Mercedes explică strategia dezvoltării monopostului şi eşecul din Singapore

de Daniel Popescu
Vineri, 25.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes a dezvăluit că a optimizat monopostul pentru 15 circuite din calendar, element care a generat o evoluţie modestă în Singapore.

Am optimizat monopostul pentru restul circuitelor. A doua prioritate a fost reprezentată de circuitele rapide.

Paddy Lowe
Director tehnic Mercedes
Mercedes a înregistrat în Marele Premiu al statului Singapore cel mai slab rezultat din acest sezon, iar prestaţia sub aşteptări a generat numeroase controverse şi teorii ale conspiraţiei.

Directorul tehnic Paddy Lowe a explicat însă în cadrul unui interviu acordat publicaţiei Auto Motor und Sport principalele motive ale eşecului. Astfel, la începutul sezonului, Mercedes a împărţit cele 19 curse din calendar în trei categorii: circuite stradale (Monaco şi Singapore), circuite rapide (Belgia şi Italia) şi o categorie care a inclus restul de 15 circuite.

"Am optimizat monopostul pentru restul circuitelor. A doua prioritate a fost reprezentată de circuitele rapide. Întrucât utilizarea tunelului de vânt este limitată, trebuie să decizi care sunt priorităţile. Singapore a fost cel mai slab circuit pentru noi şi anul trecut", a declarat britanicul.

Caracteristicile aerodinamice ale monopostului nostru se bazează pe eficienţă, aşa că obţinem maximum de forţă de apăsare aerodinamică cu o rezistenţă cât mai mică a aerului.

Paddy Lowe
Director tehnic Mercedes
Practic, Lowe a explicat că aerodinamica monopostului Mercedes nu se potriveşte unui circuit lent precum Singapore, iar echipa a înregistrat performante modeste şi pe alte două astfel de circuit, Monaco şi Hungaroring.

"Caracteristicile aerodinamice ale monopostului nostru se bazează pe eficienţă, aşa că obţinem maximum de forţă de apăsare aerodinamică cu o rezistenţă cât mai mică a aerului.

De aceea suntem puternici pe circuite precum Suzuka şi Spa-Francorchamps şi de aceea circuitele unde este necesară doar o forţă de apăsare aerodinamică maximă sunt mai dificile", a adăugat el.

Ploaia care a afectat cele două sesiuni de antrenamente libere de vineri din cadrul Marelui Premiu al Japoniei nu a putut însă să evidenţieze dacă Mercedes a revenit la ritmul obişnuit.

Via GMM

Comentarii (5)

  • Ha,ha,ha...
    Bla,bla,bla...gargara! Hamilton spunea ca nu stie ce s-a intamplat,apoi revine si spune ca echipa a identificat problema,acum echipa spune ca stia ca nu vor fii performanti in anumite curse...eu cred ca nu prea stiu cum sa explice sau ce sa explice.Vedem ce si cum in calificari/cursa...daca nu va ploua,altfel nu prea va fii concludent...
    11 5
  • Adevarata valoare ti-o arati pe circuitele tehnice, nu pe cele rapide.
    Mai vedem noi si la Suzuka ce va fi, mai ales daca va fi cald!
    9 4
  • @Sumi7

    cele mai tehnice circuite sunt Spa si Suzuka (ambele rapide)

    misterul continua in legatura cu lipsa de performanta Mercedes de la Singapore... daca erau invinsi la limita era ceva... insa in calificari au fost mai lenti cu cca. 1,5 sec... adica ceva urias (si suspect)... asadar, pe langa tot felul de supozitii s-ar putea sa fie valabila si cea care spune ca Mercedes si-au sabotat singuri si intentionat performanta de teama schimbarii regulilor privin dezvoltarea power unit-urilor pentru 2016...
    10 0
  • @dany
    Si eu ma gandeam la aspectul asta. Cam prea mare coincidenta faza asta, si inainte de Malaysia se discuta despre regulament.

    PS: Nu stiu de unde a aparut ideea ca Singapore, circuit cu majoritatea curbelor de 90 de grade este circuit tehnic.....
    8 0
  • Treaba asta cu circuitele tehnice se schimba in fiecare dupa cum bate vantul si ce abereaza unii sau altii pe aici. Fiecare circuit este tehnic, dar unele sunt si de viteza, dar nici unul nu-i simplu pentru ca nu stiu ce fan a facut xx ture pe un joc (simulator). Oricum daca cei de la Mercedes l-au sabotat pe Hamilon nu-i asa de rau, i-au dat o mica sansa lui Rosberg sa recupereze, dar nu le-a iesit. Poate se saboteaza mai serios la Suzuka, cine stie. Eu credeam ca Rosberg o sa se loveasca de parapeti, in fata linei de start sosire dar n-a fost sa fie.

    Se poate ca monitorizarea atenta a presiunii sa fie cauza reala, dar 'expertii" care n-au trecut de liceu de pe aici, nu stiu cu ce se mananca acest aspect si au perferat sa evite subiectul. Suspensia spate, suspensia fata, puteau sa necesite modificari dupa controalele la pneuri, iar acest lucru nu se face intr-un weekend asa la misto, de aia cred ca investigatia serioasa se va face dupa cursa din Suzuka, de catre cei de la Mercedes.

    Sa vedem cursa Duminica, pentru ca se pot intampla multe de ambele parti. Poate castiga Red Bull cine stie, sa vezi atunci bucurie, avem mai mult de doua echipe care au castigat curse in 2015 :P
    4 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru