McLaren, la un pas să se despartă de Honda: britanicii au opțiuni controversate pentru a obține motoare Renault

de Daniel Popescu
Miercuri, 30.08.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
McLaren a decis să renunțe la parteneriatul cu Honda și are mai multe opțiuni controversate pentru a obține motoare Renault, potrivit unor surse neoficiale.

McLaren a luat o decizie finală cu privire la numele furnizorului său de motoare pentru sezonul 2018, potrivit unor informații neoficiale.

Publicația Motorsport anunță că echipa britanică a decis să renunțe la parteneriatul cu Honda, întrucât nu are încredere ca japonezii vor reuși să îmbunătățească suficient de mult unitățile de propulsie. În plus, decizia a fost influențată și de un ultimatum al lui Fernando Alonso, care a condiționat prelungirea contractul pentru anul viitor de renunțarea unitățile Honda.

Singura opțiune pentru McLaren este însă un parteneriat cu Renault, care nu va fi ușor de obținut. Cea mai simplă metodă ar fi ca McLaren să convingă Honda să furnizeze motoare pentru Toro Rosso, pentru ca britanicii să primească motoarele Renault ale celei de-a două echipe Red Bull.

Dacă o astfel de strategie nu va da roade, McLaren va fi nevoită să rezilieze contractul cu Honda, element care va genera probleme de natură legală.

În plus, Renault nu este tentată să furnizeze motoare pentru o a patra echipă, însă regulamentul FIA ar fi de partea englezilor. Regulamentul prevede ca, în cazul în care o echipă rămâne fără furnizor de motoare, unul dintre ceilalți furnizori este obligat să semneze un parteneriat. Practic, FIA poate obliga Renault să furnizeze motoare pentru McLaren, ceea ce ar rezolva problema echipei britanice.

O despărțire oficială între McLaren și Renault ar putea fi anunțată chiar la Marele Premiu al Italiei de la sfârșitul acestei săptămâni.

Via Motorsport

Comentarii (28)

  • Nu stiu cat de performant e Renault dar sigur e mai fiabil decat Honda.
    16 1
  • Cele mai stupide stiri... Cui ii pasa de piloti si de ce manevre se fac intre diversele divizii de motosport? Oricum toate masinile sunt mai mult sau mai putin la fel. Daca vezi doua masini de curse fara stickere pe ele, sau te urci in ea si o conduci, nu stii care e care. Ce conteaza e ce masini noi se produc si ce inovatii se aduc pentru masinile de public, nu mizeriile astea.
    4 24
  • Ce regula tampita, adica FIA poate obliga Renault sa-i echipeze pe McLaren ramasi fara motoare ? Ramasi fara motoare pentru ca au renuntat la Honda, sau pentru ca Honda se retrage ? Pai nu tu i-ai adus in F1 ? Nu tu te-ai batut cu caramida in piept ca numai combinatia McLaren-Honda-Alonso poate invinge Mercedes ? Nu-ti mai convin, renunti la ei si mamicuta FIA iti da obligat-fortat alta jucarie ? Pai asa de ce nu-i forteaza pe Ferrari sa la dea motoare, ca nici aia nu au patru echipe ? Daca este adevarata regula asta, in locul lui Renault eu le-as da motoare, dar le-as da pe cele din 2014, ca sa se sature baietii veseli de golaneli !
    9 11
  • @Hmm Sa stii ca sunt destui pasionati. La fel e si cu fotbalul. Unii gasesc placerea (greu de inteles) de a se uita in loc de a practica. Personal mai degraba m-as uita la cum creste iarba decat la motosport :))
    4 15
  • Aici e rubrică dedicată F1. Ce treaba au mașinile de F1 cu cele de serie deșteptule ? Habar n-ai ce spui . O dacie are 1000 CP ca să o poți compara cu un Mercedes sau Ferrari ? Si n-am înțeles afirmația cu stickerele. Probabil te referi la aripa fata sau aripa spate. Comentează la mașinile de serie ca aici bati câmpii !
    16 1
  • @ Liviu
    Atunci de ce naiba mai cauți pe aici dacă nu îți place motorsportul?
    15 1
  • retards man... retards everywhere...
    4 1
  • O despărțire oficială între McLaren și Renault ar putea fi anunțată chiar la Marele Premiu al Italiei de la sfârșitul acestei săptămâni.

