Jenson Button a terminat cursa de la Sepang pe locul şase, la peste 83 de secunde în spatele câştigătorului Nico Rosberg, în timp ce Kevin Magnussen a obţinut doar două puncte. Eric Boullier, directorul de curse al echipei, anticipează că şi următoarele trei Mari Premii din Bahrain, China şi Spania vor fi dificile, din cauza configuraţiilor circuitelor.
"Ştim că va fi foarte dureros şi de aceea am început deja un procces agresiv de dezvoltare. Aducem noi componente la fiecare cursă şi ne simţim un pic uşuraţi din multe motive.
Am petrecut iarna pentru a ne asigura că datele din tunelul de vânt se vor corela cu cele de pe circuit şi se pare că aşa se întâmpla", a declarat el.În acest context, Boullier anticipează performanţe mai bune pentru McLaren abia la cursele care vor avea loc la Monaco şi Montreal la sfârşitul lunii mai şi începutul lunii iunie.
"Monaco va fi o poveste diferită, pentru că nu trebuie să-ţi faci griji în privinţa consumului de carburant, iar la Montreal forţa de apăsare aerodinamică este scăzută. Cred că până atunci ne vom reveni", a adăugat el.
Via Adam Cooper
anul asta cautati un inginer de la mertz care sa va dea date....e doar un pont...:))
La Sepang a castigat Lewis.
Pe Ferrari nu-i vad bine de acum incolo cu motorul asta de 1.6L, li se potriveste ca nuca-n perete.
"Ron Dennis a făcut o eroare clară de judecată anunțând că în Malaezia, McLaren va fi cu 0.5 secunde mai rapid pe un tur , când defapt ce s-a îtâmplat este că au regresat"
sursa:
Planet F1
Sincer sa fiu, tot procesul asta de dezvoltare de care tot cititi este o mare bula de sapun, pentru ca dezvoltarea asta nu se face chiar asa usor cum spune baiatul asta. Realitatea este ca ei pot testa in tunelul de vand un monopost mic, care poate sa mearga doar drept si cateva grade in stanga si-n dreapta. Aici intervine CFD-ul care simuleaza masina pe tot parcurcul unui circuit, si eh... se schimba treaba. Se folosesc diferite valori pentru atmosfera din jur (sa-i spunem mediu inconjurator) si iese ceva. Evident in realitate, adica pe un circuit treaba este de mii de ori mai complexa si este cu totul altceva. Asta pentru ca ei nu pot testa acest monopost, pe un circuit macar un tur decat la primele antrenamente. Si evident... atunci nu mai au timp sa vada ce modificari pot aduce... de restul va prindeti singurei. Ce am explicat eu acolo este doar o mica parte din procesul de dezvoltare al unui monopost.
Despre campionat, personal cred ca Mercedes se va bate doar cu Ferrari si Red Bull, dar cred ca Ferrari vor ramane in spate pentru ca realmente nu isi doresc sa castige curse. Este posibil ca anul acesta sa fi fost inceput un proces de sa zicem reconstructie, care va da rezultate in cel putin 2-3 ani, cand este mult mult prea tarziu pentru Alonso si Raikkonen. Idea este simpla, Formula 1 este cu si despre inovatie (adica igei pe care concurenta nu le poate combate decat cand este prea tarziu), iar baietii de la Ferrari sunt experti in a merge pe burta si a nu incercat nimic original. De fapt se tem sa incerce strategii care sunt diferite fata de ce fac alte echipe, se tem sa incerce chestii noi pe monopost si mai ales, se tem in a incerca chestii noi in antrenamente. Un ziarist spunea ca cica baietii de la Ferrari merg incet acuma pentru ca spre finalul campionatului vor merge la maxim si mama ce smecherie, vor castiga atunci curse. Gresit, spre final este imposibill de recuperat, ca dovada ca au pierdut sansa in 2010 si 2012 cand au stat ca fraierii, crezand ca in ultima cursa se va intampla o minune. Nu exista minuni exista doar idei bune, idei proaste si mai ales multa multa munca. Cand isi vor dori sa castige, il vor da afara pe Domenicali, poate si pe Di Monte si nu vor mai da declarii de presa ci vor sta in spatele usilor inchise si vor testa orice idee pana vor ajunge in fata, pe circuit, acolo unde se castiga cursele. Evident asta nu se va intampla in 2014 si probabil nici in 2015, sa vedem 2016, speranta cam catre aceea data se indreapta.