McLaren rămâne pe primul loc în a treia zi de teste de la Jerez

de Daniel Popescu
Joi, 30.01.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
McLaren a stabilit cel mai bun timp şi în a treia zi de teste de la Jerez prin Kevin Magnussen, în timp ce Felipe Massa a ocupat locul doi la debutul pentru Williams. Red Bull a abandonat din nou prematur sesiunea din motive tehnice.

Esential 92 este numarul tururilor parcurse de McLaren in a treia zi de teste
3 tururi a reusit sa parcurga Red Bull Racing in cursul zilei de joi la Jerez
Cea de-a treia zi de teste din cadrul sesiunii de la Jerez s-a desfăşurat în bună măsură după acelaşi scenariu ca şi cea de miercuri, iar primele poziţii au fost dominate încă o dată de echipele cu motoare Mercedes, în paralel cu defecţiunile tehnice suferite de cei care utilizează unităţi Renault.

McLaren a fost cea mai activă şi mai performantă echipa a zilei. Debutantul Kevin Magnussen a ocupat prima poziţie în clasamentul general după ce a fost cronometrat cu 1:23.276, iar danezul a concurat pe parcursul după-amiezii după ce sesiunea a fost inaugurată de coechipierul său Jenson Button, care a terminat pe locul patru. Împreună, cei doi au parcurs nu mai puţin de 92 de tururi, un record pentru o echipă pe parcursul zilei de joi.

Între cei doi piloţi s-a intercalat Felipe Massa, care a concurat pentru prima oară la volanul monopostului Williams şi a parcurs în total 47 de tururi, dar şi Lewis Hamilton la volanul monopostului Mercedes.

Astfel, primele patru poziţii în clasament au fost acontate de echipe cu motor Mercedes, în timp ce Ferrari apare abia pe locul cinci prin Fernando Alonso. Cronometrat cu 1:25.495, spaniolul a fost cu peste două secunde mai lent decât liderul, a produs un steag roşu după ce a oprit monopostul pe circuit, însă a reuşit să parcurgă în total 58 de tururi.

Măsurile luate au rezolvat problema doar parţial şi, la fel ca ieri, este mai bine să ne oprim şi să săpăm adânc pentru a găsi o soluţie.

Andy Damerum
Inginer coordonator Red Bull
Nico Hulkenberg a terminat pe locul şase după o serie de probleme, un steag roşu şi doar 17 tururi parcurse, în timp ce Adrian Sutil a avut parte de un accident la volanul monopostului Force India.

Echipele propulsate de Renault au continuat însă să aibă probleme majore.

Red Bull Racing a parcurs doar trei tururi (niciunul cronometrat) prin Daniel Ricciardo, care a produs şi un steag roşu înainte ca echipa să abandoneze din nou ziua de teste din cauza defecţiunilor la sistemul ERS furnizat de Renault. Şi cei de la Toro Rosso au avut o zi modestă, însă Jean-Eric Vergne a reuşit să parcurgă 30 de tururi şi s-a poziţionat pe locul şapte în clasamentul general.

Robin Frijns a testat pentru Sauber, însă nu a efectuat niciun tur cronometrat, într-o situaţie similară fiind şi Max Chilton, care cu această ocazie a inaugurat noul monopost Marussia.

Sesiunea de teste de la Jerez se încheie vineri.

Teste Jerez - rezultate ziua 3: 

 1. Kevin Magnussen    McLaren-Mercedes      1m23.276s            52
 2. Felipe Massa       Williams-Mercedes     1m23.700s   +0.424s  47
 3. Lewis Hamilton     Mercedes              1m23.952s   +0.676s  62
 4. Jenson Button      McLaren-Mercedes      1m25.030s   +1.754s  40
 5. Fernando Alonso    Ferrari               1m25.495s   +2.219s  58
 6. Nico Hulkenberg    Force India-Mercedes  1m26.096s   +2.820s  17
 7. Jean-Eric Vergne   Toro Rosso-Renault    1m29.915s   +6.639s  30
 8. Adrian Sutil       Sauber-Ferrari        1m30.161s   +6.885s  34
 9. 
Robin Frijns Caterham-Renault No time - 10 10. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault No time - 3 11. Max Chilton Marussia-Ferrari No time - 5

