De la debutul său în 2019, Lando Norris a reușit să impresioneze lumea Formulei 1 cu mai multe rezultate notabile, printre care două podiumuri în 2020 și încă unul în acest sezon.
Oficialii McLaren s-au arătat încântați de colaborarea cu pilotul în vârstă de 21 de ani, astfel că au decis prelungirea înțelegerii cu acesta. Potrivit comunicatului oficial, contractul este unul “multianual”, astfel că Lando Norris va concura pentru McLaren în 2022 și “anii următori”.
“Lando este unul dintre cei mai talentați piloți de pe grila actuală a Formulei 1 și suntem mândri de evoluția lui încă de la colaborarea pe care am început-o în 2017,” a declarat Zak Brown, CEO-ul McLaren Racing.
Lando Norris a declarat că obiectivul său este să câștige curse alături de McLaren și visează să devină campion mondial cu echipa britanică.
Via McLaren
McLaren sa nu apara pe circuitele de grand-prix in fundul gol....
..modul insipid care caracterizeaza debutul lui Ricciardo la McLaren a obligat Woking sa reactioneze prompt si in consecinta la letargia etalata de australianul care se indeparteaza pe zi ce trece de borna celor 30 de primaveri, prin retinerea previzibila dar ferma a junelui Lando macar pan' la final de 2023.....
Pos. No. Driver Car Best lap Gap Laps
1 11 Sergio Perez Red Bull-Honda 1’12.487 35
2 55 Carlos Sainz Jnr Ferrari 1’12.606 0.119 31
3 33 Max Verstappen Red Bull-Honda 1’12.648 0.161 38
4 10 Pierre Gasly AlphaTauri-Honda 1’12.929 0.442 36
5 44 Lewis Hamilton Mercedes 1’12.995 0.508 33
6 77 Valtteri Bottas Mercedes 1’13.131 0.644 35
7 4 Lando Norris McLaren-Mercedes 1’13.236 0.749 30
8 5 Sebastian Vettel Aston Martin-Mercedes 1’13.732 1.245 32
9 22 Yuki Tsunoda AlphaTauri-Honda 1’13.746 1.259 38
10 7 Kimi Raikkonen Alfa Romeo-Ferrari 1’14.081 1.594 30
11 18 Lance Stroll Aston Martin-Mercedes 1’14.090 1.603 32
12 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari 1’14.106 1.619 27
13 14 Fernando Alonso Alpine-Renault 1’14.205 1.718 36
14 6 Nicholas Latifi Williams-Mercedes 1’14.268 1.781 40
15 3 Daniel Ricciardo McLaren-Mercedes 1’14.281 1.794 35
16 31 Esteban Ocon Alpine-Renault 1’14.320 1.833 38
17 9 Nikita Mazepin Haas-Ferrari 1’14.616 2.129 32
18 47 Mick Schumacher Haas-Ferrari 1’14.801 2.314 34
19 63 George Russell Williams-Mercedes 1’14.840 2.353 35
20 16 Charles Leclerc Ferrari 1’19.618 7.131 4
Pos. No. Driver Car Best lap Gap Laps
1 16 Charles Leclerc Ferrari 1’11.684 27
2 55 Carlos Sainz Jnr Ferrari 1’11.796 0.112 25
3 44 Lewis Hamilton Mercedes 1’12.074 0.390 22
4 33 Max Verstappen Red Bull-Honda 1’12.081 0.397 21
5 77 Valtteri Bottas Mercedes 1’12.107 0.423 25
6 4 Lando Norris McLaren-Mercedes 1’12.379 0.695 19
7 10 Pierre Gasly AlphaTauri-Honda 1’12.498 0.814 22
8 11 Sergio Perez Red Bull-Honda 1’12.708 1.024 20
9 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari 1’12.746 1.062 22
10 5 Sebastian Vettel Aston Martin-Mercedes 1’12.982 1.298 20
11 7 Kimi Raikkonen Alfa Romeo-Ferrari 1’13.065 1.381 24
12 14 Fernando Alonso Alpine-Renault 1’13.175 1.491 20
13 18 Lance Stroll Aston Martin-Mercedes 1’13.195 1.511 20
14 31 Esteban Ocon Alpine-Renault 1’13.199 1.515 21
15 3 Daniel Ricciardo McLaren-Mercedes 1’13.257 1.573 23
16 63 George Russell Williams-Mercedes 1’13.509 1.825 25
17 6 Nicholas Latifi Williams-Mercedes 1’13.593 1.909 24
18 9 Nikita Mazepin Haas-Ferrari 1’14.407 2.723 20
19 47 Mick Schumacher Haas-Ferrari 1’14.416 2.732 20
20 22 Yuki Tsunoda AlphaTauri-Honda 1’14.829 3.145 11
Aiuritoare "decizia" FIA de a schimba, pentru a nu stiu cata oara, regulile in cursul jocului ! Si permanent in favoarea Mercedes ! Exemple ? Au scos capul Ferrari cu podeaua flexibila, regulamentara la acel moment ? Plangere Mercedes si imediat modificarea regulamentului ! Aripa flexibila Red Bull, regulamentara in acest moment ? Plangere Mercedes si imediat modificarea regulamentului ! Roti spate "partial" neregulamentare Mercedes, reclamate de toti ? Modificam regulamentul, dar de la anul !!! Sistem DAS Mercedes reclamat de Red Bull ? Mda, modificam, dar tot de la anul !!! Si astea-s doar cateva !
