McLaren explica designul ales pentru carcasa motorului

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 29.01.2010
Directorul de design al echipei McLaren a dezvaluit motivele pentru care echipa a optat pentru o carcasa de motor neconventionala pentru MP4-25.

Una dintre noutatile introduce de McLaren pe noua masina comparativ cu vechiul monopost este carcasa motorului, caracteristicile acesteia fiind preluate de la o versiune utilizata in trecut de Red Bull Racing pe anumite circuite.

Decizia celor de la Mclaren de a adopta un design agresiv din acest punct de vedere poate parea surprinzatoare, insa Tim Goss, directorul de design al monopostului MP4-25, a lamurit misterul care planeaza asupra acestui concept.

"Principalul efect al rezervorului mai mare de combustibil (n.r - ca urmare a interzicerii realimentarii in timpul curselor) a fost repozitionarea unor componente interne ale monopostului. Unul dintre rezultate a fost decizia de a muta o parte din sistemul de racire din centrul monopostului in spatele acestuia".

"Carcasa motorului este prezenta partial pentru a acomoda conducta aditionala de racire si partial ca o dezvoltare logica a aripii de forta de apasare aerodinamica ridicata pe care am utilizat-o anul trecut la curse precum Monaco, pentru ca aceasta carcasa gestioneaza mai eficient fluxul de aer catre elementul superior al aripii spate.

Ambele sunt solutii foarte simple, dar in realitate sunt foarte curate", a explicat el in cadrul unei conferinte de presa.

O alta modificare radicala de regulament este interzicerea realimentarilor cu combustibil. Acest lucru a condus inevitabil la o dublare a capacitatii rezervorului de benzina, insa McLaren sustine ca a reusit sa gaseasca solutia optima pentru a nu afecta lungimea monopostului.

"Am ales sa nu compromitem aerodinamica monopostului si, in urma regandirii designului sistemului de racire si a pachetului electric am reusit sa oferim spatiu aditional pentru combustibil mentinand filosofia noastra aerodinamica pentru bodywork", a mai precizat Goss.

Noul monopost McLaren va putea fi urmarit pentru prima oara in actiune luni, odata cu inceperea primei sesiuni de teste din aceasta iarna pe circuitul Ricardo Tormo din Valencia.

Via | McLaren

Taguri: MP4-25, McLaren

Comentarii (1)

  • ....
    ....cam grasuta,cam grasuta.Sa vedem cum se misca in prima cursa.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru