Ferrari, McLaren şi Red Bull au votat în favoarea schimbării, însă Mercedes, Lotus şi Williams, trei dintre cele patru echipe care utilizează motoare ale constructorului german, s-au opus planului, întrucât nu doresc să piardă avantajul de performanţă de care se bucură în prezent.
Din Grupul de Strategie mai fac parte Bernie Ecclestone şi FIA, care au fiecare câte şase voturi şi care au votat în favoarea schimbării.
Prin urmare, cu un rezultat de 15-3, dezvoltarea motoarelor va fi permisă şi în timpul sezonului după ce va fi ratificată de Comisia F1, însă regula nu poate fi implementata decât în sezonul 2016.Pentru a intra în vigoare de anul viitor, FIA avea nevoie de un acord unanim al echipelor, însă Mercedes avertizase recent că nu mai este de acord cu această schimbare din considerente de costuri. De altfel, Christian Horner, şeful celor de la Red Bull racing, a explicat că rivalii de la Mercedes şi-au schimbat punctul de vedere pe parcursul acestui an.
"În Singapore, echipele au decis în unanimitate să aibă o anumită poziţie. Iar apoi, după această întâlnire, cei de la Mercedes şi-au schimbat poziţia. S-a votat cu majoritate de voturi să mergem la Comisia F1 pentru ca dezvoltarea motoarelor în timpul sezonului să fie permisă. Vom vedea care va fi rezultatul. FIA şi Ecclestone sunt în de acord, la fel ca şi echipele care nu folosesc motoare Mercedes", a declarat britanicul.
Via Adam Cooper
Insa F1 este un sport si ca orice sport inseamna competitie si unde se vrea competie trebuie sa fie si dezvoltare.
Cititi un pic regulamentul daca tot va lansati intr-o discutie despre partea din regulament ce tine de motor. O sa aflati ca motoarele, incepand din acest sezon au anumite detalii identice, pentru a face mai usoara schimbarea furnizorilor. La fel si alte detalii, eh este descris foarte clar totul in capitolul ce tine de motoare.
Cat despre McLaren, evident ca devenind o echipa client, Mercedes nu au mai fost interesati sa dezvolte motorul pe gustul lor si l-au dezvoltat special pentru sasiul Mercedes. A fost o discutie cu si despre Renault care a incercat sa dezvolte mai multe variante ale aceluias motor (discutam despre tot amsamblu ca-i mai usor :P), una pentru Red Bull si Toro Rosso, una pentru Lotus si una pentru Caterham, o idee care a iesit prost pentru ce de la Red Bull si se pare si mai prost pentru restul :P. Mercedes nu a facut asa ceva, a dezvoltat motorul numai pentru sasiul Mercedes, daca cei de la Williams au stiut sa faca vreo modificare bine daca nu nu... Force India pare ca s-a adaptat, doar cei de la McLaren au ramas pe langa si de aia au cautat un alt motorist. Evident ca cei de la Mercedes nu au fost interesati sa ii ajute pe cei de la McLaren, era de asteptat, de unde stiu cei de la Mercedes cate informatii a "printat" McLaren pentru Honda? Este un subiect sensibil pentru ca exista o secretomanie a dezvoltarilor acestor motoare :P, la fel ca in orice alt domeniu :)
Idea de baza este simpla: motoristii dezvolta aceste motoare (tot subansamblu de fapt) dar nu au voie sa aplice aceste idei/dezvoltari/solutii/whatever, in timpul sezonului ci dupa in sezonul urmator. Si nu au voie sa dezvolte motorul 100% adica de la zero.
http://thisisf1.com/2014/10/10/alonso-vettel-2015-mclaren-honda-f1-dream-line/