Mercedes se îndreaptă spre un nou titlu mondial la piloți și constructori după cele trei pole position-uri și trei victorii obținute în primele trei curse ale sezonului.
În contextul în care rivalii nu par capabili să opună o rezistență serioasă nici în acest an, Mercedes a fost criticată că "omoară" spectacolul, însă directorul de motorsport Toto Wolff se apără.
"Dominația din partea unei singure echipe, indiferent că este vorba despre noi, despre Red Bull în anii 2010 sau Ferrari în anii 2000, este un pic ciudată pentru campionat. Dar nu depinde de echipa care a făcut pași înainte să fie văzută ca responsabilă pentru faptul că sezonul este previzibil", a declarat el.
În plus, Wolff susține că își dorește ca echipe de tradiție precum Ferrari și McLaren, dar și echipe independente precum Racing Point să se lupte mai des în frunte, pentru a genera astfel spectacol și un grad mai mare de incertitudine în privința rezultatelor.
"Nu-mi doresc nimic mai mult decât o concurență puternică și un rezultat necunoscut în fiecare vineri când începem antrenamentele.
Dar este foarte dificil pentru noi să schimbăm ordinea. Avem un obiectiv cheie, și anume să terminăm fiecare weekend cu cel mai bun rezultat, să obținem multe puncte și să luptăm pentru campionat. Nu avem nimic altceva de făcut", a mai precizat el.După primele trei curse, Lewis Hamilton este liderul clasamentului cu 63 de puncte și este urmat de coechipierul său Valtteri Bottas, în timp ce primul pilot non-Mercedes este Max Verstappen cu numai 33 de puncte. În clasamentul constructorilor, Mercedes are deja 121 de puncte, de peste două ori mai multe decât Red Bull (55 puncte).
Via Autosport
cca 75% din curse castigate de Benz cu meschina motorizare 1.6 V6T !
...........ii totusi prea mult, ii din ce in ce mai greu de convietuit din perspectiva automobilistica cu o astfel de situatie........
P.S. o sosit momentul sa rupem lupu-n doua macar o data in cele doua curse de la Silverstone!
forza sebastian!
forza ferrari!
Mai pune-le articole de genul asta, ca sa aiba bocitoarele ce sa faca, pana castiga aia corecti. :))
Ai dreptate. Pe vremea lui Schumacher concurenta era mult mai accerba ( cu exceptia sezoanelor 2002 si 2004 ). Chiar si in 2001 cand germanul a luat titlul la pas, Montoya a facut spectacol pe circuite ratand cateva victorii certe ( ex. Brazilia, cand l-a acrosat Verstappen Sr. ). De rivalitatea cu Mika Hakkinen nu mai vorbesc. Si in 2003 titlul s-a castigat in ultima etapa. Pe deasupra, zgomotul acelor V10, este legendar si va fi sinonim pentru totdeauna cu F1. Nu am inteles niciodata de ce columbianul, s-a retras brusc si pripit in 2006. Pentru mine, este al doilea pilot preferat al anilor 2000, dupa Alonso. Deci epoca " Get in there Lewis " , nu se compara cu acei ani.
1. Cel mai important din punctul meu de vedere in reprezinta relatia "speciala" dintre Mercedes si Pirelli (asemantoare cu relatia Ferrari - Bridgestone din anii 2000). Sa nu uitam ca Pirelli i-a salvat intr-un moment dificil in 2018 aducand acele pneuri subtiate ce s-au potrivit minunat pe monopostul Mercedes, iar apoi in 2019 s-au folosit in tot sezonul si am vazut iar cat de puternic au dominat cu 8 victorii in primele 8 etape, pana au reusit celelalte echipe sa invete cum sa le foloseasca.
2. Banii, banii si iar banii. Acum cativa ani am vazut un raport in care doar compania ce se ocupa de sasiu si curse avea buget mai mare decat RedBull sau Ferrari care includeau si costul dezvoltarii motorului. Sa nu uitam ca anul trecut Mercedes a fost singura echipa ce a avut suficiente resurse incat sa vina cu 2 variante de monopost si sa aleaga cea mai buna dintre ele.
3. Sistemul de tokeni introdus in 2014 pentru dezvoltarea motorului s-a potrivit de minune lui Mercedes ca sa nu dea libertate celorlate echipe sa dezvolte motorul si sa recupereze handicapul fata de nemti. Iar anul acesta si anul viitor avem alt sistem de tokeni ca sa nu mai poti dezvolta aproape deloc masina timp de 2 ani :) deci iar s-a ocupat FIA sa-i ajute sa dormine.
4. Motorul a fost mereu punctul forte al nemtilor, mereu era printre cele mai fiabile si cel mai puternic pe grila. Dar nu motorul inseamna totul in Formula1, pentru ca avem Williams care sunt pe nicaieri desi au cel mai bun motor sau exemplul RedBull cand au reusit sa castige 4 titluri cu un motor Renault inferior.
5. Relatia speciala FIA-Mercedes. Am vazut de atatea ori in ultimii ani cum pilotii Mercedes erau scutiti de penalizari pentru tot felul de greseli si gafe in timpul curselor si a calificarilor (Bottas a miscat masina inainte de start in Austria dar s-a considerat in limitele de toleranta, Hamilton a taiat nesimtit prima sicana in Mexic 2016 si neluand masuri asupra lui, i-au permis si altor piloti sa faca la fel si sa castige un avantaj nemeritat, celebra incalcare pe linia continua la intrarea in boxe in Germania 2018 a lui Hamilton, iar exemplele pot continua). Nu inteleg de ce au avut nevoie de atata ajutor din partea FIA si a comisarilor de cursa in acesti ani cand ei oricum au castigat totul timp de 6 ani consecutiv si urmeaza inca 2 ani de dominare autoritara. CIne stie cate alte teste ilegale au avut cu Pirelli ca si in 2013 la care FIA au inchis ochii.
Dar de unde ideea ca intotdeauna cine castiga triseaza? Se intampla sa triseze si cine pierde in timp ce castiga altcineva corect.
Sunt fan Mercedes de cand ma stiu. Ca motorist a castigat cu Mclaren. Cand era Rosberg cu Schumacher in tandem pe o masina care regulat distrugea pneurile tot fan Mercedes eram. Deci ciocu mic.Poate mai cititi putin despre ceea ce a insemnat Mercedes in F1. Voi stiti doar Ferrari. Atat. Nu mai vorbim de faptul ca Ferrari sint mai smecheri, au drept de veto si iau banii cei mai multi in F1 desi de peste 10 ani nu mai livreaza performanta. Da' hai sa vorbim ca sa ne aflam in treaba.