NOTĂ: Acest articol reprezintă o păcăleală de 1 aprilie. Orice asemănare cu realitate este pur întâmplătoare.
McLaren a înregistrat numeroase defecţiuni tehnice la motorul turbo V6 de 1.6 litri furnizat de Honda, iar una dintre explicaţii este legată de caracteristicile software-ului dezvoltat de constructorul japonez.
Nemulţumită de situaţie, McLaren a decis să apeleze la un furnizor extern pentru software, iar partenerul ales în această direcţie este Apple, producătorul smartphone-urilor iPhone şi al tabletelor iPad. Eric Boullier, directorul de curse al McLaren, justifică această alegere prin faptul că Apple a demonstrat pe parcursul anilor că este capabilă să dezvolte aplicaţii software care funcţionează corespunzător în cea mai mare parte a timpului.
"Expertiza Apple în domeniul aplicaţiilor pentru sistemele de operare iOS şi OS X este recunoscută la nivel mondial de peste 1 miliard de oameni.
Pentru McLaren, este o decizie naturală să-şi asocieze tehnologia cu un astfel de partener de încredere care ne va împinge de la spate să revenim acolo unde ne este locul, în fruntea Formulei 1", a declarat el. Cu toate acestea, mişcarea celor de la McLaren este una riscantă, în contextul în care Apple dezvoltă software de calitate în primul rând datorită faptului că este şi producătorul propriilor dispozitive hardware, ceea ce nu este cazul pentru monoposturile de Formula 1. În schimb, Apple ar putea folosi experienţa acumulată în Formula 1 la lansarea unei maşini electrice, eveniment vehiculat pentru anul 2020.Iniţial, McLaren a colaborat cu Google la dezvoltarea unui software pentru motor bazat pe sistemul de operare Android, însă testele au eşuat. "A fost o experienţă traumatizantă. Am primit în test Android 5.0 Lollipop, însă acesta s-a blocat la iniţializarea aplicaţiei pentru motor şi a trebuit să restartăm sistemul.
Ulterior, aplicaţia a mers foarte greu şi am primit cu regularitate mesajul de eroare "Honda app has crashed. Sorry for this". Şi nouă ne pare rău, dar Android Lollipop merge mai greu decât pancartele folosite de noi la schimburile de pneuri", a precizat Boullier.
Bravo. Mai avem nevoie si de glume, nu doar de tiganeli pe comment-uri.
-echipa care va utiliza softul are un alt nume si sediul in Romania
-se fac teste intense pe o pista din regiunea teleormen
-seful echipei a fost prezent la o receptie unde a negociat cumpararea echipei
-pilotii echipei au nume pontoase
-softul este creat de o majoritate de prin ploiesti
-urmeaza dezvoltarea softului si implementarea lui in mai multe creiere......