Mercedes a ţinut capul de afiş la începutul acestui sezon cu un sistem Double Drag Reduction System (DRS) care permitea creşterea vitezei pe liniile drepte atunci când sistemul clasic DRS este activat.
Ulterior, aceasta inovaţie a fost interzisă pentru anul viitor, însă Lotus a creat un nou tip de sistem DDRS care poate fi utilizat independent de DRS şi care va fi regulamentar şi în 2013.
Mercedes a reacţionat prompt şi a evaluat în antrenamentele de vineri din ultimele Mari Premii o tehnologie similară, însă şeful Ross Brawn a admis că echipa nu a reuşit încă să obţină beneficii majore. De aceea, dacă testele din iarnă nu vor arăta progrese semnificative, Mercedes va lua decizia de a renunţa complet la DDRS pe monopostul W04 de anul viitor.
"Este foarte dificil să obţinem un câştig de performanţă. Când ai acel dispozitiv în mijlocul aripii spate pierde ceva din performanţa globală pe care speri să o recuperezi prin beneficiile dispozitivului, dar în acest moment situaţia este practic neutră. Vom continua să-l testăm pentru că nu ne costă nimic în termeni de timp, având în vedere că îl rulăm câteva tururi vineri dimineaţă. Dar nu ştiu dacă va vedea lumina zilei în curse", a declarat el.De altfel, Lotus întâmpină în prezent o problemă asemănătoare şi a anunţat deja că nu va mai evalua tehnologia în finalul acestui sezon.
Via Autosport
Comentarii (1)