McLaren va prezenta noul monopost în 24 februarie, iar până în prezent există o serie importantă de indicii care arată schimbări importante.
Echipa a confirmat deja că noul monopost va avea numele McLaren MCL32, renunțând astfel la vechiul nume MP4, iar presa internațională anticipează inclusiv o schimbare de culori prin revenirea cel puțin parțială la portocaliu.
Eric Boullier, directorul de curse al echipei, anunță acum că McLaren pregătește o serie de schimbări, însă evită să spună dacă acestea vor fi doar vizuale sau dacă se referă inclusiv la inovații de natură tehnică.
"Vor exista schimbări și așa ar trebui să fie întotdeauna. Așa cum știți, un monopost de Formula 1 nu rămâne la fel de la o cursă la alta. De fapt, avem câteva schimbări interesante pentru noul nostru monopost, MCL32, dar vrem să le păstrăm secrete până când le arătăm lumii în 24 februarie", spune francezul în cadrul unui interviu acordat site-ul oficial al echipei.McLaren traversează și o restructurare de natură tehnică. Dave Redding a părăsit postul de manager de echipa pentru a pleca la Williams, iar rolul său va fi preluat de actualul mecanic șef, Paul James.
Via Autosport
Sper sa fie unul cu rezultate bune, sau cel putin imbucuratoare, dupa o lipsa a acestora de peste 4 ani
Sa vedem ...
Pentru spectacol si implicit un sezon bun este nevoie de cat mai multe echipe puternice, nu cred ca-si doreste nimeni defilarea unei singure echipe ca in ultimii ani.
Prefer in schimb vorba "taci si faci", exact ca Mercedes si Rbr.
Deci e doar frustrare si ipocrizie
fiindca se schimba regulamentul toti fac schimbari majore ... ce-i cu voi?
titlul trebuia sa sune
"McLaren anunță schimbări majore la infatisarea monopostului"
In 2005 si 2006 Michelin era la inaltime fata de Bridgestone. Inginerii sasiului nu aveau cum sa lupte cu asa ceva. De asta s-a introdus producator de pneuri unic in F1, ca sa lase competitia sa se desfasoare pe celelalte planuri.
A doua ironie e ca tocmai din cauza pneurilor, Alonso nu poate fi nici macar creditat cu titlul de dezvoltator de monoposturi. Pneurile au facut diferenta in 2006. Iar in 2005 problemele tehnice McLaren l-au ajutat.
In rest ramane cum am stabilit, producatorul UNIC de pneuri a fost impus ca sa lase competitia sa aibe loc acolo unde e cazul mai mult. E absurd sa iasa campioana uzina X de masini (sasiu, motor) intr-o competitie decisa de pneuri.
Dar sa trecem peste asta, idea de baza a fost simpla: Ferrari, McLaren si Renault erau mai smecheri si primeau pneuri mai bune decat restul echipelor. Asta este, ce sa-i faci. Echipele mici s-au ofticat, Ecclestone la fel, si a cerut un singur producator de pneuri. FIA a vrut la fel, nu de alta dar era mai simplu decat un razboi al pneurilor si la finalul lui 2006 Michellin s-a retras pentru ca nu doreau sa concureze singuri. Aberatii gen: sasiu sau altceva, minte-te daca te ajuta la ceva.
o dai dintr-o tampenie in alta mai mare
:))))
esti foarte comic
mai mare prostie de atat numai Mircea putea sa zica
tu ai idee ce reglemetari si verificari sunt impuse de catre FIA si FOM catre producotorul de pneuri
si ce costuri ar presupune prostia ce ai debitat
nu ai? ... m-am gandit eu!
Each car’s full race weekend allocation consists of 13 sets of dry-weather tyres, four sets of intermediate tyres and three sets of wet tyres.
pretul AVG pe bucara pentru toata lumea este cca 650 USD (in cazul in care nu ai stiut!)
sunt 21 - 22 de cusrse, hai sa luam 21
21 x 20 x 4 x 650 = 1 092 000 de USD per echipa
nu se folosesc toate seturile, hai sa zicem ca se folosesc doar cele uscat atunci avem cca 710 000 USD care sunt cca 667 000 eur
Concluzie
daca furnizorul de pneuri incaseaza pe sezon de la feicare echipa 667 000 eur (10 echipe 6 670 000 eur) tu chiar crezi ca va furniza pneuri diferite de la o echipa la alta ... ar insemna sa-si minta clientii contractati ... banuiesc ca nu stii ce presupune acest lucru
se vede nu stii nimc despre mediul de afaceri ...
maxim ce poti sa ajuti este pe tine insuti prin a te opri de la comentarii si aberatii ...
P.S.
Sursele mele sunt cei de la Pirelli fiindca lucram cu ei si suntem invitati la mai multe curse pe an asa ca nu te obosi sa raspunzi cu ceva aberatie noua!
Cheers!
Forza Ferrari!