Ultimele două curse au fost marcate de o serie de incidente care i-au avut ca protagoniști pe piloții Mercedes și Ferrari.
În cursa de la Paul Ricard, Sebastian Vettel l-a acroșat pe Valtteri Bottas, pentru ca la Silverstone să fie rândul lui Kimi Raikkonen pentru un incident asemănător cu Lewis Hamilton.
Ambii piloți Ferrari au fost penalizați în timpul curselor, însă Toto Wolff, directorul de motorsport al Mercedes, a lăsat să se înțeleagă că Vettel și Raikkonen ar fi acționat premeditat. "Ca să folosesc cuvintele directorului tehnic (James Allison), este ori un act deliberat, ori incompetență", a precizat el.
Hamilton a preferat un atac mai puțin direct, însă a sugerat același lucru la finalul cursei de duminică din Marea Britanie. "Aș spune că a fost o tactică interesantă, dar vom face tot ce putem pentru a lupta cu ei", a explicat el.
Replica celor de la Ferrari nu a întârziat să apară, iar Vettel consideră că ar fi dificil să intre în mod intenționat într-un pilot rival.
"Este o prostie să te gândești ca tot ce s-a întâmplat a fost deliberat. Eu cel puțin m-aș chinui să fiu precis și să scot pe cineva din cursă. În Franța mi-am pierdut aripa, așa că mi-am ruinat cursa. Este ușor să ataci și să ai o mutare grozavă, dar în același timp este ușor să ai un accident", a declarat germanul.De asemenea, Raikkonen a catalogat acuzațiile drept amuzante. "Este destul de amuzant să ne acuze pe noi, dar am blocat pneurile și din păcate ne-am atins. Așa se întâmplă uneori. Este ușor să spui astfel de lucruri după ultimele două curse, dar și noi am fost atinși frecvent în trecut", a precizat finlandezul.
Toate declaratile au fost făcute la scurt timp după încheierea cursei, în febra momentului. De altfel, Hamilton a scris luni pe contul de pe rețeaua de socializare Instagram că acuzațiile pe care le-a făcut reprezintă o "prostie" și susține că a avut o discuție lămuritoare cu Raikkonen pe marginea acestui subiect.
"Kimi și-a cerut scuze, am acceptat și mergem mai departe.
A fost un incident de cursă și nimic mai mult. Uneori spui prostii și înveți din asta", a precizat Hamilton.Via Motorsport
In orice caz, la ce mutra a facut Toto Wolff cand Vettel l-a depasit pe Boti, a facut toti banii. Si nu a fost prima data in acest an.
@ferrarifans - nu va mai panicati atata, castigati anul asta, aveti masina mai buna. Dar fiti realisti - 2 curse, 2 mercedesuri lovite identic. Nu e cu premeditare, dar daca se intampla asa ceva invers erati toti disperati prin comentarii. *in plus, unul ia +5sec altul +10s. Sper sa fie un final frumos si cei mai buni sa castige
Dar poti fi si tu realist, 2 monoposturi lovite identic, dar oare acele monoosturi de ce taie traiectoria celorlalti riscand un acrosaj?
@mercedes fans, sa ziceti mersi cu cele 2 safety car ca nu iesea Hamilton pe locul 2.
Apropo de diletantism: a-i invoca pe Vettel si Raikonen inseamna ca i-ai cam ridicat la rang de divinitate!:))
Atat de orbit ai fost de diletantismul celor 2 incat ai uitat sa ne mentionezi startul "profesionist" al lui Hamilton (cred ca iar a luat manusile cu 2 numere mai mari si a apasat butonul gresit:)) ) sau depasirea magistrala pe care a facut-o la Botas!:)) Ca sa nu mai vorbim de "profesionistul" olandez, care in majoritatea curselor uita cum se iau virajele sau nu-i mai ajunge tarmacu' si depaseste prin afara pistei!:))
In orice sport exista sportivi favorizati din motive ce tin (mai mult sau mai putin) de marketing, acest lucru este insa deranjant cand partizanatul este sfidator, cum este in cazul lui Verstapen. Vettel/Hamilton/Alonso au fost si ei la randul lor favorizati de-a lungul timpului si probabil ca vor mai fi, dar niciunul la fel de fatis ca baiatul lu'tac'su!