Comentarii (30)

  • Rachiuion
    Urata problema pentru McLaren, fac aceeasi greseala ca anul trecut. La Jerez, anul trecut in loc sa testeze masina erau interesati doar daca ies pe primul loc, iar in cursele sezonului au fost pe nicaieri. N-au invatat nimic de anul trecut, au deja doua zile in care au fost concentrati pe stinturi mici si rapide doar doar sa iasa primii. La fel zicea Button si anul trecut ca masina este extraordinara, iar restul erau rezervati.

    Personal nu sunt interesant de cine iese pe primul loc dar m-ar interesa sa stiu ce testeaza ei pe acolo, aia conteaza.
    18 9
  • Ulciorul nu merge de multe ori la apa. Daca anul trecut erau primii in teste si ultimii in cursa, asta nu inseamna ca si in 2014 vor pati la fel. Ma gandesc ca la ce salarii au, doar nu sunt tampiti.
    Stiu ei ce testeaza.
    Ramane de vazut daca se vor mentine pe pozitia asta. Au avut un intreg an 2013 sa se gandeasca la monopostul din 2014...
    15 5
  • We are building an empire....

    Anul trecut masina statea mereu in garaj erau probleme, nu intelegeau masina. Dupa ce in cele din urma au reusit sa porneasca motorul marti noapte, masina merge ceas nu are nici o problema. E foarte fiabila. Lui Hamilton azi i-au schimbat cutia, iar Ferrari a avut probleme hidraulice.
    Nu mai zic nimic de Red bull.

    We are building an empire...
    13 26
  • We are building an empire...