    No shit. S-au si despartit? Asta e deja urmatoarea stire. Se misca repede automarket.
    13 0
  • @Hmm Si atunci de ce nu-l iei de manuta pe liviu sa va uitati amandoi cum creste iarba ? Poate mai tarziu, dupa ce creste suficient, o sa aveti nevoie si de o camera ...
    1 4
  • @oo Intre McLada si Renault ? Nici n-au apucat sa se impreuneze si tu i-ai si despartit ?
    1 6
  • Citeste articolul. E citat dar n-am pus ghilimele
    1 0
  • @Radu Oh man, sincer ne pare rau la toti ca te simti asa, dar stii cum se spune, gura pacatosului adevar graieste ...
    1 4
  • Radu feeling meah at home with family
    1 0
  • @oo Scuze, am sarit peste ultima fraza.
    2 3
  • McLaren au gresit ca au fost fuduli si au renuntat la Mercedes doar pentru ca nu mai erau prima echipa motorizata de Mercedes. Eadevarat ca nu poti sti dinainte dar erau destui sceptici si inainte de a trece pe Honda.
    3 4
  • Mclada cu motor Ferrari in 2018-pe surse
    6 2
  • Se pare ca nici parteneriatul Honda-Ilmor nu aduce rezultate asa ca Mclaren n-are de ales decat sa scape de Honda, dar oricum, Motorsport.com spune ca decizia finala nu a fost luata, dar trebuie sa se grabeasca din mai multe motive.
    Primul este ca Honda ar ramane in aer anul viitor, nimeni nu este prea intetesat sa foloseasca motoare Honda in locul celor de acum, plus ca Mcl ar avea probleme legale rupand contractul cu japonezii iar acestia s-ar vedea nevoita sa iasa din F1.
    Al doilea motiv este dezvoltarea masinii din 2018, care ar putea fi intarziata din cauza incertitudinii motorului.
    Chiar daca echipele mici gen Toro Rosso sau Sauber ar alege motorul Honda, nu ar avea cine sa le asigure cutiile de viteza, pt ca sunt echipe prea mici sa si le fabrice singure, cutiile fiind acum asigurate de Renaul si Ferrari.
    Probabil Mclaren va incerca sa convinga o echipa mica sa foloseasca motoare Honda ca sa scape mai usor de japonezi, daca nu se hotarasc cei de la Honda intre timp sa plece din F1 .
    6 0
  • Eu nu inteleg de ce FIA-F1 nu procedeaza cum au procedat si altii in situatii similare, cand un motorist nou nu a avut performata: L-a lasat 1 an sa dezvolte, fara sa fie penalizat, pt. ca performantele lui sa se aproprie de ceilalti. Cred ca daca se proceda asa in primul sau primii doi ani, alta ar fi fost situatia... dar pe ei (FIA) nu i-au interesat decat banii ...
    8 0
  • Tot asa ar trebui lasat si constructorul de sasiuri sa dezvolte daca e codas, nu? McLaren desi are cel mai prost motor (zic unii) sigur nu e cea mai slaba masina de pe pista (asta e frustrarea McLaren de fapt, cu sasiul lor si alt motor erau in fata). Si atunci nu e logic sa dai liber la dezvoltare (daca dai ca oricum si asta e idee cretina cata vreme esti intr-o competitie cu reguli clare pentru toata lumea) mai degraba masinii cu pachetul cel mai slab decat asa, "pe componente"?
    4 0
  • Bernie
    Honda au promis ca vor face un motor care sa bata Mercedes. Asta in 2015. Apoi au promis ca il vor remedia pentru 2016. Au promis din nou ca in 2017 vin cu ceva nou cu care blablabla. Eu stiu ca un contract daca nu se ONOREAZA este REZILIAT. Asta face acum Mclaren si au perfecta dreptate.

    Comentariul lui "!!!" vine dupa o indigestie acuta.
    5 2
  • hai sa nu confundam blablaurile din presa cu contractele
    0 0
  • @Bernie Iar al tau dupa o pierdere acuta de logica. Sa rezilieze McLada contractul cu Honda cand vor, daca exista clauze privind performanta si daca este legal ! Dar de ce sa oblige FIA alti constructori sa le furnizeze motoare daca acestia NU VOR ? Ferrari si Mercedes au spus clar ca nu vor, iar Renault a spus ca deocamdata nu fac fata la patru echipe ! Renunti la un motorist cu care ai lucrat din 1995 pana in 2014 si aduci altul, atunci ASUMA-TI ceea ce faci si DESCURCA-TE, nu mai plange dupa putin timp ca ai sfeclit-o si nu-i mai incurca pe altii !
    4 4
  • fraiere, asa e regulamentul FIA facut si agreat de echipele de F1. Daca esti tu destept fa-le tu regulamentul cum vrea neuronul ala suspendat
    3 2
  • Si inainte sa domine Mclaren Honda in 80-90 au avut cativa ani mai putin buni inainte pana au gasit smecheria. Dar acum e altceva, 3 ani sau mai mult sa astepti sa se intample ceva e prea mult, presiunea e mai mare, se cere performanta rapid, acum sunt alti bani, complexitatea technica e mai mare si daca ai pierdut trenul e imposibil de prins in conditiile care ceilalti dezvolta tot mai rapid.
    4 0
  • Alt japonez care nu s-a inteles cu F1, respectiv Toyota, a ales sa se retraga la timp; Honda nu stiu de ce se incapataneaza si amana inevitabilul asa mult.
    4 0
  • Si daca ar fi fost Honda acum in situatia sa fie obligata sa furnizeze motoare (ca ea gasise performanta si altii ba) sa-i fi vazut pe alonsisti ce ar fi tinut-o sus cu etica muncii
    0 0
  • E un articol din iulie si n-are nimic la baza in afara de niste zvonuri neserioase.
    2 1
  • Mclaren F1
    Decizia divortului este luata deja de catre Mclaren. Mai urmeaza sa fie si semnate hartiile, se pare ca Honda va motoriza Torro Rosso iar Mclaren le va furniza cutiile de viteza. Mclaren vor fi motorizati de Renault pentru 2018. Poate ca un anunt oficial sa fie facut chiar in acest weekend.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru