McLaren a fost eliminată în prima parte a calificărilor în ambele Mari Premii desfăşurate până acum şi a obţinut doar un loc 11 în etapa inaugurală din Australia. Cu toate acestea, directorul de curse Eric Boullier susţine că McLaren a progresat semnificativ comparativ cu perioada testelor desfăşurate pe parcursul iernii.
"Nu suntem în puncte. Este adevărat că suntem în faţa celor de la Force India, dar nu suntem acolo unde vrem să fim. În prezent nu măsurăm încă performanţa absolută, pentru că abia atunci începi să lupţi pentru pole-uri şi victorii, ci comparăm testele de la Barcelona cu Australia şi observam că a fost o diferenţă majoră", a declarat francezul pentru publicaţia Autosport.
Boullier consideră că Honda a înregistrat progrese în privinţa motorului, însă admite că lipsa de kilometri parcurşi în teste a afectat îmbunatăţirea fiabilităţii."Cu siguranţă motorul este îmbunătăţit, dar avem nevoie de încă un pas.
Evident, elementele auxiliare pot fi legate de fiabilitatea dezvoltată pe bancul de probe, iar noi am dus lipsă de kilometri în teste, aşa că trebuie să remediem diverse lucruri mici", a adăugat el.Via Autopsort
Vom vedea daca si in urmatoarele 4-5 curse vor continua sa recupereze,sau vor ajunge intr-un punct de unde nu vor mai realiza imbunatatiri fata de ceilanti,pentru ca imi este greu sa cred intr-o evolutie atat de abrupta si sa recupereze intre 1 si 2 secunde de la cursa la cursa...asta ar insemna ca la cursa din Spania sau Monaco sa se bata la podium!?Ar fi cea mai spectaculoasa revenire din istoria F1,sau cel putin din istoria recenta,greu de crezut!
Pe la jumatatea anului trecut, powerplant-ul Honda era pe nicaieri, cam cum a aratat in testele din iarna, iar cei de la Honda s-au prins de asta. Evident au tot declaratii chestii comice, gen "o sa fim pe langa cei de la Mercedes" si "S-ar putea sa fim peste cei de la Mercedes" dar in realitate nu a fost asa. Anul acesta l-au angajat pe Gilles Simon, fost inginer de motoare la Ferrari si probabil si alte echipe. Evident, acesta le-a dat multe idei celor de la Honda, dar... probabil se vor regasi pe powerplant-ul de anul viitor (desi nu pot schimba multe parti), dar vedem atunci.
Baietii de la Honda au ingineri bani si timp, dar nu au avut si experienta necesara iar cei de la McLaren nu prea au avut cu ce-i sa-i ajute pentru ca deh... McLaren nu a dezvoltat nici un motor de F1.
Problema powerplant-ului Honda nu este puterea in acest moment, este caldura, pentru ca ICE-ul se incalzeste mult, nu se recupereaza prea multa caldura si ca sa fie pachetul complet, si componenta MGU-K se incalzeste iar peste un prag de temperatura... scade din putere. Practic pana nu vor rezolva problema incalzirii componentei ICE si a celei MGU-K nu vor stii cat de bine merge acest powerplant. Pentru ca de fapt nu au castiga nici o secunda, ei inca nu merg cu motorul la 100%, ca probabil alte echipe. De fapt, asta tot a incercat sa spuna Dennis, dar fara s-o spuna direct.
Eu ma astept ca in fiecare cursa sa faca progrese, pentru ca vor folosi alte materiale, vor incerca sa pozitioneze altfel radiatoarele si asa mai departe si asta va dura cateva curse bune, poate chiar un sezon intreg. Dar, nu-i chiar asa de rau pentru ca vor invata multe iar experienta acumulata in 2015 s-ar putea sa-i ajute foarte mult in 2016 :P
Daca tinem cont de faptul ca la antrenamentele din iarna abia apucau sa faca cateva tururi iar in a doua cursa din acest an tineau totusi trena la mijlocul plutonului, putem afirma ca au evoluat.
Eu sper ca se vor reedita acele dueluri fantastice dintre Ferrari si Mc.Laren in perioada de glorie al lui Michael Schumacher si Mika Häkkinen!!
Iar 2016 sa fie o lupta intre Ferrari & McLaren & Williams ca in vremurile bune ...
Numai vreau echipe ca RBR sa fure spectacolul
Echipa MB e deasemenea clasic dar nu imi sunt simpatici pilotii lor ... un sezon max 2 le ajunge sa domine :)
Forza Ferrari!
P.S. De ce naiba @F1 Vision scrie atât de mult? Mai bine și-ar căuta o altă activitate.