Mercedes GP testează un sistem F-duct pentru aripa faţă
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Mercedes GP iese din nou în evidenţă prin programul de dezvoltare pe care îl pregăteşte în perspectiva sezonului 2012. După ce i-a recrutat pe Aldo Costa şi Geoff Willis în cadrul departamentului tehnic, constructorul german a început deja să evalueze noi componente pentru monopostul cu care va concura anul viitor.
Dintre acestea, cea mai inovatoare noutate este un sistem de tip F-duct pasiv aplicat pentru aripa faţă, care permite trecerea aerului printr-o zonă deschisă în partea de mijloc a componentei. Aerul care trece prin aripa faţă ajunge printr-o conductă în părţile laterale ale podelei, ceea ce are ca efect o circulaţie mai bună a aerului şi o viteză de top mai mare fără niciun fel de intervenţie din partea piloţilor.
Sistemul F-duct evaluat de Mercedes GP este o modificare a conceptului introdus în premieră de McLaren în sezonul 2010. Echipa britanică a utilizat un sistem similar pentru aripa spate, însă acesta era de tip activ, întrucât implica şi intervenţia manuală a pilotului pentru a facilita circulaţia aerului.
Spre finalul anului trecut, FIA a interzis utilizarea sistemelor active de tip F-duct pentru aripa spate, însă regulamentul nu interzice utilizarea unui sistem similar pentru aripa fata, în cazul în care acesta este de tip pasiv.
Via | Auto Motor und Sport
Oricum, interesanta idea, astept sa vad si rezultate.
Acum am observat - acesta aripa fata din fotografii nu are cum sa fie pentru masina de anul viitor deoarece anul viitor masinile vor avea un nas mai jos, cred ca este mai mult o dezvoltare a aripii fata pentru ultimele curse din acest an. Altfel nu vad ce rost ar avea construirea unei aripi fata care foloseste aceasta idee numai pentru testare pe monopostul de anul acesta.