Sesiunea anuală de evaluare dedicată descoperirii tinerelor talente a fost împărţită în trei sesiuni pe parcursul întregului an, în funcţie de interesele fiecărei echipe.
Astfel, doar şase echipe au testat pe circuitul de la Abu Dhabi în această săptămână, după ce Marussia, Williams şi HRT au participat în luna iulie la sesiunea de la Silverstone, în timp ce Mercedes, Ferrari şi Force India au preferat circuitul de la Magny-Cours în septembrie.
Martin Whitmarsh, şeful McLaren, a admis că scopul iniţial al testului a fost deturnat în acest sezon: echipele mici au obţinut bani din partea unor piloţi care au dorit să testeze un monopost de Formula 1, în timp ce echipele mari s-au concentrat mai mult pe dezvoltarea monoposturilor, în detrimentul evaluării tinerelor talente.
"Toată lumea a făcut asta. Sincer să fiu, absenţa testelor înseamnă că testul pentru tineri piloţi a fost folosit de echipele mici pentru venituri, banii având prioritate în faţa talentului, iar echipele mari l-au folosit pentru dezvoltare. Noi îl avem pe Kevin Magnussen care respectă spiritul testului, dar nu aş spune acelaşi lucru despre ceilalţi doi piloţi testaţi (Gary Paffett şi Oliver Turvey). Este păcat, dar putem face asta. La fel ca toată lumea, încercam să câştigăm", a declarat el pentru publicaţia Autosport.Pentru a remedia această situaţie, echipele speră ca anul viitor echipele să testeze în grup pe acelaşi circuit, element sprijinit şi de cei de la Sauber.
"Dacă ne împărţim, nu este altceva decât un test normal. Trebuie să revenim la scopul principal şi să nu ne mai concentrăm pe dezvoltarea monopostului. Am stabilit cu toţii că îl vom face cu toţii spre finalul sezonului. Am văzut ce se întâmplă dacă relaxam regulamentul", a precizat Monisha Kaltenborn, şefa echipei Sauber.
Via Autosport Magazine
Comentarii (0)