Atunci intreb si eu pentru un prieten, adica dom' Costel, unde naiba-i verticalitatea si neutralitatea FIA ?
Incepi sa semeni cu dom' Costel. El este obsedat sa-l critice pe Hamiton, tu pe Checo.
O sa-ti amintesc ca Perez are podium in Monaco(2016) iar Verstappen si Sainz nu au inca, iar Leclerc nu a terminat nici o cursa.
Cat despre regulament : Aripa flexibila este interzisa de ani de zile. Asa ca Red Bull, Alpine si celelalte echipe vizate sa fie multumite ca mai pot trisa cateva etape. DAS-ul era legal - nu putea fi interzis in timpul sezonului. In schimb FIA a interzis party mode in calificari sa dezavantajeze Mercedes.In 2019 Ferrari au concurat aproape un sezon cu un motor ilegal. Sa te plangi ca FIA protejeaza Mercedes mi se pare ipocrit.
Amice hamiltonist, ca orice hamiltonist care se respectă, nu vezi decât ce vrei să vezi și nu auzi decât ce vrei să auzi. Normal, este o reacție umană. Dar eu nu am nimic împotriva Mercedes, din contră, jos pălăria în fața lor pentru că au construit cea mai puternică echipă din istoria F1. De aceea nu cred că au nevoie de susținerea vădită, consistentă și părtinitoare a FIA.
La fel, nu am nimic împotriva lui Hamilton, după părerea mea este un pilot foarte, foarte bun, cel mai bun de pe grila actuala. Dar din motive de dominație categorică și distrugătoare a Mercedes, nu pot să-l consider cel mai mare, conform palmaresului.
Cât despre Perez, numai de bine. A fost pe podium la Monaco ? Și ? Păi și Vettel a fost de patru ori WDC, iar acum este varză !
La începutul fiecărui an competițional, toate monoposturilor trec prin examinarea strictă a FIA, inclusiv aripa spate. Care aripă spate trebuia să reziste, fără flexibilitate, unei apăsări de nu știu sigur ce forță. Red Bull au respectat pe deplin specificațiile. Au trecut testele din iarnă, au trecut patru mari premii și totul a fost OK până la plângerea Mercedes. Rezolvată prompt. Și atunci nu pot să nu mă întreb, dacă DAS-ul Mercedes a fost legal și nu s-a putut modifica regulamentul în cursul anului, de ce pentru aripa Red Bull, la fel de legală, s-a putut ?
Nu aștept nici un răspuns amice hamiltonist, știu deja ce "argumente" poți să aduci.
ce-ai domne cu Vettel?
.....varza-i doar AMR21, Sebastian face toate eforturile sa extraga tot ce-a ramas mai bun din epava W10, monopost care si-a pierdut toate atuurile in acest sezon numai din cauza amatorismului celor din Gaydon, recalibrarea clonei W10 la regulile actualului sezon generand doar un regres colosal al performantei....
Dom' DAV,
priveste rezultatele celor doua FP-uri...
Monaco ramane un traseu unde are intaietate mana pilotului, Monaco are meritul de a tria atat de evident campionii de piloti si pilotii de soferi, Sebastian reusind ca in primele doua ore petrecute-n Principat sa faca uitate cele trei sezoane ale lui Lance la aceasta echipa, Vettel clasandu-se de fiecare data inaintea coechipierului, 8 &10 vs 11 &13.....
Dom' DAV,
daca Sebastian nu ramane blocat in ambuteiaje prin calificari atunci nu ezit sa afirm ca-i capabil sa se claseze in top8, atat maine cat si poimaine!
Daca esti sigur ca Max e mai bun il aduci si gata, ai rezolvat problema. Dar cum nu esti sigur preferi sa pastrezi formula castigatoare cata vreme e castigatoare. E tot ce iti trebuie - sa castigi.
nu te retine nimeni si nimic sa rostesti adevaru' pan' la capat.....
Rosberg a castigat titlul de campion mondial exact in sezonul cand a beneficiat de echipa de ingineri/mecanici care-au fost repartizati in
sezoanele 2014 si 2015 taman monopostului44....
@h, nimic nu-i intamplator la Brackley!
cu riscul de a parea inflexibil,
estimez ca sansele ca Max sa primeasca un volan de la Brackley in sezonul 2022 sunt similare celor ale lui Lucien Hora de a face pasul in F1, fie si din postura de pilot de rezerva.....
Păi dacă motivul matale de mândrie este că Vettelică a fost în fața băietului lu' tata în niște antrenamente amărâte ... pe bune dom' Costele ???
Ce am cu Vettelică ? Păi cum ce am dom' Costele, sampionu' lu' matale mi-a mâncat mie, ferrarist din tată-n fiu, două titluri mondiale, pe care altul le-ar fi luat fluierând, cele din 2017-2018 ! Îmi râde inima când îl văd cum se face de râs la Aston, umilit de băietu' lu' tata ! Și cu asta gata cu subiectul Vettelică, chiar nu merită mai multă atenție.
Pos. No. Driver Car Best lap Gap Laps
1 33 Max Verstappen Red Bull-Honda 1’11.294 19
2 55 Carlos Sainz Jnr Ferrari 1’11.341 0.047 28
3 16 Charles Leclerc Ferrari 1’11.552 0.258 27
4 77 Valtteri Bottas Mercedes 1’11.765 0.471 21
5 11 Sergio Perez Red Bull-Honda 1’11.817 0.523 18
6 4 Lando Norris McLaren-Mercedes 1’11.988 0.694 20
7 44 Lewis Hamilton Mercedes 1’12.020 0.726 20
8 7 Kimi Raikkonen Alfa Romeo-Ferrari 1’12.298 1.004 25
9 10 Pierre Gasly AlphaTauri-Honda 1’12.357 1.063 28
10 5 Sebastian Vettel Aston Martin-Mercedes 1’12.537 1.243 24
11 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari 1’12.539 1.245 21
12 18 Lance Stroll Aston Martin-Mercedes 1’12.700 1.406 22
13 3 Daniel Ricciardo McLaren-Mercedes 1’12.959 1.665 25
14 47 Mick Schumacher Haas-Ferrari 1’13.139 1.845 21
15 14 Fernando Alonso Alpine-Renault 1’13.329 2.035 19
16 9 Nikita Mazepin Haas-Ferrari 1’13.390 2.096 20
17 63 George Russell Williams-Mercedes 1’13.447 2.153 29
18 6 Nicholas Latifi Williams-Mercedes 1’13.475 2.181 22
19 22 Yuki Tsunoda AlphaTauri-Honda 1’13.522 2.228 30
20 31 Esteban Ocon Alpine-Renault 1’13.614 2.320 18
Hamilton 363p
Vettel 317
Bottas 305
Raikkonen 205
E diferenta mare. A fost Ferrari peste Mercedes in cateva curse dara tat, nu un intreg campionat. Mercedes domina din 2014 incoace, Mercedes domina nu Hamilton.
Eu cred ca dom @DAV nu esti cu Ferrari ci doar impotriva lui Vettel. Acum trece printr-o perioada mai proasta, cum trec toti cei care raman destul in F1. Dar are 4 titluri pe care nu i le mai ia nimeni.
