McLaren: "Am respectat toate indicaţiile Pirelli în privinţa pneurilor"

de Daniel Popescu
Joi, 04.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
McLaren susţine că a respectat toate indicaţiile Pirelli în privinţa pneurilor, inclusiv în privinţa celor cu care Sergio Perez a avut parte de două pene.

McLaren a utilizat în mod corect pneurile de pe monoposturile de la Silverstone, inclusiv pneurile care au avut pene.

Sam Michael
Director sportiv McLaren
McLaren a devenit joi prima echipă care contrazice concluziile trase de Pirelli în privinţa numeroaselor pene de cauciuc din Marele Premiu al Marii Britanii.

Sergio Perez a suferit două pene la cauciucul stânga-spate în antrenamente şi cursă, însă directorul sportiv Sam Michael susţine că McLaren a respectat toate recomandările Pirelli, inclusiv cele care se referă la presiune şi poziţionarea corespunzătoare a acestora pe monopost.

"Tot ce pot să spun din partea McLaren este că McLaren a utilizat în mod corect pneurile de pe monoposturile de la Silverstone, inclusiv pneurile care au avut pene. Pneurile au avut presiunile specificate de Pirelli şi în niciun moment nu am ieşit din limitele stabilite de Pirelli. Dacă au existat echipe care au lucrat în afara limitelor, depinde de Pirelli să se asigure că toată lumea face acelaşi lucru", a declarat australianul pentru SkySports.

Urmareste Automarket
Cu toate acestea, o fotografie realizată la Silverstone demonstrează că McLaren nu a respectat toate cerinţele Pirelli nici măcar pe monopostul lui Perez: pneul faţă-dreapta a fost montat pe partea stângă a monopostului.

Chiar dacă nu este vorba despre pneul stânga-spate care a cauzat cele mai multe probleme, fotografia reprezintă o dovadă că nici McLaren nu a respectat recomandările Pirelli, chiar dacă cele două pneuri de pe puntea faţă sunt simetrice.

Via SkySports

Comentarii (18)

