McLaren avertizează că echipele mici riscă să dea faliment

de Daniel Popescu
Sambata, 25.05.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
McLaren este "înfricoşată" de modul în care a fost introdus noul regulament pentru motoare şi avertizează că numeroase echipe nu au resurse financiare pentru a supravieţui în Formula 1.

Esential 50 de milioane de euro este bugetul anul estimat al Marussiei
17 milioane de euro costa cele mai ieftine motoare pentru 2014
Negocierile aprinse dintre echipele indepedente şi furnizorii de motoare pentru noile unităţi turbo V6 de 1.6 litri care vor fi introduse în 2014 au stârnit o reacţie vehementă din partea lui Martin Whitmarsh cu privire la preţurile solicitate de constructori.

Şeful McLaren şi al organizaţiei FOTA este revoltat de costurile pe care echipele independente trebuie să le suporte pentru noile unităţi, în condiţiile în care ideea de la care s-a plecat a fost o reducere a bugetului necesar pentru participarea în Formula 1.

"Este înfricoşător că am adoptat noi regulamente pentru motoare. F1 a eşuat să estimeze costurile de dezvoltare pentru noile unităţi. Am permis inginerilor să aibă libertatea de a visa regulamentele, ceea ce înseamnă că acum avem facturi foarte mari.

Vorbim despre dublarea costurilor (n.r - pentru motoare)", a declarat britanicul pentru publicaţia The Guardian.

Este înfricoşător că am adoptat noi regulamente pentru motoare. Vorbim despre dublarea costurilor.

Martin Whitmarsh
Sef McLaren
În plus, Whitmarsh a dezvăluit unul dintre motivele pentru care echipele nu au ajuns încă la un acord cu Pirelli pentru prelungirea contractului pentru furnizarea pneurilor.

"Conform noii înţelegeri, echipele trebuie să le plătească celor de la Pirelli 105 milioane de dolari în următorii şapte ani", a adăugat el, ceea ce se traduce, în medie, într-o factură de 1.36 milioane de dolari pe an pentru fiecare echipă.

De asemenea, costurile echipelor vor creşte dacă FIA va aproba planurile pentru reintroducerea testelor în timpul sezonului.

Situaţia a fost rezumată de Bob Fernley, directorul adjunct Force India, care consideră că adevărata problemă pleacă de la modul în care CVC Capital Partner, acţionarul principal al Formulei 1, împarte veniturile în competiţie.

"Cred că CVC a făcut o treabă foarte proastă. În opinia mea, CVC este cel mai rău lucru care s-a întâmplat vreodată Formulei 1", a precizat el.

Via The Guardian

Comentarii (1)

  • vyctor7
    Trebuie ca cineva sa-l faca pe hodorogul ala senil B.E ori sa renunte cumva ori sa-l gaureasca un lunetist ..NU vrem sa vedem prezentari de moda , reclame etc VREM SA VEDEM CURSE ca pe vremea lui Shumacher , Alain Prost , Nigel Mansell si evident marele Ayrton Senna .Ce vedem acum evident numai marketing sau curse in Vanuatu sau Insula Pastelui Nu mai reusim sa vedem pilotii care sant intr-adevar cei buni datorita faptului ca unii au niste super bolizi si altii care pot si piloti exceptionali conduc carute de Ghergani ..
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru