Oficialii Mercedes au organizat deja o primă întâlnire cu angajaţii în cadrul căreia au discutat, printre altele, despre decizia eronată de a-l chema la boxe pe Lewis Hamilton în finalul Marelui Premiu al statului Monaco.
Directorul de motorsport Toto Wolff afirmă însă că marţi va avea loc o nouă întrunire în care se va discuta doar acest aspect, pentru că situaţia să nu se repete pe viitor. "Am discutat despre asta într-o şedinţă şi vom reveni marţi pentru o analiză, iar apoi vom şti care a fost problema în cadrul sistemului", a declarat el.
Pe de altă parte, Wolff a exclus varianta de a dezvălui identitatea inginerului care a luat decizia finală de a-l chema pe Hamilton la boxe. "Îl apreciez pe acest băiat şi pe grupul sau la fel de mult ca şi înainte de cursă. A fost păcălit de numere. Nu există niciun dubiu asupra lucrurilor care s-au întâmplat. Am avut o problemă în instrumentele noastre de date, dar aceste instrumente ne-au adus multe victorii", a adăugat el.
Via Reuters
Dar in fine, e problema lor. Daca vor sa disece gafa, sa o faca. Dar au comis-o, ar trebui sa se concentreze pe viitor, nu pe trecut.
Pe de alta parte, calculul pe hartie a fost corect, pentru ca avantajul lui Ham era cam cat de un schimb de roti, la care se adauga si viteza redusa din cauza de virtual safety car-ul prezentat si apoi sc real introdus. Ceea ce cred eu ca s-a intamplat, Ham a redus viteza mai repede decat ceilalti, si tocmai acele cateva secunde au facut diferenta, plus acea mica eroare la schimbul de roti. De principiu avand in vedere ca mai erau doar cateva ture si depasirile sunt aproape imposibile la Monaco, Ham trebuia sa nu schimbe chiar daca cei din spate ar fi venit cu roti proaspete. Asa cum pe parcursul timpului s-a dovedit in mai multe randuri, in ultimele ture este foarte probabil ca cel din fata sa pastreze pozitia la Monaco. Primul impuls al Mercedes a fost ca Ham sa ramana pe pista, si era cel corect. Ham a supra evaluat situatia fara sa aiba toate elementele si a vrut roti noi. Calculul pe hartie al Mercedes era si el corect cand a spus, ok schimbam, cu toate ca o intrare la boxe intotdeauna vine cu un risc in plus, care trebuie bine evaluat daca merita sau nu sa il asumi. Nu era risc de pana, nu erau uzate peste nivelul de utilizabilitate. Cu toate ca Mercedes isi asuma vina pentru eroarea de strategie, parerea mea este ca Ham o poarta in proportie de minim 80%.
Cam asta e treaba...
Detaliat, cu tot ce s-a intamplat.
Intamplator sau nu, inainte de inceperea cursei, cand masinile stationau pe grila de start iar Hamilton era in picioare langa monopost, camerele tv au surprins un oficial Mercedes, care-i soptea de zor la ureche ceva lui Hamilton. Figura lui Hamilton vazandu-se foarte bine in imaginile respective, arata de asa natura, de parca individul ii soptea ca i-a murit cineva in familie, sau ca vine apocalipsa. Mentionez ca nu sunt fan Hamilton.
1. de ce a semnat cu Hamilton pe 3 ai si i-au oferit cel mai bun salariu din actuala F1?
2. ca echipa, nu doresti ambele titluri? si la piloti, si la constructori? Atunci de ce ai risca sa pierzi puncte care pot fi cruciale in timpul unui sezon in care dezvoltarea monoposturilor este permisa, lasand sa se intercaleze intre monoposturile tale un Ferrari, echipa care este, la ora actuala, prima echipa dupa Mercedes?
Astea 2 lucruri mi se par ciudate.