Directorul tehnic Paddy Lowe a explicat însă în cadrul unui interviu acordat publicaţiei Auto Motor und Sport principalele motive ale eşecului. Astfel, la începutul sezonului, Mercedes a împărţit cele 19 curse din calendar în trei categorii: circuite stradale (Monaco şi Singapore), circuite rapide (Belgia şi Italia) şi o categorie care a inclus restul de 15 circuite.
"Am optimizat monopostul pentru restul circuitelor. A doua prioritate a fost reprezentată de circuitele rapide. Întrucât utilizarea tunelului de vânt este limitată, trebuie să decizi care sunt priorităţile. Singapore a fost cel mai slab circuit pentru noi şi anul trecut", a declarat britanicul.
Practic, Lowe a explicat că aerodinamica monopostului Mercedes nu se potriveşte unui circuit lent precum Singapore, iar echipa a înregistrat performante modeste şi pe alte două astfel de circuit, Monaco şi Hungaroring."Caracteristicile aerodinamice ale monopostului nostru se bazează pe eficienţă, aşa că obţinem maximum de forţă de apăsare aerodinamică cu o rezistenţă cât mai mică a aerului. De aceea suntem puternici pe circuite precum Suzuka şi Spa-Francorchamps şi de aceea circuitele unde este necesară doar o forţă de apăsare aerodinamică maximă sunt mai dificile", a adăugat el.
Ploaia care a afectat cele două sesiuni de antrenamente libere de vineri din cadrul Marelui Premiu al Japoniei nu a putut însă să evidenţieze dacă Mercedes a revenit la ritmul obişnuit.
Via GMM
Mai vedem noi si la Suzuka ce va fi, mai ales daca va fi cald!
cele mai tehnice circuite sunt Spa si Suzuka (ambele rapide)
misterul continua in legatura cu lipsa de performanta Mercedes de la Singapore... daca erau invinsi la limita era ceva... insa in calificari au fost mai lenti cu cca. 1,5 sec... adica ceva urias (si suspect)... asadar, pe langa tot felul de supozitii s-ar putea sa fie valabila si cea care spune ca Mercedes si-au sabotat singuri si intentionat performanta de teama schimbarii regulilor privin dezvoltarea power unit-urilor pentru 2016...
Si eu ma gandeam la aspectul asta. Cam prea mare coincidenta faza asta, si inainte de Malaysia se discuta despre regulament.
PS: Nu stiu de unde a aparut ideea ca Singapore, circuit cu majoritatea curbelor de 90 de grade este circuit tehnic.....
Se poate ca monitorizarea atenta a presiunii sa fie cauza reala, dar 'expertii" care n-au trecut de liceu de pe aici, nu stiu cu ce se mananca acest aspect si au perferat sa evite subiectul. Suspensia spate, suspensia fata, puteau sa necesite modificari dupa controalele la pneuri, iar acest lucru nu se face intr-un weekend asa la misto, de aia cred ca investigatia serioasa se va face dupa cursa din Suzuka, de catre cei de la Mercedes.
Sa vedem cursa Duminica, pentru ca se pot intampla multe de ambele parti. Poate castiga Red Bull cine stie, sa vezi atunci bucurie, avem mai mult de doua echipe care au castigat curse in 2015 :P