McLaren explică filosofia noului design pentru MP4-26
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
McLaren Mercedes a prezentat vineri noul monopost MP4-26 pentru sezonul 2011, care include o inovaţie majoră la plăcile exterioare ale caroseriei. Acestea au un design revoluţionar în forma literei U, iar explicaţia pentru această soluţie este recuperarea forţei de apăsare aerodinamică pierdută în urma interzicerii dublu-eleroanelor pentru acest sezon.
Informaţia a fost confirmată de directorul tehnic Paddy Lowe, care a detaliat motivele care au stat la baza acestei decizii.
"Cred că sunt câteva noutăţi pe monopost: ampatamentul lung şi plăcile laterale ale caroseriei în formă de U sunt probabil cele mai evidente exemple. Ideea din spatele conceptului este să alimentezi partea din spate a monoostului şi podeaua acestuia cu cât mai mult aer curat posibil. Vrem ca spatele monopostului să lucreze cât mai bine posibil după pierderea performantei cauzată de interzicerea dublu-eleroanelor", a declarat Lowe în cadrul unui comunicat de presă al echipei.
Pe de altă parte, monopostul MP4-26 prezentat cu ocazia lansării de la Berlin include un sistem de evacuare tradiţional.
Echipa a confirmat însă ca acest sistem de evacuare este unul pur formal, care nu va fi utilizat nici măcar în ultimele trei sesiuni de teste din această iarnă şi cu atât mai puţin în cursele din 2011. "Nu intenţionam să testăm sau să concurăm cu sistemul de evacuare văzut pe monopostul de la lansare", a declarat Tim Goss, şeful departamentului de inginerie al McLaren, în cadrul unei conferinţe de presă găzduită la Berlin.În urma acestei declaraţii, presa internaţională speculează insistent că McLaren a dezvoltat un sistem de evacuare asemănător cu cel al rivalilor de la Renault, care să permită eliminarea gazelor de eşapament prin partea frontală a plăcilor laterale ale caroseriei.
"MP4-26 are un canal în plăcile lalterale ale caroseriei care aproape sigur este pentru o ieşire frontală a sistemului de evacuare", apreciază jurnaliştii publicaţiei Racecar Engineering.
În plus, fotografiile de înaltă rezoluţie demonstrează că sistemul de evacuare şi motorul poziţionat pe monopostul MP4-26 prezentat la Berlin sunt în realitate confecţionate din plastic.
Via | McLaren | Racecar Engineering
Deci.....rabdare si tutun!
Nu are rost sa ne certam pe timpi inca de pe acum....putem doar sa apreciem o idee noua....indiferent de echipa favorita.
eu va propun ca pe intreg sezonul 2011,sa comentam doar performantele preferatilor nostrii si nu ai altora,sa dam dovada de fair-play si putina obiectivitate in comentariile ,pe care le facem.Sunteti de acord?
Cele bune!
Asa ca fapt divers, in Bahrein o sa vedem exact cum sta treaba. Pana atunci, multa vorba degeaba si sperante desarte. Realitatea o vom vedeam in teren, nu in declaratiile fanilor sau ai tehnicienilor echipelor. Raman la parerea ca Red Bull au un avantaj, motorul Renaul este un atu, iar Ferrari au ca avantaj motivatia lui Alonso si a echipei. Renault, McLaren si Mercedes au alte atuuri dar momentan inca nu sunt sigur care sunt acelea. Daca ma gandesc la piloti, nu as paria pe echipa tehnica si invers. Deci 5 echipe care se pregatesc de lupta cu 1-2 care pot produce surprize. Evident, este posibil ca acest careu de asi sa se rastranga la doar 3 dar... vedem pe parcurs :)
Cele bune!
@mad79, eu subscriu insa vei vedea, ca e greu.
http://sport.hotnews.ro/stiri-motor-8276240-robert-kubica-accident-grav-polonezul-este-internat-spital.htm