    Ceea ce va spuneam inca din toamna. Mclaren nu stiu daca a inceput sa se gandeasca mai devreme la designul monopostului decat Mercedes si Ferrari, ma indoiesc, dar sunt prima echipa din cele de top care si-a canalizat absolut toate eforturile spre masina din 2014. La sfarsitul lui iunie 2013, mp4-29 avea doar pentru ea toate resursele departamentului CFD si timpul in tunelul de vant, intr-o vreme cand Mercedes si Ferrari isi imparteau eforturile aducand update-uri pe masina si risipind eforturi in tentativa de a-l prinde pe Vettel si apoi de a se lupta intre ele pentru milioanele locului 2 la constructori.
    8 21
  • Rachiuion
    @Ferr1: Nu-i vorba de salarii, conteaza sa testezi in stinturi lungi, asa se fac testele serioase. Daca faci 2-3 ture si masina este ok in cursa n-are nici o sansa. Asta zicea Button anul trecut, masina a mers perfect in teste, dar erau stinturi scurte. Cei de la Mercedes faceau stinturi lungi, cei la Ferrari si RBR la fel. Si astia s-au batut pentru titlu. Evident, cei de la Mercedes si RBR au avut doi piloti... McLaren cu Perez ce sa faca? Sau Ferrari cu Massa? Masina trebuie sa se strice in teste ca sa mearga bine in cursa, cat de cat macar. Nu se strica in teste, nu-i bai in cursa o sa fie pe nicaieri si asta o stie orice inginer din F1.
    7 3
  • Nu a mers perfect in teste. Doar in prima zi. Ulterior erau tot la subsol. Si in restul zilelor la Jerez si in cele 2 teste de la Barcelona. Repet, erau la 1-1.5 secunde de cei care erau primii.
    5 10
  • rachiuion
    ce mi-ar place sa vad anu asta un duel mclaren williams ca in anii 90. Doua motive nu unul de oftica pentru ferrari; adica sa le mearga asa bine la doi din cei mai mari dusmani ai lor din f1
    9 6
  • massa in fata lui alonso .... daca e destept si pleaca unde trebuie ... pariu ca acolo nu il pune nimeni sa-i tina trena lui bottas
    12 12
  • Fara suparare dar sunt pe acest forum cativa useri care isi dau cu parerea doar ca sa isi vada numele scris pe net. Normal ca testat inseamna atat stinturi lungi cat si ture rapide, ca doar un week-end de cursa cuprinde si calificarile de vineri. De cate ori nu au fost echipe care aveau o masina foarte rapida insa nu era fiabila (ex in ultimii ani McLaren si Mercedes) sau invers (Ferrari, Lotus). Cel mai bun echilibru l-au gasit cei de la Red Bull si dovada sunt titlurile mondiale consecutive atat la piloti cat si la constructori.
    Cei de la McLaren nu sunt debutanti si nu cred ca o sa ii invatam noi formula 1 sau cum sa abordeze o sesiune de teste.
    Daca tot exista useri (Rachiuion) care acuza stinturile scurte si rapide de ce intre Magnussen si Button sunt aproape doua secunde diferenta? Nu cred ca danezul este in pozitia asta fata de Jenson. Fiecare are cate ceva de testat si pilotii exact asta fac. Au realizat impreuna totusi peste 90 de ture, ceea ce este de apreciat pentru o zi de teste.
    Un alt plus pentru echipa de la Woking (in afara de timpii realizati si fiabilitate) este data de integrarea lui Magnussen, care pare mai pregatit pt McLaren decat a fost Perez. Normal ca este prea devreme pt verdicte sau danezul are sansa de a beneficia de un monopost mult mai bun decat a avut mexicanul, insa cum spuneam, este doar inceputul si pana nu vom vedea steagul cu patratele de la Melborune nu ne vom putea da seama de valoarea reala a pilotilor si a acestor monoposturi.
    15 3
  • Smecher Massa, a iesit in fata lui Alonso, sper doar sa nu stearga pe jos cu el Bottas, altfel ii dau astia afara ca pe Barrichello. Daca Bottas face timp mai bun ca Massa in teste, in curse o sa fie macel. Ah un duel McLaren Williams ar fi bestial, ce facem in schimb cu Mercedes, Ferrari si Red Bull? McLaren si Williams se bat pentru pietricele si Ferrai, Mercedes si Red Bull pentru titlu?
    12 3
  • coxilian
    Mircea crede-ma ca imi doresc mai mult ca oricine sa luam titlurile anul asta dar pana la finalul antrenamentelor libere din Australia nu vom sti ce pachet avem. Avem un "batranel" cu coltii tociti care prefera sa mearga la strategie (consider ca este un pilot "pocait") si un Kevin venit anul asta pe care nu-l cred ca ne va invata inmultirea cu albastru. Sper sa gresesc si Button sa-mi demonstreze ca are c....determinare iar Kevin sa faca macar ce a facut Hamilton.
    2 0
  • Mercedes s-au batut pentru victorii dupa testul ilegal cu Pirelli. Ai uitat ca la inceputul campionului primea 2 sec/tur de la Ferrari si Red Bull?
    Nu exista vreo regula generala de-a testa. Fiecare testeaza cum vrea si in functie de inovatiile de pe monopost.
    Oricum testele de la Jerez nu conteaza foarte mult. Abia s-au pornit masinile. Abia se incalzeste si soferica de Vettel sau Alonso. Scantei vor iesi din Australia incolo.
    Ar fi penibil ca McLaren sa nu revina in lupta dupa ce in 2013 au stat si au privit la televizor.
    Daca a inceput Mircea cu " we are... kakamaka" e clar ca vor pierde si in 2014. Nu m-ar deranja deloc ca Button sa-si puna iar binoclul ca sa vada topul 5 sau sa-l vada pe Alonso cum castiga curse :D Chiar le doresc asta. De fapt tuturor celorlalte echipe le doresc asta. :D

    Apropo, dar Mercedes cu Rosberg ce sa faca? :)) Massa are stil pe langa pocnitoarea aia blonda care ranjeste ca un nazist. N-a avut c**** sa-l depaseasca pe Hamilton. Ala ar fi stat si in spatele lui Schumacher la 42 de ani. Massa din 2008 e cu cateva clase peste Rosbergul zilelor noastre. Fara accidentul ala se batea lejer cu Alonso, Vettel sau Hamilton.
    8 8
  • Mikahakkinen
    @mikahakkinen: Frumos spus, dar esti pe langa. McLaren nu a avut o masina rapida nici in calificari si nici in cursa si nici fiabila (abandonurile lui Hamilton sunt vina masinii acuma?). Lotus a avut o masina si fiabila si rapida, comparativ cu Ferrari care au avut o masina doar fiabila si un singur pilot constant. RBR au avut o masina foarte rapida si foarte fiabila care nu este un conpromis foarte bun si cu totul altceva, este exact ce trebuie pentru a castiga un titlul. Plus doi piloti cat de cat constanti.

