McLaren apără noile motoare: "Fără ele, riscam să pierdem constructorii"

de Daniel Popescu
Joi, 20.03.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
McLaren susţine că introducerea noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri a fost necesară pentru a evita pierderea unor constructori din Formula 1, chiar dacă preţul plătit este sunetul mai puţin impresionant.

Marele Premiu al Australiei a generat numeroase controverse în privinţa sunetului pe care îl au noile motoare turbo V6 de 1.6 litri.

Reprezentanţii circuitelor se tem că numărul de spectatori din tribune va scădea vertiginos din cauza faptului că sunetul motoarelor nu mai este la fel de puternic, însă oficialii echipelor iau apărarea noilor unităţi.

Eric Boullier, directorul de curse al McLaren, afirmă că unii constructori dintre cei numai trei s-ar fi retras din competiţie în cazul în care motoarele V8 de 2.4 litri ar fi fost utilizate în continuare.

"Cu această nouă unitate de propulsie pe care am dezvoltat-o avem o formulă relevantă pentru industrie. Acesta este motivul pentru care am putut atrage câţiva noi constructori şi de aceea am putut păstra unii constructori în Formula 1", a declarat francezul.

Urmareste Automarket
Propunerile formulate de reprezentanţii circuitelor pentru îmbunătăţirea artificială a sunetului motoarelor sunt sprijinite inclusiv de Bernie Ecclestone, însă Niki Lauda a spulberat speranţele fanilor.

Preşedintele celor de la Mercedes consideră că fanii ar trebui în schimb să se obişnuiască cu noua acustică a curselor din Marele Circ.

"Dezbaterea în privinţa sunetului motoarelor este absurdă. Nu putem schimba sunetul acum. Cu cinci ani în urmă toate părţile au decis că vor motoare turbo, aşa că am făcut asta. Sunetul este diferit, orice copil ştie asta, dar trebuie să ne obişnuim cu asta", a declarat austriacul.

Via F1Fanatic, BBC Sport, Motorsport

Comentarii (6)

  • Boullier britanic?
    ""a declarat britanicul"" - stiu ca McLaren e o echipa britanica, dar daca nu cumva are dubla cetatenie, atunci Boullier e francez...
    19 0
  • Am fost la cateva curse de F1 (Magny Cours, Hungaroring si Hokenheim) dupa parerea mea nu sunetul tine fanii departe de circuite, sa scada preturile biletelor si vor avea spectatori, Pretul de 100 Euro pentru GA este enorm in conditiile in care nu vezi mare lucru.
    27 0
  • Este adevarat, sunetul motoarelor este mult inferior celui de anul trecut dar era cunoscuta situatia si de asteptat! In plus este avantajos cuplul mare care te poate ajuta mult la iesirile in viteza din virajele lente (asta dupa ce se rezolva problemele cu aerodinamica monopostului, astfel incat sa fie echilibrat pe ambele punti, adica apasare si pe fata pentru directie si pe spate pentru a nu intra in derapaj)
    2 2
  • Marius
    Cine a vazut o masina de F1 turata la maxim intelege ca acel sunet care te loveste in piept si ai impresia ca iti sparge timpanele este foarte important pentru spectacol. Este ce iti ramane in memorie. Cat despre riscul de a pierde constructorul Renaul si a pierde pe cei care urmaresc F1 judecati voi ce este mai important.
    14 7
  • sper sa apuc vremea cand in F1 masinile vor fi complet fara sunet. F1 nu se reduce la sunet. Poate ca pentru unii e ce le-a ramas in minte dupa ce au privit o cursa. Problema lor, atat au inteles. F1 a fost mereu un laborator pentru industria auto. Aceasta trebuie sa mearga inainte. A fos si cu sunet, trebuie sa fie si fara. Automobilul nu a fost descoperit sa-ti trezeasca emotii cand il asculti ci ca sa te deplasezi mai rapid. Nu e neaparata nevoie de sunet, ba mai mult nu e neaparata nevoie de un Anumit sunet .... Stiu ca cei mai multi vor privi foarte critic ce am avut de spus, dar ma multumesc cu gandul ca sunt un vizionar .... oamenii din viitor vor fi desigur de acord cu ideea asta, si nu a stat timpul in loc sa astepte neadaptatii
    0 8
  • BiDoon
    eu ma bucur ca in sfarsit avem turbo in F1; asa suna un turbo pur. Mi se pare absurd sa vrei turbo dar sa il faci sa sune altfel. Si daca masinile sunt urate nu mai vrem sa le vedem asa cum sunt, nu? Le acoperim cu imagini holografice 3D ca sa arate spectaculos si cum vrea spectatorul, in realitate aratand asa cum au dictat cerintele aerodinamice & co. Si daca nu iti place nevasta te imbeti ca sa o vezi altfel .... de parca nu ar mai fi tot asa cum e ...

    Asta cu sunetul e si o oportunitate a unora de a se lauda ca au fost o data de trei ori la o cursa .... waw, nu am putut fara dopuri in urechi, trebuie sa vezi/auzi ca sa intelegi asta ... dar tu nu ai fost acolo ... pe can eu eu eu ...
    1 8

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru