Şeful Martin Whitmarsh susţine însă că McLaren va anunţa în viitorul apropiat semnarea unor contracte cu ingineri reputaţi prin care va atrage atenţia presei.
"Niciodată nu poţi să fii mulţumit cu poziţia în care eşti, cu atât mai mult în acest an. Acesta este motivul pentru care am făcut recrutări în departamentul tehnic şi ne-am întărit foarte mult. Au existat câţiva noi ingineri în acest an şi există câteva anunţuri pe care urmează să le facem şi care vor atrage atenţia.""Aşa că se întâmplă unele lucruri.
Trebuie să avem grijă de noi ca echipa, începând de la managerii de top şi până la echipa tehnică, pentru a ne asigura că revenim în lupta pentru victorii cât mai repede posibil", a declarat britanicul citat de agenţia de presă Reuters.Până în prezent, singura achiziţie confirmată de McLaren pentru acest sezon a fost Matt Morris, fostul designer şef al celor de la Sauber.
Via Reuters
Nu vorbiti prostii. Oricum Mclaren are cel mai bun departament tehnic din F1. Nu il ar epe Newey, dar Mclaren este descrisa de reporteri sportivi ca un sistem in care nu exista un lider, un geniu, o sclipire, dar au cea mai solida baza de ingineri si designeri, pentru un simplu motiv. Mclaren este singura echipa care nu pune accent pe a rapi ingineri de la alte echipe de top. Asa cum a descris Jonathan Neale, Mclaren este singura echipa care are un sistem vast de recrutare in mediile universitare, atrage ingineri si designeri inca de foarte tineri, multi stagiari inca din ultimii ani de facultate, pe care Mclaren ii creste si dezvolta ca rotite ale uriasului mecanism Mclaren. Neale spune in ca in Mclaren group este un exces de 200 de ingineri si designeri de toate nationalitatile luati de foarte tineri, avand atat indieni, japonezi, latino-americani cat si europeni de toate natiile. Aceasta conceptie nu este prezenta in cultura Ferrari, Red Bull sau Mercedes. De aia viitorul apartine lui Mclaren. Sa fac o comparatie cu fotbalul Mclaren isi creste proprii Iniesta si Xavi nu trebuie sa ii cumpere pe Cristiano Ronaldo si Ibrahimovic.
Lasand la o parte pe Newey, Mclaren a facut permanent a doua masina din punct de vedere valoric. In 2009 dupa un inceput slab a fost la egalitate cu Red Bull aproape in ultima parte a sezonului. Intre 2010-2012 desi Alonso si nu Hamilton sau Button au luptat cu Vettel pana in ultima etapa, masina Mclaren a fost a 2 din punct de vedere valoric dupa Red Bull, in fiecare an au avut masina mai buna decat Ferrari. In acest an, au dat-o in bara cu acest transplant nereusit (suspensie pull-rod, nas ridicat). Ganditiva, daca Newey nu ar mai fi in F1, Mclaren ar avea cea mai buna masina.
Sunt convins ca nici o alta echipa nu are o baza atat de solida de ingineri si facilitati cum au ei la MTC, chiar daca titlurile nu au venit. La Mclaren problema este de management (Whitmarsh/Michael) sau de atitudine si motivatie, decat de lipsa de valoare a departamentului tehnic. S-au prea speriat de mp4-28 si de aia au angajat ingineri in stilul Ferrar/Mercedes, foarte bine se putea fara ei doar cu ceea ce dezvolta Mclaren din cadrul propriei organizatii.
Apropo, nu avem nevoie de mercenari (Allison, Lowe, Hennel) ci de oameni care se incadreaza in aceasta deviza: YOU CUT YOURSELF... YOU BLEED MCLAREN...
Exercitii de intarire pana la intepenirea completa.
" Mclaren este descrisa de reporteri sportivi ca un sistem in care nu exista un lider, un geniu, o sclipire, dar au cea mai solida baza de ingineri si designeri, pentru un simplu motiv. Mclaren este singura echipa care nu pune accent pe a rapi ingineri de la alte echipe de top"
La nivelul asta sclipirea face diferenta. Asta este si motivul pentru care McLaren a mers in jos. L-au pierdut pe Newey apoi pe astalalt nu-miamintesc cum il cheama. Factorul uman e cel mai important. Nu numele, nu istoria marcii.
Si omenirea e acolo unde este nu atat din cauza muncii colective cat din cauza unor idei izolate ale unor tipi care s-au remarcat prin ele. McLaren nu a murit, dar nu o sa mearga cu las' ca ne merge si asa. Uite ca se intaresc sau macar asa ne spun. Eu as sugera sa incerce niste rapiri. Sau sa incerce sa-si formeze ingineri in formule inferioare asa cum isi formeaza piloti. Sunt destui necunoscuti care pot veni din spate.
Mclaren reprezinta esenta conceptiei germane in ce priveste organizarea. Este mai germana chiar si decat Mercedes, desi Mercedes concureaza sub steagul german. Spre diferenta de conceptia latina (un Rory Byrne, un Newey, un Brawn), Mclaren este ca o linie de productie a unei fabrici germane. Mclaren este gandita ca un sistem compus dintr-o sumedenie de componente. Nu se arunca dupa creierele altor echipe, deoarece au un sistem propriu de a dezvolta si creste proprii oameni. Este cea ce in engleza se traduce ca avand cea mai profunda "strenght in depth". Ca si Bayern fata de Barcelona sau Real. Nu au pe Messi, pe Cristiano pe ibrahimovic, dar au mult mai multi Ribery, Robben, Muller, Schwensteigger, Lahm, toti buni si de valoare foarte apropiata.
Mclaren este obsedata de perfectiune, de organizare, de a avea cele mai bune facilitati tehnologice, si Mark Hughes (Autosport) compara Mclaren cu celelalte echipe din F1, ca si conceptie, filosofie, organizare: "McLaren is aggressively ambitious technically, scientific and systems-driven. This applies to all F1 teams to a greater or lesser extent but to McLaren most of all. It has more technical muscle power than any other team within its facilities and backs itself to succeed, setting exceptionally ambitious technical targets. But such systems aren't perfect, and cannot be. They are not intuitive and occasionally require real-life people to intervene, to recognise when the system is subverting the cause and to tweak things accordingly, to allow a little human input – a 'fudge factor', something that is absolute anathema to scientists, and McLaren is by far the most scientific of all the teams.
McLaren's natural response to shortfalls in a system would never be to apply a fudge factor to make it work, but to further refine the system, to micro-manage.
This wasn't an environment Newey felt comfortable in and although some attempt was made to bend the structure around his abilities, he became increasingly frustrated as the proportions of the total surface areas of the cars that he actually designed grew smaller, at the insistence of the ever-more intricate management and simulation systems."
Aceasta conceptie atat de specifica lumii germane este cea care pana la urma te face cea mai puternica organizatie pe termen lung. Uitate la Bayern, uitate la economia Germaniei, uitate la sistemul socio-econimic german si daca incerci sa analizezi si sa faci analogii iti dai pur si simplu seama ca Mclaren este mai teutonica decat orice alt brand sportiv german. Exact ca si Germania: mereu locul 2 in ultimii 23 de ani (socotiti ca si intreg), dar ei au fost mereu acolo pe locul 2 indiferent ca domina Williams, ca o facea Ferrari, ca o facea Renault sau acum Red Bull. Daca analizezi toti acesti ani, nici o echipa enumerata mai sus nu are un parcurs liniar la cele mai inalte standarde o perioada atat de indelungata: Williams a cazut sub ei ca si capabilitati, Ferrari a cazut sub ei ca si capabilitati (nu vb de felul in care trage Alonso masina dupa el peste cat ar putea ea), Renault a cazut sub ei, fara Newey si Red Bull o va face. Exact ca Germania in cele doua razboaie mondiale: desi nu au castigat "trofeul suprem" au fost pe locul 2, au fos pana la urma invinsi in drumul spre locul 1, dar interesant ca analizand obiectiv au fost mai puternici decat cei care printr-o sclipire au luat locul 1.
Citeste te rog acest articol pe urmatoarea adresa
http://wap.hupu.com/bbs/6325939.html
iar in ww2 nu a fost nicio sclipire. Un genocid pe banda rulanta de ambele parti. Iar germanii aveau un dezavantaj mare: Hitler care ii conducea cu orgoliul si nu obiectiv. Au fost multe puncte cheie din care putea sa iasa pe dos. Cel putin asa arata istoria pe care au scris-o invingatorii (cine altcineva...) sa o citim noi.
Revenind la McLaren eu sper sa-si revina, probabil o vor face candva. Dar nu exista garantii in acest sport. Pot urma ani de glorie sau chiar te poti retrage definitiv.