Şeful McLaren şi al organizaţiei FOTA este revoltat de costurile pe care echipele independente trebuie să le suporte pentru noile unităţi, în condiţiile în care ideea de la care s-a plecat a fost o reducere a bugetului necesar pentru participarea în Formula 1.
"Este înfricoşător că am adoptat noi regulamente pentru motoare. F1 a eşuat să estimeze costurile de dezvoltare pentru noile unităţi. Am permis inginerilor să aibă libertatea de a visa regulamentele, ceea ce înseamnă că acum avem facturi foarte mari.
Vorbim despre dublarea costurilor (n.r - pentru motoare)", a declarat britanicul pentru publicaţia The Guardian. În plus, Whitmarsh a dezvăluit unul dintre motivele pentru care echipele nu au ajuns încă la un acord cu Pirelli pentru prelungirea contractului pentru furnizarea pneurilor."Conform noii înţelegeri, echipele trebuie să le plătească celor de la Pirelli 105 milioane de dolari în următorii şapte ani", a adăugat el, ceea ce se traduce, în medie, într-o factură de 1.36 milioane de dolari pe an pentru fiecare echipă.
De asemenea, costurile echipelor vor creşte dacă FIA va aproba planurile pentru reintroducerea testelor în timpul sezonului.
Situaţia a fost rezumată de Bob Fernley, directorul adjunct Force India, care consideră că adevărata problemă pleacă de la modul în care CVC Capital Partner, acţionarul principal al Formulei 1, împarte veniturile în competiţie.
"Cred că CVC a făcut o treabă foarte proastă. În opinia mea, CVC este cel mai rău lucru care s-a întâmplat vreodată Formulei 1", a precizat el.Via The Guardian
Comentarii (1)