Ferrari a dat semne că deține cel mai rapid monopost în cele două sesiuni de teste premergătoare noului sezon, însă Marele Premiu al Australiei a început cu o ușoară dominație a celor de la Mercedes în cele două sesiuni de antrenamente programate vineri.
În prima sesiune, Lewis Hamilton s-a impus cu un avans infim de numai 0.038 secunde în fața marelui său rival, Sebastian Vettel, în timp ce Clarles Leclerc a oferit la rândul său o mostră de viteză și a terminat la numai 0.074 secunde de lider.
Max Verstappen (Red Bull) și Valtteri Bottas (Mercedes) nu au fost nici ei departe de Hamilton, în timp ce Kimi Raikkonen a produs o frumoasă surpriză prin locul 6 obținut la debutul pentru Alfa Romeo.
În a doua sesiune, cei de la Mercedes au apăsat mai puternic pedala de accelerație, iar Hamilton și Bottas au fost cei mai rapizi și i-au lăsat la peste opt zecimi de secundă în urmă pe rivalii de la Red Bull și Ferrari.
Între timp, Raikkonen a repetat performanța din prima sesiune și a ocupat din nou locul 6.
Renault a avut un debut presărat cu probleme.
În prima sesiune, Nico Hulkenberg a petrecut peste o oră la boxe din cauza unor probleme de natură electrică și a terminat pe locul 10, în timp ce Daniel Ricciardo a debutat pentru francezi cu un modest loc 17. Totuși, cei doi piloți au progresat vizibil în a doua sesiune, când au ocupat locurile 7 și 8.Deloc surprinzător în contextul numeroaselor dificultăți înregistrate în teste, Williams a ocupat ultimele două locuri în ambele sesiuni prin Robert Kubica și George Russell.
Calificările pentru Marele Premiu al Australiei vor avea loc sâmbătă la ora 08:00, în timp ce cursă de duminică este programată la ora 07:10.
Vom vedea ce vor arata la antr. lib. 3 si la calificariile de maine dimineata.
Surpriza vine din partea simpaticului Kimi care a terminat pe un loc 6.
Pacat de Williams ca au ajuns acolo unde sunt, mare pacat.
Si RIP Charlie Whiting!
Anul acesta masinile sunt mai rapide, asa ca ....... sunt doar antrenamente.
Nostradamus it's your middle name ?
ce informatii is in posesia ta pentru concluzia asta ?
"Vorbim de sandbagging la Ferrari pentru că Charles Leclerc a fost la fel de rapid ca Vettel folosind pneurile Hard, asta în timp ce germanul folosea pneurile soft. Iar Ferrari a fost la același nivel cu Mercedes pe pneurile Medium și mult mai lenti cu pneurile Soft."
1 Mercedes (Lewis Hamilton) 1:22.600s
2 Red Bull (Max Verstappen) 1:23.400s +0.8s
3 Ferrari (Sebastian Vettel) 1:23.473s +0.873s
4 Alfa Romeo (Kimi Raikkonen) 1:23.572s +0.972s
5 Renault (Nico Hulkenberg) 1:23.574s +0.974s
6 Haas (Romain Grosjean) 1:23.814s +1.214s
7 Toro Rosso (Daniil Kvyat) 1:23.933s +1.333s
8 Racing Point (Lance Stroll) 1:24.011s +1.411s
9 McLaren (Carlos Sainz) 1:24.133s +1.533s
10 Williams (George Russell) 1:26.453s +3.853s
Deficitul pe tur fata de Mercedes pe stinturi lungi:
1 Mercedes
2 Alfa Romeo +0.9s/lap
3= Red Bull +1.0s/lap
3= Ferrari +1.0s/lap
5 Racing Point +1.3s/lap
6= McLaren +1.4s/lap
6= Renault +1.4s/lap
6= Haas +1.4s/lap
9 Toro Rosso +1.5s/lap
10 Williams +3.4s/lap
Citisem undeva ca Lecrerc facuse pe hard acelasi timp cu cel al lui Vettel pe soft, de unde se deduce ca Ferrari poate mai mult dar nu stim nici daca Mercedes s-a incordat pe bune!
Zici ca e baiatu cu apa pus sa conduca o masina. Isi ia bataie si de la Raikkonen de 40 de ani, mai mare rusinea.
La ce masina are Alfa si la ce buget baga anul asta (250 de mil), nici n-ar trebui sa fie sub locul 8, iar daca nu se califica in primii zece e dezastru.
Lasand la o parte duelul Ham vs Vettel, o sa fie foarte interesant si ala Gasly vs Crashteppen, pentru ca ambii au acelasi ritm. O sa iasa scantei intre astia in curse. Ambii vor sa demonstreze multe si niciunul nu va lupta pentru titlu, deci teoretic ar trebui lasati liberi sa se bata intre ei.