McLaren utilizeaza un element aerodinamic la Jerez
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Echipele din Formula 1 s-au reunit in aceasta saptamana la Jerez pentru prima oara dupa incheierea sezonului competitional, cu scopul de a evalua calitatile unor tineri piloti in perspectiva unor contracte pentru anii urmatori.
Asa cum era de asteptat, cele mai multe echipe au profitat de oportunitate pentru a evalua componente si setari conforme cu regulamentul tehnic din sezonul 2010.
Cel mai elocvent exemplu in acest sens este Red Bull Racing, care a montat un dispozitiv pe nasul monopostului RB5 conectat la aripa fata prin intermediul unor cabluri.
Nici cei de la McLaren Mercedes nu s-au lasat insa mai prejos, intrucat au amplasat un dispozitiv in forma de con pe carcasa motorului, la mica distanta de cockpitul pilotului (foto 1). Dispozitivul este prevazut cu o antena care ar putea avea un rol aerodinamic. In plus, McLaren a testat si comportamentul pneurilor cu un rezervor plin de combustibil, pentru a simula cat mai bine interzicerea realimentarilor de anul viitor.
In schimb, Toro Rosso au testat monopostul STR4 cu un balast care a ridicat substantial greutatea monopostului, pe langa evaluarea diverselor setari ale acestuia pentru anul viitor.
De asemenea, Force India si Renault au confirmat ca au efectuat teste minore in perspectiva sezonul 2010, fara insa sa intre in amanunte de acest tip.Cei de la BMW-Sauber au decis sa nu utilizeze mult combustibil in rezervor, in timp ce Brawn GP si Ferrari nu au mentionat nimic legat de programul primei zile de teste in cadrul comunicatelor de presa. Cu toate acestea, nu este exclus ca echipele sa fi efectuat anumite teste interne conform regulamentului de anul viitor fara ca aceste lucruri sa iasa in evidenta.
Toyota nu a participat la aceasta sesiune de teste, intrucat constructorul japonez s-a retras recent din Formula 1.
Comentarii (0)