McLaren a prezentat joi noul monopost cu care va aborda sezonul 2013 al Formulei 1, iar inginerii britanici au mizat pe câteva schimbări radicale.
Pe lângă introducerea unor suspensii faţă de tip pullrod, după modelul Ferrari, McLaren a înălţat şasiul şi a introdus un panou între acesta şi nasul monopostului, care nu este însă vizibil datorită implementării elegante.
Cu toate acestea, McLaren afirmă că nu va dezvolta un sistem DDRS pasiv ca cel pregătit de rivalii de la Lotus, întrucât consideră că poate obţine beneficii mai mari din alte zone.
"Am analizat aceste sisteme de aproximativ doi ani şi, aşa cum aţi observat, nu am concurat cu niciunul, aşa că nu ar fi corect să spunem că urmărim aceste lucruri. Nu este uşor să le facem să lucreze efectiv pentru a-ţi oferi un spor de performanţă. Există pierderi cu astfel de sisteme şi, aşa cum aţi observat, există trei echipe care le-au testat anul trecut, dar niciuna nu a concurat cu ele", a declarat Tim Goss, directorul de inginerie al echipei.Directorul sportiv Sam Michael a justificat decizia şi prin dificultatea de a face un sistem de tip DDRS pasiv să funcţioneze, mai ales după ce Lotus nu a reuşit să-l pună la punct în a doua parte a anului trecut.
"Este extrem de sensibil şi dificil de făcut să funcţioneze. Este cu siguranţă o zonă care va deveni, cu timpul, din ce în ce mai exploatată. Dar acum suntem la început şi sunt şi alte avantaje mai mari şi alţi peşti mai mari de prins până atunci", a precizat australianul.
Via Autosport
Comentarii (1)