Row 1
Charles Leclerc 1’10.346
Ferrari
2. Max Verstappen 1’10.576
Red Bull
Row 2
3. Valtteri Bottas 1’10.601
Mercedes
4. Carlos Sainz Jnr 1’10.611
Ferrari
Row 3
5. Lando Norris 1’10.620
McLaren
6. Pierre Gasly 1’10.900
AlphaTauri
Row 4
7. Lewis Hamilton 1’11.095
Mercedes
8. Sebastian Vettel 1’11.419
Aston Martin
Row 5
9. Sergio Perez 1’11.573
Red Bull
10. Antonio Giovinazzi 1’11.779
Alfa Romeo
Row 6
11. Esteban Ocon 1’11.486
Alpine
12. Daniel Ricciardo 1’11.598
McLaren
Row 7
13. Lance Stroll 1’11.600
Aston Martin
14. Kimi Raikkonen 1’11.642
Alfa Romeo
Row 8
15. George Russell 1’11.830
Williams
16. Yuki Tsunoda 1’12.096
AlphaTauri
Row 9
17. Fernando Alonso 1’12.205
Alpine
18. Nicholas Latifi 1’12.366
Williams
Row 10
19. Nikita Mazepin 1’12.958
Haas
20. Mick Schumacher 0’00.000
Haas
... *suspecta* atitudinea lui Leclerc pe final de ultim tur in Q3, mai ales ca nu reusise sa-si imbunatateasca propriul timp pe sectoarele anterioare iar Max venea cu record pe S1....
https://youtu.be/90pjUQ_GzBc?t=113
ierarhia calificarilor alterata de un alt episod care nu face cinste celor din Maranello pe traseul de la Monaco!
Is convins va Leclerc a dat-o in gard cu intentie. Numai ca nu avea cum sa discute asta cu echipa pe radio si nici nu cred ca sperau la pole. Cand au hotarat? Asta e singurul lucru contra, altfel a proptit roata in gard cu maiestrie. Senna stergea gardurile cu roata, de ce n-ar putea un pilot sa loveasca gardul asa usor ...
Daca da, gracias a Dios!
Nu vreau ca fiul meu sa profite de avantaje obtinute intru-un mod profund nemeritat.:)
Cla Driver Chassis Laps Time Gap Interval
1
Netherlands Max Verstappen Red Bull 78 -
2
Spain Carlos Sainz Jr. Ferrari 78 8.968 8.968 8.968
3
United Kingdom Lando Norris McLaren 78 19.427 19.427 10.459
4
Mexico Sergio Perez Red Bull 78 20.490 20.490 1.063
5
Germany Sebastian Vettel Aston Martin 78 52.591 52.591 32.101
6
France Pierre Gasly AlphaTauri 78 53.896 53.896 1.305
7
United Kingdom Lewis Hamilton Mercedes 78 1'08.231 1'08.231 14.335
8
Canada Lance Stroll Aston Martin 77 1 lap
9
France Esteban Ocon Alpine 77 1 lap
10
Italy Antonio Giovinazzi Alfa Romeo 77 1 lap
11
Finland Kimi Raikkonen Alfa Romeo 77 1 lap
12
Australia Daniel Ricciardo McLaren 77 1 lap
13
Spain Fernando Alonso Alpine 77 1 lap
14
United Kingdom George Russell Williams 77 1 lap
15
Canada Nicholas Latifi Williams 77 1 lap
16
Japan Yuki Tsunoda AlphaTauri 77 1 lap
17
Russian Federation Nikita Mazepin Haas 75 3 laps
18
Germany Mick Schumacher Haas 75 3 laps
Finland Valtteri Bottas Mercedes 29
Monaco Charles Leclerc Ferrari 0
Driver Total
1 Max Verstappen 105
2 Lewis Hamilton 101
3 Lando Norris 56
4 Valtteri Bottas 47
5 Sergio Perez 44
6 Charles Leclerc 40
7 Carlos Sainz Jnr 38
8 Daniel Ricciardo 24
9 Pierre Gasly 16
10 Esteban Ocon 12
11 Sebastian Vettel 10
12 Lance Stroll 9
13 Fernando Alonso 5
14 Yuki Tsunoda 2
15 Antonio Giovinazzi 1
16 Kimi Raikkonen 0
16 George Russell 0
16 Nicholas Latifi 0
16 Mick Schumacher 0
16 Nikita Mazepin 0
F1 constructors championship after the 2021 Monaco Grand Prix
Team Total
1 Red Bull 149
2 Mercedes 148
3 McLaren 80
4 Ferrari 78
5 Aston Martin 19
6 AlphaTauri 18
7 Alpine 17
8 Alfa Romeo 1
9 Haas 0
9 Williams 0
Martin Brundle a fost de acord cu mine. A spus ca a fost intentie la accidentul lui Leclerc.
Nu cred ca a fost facatura intre Russel si Bottas la Imola. Dar cred ca Bottas a abandonat ca sa castige Ham o pozitie in spatele lui Verstappen. Toate punctele conteaza intr-o lupta stransa.