Mecanismul de ajustare al gărzii la sol, interzis din cauza efectelor aerodinamice

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 23.01.2012
Mecanismul de ajustare al gărzii la sol a fost interzis pentru că îmbunătăţeşte aerodinamica, potrivit unor informaţii neoficiale obţinute de BBC.

FIA a informat vineri seară echipele că nu vor avea dreptul să utilizeze sistemul de ajustare al gărzii la sol inovat de Lotus.

La vremea respectivă nu au existat detalii privind motivele care au stat la baza acestei decizii, însă mai multe surse au declarat pentru postul britanic de televiziune BBC că forul mondial a luat această hotărâre ca urmare a faptului că tehnologia avea drept unic scop îmbunatăţirea aerodinamicii.

Chiar dacă aparent tehnologia este perfect regulamentară, întrucât nu necesită o acţiune directă a pilotului, FIA poate justifica decizia prin articolul 3.15 din Regulamentul Tehnic, care precizează că orice efect aerodinamic creat de suspensie trebuie să fie legat de funcţia să primară.

Întrucât noul mecanism este legat în mod direct de suspensie, FIA poate considera că sistemul de ajustare al gărzii la sol încalcă articolul 3.15. Potrivit unei surse FIA, oficialii Lotus nu au dat semne de îngrijorare după aflarea acestei veşti, situaţie în care s-au regăsit şi cei de la Ferrari, care au dezvăluit recent că lucrează la o soluţie similară.

Singura echipă de top care a scăpat neafectată este Red Bull Racing, care a anunţat anterior că nu este interesată de dezvoltarea unui astfel de mecanism.

Via | BBC Sport

Taguri: FIA, Lotus, regulament

Comentarii (6)

  • AndreiF1
    @Reactive ride height
    O explicatie foarte simpla... a motivului pentru care a fost banat (din pacate) acest sistem.

    http://www.formula1.com/news/headlines/2012/1/12944.html
    2 0
  • Titusieu
    Ipoteza
    Analizand ceea ce scrie si se vede, cred ca FIA a interzis sistemul pentru ca seamana mecanic ori s-ar putea sa ajunga precum "suspensia activa" interzisa in anii '90
    1 0
  • Florin
    Bine pentru Red Bull si Mclaren/ rau pentru Lotus si Ferarri
    Ferarri a pierdut timp vital pt dezvoltare. Au trebuit cateva saptamani sa lucreze la siguranta masinii dupa esuarea testului de siguranta la inceputul lui ianuarie, de asemenea alte resurse au fost risipie si cu acest sistem de ajustare a garzii la sol. Ferarri nu va rupe nici anul acesta gura targului.
    4 2
  • Vamesu
    ...socoteala din targ
    Stimate targovet, nu o sa-ti rupa gura pentru ca o sa ramai mut.
    1 4
  • Complet dezavantajat este si Mercedes AMG

    Publicaţia Gazzetta dello Sport anunţă în ediţia de luni ca Mercedes AMG lucrează la un sistem asemănător, iar echipa germană este aparent avantajată de faptul că a decis să nu participe la prima sesiune de teste de la Valencia din 7-10 februarie.
    3 0
  • Exagerare
    Nu e o catastrofa. Mecanismul respectiv este foarte usor de eliminat. Pentru Ferrari care va folosi suspensie pull-road si fata si spate este si mai usor. Cred ca toate echipele care s-au implicat in aceasta inovatie au pregatit ambele sisteme. Devenea o problema daca ar fi interzis mai tarziu, dupa teste, dupa primele curse cand s-ar fi produs dezvoltari, perfectionari
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru