- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
McLaren, pusa sub investigatie
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
McLaren F1 Team este cercetata de FIA, dupa Marele Premiu al Principatului Monaco, pentru faptul ca le-a impus celor doi piloti ai sai ordinea in care ar trebui sa treaca linia de sosire.
Acest fapt contravine regulilor in vigoare si dauneaza imaginii sportului in general si Formulei 1 in particular. Acuzatiile au legatura cu primul pit-stop, acolo unde Fernando Alonso si Lewis Hamilton erau obligati sa isi pastreze pozitiile astfel incat sa ofere echipei siguranta pozitiilor unu si doi.
"FIA a inceput o investigatie in ceea ce priveste echipa McLaren Mercedes in legatura cu o posibila incalcare a Codului Sportiv International", declara oficialii FIA. Ron Dennis si ai sai sunt incriminati ca ar fi incalcat Articolul 151c, cel care spune ca "orice frauda sau act realizat cu scopul de a influenta rezultatul unei competitii motorsport se pedepseste".
"Strategia de echipa te ajuta sa castigi in cadrul unui Mare Premiu, fara ea nu se poate. Nu consider ca am facut ceva in neregula si care sa vina in contradictie cu interesele sportului cu motor", a declarat Ron Dennis, boss-ul celor de la McLaren Mercedes.
Aceasta prevedere a fost introdusa de FIA dupa incidentul din anul 2002, de la Marele Premiu al Austriei, acolo unde Rubens Barrichello, pe atunci la Ferrari, a primit ordin sa il lase pe Michael Schumacher sa castige.
Adauga un comentariu
Trimite-ne mesajul tău
Sa ne aducem aminte ce a facut ferrari acum cativa ani in urma,cand Barichello a condus cursa de la inceput si in ultimul tur a primit ordin sa incetineasca si sa fie depasit de ciumi.
Atunci nu s-a mai sesizat FIA ?
Atunci cand a fost acea problema la Ferrari, nu s-a sanctionat pentru ca nu exista in regulament o astfel de sanctiune, abia dupa cursa respectiva a fost introdusa.
Unde au gresit cei de la McLaren a fost ca au dat declaratii si au vb la radio despre chestia asta.
Nu trebuia decat ca un mechanic sa desurubeze o roata "mai incet" sau sa "nu poate sa scoata furtunul de alimentare" la Hamilton pt 2-3 secunde si nimeni nu si-ar fi dat seama... insa se pare ca capul lui Ron Denis e prea mic pt a se gandi la asa ceva... acuma va trebui sa plateasca... si sper sa plateasca scump >:)
"we needed to cope with a potential deployment of the Safety Car which has happened four times in the last five years.
Consequently you virtually have to decide in advance which one of the team’s two drivers will claim the victory. "
In turul 53 Adrian Sutil a pierdut controlul masinii si s-a semnalizat cu steag galben. Pentru cineva care nu a clipit cand Massa si Alonso erau roata la roata in Spania, Ron si-a dat drumul precoce.
Aceeasi forma de accident nu a declansat SC in turul 1. Poate s-a gandit Ron ca le tuna stewarzilor sa mai niveleze sansele; n-ar fi fost prima oara. Massa a intrat in turul 55, deci putea si el foarte bine sa intre in turul 53 inainte sa intre pe pista un SC. Daca Lewis nu intra atunci si Massa da, puteau pierde dubla.
Cred ca nu vor avea nici o problema Mclaren si vor fi absolviti. Sper ca se vor da puncte semnificative atunci.
Din ce au vazut ochii mei atunci, eu nu credeam ca va intra un Safety Car; cu atat mai mult stia un veteran care de peste 30ani conduce echipa chiar din standuri.
Acum nu mai pot fi asa vehement ca intentionat l-a chemat pe Lewis. Chiar exista un pericol acolo. In caz de Safety Car, Alonso oricum ar fi castigat, dar cu Lewis risca sa piarda locul 2. Asa ca l-a chemat la standuri si a cimentat acel potential loc 2.
Dar nu mai era nevoie sa zica "trebuie decis in avans ce pilot va merge pentru victorie".
Ce ar fi sa dam victoria lui Ferrari? te-ar satisface? La 69secunde in urma?
Mclaren va iesi fata curata din asta; daca vor face FIA vre-o boacana sa amendeze sau sa ia puncte, si aceste puncte ar putea decide un campionat foarte strans...in toate analele va aparea acolo o steluta care sa zica ca FIA s-a trezit sa sa-i depuncteze.
sa imi bag picioarele in cercetarile FIA
Am ascultat sfatul lui DRAKo si m-am uitat la Senna vs Mansel 92 Monaco... ce ordine de echipa? ce manusi? all out atack!! si la final salutari de respect intre piloti. Iar pe podium...Mansel mai sa lesine si sa se prabuseasca de epuizare. Si nici Senna nu arata prea bine...era sa-i scape trofeul din mana.
Ce show de second hand traim noi azi!!!
Poate ca Schuey a rescris cartea despre cum trebuie sa se pregateasca fizic un pilot de F1 si Senna si Mansel nu erau in forma fizica precum pilotii de azi. Dar ce s-au mai batut...iar Alonso si Lewis erau in masura sa puna si ei acelasi spectacol in scena. Lewis a mers cu mainile legate ca libetate deplina daca avea....el e absolut fantastic, in GP2 de multe ori m-a lasat fara cuvinte. El e motivul pentru care urmaresc GP2 regulat. Alonso in egala masura putea sa dea replica.
Oare totul e identitate corporativa? oare totul se reduce doar la remuneratia din partea FIA si sponsori? Cel mai bine ar fi sa se desfiinteze campionatul. Si sa se revina la schema dinainte de ww2, adica exact de unde vine numele: grand prix. Ala sa fie premiul: bani pentru castigarea cursei.
Pe de o parte ma bucura enorm ca a castigat Mclaren asa autoritar...eu sunt mai mult fanul echipei decat al pilotilor. Dar pilotii de azi nu mai vor sa lupte ca un Gilles, Senna sau Prost. Dar oare ei nu vor sau nu ii lasa echipele?
Bernie imi da de gandit. Vrea sa extinda F1 in Asia si sa plece din europa. Dar asta e o foame de bani si profit...oare stie Bernie ca s-ar putea sparge bula cat de curand si F1 sa isi piarda relevanta? Hai sa facem bani cat se mai poate?!
S-ar putea...ca sambata a fost mai interesanta decat duminica...puteam foarte bine sa inchid TV duminica.
Iar Senna si Mansell se bateau intr-adevar,dar nu erau in aceeasi echipa.
Normal la dracu omule ca nu erau in aceeasi echipa, chiar de ar fi fost, ar fi fost niste barbati si nu lasau lucrurile asa statute ca o balta imputita vara; cam asta am avut noi duminica. Dar ma refeream la cazul general nu numai Mansel&Senna...ma refeream la Senna&Prost.
Sigur ma bucur enorm ca Mclaren a castigat de asemenea maniera, dar puteam foarte bine sa nu deschid TV si nu pierdeam mare lucru. In anii 80-90 aia concurau pana la extenuare.
Si DA, PUTEA TRECE in fata...nici revistele/ziarele cu oameni versati in F1 nu ar vui asa ,daca nu exista sansa asta. Dar era un RISC, pentru ca daca intra un Safety Car, Lewis nu numai ca pierdea o victorie, dar si locul 2.