În acest context, nu este o surpriză că Niki Lauda, preşedintele fără rol de execuţie al echipei, apreciază decizia producătorului italian de a schimba structura pneurilor începând cu Marele Premiu al Canadei. Austriacul încearcă însă să justifice această apreciere prin faptul că fanii vor avea parte de mai mult spectacol în curse.
"Schimbarea este pozitivă, iar acum vorbesc în calitate de observator neutru şi nu de preşedinte Mercedes. Nimeni nu mai înţelege ce se întâmplă şi nu mai există lupte unu contra unu, pentru că toată lumea se concentreza pe pneuri. Cursele nu trebuie câştigate de cel mai lent pilot. Toată lumea speră doar să fie în fereastra de utilizare a pneurilor şi de multe ori este doar o coincidenţă", a declarat triplul campion mondial.Declaraţiile sale sunt în acord cu cele ale campioanei mondiale Red Bull Racing, care a avut de asemenea numeroase probleme cu noile pneuri. În schimb, Lotus a criticat vehement decizia de a schimba pneurile în timpul sezonului, în special întrucât este echipa care reuşeşte să gestioneze cel mai eficient cauciucurile.
Via GMM
Pai cum sa castige un pilot lent de locu 12 cum a fost ham ham in spania, o cursa in situatia de fata? sau rosberg sau vettel sau webber..
Vrem realmente curse care sa fie decise de pneuri? Vrem o formula 1 in care pneurile sa fie elementul central, in care abilitatea de a gestiona pneurile sa fie cea mai importanta calitate a unui pilot sau a unei echipe? Ce legatura are asta cu competitiile automobilistice? Noi ca fani, vedem piloti care merg mai repede sau mai incet, fara sa stim de ce. La final, vedem clasamentul si il admiram pe castigator, fara a reflecta prea mult la ce a facut pentru a castiga. Vedem depasiri, dar ce relevanta au, daca pilotul din fata se trage la o parte pentru a nu-si degrada pneurile in lupta?
O parte din fanii sporturilor cu motor admirăm piloții care luptă roată la roată, care sunt capabili să forțele până la limită, echipele care pot dezvolta puterea motorarelor sau stabilitatea aerodinamică a șasiurilor. Probabil o altă parte din fani apreciază piloții experți în a merge pe degete, pentru a nu-și uza pantofii. Întrebarea este din ce categorie fac parte majoritatea fanilor, adică din ce direcție vin majoritatea banilor pe care mașinuțele se sucesc în jurul pistei (indiferent că scrie pe ele Ferrari, Lotus sau Red Bull).