Decizia ar avea un puternic impact negativ asupra Formulei 1, în condiţiile investiţiilor realizate de Red Bull în sport şi a performanţelor din ultimii ani, însă oficialii Mercedes sunt convinşi că Marele Circ poate supravieţui unui astfel de eveniment.
"Cred că în actualele circumstanţe este important să păstrăm toate echipele, dar echipele vin şi pleacă. Nu spun că Red Bull nu este diferită de celelalte, este un brand grozav. Dar cu câţiva ani în urmă (n.r - 2008-2009), în numai 18 luni, Toyota, Honda şi BMW au părăsit sportul. Erau constructori grozavi, dar F1 a supravieţuit. Trebuie să încercăm să-i ţinem în sport, dar dacă nu putem pentru că nu depinde de noi, atunci cred că vom supravieţui", a declarat Toto Wolff, directorul de motorsport al Mercedes.
Austriacul speră însă ca în cele din urmă Red Bull să ajungă la un acord pentru motoare cu Ferrari, singurul constructor cu care echipa negociază."Red Bull este foarte importantă pentru F1 şi sper să rămână pe grilă. Sper să găsească un furnizor de motoare. Negocierile sunt în derulare, dar nu cu noi, aşa că vom vedea ce se întâmplă. Cu siguranţă nu ar fi bine pentru Formula 1 să piardă Red Bull şi Toro Rosso", a adăugat el.
Red Bull a solicitat acelaşi motor, software şi carburant din partea Ferrari, care oferă însă doar unităţi de specificaţie 2015. Presa olandeză susţine că Toro Rosso a semnat deja un contract pentru a utiliza motoare Ferrari de specificaţie 2015.
Via F1i
Uite prin ce agonie trece anul acesta McLaren si Honda
Nu sunt fan RedBull și cu atât mai puțin fan Ricciardo mai ales pentru că sunt un fan al lui Vettel și Ferrari, totuși pentru mine ca fan contează mai mult pilotul și nu la ce echipă concurează el.
Dar să revenim la problemă și anume de ce nu ai fi tu de acord ca Ferrari sau Mercedes să ofere motoare de ultimă generație echipei RedBull sau oricărei alte echipe de pe grilă?
Eu ași dori ca toate echipele să beneficieze de cel mai performant motor pe care furnizorul de motoare îl are în portofoliu indiferent care este acest furnizor(Mecedes, Ferrari, Renault sau Honda) pentru că doar având monoposturi cu valori apropiate pe grilă putem să avem spectacol în curse.
Ce plăcere poți avea atunci când vezi mașini depășite cu unul sau mai multe tururi iar acest lucru datorându-se în special motorizării și mai puțin valorii piloților?
Diferența de valoare între constructorii care folosesc același motor ar trebui făcută de către echipa de ingineri care proiectează mono-postul și de valoarea piloților pentru că același motor ar trebui să aibă aceleași specificații pentru toți.
În ceea ce privește softul utilizat respectiv carburanții și lubrefianții aici cred că fiecare ar trebui să își folosească propriul soft și proprii furnizori de carburanți.
Totuși ca să poți să dezvolți softul necesar și să testezi carburanții și lubrefianții ai fi nevoie de mai multe sesiuni de teste, pentru că o echipă de client nu are motorul atâta timp la dispoziție ca și un constructor, care poate face multe din testele necesare încă din perioada în care motorul se află în dezvoltare pe bancul de probe.
Nu e normal ca honda, producator nou venit in F1 sa aiba mai putine jetoane pentru dezvoltare ca un producator cu experienta in F1.