    Si nu incerc sa-i invat pe cei de la McLaren nimic, asa cum nu incerc nici sa va deschid ochii voi, fanilor fanatici. Inteleg ca esti fan McLaren si esti la fel de ignorant ca fundamentalistii.

    Si daca te deranjeaza anumiti "Fara suparare dar sunt pe acest forum cativa useri care isi dau cu parerea doar ca sa isi vada numele scris pe net" macar reproseaza-i ceva "tovarasului" care posteaza pagini de prostii. Dar nu faci asta pentru ca-i fan McLaren si pentru tine onestitatea conteaza doar cand posteaza altii nu-i asa? Da stiu raspunsul deja, tot ce zic altii sunt prostii, tot ce spui tu este cuvantul divin. Uite un sfat, lasa morala ca nu-ti merge si invata sa respecti parerile altora, dar inainte de asta, invata sa fi corect.

    Si dupa aia pune-te in pielea altor fani care incearca sa discute civilizat si vin frustrati care nu fac decat sa jigneasca dar nu te deranjeaza pentru ca cica se dau mari fanu Mclaren.

    P.S. Smecher ID, puteai si tu prima litera mare macar. Daca site-ul asta avea o politica de conduita nici nu aveai ce cauta pe aici.
    1 9
  • http://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?p=481540&f=12
    1 0
  • @Rachiuion. Multumesc pentru raspunsul tau. Chiar daca se incearca a fi ironic.
    Sunt multi fani adevrati care urmaresc cu interes si pasiune aceasta competitie inca dinainte de a fi televizata in Romania. Suntem oameni care au prins cursele lui Patrese, Mansell, Senna sau Prost. Dar asta nu inseamna ca suntem mai presus de cei care au crescut cu un Hill, Villeneuve, Scumacher sau, venind spre campionatele recente Alonso, Vettel, Button, Raikkonen sau Hamilton.
    Da, intradevar Mircea este un caz aparte pe acest forum :) Pasiunea lui depaseste de multe ori (ca sa nu spun aproape mereu :)) limitele insa este de apreciat ca se documenteaza, citeste si urmareste multe surse. Chiar daca in final concluzia este ca McLaren is the best ;)
    Fiecare are preferintele lui, fiecare isi doreste sa vada pilotul favorit sau echipa preferata pe podium, iar la inceput de an sa ia startul unui nou sezon cu numarul 1 pe monopost. Asta insa nu inseamna ca nu trebuie sa ne respectam si sa discutam civilizat. Si, dupa cum vezi, sunt multi useri care ofera informatii in plus fata de articolele postate (mai sus ex Dracu), care dau link-uri spre site-uri unde cei care nu au digi pot urmarii Formula 1 sau care ajuta moderatorii cu observatii pertinente.
    Sper ca anul asta sa avem curse cat mai stranse, monoposturi fiabile si rapide, iar cel mai bun sa castige!
    9 1
  • deocamdata se testeaza. Nu si-a aratat nicio masina potentialul maxim. Cand vor fi puse sa dea totul (prima cursa) abia atunci vom sti care pe unde se afla. In plus, pe langa o masina buna de prima cursa mai trebuie sa ofere si bune posibilitati de dezvoltare. Williams-ul din 2004 parca a venit cu o solutie inovatoare la aripa fata, parea performanta dar a fost abandonata la mijlocul campionatului tocmai ca nu puteau dezvolta pe solutia aia.
    3 0
  • sesiunea de teste se face cu motorul pt curse sau au un nr de motoare pt teste??
    ce parere avet de sunetul motoarelor ???? oare live se va mai simti in piept ca si cele precedente??
    0 0
  • GrosJan
    ca si ieri, masinile cu motor mercedes in fata
    0 0
  • GrosJan
    sunetul: e turbo, suna a turbo. Eu ma bucur ca au reintrodus turbo in F1.
    2 0
  • Rachiuion
    @mikahakkinen: Scuze dar mie mi se pare ca fiecare generatie de fani a avut o generatie de piloti, iar a-i compara este cam greu pentru ca de aia sunt diferite generatii. Idea de a discuta civilizat este complicata considerand ca anumiti fani nu fac decat sa jigneasca anumite echipe si sper sa nu ma intelegi gresit dar nu este corect. Pasiunea este buna pentru acasa, daca tot suntem fani si al unui sport destul de civilizat macar sa ne comportam la fel. Nu am nimic cu nici o echipa dar nu se poate ca un fan sa spuna prostii cu carul sa jigneasca cam totul in afara de echipa lui favorita. Si sincer trebuie impusa o limita, daca administratorii site-ului nu sunt interesati de asa ceva, macar noi sa facem ceva. La fiecare inceput de an, incepe cu pagini intregi prin care tot incearca sa se convinga ca cumva, cineva il crede si ii place ceea ce spune. In fiecare an, ii face pe toti prosti, chiar daca unii ii raspund politicos si mai ales corect si el nu face decat ca incepe cu jignirile. Nu-i nici o smecherie ca-i fan McLaren putea sa fie fan Force India, conteaza atitudinea pe care o are. Nu conteaza nici ce pasiuni are, conteaza ca isi bate joc de cei care incearca sa discute amical si cat de cat onesc.

    Cat despre cel mai bun sa castige, nu l-am vazut niciodata zicand ceva bun despre un pilot. Dar la jigniri este primul, si asta este urat.
    Am prieteni care nu viziteaza de mult site-ul asta si postam in afara unde se poate discuta civilizat, dar consider ca pana la urma, conteaza si daca lumea isi doreste un mediu curat. Sunteti romani si stiu ca va place in mocirla, dar sper ca poate vine timpul cand o sa cresteti si o sa incercati sa fiti mai buni. Distanta dintre mentalitatea celor ce posteaza in afara si cei de aici... este imensa. Sunt cativa care nu stiu decat sa jigneasca si sunt multi care ii aproba. Si sincer este vina tuturor pentru ca inactiunea este cel mai periculos lucru, se numeste indiferenta daca vrei.

    Si eu pot sa zic, da este un caz special, mama ce pasiune are el, dar cand vad ce prostii spune... sincer nu pot decat sa-mi fie mila de el. Pot sa vin si eu sa scriu sute de randuri de prostii si sa zic bai Sauber este cea mai buna echipa din lume si voi sunteti niste prosti, dar nu-mi place asa ceva. Nu este nevoie sa ma mint si nu este nevoie nici sa mint pe altii.

    Pana la urma conteaza ce va doriti aici, un mediu curat sau o mocirla imensa. Eu personal imi doresc prima optiune.
    2 1
  • pablo256r
    Un sunet de motor Ferrari:
    F1 2014 Test Jerez Kimi Raikkonen Spinning out
    https://www.youtube.com/watch?v=Yft5spg9gQQ#t=0
    0 0
  • @Rachiuion. Comentariul tau este corect si logic, Mircea sare calul de cele mai multe ori si, chiar daca ofera multe info suplimentare fata de cele de pe automarket, mai ales pt cei care simpatizeaza McLaren, nu stie sa reactioneze deloc in momentul in care este contrazis de fani ai altor echipe.
    Insa vreau sa stii, ca o paranteza, ca aceasta afirmatie a ta mi-a lasat un mare gust amar "Sunteti romani si stiu ca va place in mocirla, dar sper ca poate vine timpul cand o sa cresteti si o sa incercati sa fiti mai buni. ".
    Da, SUNTEM ROMANI, iar eu, oriunde am fost in lumea asta, nu mi-am ascuns originea si nu am incercat sa par altceva. Sunt mandru ca sunt roman si ca m-am nascut in ROMANIA, asa... perfect de imperfecta... cum este tara asta. ;)
    5 0
  • @mikahakkinen