Cel mai deranjant este insa motivul pentru care este favorizat: fara actiunile lui de "kamikaze" spectacolul in multe curse aproape lipseste! Cursa din Anglia a fost o exceptie care nu face decat sa confirme regula.
oare nu are dreptate un fost pilot ?
@ferrari fans - Decat sa va arati ura pentru restul pilotilor/echipelor, mai bine bucurati-va de moment - e al vostru, echipa il merita!
Da, incercam sa ne bucuram de putinele momente cand Ferrari castiga dar voi incercati sa ne faceti sa ne simtit prost!
Intre timp (gen duminica seara) lucrurile erau mai clare, lumea si-a cerut scuze, era ok) si tu vii cu titlul asta luni...cam tarziu.
Legat de cele 2 incidente, fiecare din partea ferrari. Comisarii au decis cine e vinovat. Ar fi frumos sa se dueleze fara scos in decor, cum au fost ultimele 10 tururi duminica. Pana la urma asta urmarim, spectacolul!
Atunci lui Alonso cat ar trebui sa-i dea McLaren ? Ca tot patru ani are la ei si toti cu rezultate care mai de care mai "stralucite" ...
Eu cred ca gresesti cand pui problema astfel, poti sa-i dai unui pilot si luna de pe cer daca nu-i dai si masina. Poti sa-l pui pe Hamilton in Williams si sa-i dai 100 milioane salariu anual, ca mai sus de 14-15 tot nu o sa urce ! Ferrari are masina de titlu de abia anul acesta, a avut masina buna si anul trecut, dar nefiabila. Arrivabene ar trebui sa fie furios pe sine insasi ca nu a livrat pana la capat materialul necesar si mai pe urma pe altii. Se pare insa ca anul acesta s-a schimbat trendul si de abia acum il putem acuza pe Vettel, daca nu ia campionatul. Asta daca incercam sa fim cat de cat obiectivi.
Nu amice, iti spun eu ce inseamna unfair ! In capetele unor indivizi carora frustrarea le atinge temperatura de fierbere, gen Wolff si Alison, Inseamna ca au pierdut acolo unde nici nu se gandeau ca nu vor face 1-2, Canada si Anglia ! Si asta roade, mai ales ca-si dau seama ca vor avea viata foarte grea daca lucrurile raman ca pana acum.
In Marea Britanie cine e de vina pentru startul slab al lui Ham, tot Ferrari?
Nu cumva pe ei i-au avantajat cele 2 SC nejustificate?
Simt ca le fuge panamntul de sub picioare, asta e de fapt realitatea...au ramas in urma cu dezvoltarea.
Forza Ferrari!
Eu imi aduc bine aminte de la cursa din China din acest an cand Vettel a comunicat cu Ferrari" mai este ceva de spus in faza aceasta?"
Herrenvolk ??? Ce legatura are cu discutia asta ??? Poate doar semnificatia, foarte liber tradusa ! In nici un caz ideologia care a generat conceptul ...
Daca tu crezi ca un concept nazist se poate aplica unei echipe teoretic germana, dar de sorginte si continuitate britanica, doar pentru ca se traduce prin "master race" ... nu te mai contrazic ! Si nu pun la indoiala rezultatele ultimilor cinci ani, deja as avea destule motive sa o fac, pur si simplu imi repugna asocierea lor cu un concept inventat de Himmler !
Chiar nu mă intereseză cine a îmbrățișat conceptul herrenvolk și cine nu, este vorba de un concept dement și punct.
Nu rețin să nu-ți fi răspuns la vreo întrebare, am făcut-o până și la cea cu comportamentul unfair, deși la mizeria aia aș fi putut foarte bine să nu răspund, nu merita efortul.
Eu prietene, am renunțat la Digi, acum zece ani, tocmai din cauza grobianismului unora precum Putinică, din punctul meu de vedere mai aerian chiar și decât Alexandrescul de tristă amintire. Deci când afirmi ceva, despre cineva, informează-te mai întâi de la persoana în cauză, altfel îți vorbește gura fără cap.
Și chiar nu știu de ce ar trebui să "luminez" eu poporul F1 în ceea ce privește apetența monopost-circuit, oricine a urmărit sportul ăsta măcar în ultimii ani, știe cum stă treaba.
În concluzie, hai să încheiem aici discuția.