FIA a anunţat că va restricţiona sistemul DRS în antrenamente şi calificări începând de anul viitor, lucru care va avea un impact asupra setărilor monoposturilor.
Ideea este ca tehnologia să poată fi activată pe o singură zonă atât în cursă, cât şi în antrenamente şi calificări, însă McLaren propune ca fiecare circuit să beneficieze de două zone de activare pentru a elimina acest impediment.
"Credem că, în special dacă Charlie Whiting (n.r - directorul de curse al FIA) aranjează două zone DRS la fiecare circuit, acest lucru va reprezenta un stimulent suficient pentru a seta corespunzător monopostul, în mare măsură ca acum, ca şi cum am fi fost liberi să utilizăm DRS în antrenamente şi calificări", a declarat Paddy Lowe, directorul tehnic al McLaren.
În acest sezon, doar patru circuite au beneficiat de două zone DRS, în timp ce anul trecut au existat şase curse în care piloţii au avut la dispoziţie două zone DRS. În acest context, este puţin probabil ca FIA să găsească două zone eficiente pentru sistemul DRS pe fiecare circuit, în special pe cele care au o singură linie dreaptă.Pe de altă parte, Lowe consideră că sistemul DRS a reuşit să îmbunătăţească depăşirile în Formula 1 şi oferă ca exemplu manevra prin care Lewis Hamilton a câştigat Marele Premiu al Statelor Unite.
"Nu aud lumea vorbind că este o soluţie artificială. Cred că fiecare pilot trebuie să joace tactic şi să-şi folosească abilităţile. Am văzut asta duminică cu Hamilton şi Vettel. A fost o luptă corectă, un duel foarte, foarte echilibrat. În cele din urmă, Hamilton a depăşit cu DRS, dar nu a fost uşor şi toată lumea a admirat abilităţile cu care a făcut asta. Aşa că în general cred că a funcţionat foarte bine", a mai precizat el.
Via F1Fanatic
Eu am spus ca e superba poza din cauza virajelor. Putea fi orice alta masina de curse acolo nu doar McLaren.