McLaren anticipează un weekend dificil în Ungaria
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
După ce a luptat alături de Red Bull Racing pentru victorii în prima parte a sezonului, McLaren a înregistrat un declin vizibil în Marele Premiu al Germaniei, acolo unde nu a contat în lupta pentru prima poziţie.
Chiar dacă fanii speră într-un reviriment în cursa de la Hungaroring de la sfârşitul acestei săptămâni, oficialii echipei britanice anticipează ca lucrurile nu vor diferi foarte mult comparativ cu ce s-a întâmplat la Hockenheim.
"Nu avem încredere în mod deosebit că vom fi mai buni la Hungaroring decât vom fi oriunde altundeva. Exista caracteristici care nu se corelează cu punctele noastre forte în acest an, dar în mod egal există şi elemente în sens opus. Vom face tot ce putem, dar nu fac predicţii că vom fi mai puternici decât ceilalţi. Trebuie să muncim pentru a elimina acel deficit de 0.6 secunde din calificările şi cursa de la Hockenheim. Monopostul nu are deficienţe fundamentale, dar trebuie să găsim oportunităţi pentru a îmbunătăţi", a declarat Paddy Lowe, directorul departamentului de inginerie al McLaren, în cadrul unei videoconferinţe.
Lowe a explicat că principalul motiv pentru care McLaren nu a luptat pentru victorie în Ungaria este implementarea târzie a noului sistem de evacuare ce permite eliminarea gazelor de eşapament prin deflectorul spate.
Ferrari a introdus această tehnologie de două Mari Premii, în timp ce Red Bull o utilizează încă de la începutul sezonului."Am fost cu două curse în urma celor de la Ferrari şi cu o jumătate de sezon în urma lui Red Bull (n.r - în privinţa implementării sistemului de evacuare). La Hockenheim am fost capabili să concurăm cu acest sistem, ceea ce ne-a oferit performanţa şi fiabilitate. Dar, fiind în spatele curbei, mai avem mult de extras comparativ cu rivalii noştri principali. Descoperim mai mult tot timpul, aşa că vom continua să forţăm. Este o platformă nouă de pe baza căreia găsim performanţa", a mai precizat el.
Via | Autosport
In timpul pauzei, vor avea mai mult timp pentru optimizarea update-urilor introduse pana in Ger, eventual sa realizeze acel "flexible front wing" de care se bucura cei de la Ferrari si RBR.
Eu cred ca mai degraba aceasta aripa a fost in mare factorul care a condus la succesul echipei RBR din acest an, la viteza monopostului RBR din acest sezon.
Tin minte ca la startul acestui sezon, multi acuzau echipa austrica, cum ca ar folosi un sistem variabil al suspensiilor, astfel incat in calificari, coboara foarte jos monopostul, iar in cursa, il ridica la nivelul acceptat, avand in vedere ca in regim de cursa acestea sunt mult mai grele datorita nivelului de combustibil.
Nu m-as mira ca cei de la Ferrari sa fi "cumparat" oarecum aceste informatii legate de aripa flexibila, intrucat foarte repede s-au miscat.
Stiu ca-mi voi atrage multe parerei negative si voturi negative de partea mea, dar spun asta, intrucat, daca cei de la McLaren care au o echipa de ingineri foarte buna, ca si echipa cu traditie in F1 care s-a luptat tot timpul la varf, deocamdata nu pot intelege modul in care functioneaza aceasta, m-as mira de altfel ca si inginerii Ferrari sa-si fi dat seama asa "peste noapte" de aceasta jucarie foarte ciudata.
Evident ca doar o persoana ca si Adrian Newey poate fi atat de inovator.....daca acel blown diffuser este mai mult sau mai putin un sistem mecanic(podea, diffuser), aceasta aripa, care trebuie sa fie flexibila(automat) in anumite momente(curbe stranse sau de mare viteza, linii drepte), este ceva foarte tricky....
In momentul in care Ferrari si Mercedes au introdus la Valencia acel blown diffuser, Horner a zis ca ritmul monopostului RBR nu sta doar in acel sistem de evacuare...
Multi au spus ca o zice la cacealmea, dar se pare ca a spus adevarul. Vedeti Mercedes si renault, iar de o cursa McLaren, n-au facut mai nimic cu acel blown diffuser. Mai mult, primii doi, care au implementat sistemul inca de la Valencia si au avut timp sa-l optimizeze pana acum, chiar n-au realizat mai nimic in termeni de perfromanta pura, datorita acestui blown diffuser...
Secretul, vitezei RBR, iar de o cursa si a echipei Ferrari, se poate sa stea in acea aripa flexibila ce mareste aderenta in curbele de mare viteza sau poate ca mai este alta componenta....Vom vedea.
Ideea este ca daca se dovedeste ca aceasta aripa creeaza un mare downforce, atunci cu siguranta si Mercedes si Renault le vor introduce, daca nu chiar lucreaza inca la ele(asta daca si-au dat seama de cum s-o realizeze, evitand pentru moment sa faca declaratii referitoare la acest part)
Cineva spunea ca Ferrari n-au fost in stare sa copieze ceva nici de la McLaren si nici de la RBR...Daca s-ar afla ca de fapt ei copiau doua lucruri in acelasi timp cred c-ar fi "rain" pe obrajii celor de la McLaren...inclusiv fanii :))
PS Nu-s ironic....