McLaren a fost cea mai activă şi mai performantă echipa a zilei. Debutantul Kevin Magnussen a ocupat prima poziţie în clasamentul general după ce a fost cronometrat cu 1:23.276, iar danezul a concurat pe parcursul după-amiezii după ce sesiunea a fost inaugurată de coechipierul său Jenson Button, care a terminat pe locul patru. Împreună, cei doi au parcurs nu mai puţin de 92 de tururi, un record pentru o echipă pe parcursul zilei de joi.
Între cei doi piloţi s-a intercalat Felipe Massa, care a concurat pentru prima oară la volanul monopostului Williams şi a parcurs în total 47 de tururi, dar şi Lewis Hamilton la volanul monopostului Mercedes.
Astfel, primele patru poziţii în clasament au fost acontate de echipe cu motor Mercedes, în timp ce Ferrari apare abia pe locul cinci prin Fernando Alonso. Cronometrat cu 1:25.495, spaniolul a fost cu peste două secunde mai lent decât liderul, a produs un steag roşu după ce a oprit monopostul pe circuit, însă a reuşit să parcurgă în total 58 de tururi.
Nico Hulkenberg a terminat pe locul şase după o serie de probleme, un steag roşu şi doar 17 tururi parcurse, în timp ce Adrian Sutil a avut parte de un accident la volanul monopostului Force India.Echipele propulsate de Renault au continuat însă să aibă probleme majore.
Red Bull Racing a parcurs doar trei tururi (niciunul cronometrat) prin Daniel Ricciardo, care a produs şi un steag roşu înainte ca echipa să abandoneze din nou ziua de teste din cauza defecţiunilor la sistemul ERS furnizat de Renault. Şi cei de la Toro Rosso au avut o zi modestă, însă Jean-Eric Vergne a reuşit să parcurgă 30 de tururi şi s-a poziţionat pe locul şapte în clasamentul general.Robin Frijns a testat pentru Sauber, însă nu a efectuat niciun tur cronometrat, într-o situaţie similară fiind şi Max Chilton, care cu această ocazie a inaugurat noul monopost Marussia.
Sesiunea de teste de la Jerez se încheie vineri.
Teste Jerez - rezultate ziua 3:
1. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m23.276s 52 2. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m23.700s +0.424s 47 3. Lewis Hamilton Mercedes 1m23.952s +0.676s 62 4. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m25.030s +1.754s 40 5. Fernando Alonso Ferrari 1m25.495s +2.219s 58 6. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m26.096s +2.820s 17 7. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m29.915s +6.639s 30 8. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m30.161s +6.885s 34 9.Robin Frijns Caterham-Renault No time - 10 10. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault No time - 3 11. Max Chilton Marussia-Ferrari No time - 5
Personal nu sunt interesant de cine iese pe primul loc dar m-ar interesa sa stiu ce testeaza ei pe acolo, aia conteaza.
Stiu ei ce testeaza.
Ramane de vazut daca se vor mentine pe pozitia asta. Au avut un intreg an 2013 sa se gandeasca la monopostul din 2014...
Anul trecut masina statea mereu in garaj erau probleme, nu intelegeau masina. Dupa ce in cele din urma au reusit sa porneasca motorul marti noapte, masina merge ceas nu are nici o problema. E foarte fiabila. Lui Hamilton azi i-au schimbat cutia, iar Ferrari a avut probleme hidraulice.
Nu mai zic nimic de Red bull.
We are building an empire...
Ceea ce va spuneam inca din toamna. Mclaren nu stiu daca a inceput sa se gandeasca mai devreme la designul monopostului decat Mercedes si Ferrari, ma indoiesc, dar sunt prima echipa din cele de top care si-a canalizat absolut toate eforturile spre masina din 2014. La sfarsitul lui iunie 2013, mp4-29 avea doar pentru ea toate resursele departamentului CFD si timpul in tunelul de vant, intr-o vreme cand Mercedes si Ferrari isi imparteau eforturile aducand update-uri pe masina si risipind eforturi in tentativa de a-l prinde pe Vettel si apoi de a se lupta intre ele pentru milioanele locului 2 la constructori.
Cei de la McLaren nu sunt debutanti si nu cred ca o sa ii invatam noi formula 1 sau cum sa abordeze o sesiune de teste.
Daca tot exista useri (Rachiuion) care acuza stinturile scurte si rapide de ce intre Magnussen si Button sunt aproape doua secunde diferenta? Nu cred ca danezul este in pozitia asta fata de Jenson. Fiecare are cate ceva de testat si pilotii exact asta fac. Au realizat impreuna totusi peste 90 de ture, ceea ce este de apreciat pentru o zi de teste.
Un alt plus pentru echipa de la Woking (in afara de timpii realizati si fiabilitate) este data de integrarea lui Magnussen, care pare mai pregatit pt McLaren decat a fost Perez. Normal ca este prea devreme pt verdicte sau danezul are sansa de a beneficia de un monopost mult mai bun decat a avut mexicanul, insa cum spuneam, este doar inceputul si pana nu vom vedea steagul cu patratele de la Melborune nu ne vom putea da seama de valoarea reala a pilotilor si a acestor monoposturi.
Nu exista vreo regula generala de-a testa. Fiecare testeaza cum vrea si in functie de inovatiile de pe monopost.
Oricum testele de la Jerez nu conteaza foarte mult. Abia s-au pornit masinile. Abia se incalzeste si soferica de Vettel sau Alonso. Scantei vor iesi din Australia incolo.
Ar fi penibil ca McLaren sa nu revina in lupta dupa ce in 2013 au stat si au privit la televizor.
Daca a inceput Mircea cu " we are... kakamaka" e clar ca vor pierde si in 2014. Nu m-ar deranja deloc ca Button sa-si puna iar binoclul ca sa vada topul 5 sau sa-l vada pe Alonso cum castiga curse :D Chiar le doresc asta. De fapt tuturor celorlalte echipe le doresc asta. :D
Apropo, dar Mercedes cu Rosberg ce sa faca? :)) Massa are stil pe langa pocnitoarea aia blonda care ranjeste ca un nazist. N-a avut c**** sa-l depaseasca pe Hamilton. Ala ar fi stat si in spatele lui Schumacher la 42 de ani. Massa din 2008 e cu cateva clase peste Rosbergul zilelor noastre. Fara accidentul ala se batea lejer cu Alonso, Vettel sau Hamilton.
Si nu incerc sa-i invat pe cei de la McLaren nimic, asa cum nu incerc nici sa va deschid ochii voi, fanilor fanatici. Inteleg ca esti fan McLaren si esti la fel de ignorant ca fundamentalistii.
Si daca te deranjeaza anumiti "Fara suparare dar sunt pe acest forum cativa useri care isi dau cu parerea doar ca sa isi vada numele scris pe net" macar reproseaza-i ceva "tovarasului" care posteaza pagini de prostii. Dar nu faci asta pentru ca-i fan McLaren si pentru tine onestitatea conteaza doar cand posteaza altii nu-i asa? Da stiu raspunsul deja, tot ce zic altii sunt prostii, tot ce spui tu este cuvantul divin. Uite un sfat, lasa morala ca nu-ti merge si invata sa respecti parerile altora, dar inainte de asta, invata sa fi corect.
Si dupa aia pune-te in pielea altor fani care incearca sa discute civilizat si vin frustrati care nu fac decat sa jigneasca dar nu te deranjeaza pentru ca cica se dau mari fanu Mclaren.
P.S. Smecher ID, puteai si tu prima litera mare macar. Daca site-ul asta avea o politica de conduita nici nu aveai ce cauta pe aici.
Sunt multi fani adevrati care urmaresc cu interes si pasiune aceasta competitie inca dinainte de a fi televizata in Romania. Suntem oameni care au prins cursele lui Patrese, Mansell, Senna sau Prost. Dar asta nu inseamna ca suntem mai presus de cei care au crescut cu un Hill, Villeneuve, Scumacher sau, venind spre campionatele recente Alonso, Vettel, Button, Raikkonen sau Hamilton.
Da, intradevar Mircea este un caz aparte pe acest forum :) Pasiunea lui depaseste de multe ori (ca sa nu spun aproape mereu :)) limitele insa este de apreciat ca se documenteaza, citeste si urmareste multe surse. Chiar daca in final concluzia este ca McLaren is the best ;)
Fiecare are preferintele lui, fiecare isi doreste sa vada pilotul favorit sau echipa preferata pe podium, iar la inceput de an sa ia startul unui nou sezon cu numarul 1 pe monopost. Asta insa nu inseamna ca nu trebuie sa ne respectam si sa discutam civilizat. Si, dupa cum vezi, sunt multi useri care ofera informatii in plus fata de articolele postate (mai sus ex Dracu), care dau link-uri spre site-uri unde cei care nu au digi pot urmarii Formula 1 sau care ajuta moderatorii cu observatii pertinente.
Sper ca anul asta sa avem curse cat mai stranse, monoposturi fiabile si rapide, iar cel mai bun sa castige!
ce parere avet de sunetul motoarelor ???? oare live se va mai simti in piept ca si cele precedente??
Cat despre cel mai bun sa castige, nu l-am vazut niciodata zicand ceva bun despre un pilot. Dar la jigniri este primul, si asta este urat.
Am prieteni care nu viziteaza de mult site-ul asta si postam in afara unde se poate discuta civilizat, dar consider ca pana la urma, conteaza si daca lumea isi doreste un mediu curat. Sunteti romani si stiu ca va place in mocirla, dar sper ca poate vine timpul cand o sa cresteti si o sa incercati sa fiti mai buni. Distanta dintre mentalitatea celor ce posteaza in afara si cei de aici... este imensa. Sunt cativa care nu stiu decat sa jigneasca si sunt multi care ii aproba. Si sincer este vina tuturor pentru ca inactiunea este cel mai periculos lucru, se numeste indiferenta daca vrei.
Si eu pot sa zic, da este un caz special, mama ce pasiune are el, dar cand vad ce prostii spune... sincer nu pot decat sa-mi fie mila de el. Pot sa vin si eu sa scriu sute de randuri de prostii si sa zic bai Sauber este cea mai buna echipa din lume si voi sunteti niste prosti, dar nu-mi place asa ceva. Nu este nevoie sa ma mint si nu este nevoie nici sa mint pe altii.
Pana la urma conteaza ce va doriti aici, un mediu curat sau o mocirla imensa. Eu personal imi doresc prima optiune.
F1 2014 Test Jerez Kimi Raikkonen Spinning out
https://www.youtube.com/watch?v=Yft5spg9gQQ#t=0
Insa vreau sa stii, ca o paranteza, ca aceasta afirmatie a ta mi-a lasat un mare gust amar "Sunteti romani si stiu ca va place in mocirla, dar sper ca poate vine timpul cand o sa cresteti si o sa incercati sa fiti mai buni. ".
Da, SUNTEM ROMANI, iar eu, oriunde am fost in lumea asta, nu mi-am ascuns originea si nu am incercat sa par altceva. Sunt mandru ca sunt roman si ca m-am nascut in ROMANIA, asa... perfect de imperfecta... cum este tara asta. ;)
Singura metoda de reactie impotrva fanilor Ferrari este razboiul. Cu ceilalti chiar imi place sa vb serios cand nu incearca sa faca pe desteptii, dar cu ferraristii singurul mod de comunicare trebuie sa fie razboiul dus pana la extrem, confruntarea dusa pana la anihilarea totala a lor. Nici o cale diplomatica, nici o discutie, doar radicalizarea conflictului de idei.
Ma bucur ca cineva vede ca aduc informatii suplimentare (mai ales despre Mclaren).
Confunzi diplomatia si atitudinea pilotului din afara pistei cu tenacitatea (sau lipsa ei) pilotului pe pista. Habar nu aveti cine trage tare si cine merge "la confort" intr-o cursa. Nici macar un tv onboard nu iti ofera prea multe indicii. Dar majoritatea fanilor exact asta fac: daca dau de un pilot bataios si slobod la gura (cum e Alonso) in declaratii il iau de luptator pe pista. Mai am citit aici ca nu stiu care pilot nu e bun ca nu e barbat sau ca nu se rade cu nu stiu ce. Incredibil pana unde poate merge prostia unora!!!
"Strica-te ca vine trenul
Strica-te ca vine trenul
....
"
Dupa cum stiti, masina lui Vettel nu s-a stricat. End of story.
Intr-un interviu pe 29 sau 30 ianuarie, Jenson a confirmat ca este usor supraponderal (1kg sau 2kg raportat la cat si-a propus ca target la inceputul lui Decembrie).
Desi s-a antrenat intens in Hawaii toata luna decembrie, a pierdut tot ce a realizat de-a lungul lunii ianuarie. Initial a avut o infectie serioasa la genunchi vreme de 3 saptamani, iar ulterior cand a murit John Button, desi era de asteptat sa slabeasca datorita stresului, consumului, supararii s-ar fi ingrasat cateva sute de grame (se pare ca nu toate organismele reactioneaza identic, desi majoritatea din noi slabim in astfel de momente).
Dar a promis ca la mijlocul lui martie va fi la greutatea si conditia fizica optima. Consider ca 2 kg in minus si o forta fizica superioara ca sa nu mai vb de starea psihica in care este acum (chiar daca este profesionist o parte din ganduri tot ii sunt la John) va face ca Button sa scoata mai mult din masina.
Tinere cand ma uitam eu la curse de F1 inregistrate pe VHS tu erai ...? Cand a debutat Button pe unde umblai? Sunt fan McLaren si parerea mea este ca Button e mai comod ACUM! Iar referitor la "prostia unora" te rog sa-ti tii gura sa nu ti-o tin eu.