista această discrepanţă între două monoposturi?", se întreabă austriacul.Cum se poate micşora presiunea în timpul cursei?
Există mai multe metode prin care o echipă poate păcăli regulamentul impus de Pirelli. Cea mai simplă este folosirea unor huse de încălzire pentru pneuri la o temperatură semnificativ mai ridicată decât cea normală, însă FIA a explicat că germanii au respectat regulamentul în această privinţă.
Pe de altă parte, presiunea ar putea scădea prin intermediul unor setări, însă o sursă din cadrul unei echipe a explicat că scăderea presiunii este normală pe parcursul unei curse, în special dacă se apelează la o strategie cu o singură oprire la boxe, aşa cum a fost cazul la Monza.
"Setările monopostului favorizează o reducere a presiunii, dar factorul principal este uzura pneurilor.
Pe măsură ce stratul de cauciuc se reduce, temperaturile scad, iar aerul din interior se răceşte, ceea ce conduce la o scădere a presiunii", a explicat oficialul echipei care nu a dorit să-i fie făcută publică identitatea.Via Motorsport, Motorsport
Este o coincidenţă prea mare ca ambele monoposturi să sufere de aceeaşi meteahnă, în acelaşi timp.
Dacă se dorește se poate calcula cât trebuie să fie presiunea în pneuri când sunt reci pentru ca în cursă să aibă presiunea minimă stabilită de Pireli.