McLaren va introduce un nou sistem de evacuare la Silverstone
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Unul dintre punctele forte ale celor de la Red Bull Racing în prima parte a sezonului a fost configuraţia inedită a sistemului de evacuare, care a permis o mai bună circulaţie a aerului şi a generat mai multă forţă de apăsare aerodinamică.
Echipele de top au început deja să lucreze la propriile versiuni, iar McLaren a anunţat miercuri că va introduce noua configuraţie în Marele Premiu al Marii Britanii din 11 iulie, nu înainte însă de a efectua un test în linie dreaptă.
"(n.r - Noul sistem de evacuare) reprezintă un pas de performanţă semnificativă şi vrem să îl aducem la Marele Premiu al Marii Britanii şi să îl facem să lucreze de la început. Există câteva provocări tehnice, în special pentru ca integrarea directă a plăcilor laterale cu sistemul de evacuare poate genera temperaturi destul de ridicate. Există provocări cu un astfel de sistem când nu ai posbilitatea de a efectua teste în mod corespunzător. Vom evalua sistemul într-o zi de teste aerodinamice şi sperăm să concurăm cu el în antrenamente şi cursa", a declarat Paddy Lowe, şeful departamentului de inginer al McLaren.
Noul sistem de evacuare în stilul Red Bull a fost deja finalizat de Ferrari, echipa italiana sperând că utilizarea acestuia în Marele Premiu al Europei să dea rezultatele scontate.
Lowe a admis că este frustrat că rivalii tradiţionali ai celor de la McLaren s-au mişcat mai repede, însă nu exclude ca Ferrari să aibă probleme de natură tehnică cu noul sistem."Va trebui să vedem cum funcţionează. Este păcat că alţii au fost puţin mai rapizi decât noi, dar suntem unde suntem. Totul depinde de circuit şi de caractersiticile care se potrivesc unui monopost. De exemplu, Ferrari a avut probleme în Turcia. Nu pot anticipa unde vor ajunge ei, la fel cum nu pot anticipa nici unde vom ajunge noi", a mai precizat el.
Pe de altă parte, această săptămână a fost marcată de anunţul făcut de Ferrari, care l-a numit pe Pat Fry, fostul inginer şef al echipei McLaren, în funcţia de director tehnic adjunct. Lowe susţine însă că McLaren nu este îngrijorată de faptul că Fry cunoaşte o bună parte din secretele echipei şi afirmă că tânăra generaţie de ingineri este foarte motivată să îl înlocuiască.
"Fry nu se va supăra dacă voi spune că fiecare schimbare aduce o oportunitate de creştere în cadrul echipei, de care ai nevoie pentru dezvoltarea pe termen lung.
Este o oportunitate grozavă pentru următoarea generaţie. Ferrari este rivalul nostru tradiţional şi cred că Fry va face o treabă grozavă acolo. Nu-mi este teamă, nu pot să spun că Fry a luat toate cunoştinţele noastre acolo", a mai precizat Lowe.
Sistemul de evacuare RBR, care este un sistem foarte complex si mai ales foarte greu de integrat in actualele monoposturi, deja a fost copiat de Ferrari si incepand cu Silverstone si de catre McLaren.
Urmatorii care vor copia acest sistem de evacuare, cu siguranta vor fi cei de la Mercedes, de ceilalti nefiind asa sigur ca vor fi capabili sa-l integreze pe monoposturile lor din acest an....Asa ca, hau sa fim fair-play si realisti in primul rand cand se fac astfel de afirmatii, gen cele facute anterior de catre sunshine