    Singura metoda de reactie impotrva fanilor Ferrari este razboiul. Cu ceilalti chiar imi place sa vb serios cand nu incearca sa faca pe desteptii, dar cu ferraristii singurul mod de comunicare trebuie sa fie razboiul dus pana la extrem, confruntarea dusa pana la anihilarea totala a lor. Nici o cale diplomatica, nici o discutie, doar radicalizarea conflictului de idei.
    2 3
  • @mikahakkinen

    Ma bucur ca cineva vede ca aduc informatii suplimentare (mai ales despre Mclaren).
    2 2
  • @coxilian
    Button pilot tocit si pocait??
    Confunzi diplomatia si atitudinea pilotului din afara pistei cu tenacitatea (sau lipsa ei) pilotului pe pista. Habar nu aveti cine trage tare si cine merge "la confort" intr-o cursa. Nici macar un tv onboard nu iti ofera prea multe indicii. Dar majoritatea fanilor exact asta fac: daca dau de un pilot bataios si slobod la gura (cum e Alonso) in declaratii il iau de luptator pe pista. Mai am citit aici ca nu stiu care pilot nu e bun ca nu e barbat sau ca nu se rade cu nu stiu ce. Incredibil pana unde poate merge prostia unora!!!
    2 0
  • Bibicu
    Alonso luptator pe pista? Cine a zis asta? In 2010 Abu Dhabi, a avut doua tentative slabe de depasire, dupa care a comutat pe ce stia el cel mai bine: Incantatii. Bolborosea asa sub casca:

    "Strica-te ca vine trenul
    Strica-te ca vine trenul
    ....
    "
    Dupa cum stiti, masina lui Vettel nu s-a stricat. End of story.
    1 0
  • Mansell
    Mansell era calare pe Senna la Monaco tot timpul si nici macar nu era ultima cursa, nici macar nu se decidea titlul.
    0 0
  • @mikkahakkinen @coxilian

    Intr-un interviu pe 29 sau 30 ianuarie, Jenson a confirmat ca este usor supraponderal (1kg sau 2kg raportat la cat si-a propus ca target la inceputul lui Decembrie).

    Desi s-a antrenat intens in Hawaii toata luna decembrie, a pierdut tot ce a realizat de-a lungul lunii ianuarie. Initial a avut o infectie serioasa la genunchi vreme de 3 saptamani, iar ulterior cand a murit John Button, desi era de asteptat sa slabeasca datorita stresului, consumului, supararii s-ar fi ingrasat cateva sute de grame (se pare ca nu toate organismele reactioneaza identic, desi majoritatea din noi slabim in astfel de momente).

    Dar a promis ca la mijlocul lui martie va fi la greutatea si conditia fizica optima. Consider ca 2 kg in minus si o forta fizica superioara ca sa nu mai vb de starea psihica in care este acum (chiar daca este profesionist o parte din ganduri tot ii sunt la John) va face ca Button sa scoata mai mult din masina.
    1 1
  • coxilian
    "Incredibil pana unde poate merge prostia unora!!!"

    Tinere cand ma uitam eu la curse de F1 inregistrate pe VHS tu erai ...? Cand a debutat Button pe unde umblai? Sunt fan McLaren si parerea mea este ca Button e mai comod ACUM! Iar referitor la "prostia unora" te rog sa-ti tii gura sa nu ti-o tin eu.
    0 0
  • de prostia unora era vorba in contextul ala in care vorbeam de unii care judecau un pilot in functie de ce aparat de ras foloseste pe ideea aparat de ras pentru barbati adevarati.... chiar daca iti era adresat comm-ul. Dar acum m-ai dat gata tu cu prostia. Un de eram eu cand tu nu stiu ce .... dar tu unde erai cand tataie al meu nu stiu ce facea? Acum e senil ... varsta nu garanteaza experienta, ba de la un anumit moment te trage in jos. Asta da, e argumentul prostului
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru