McLaren şi Mercedes solicită clarificarea regulamentului pentru aripa faţă
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Marele Premiu al Ungariei continuă să fie dominat de controversele legate de motivele pentru care Red Bull şi Ferrari deţin în acest moment cele mai rapide monoposturi din Formula 1.
Mai multe echipe speculează că cele două rivale utilizează aripi faţă ce beneficiază de o flexibilitate sporită la viteze superioare, prin care componenta coboară mai aproape de sol decât o permite regulamentul.
Conform regulamentului tehnic, intre aripa faţă şi sol trebuie să existe o distanţă de cel puţin 85 mm, însă fotografiile realizate la Hockenheim şi Hungaroring sugerează că această diferenţă de nivel ar putea fi mai mică în cazul monoposturilor Ferrari şi Red Bull.
Chiar dacă FIA a confirmat la finalul cursei din Germania ca cele două monoposturi respecta regulamentul tehnic, McLaren şi Mercedes GP solicită un punct de vedere oficial al FIA strict pe această problemă a aripilor faţă. Martin Whitmarsh, şeful McLaren, afirmă că echipa sa nu va înainta un protest oficial, însă vrea să se asigure că regulamentul este respectat pentru a pune în aplicare tehnologia.
"Solicităm o clarificare pentru a afla ce este permis.
Au trecut de verificările FIA, aşa că trebuie să fie legale, nu-i aşa? Este binecunoscut că dacă poţi aduce plăcutele laterale ale aripilor faţă mai aproape de sol, există un avantaj de performanţă substanţial. FIA trebuie să aibă un punct de vedere referitor la ce este acceptabil. Dacă eu cred că aripile trebuie să fie atât de flexibile? Nu, nu cred, dar nu eu fac regulamentul şi nici nu le interpretez", a declarat britanicul.Punctul de vedere al lui Whitmarsh este susţinut şi de Ross Brawn, şeful celor de la Mercedes GP, care asteaptă la rândul său un punct de vedere al forului mondial.
"Cred că din videoclipuri se observă că în primul rând Red Bull şi parţial Ferrari au reuşit să-şi seteze monoposturile pentru că aripa faţă să fie mult mai aproape de sol decât noi şi, poate, McLaren. Înainte de a începe un program masiv de dezvoltare, cerem ca Charlie Whiting (n.r - directorul de curse al FIA) să ne spună dacă va schimba regulamentul (n.r - după ce Mercedes GP va implementa ideea)", a precizat britanicul.
McLaren estimează că Red Bull şi Ferrari ar putea avea un câştig de aproximativ o secundă pe tur prin utilizarea acestui tip de aripa faţă, în contextul în care Lewis Hamilton a fost cu 1.7 secunde mai lent decât Sebastian Vettel în calificări.
Red Bull şi Ferrari insistă ca monoposturile RB6 şi, respectiv, F10 au trecut toate testele FIA în privinţa regulamentului tehnic.Via | Reuters
Comentarii (0)