  • toți încearcă sa îmbunătățească situația dar se pare ca au dat greș, aștept cursa cu 5 opriri la boxe
    12 1
  • Mclada ca de obicei, cu cioara vopsita, mutata la Mercedes.
    7 12
  • Sebastian
    Eu unul nu inteleg fraza asta: "Cu toate acestea, o fotografie realizată la Silverstone demonstrează că McLaren nu a respectat toate cerinţele Pirelli nici măcar pe monopostul lui Perez: pneul faţă-dreapta a fost montat pe partea stângă a monopostului."
    In poza aceea vad pneul dreapta fata al monopostului, si vad o inscriptie R + un cod de bare. R nu vine de la Right ???
    0 6
  • Bogdan
    Chiar nu observa nimeni nimic in neregula la poza? In poza se vede foarte clar ca anvelopa este montata pe dreapta fata. Pe anvelopa insa apar 2 marcaje diferite: marcajul producatorului (Pirelli), cel de pe codul de bare, unde scrie clar "R", adica Right, si marcajul facut de echipe ca sa stie unde sa puna pneurile si a carui pilot sunt acele pneuri. Evident ca acel marcaj cu vopsea albastra inseamna L, adica Left, si a fost facut de McLaren. Insa pneul (cel putin acesta) este montat corespunzator, adica pe partea dreapta a masinii. Am cautat mult pe net si am toate cauciucurile 2013 au marcajul de pe codul de bare fir R, fie L. Adica logic, Right sau Left. Conteaza indicatiile producatorului, nu ce a scris un tembel de mecanic pe anvelopa. Sau poate intentionau sa le puna invers si apoi s-au razgandit, cine stie?
    6 5
  • Cand botul masinii e in partea stanga a imaginii spui ca acel pneu e montat pe partea dreapta a monopostului?
    6 0
  • pt Bogdan
    Mai arunca o privire .. si poate vezi si tu ca si toata lumea :-)
    5 1
  • mclooser
    ....si i-am prins cu rata-n gura:))
    2 0
  • Daca privesti din spatele masinii, pneul e pe partea dreapta, daca privesti din fata masinii pneul este pe partea stanga. Din punct de vedere al soferului pneul este pe partea dreapta, inafara de alte indicatii (daca in text nu se precizeaza locul din care te uiti la masina) consider ca pneul este montat pe partea dreapta.
    1 4
  • Eu merg pe varianta lui Bogdan,cel putin in ceea ce priveste imaginea asta,si daca acel "R" de pe eticheta cu codul de bare se refera la partea de montare a pneului.Se considera "stanga" si "dreapta" din perspectiva pilotului,ca in toata lumea normala,sau astia sunt "pe invers" ?! :))
    1 4
  • Initiala "R" poate insemna si rear (spate) . Daca gresesc atunci raman la opinia dvs.
    0 4
  • Cristi
    1. Din punctul meu de vedere in imagine ne este prezentata partea din stanga fata a masinii.
    2. In toate pozele masinii "Vodafone" este scris cu partea de sus a literelor in partea stanga a masinii.
    3. Nasul masinii, cu curba de coborare a lui este prezentat in imagine in partea stanga.
    4. Daca "R" de pe cauciuc semnifica Right, atunci mecanicii l-au montat gresit.
    10 0
  • Cristi
    @shysh
    Pe cauciucuri, langa codul de bare sunt trecute fie initiala "R" fie initiala "L".
    Nu poate fi "R-rear" si "L-front".
    6 0
  • Pirelli
    Mai copii ce nu intelegeti print FL (FRONT LEFT) FR (FRONT RIGHT) RL (REAR LEFT) RR (REAR RIGHT) + faptul ca pneurile din fata sunt mai inguste. Nu se tine de nici o perspectiva alternative,
    5 1
  • Nu are sens sa analizam pe baza unor franturi de poze ce apar aici... Oricine poate lua o poza si sa ii faca "mirror" in paint, asa ca stanga pare dreapta si dreapta stanga. Poate daca am vedea imaginea in ansamblu, pozitia la boxe, etc. Doar dintr-un nas nu iti dai seama de nimic
    0 1
  • Cristi
    @drs
    Cu tot respectul, daca dai un mirror la poza sigur nu vei mai putea citi "Vodafone".
    1 0
  • Bogdan
    @ Cristi: jos palaria, ai un simt de observatie foarte bun. M-am concentrat atat de mult pe cauciuc, incat nici nu am bagat de seama ca in prim plan se vede roata stanga fata, nu dreapta fata :( Ai facut o observatie extraordinara cu inscriptionarea Vodafone, asa am observat si numarul pilotului (6), si mi-am dat seama de orientarea botului; deci botul este spre stanga, iar in prim plan avem roata stanga fata. Roata care trebuia pusa pe dreapta. Deci McLaren au gresit. Ca si mine, de altfel :)

    Imi cer scuze tuturor pt neatentia de care am dat dovada. Promit ca pe viitor sa fiu mai atent inainte de a posta vreun comentariu.
    4 0
  • Cristi
    @Bogdan
    N-ai fost atent la o poza postata pe un site pe care se discuta - asta nu e o greseala grava.
    In schimb ce au facut mecanicii se poate dovedi in final a fi o greseala grava. Daca ce au facut pe trenul de rulare fata, au facut si pe spate se poate sa fi gresit flagrant si Pirelli sa se disculpe. Mai ales ca am inteles ca pneurile spate sunt asimetrice.
    1 0
  • Bogdan
    Da, este foarte posibil sa fi inversat pneurile. Insa acest lucru a fost facut de mai multe echipe, si nimeni nu poate spune ca a fost facut din greseala. Cu siguranta datele lor le aratau un spor de performanta la inversarea anvelopelor, insa exploziile au venit si pe fondul acelor borduri din virajele 5 si 11 parca, iar simularile echipelor nu cred ca aveau cum sa prevada aceste explozii. Deci echipele au inversat pneurile pt a mai castiga cateva sutimi sau zecimi de secunda pe tur insa, cel putin pe circuitul de la Silverstone, asta s-a dovedit a fi o miscare pierzatoare pentru cel putin 4 piloti.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru