McLaren: "Am identificat probleme la aerodinamica"

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 13.03.2009
Martin Whitmarsh a admis ca rezultatele foarte slabe inregistrate de McLaren in cadrul testelor de la Barcelona au drept cauza principala aerodinamica monopostului MP4-24.

Dupa rezultatele modeste de saptamana trecuta de la Jerez, McLaren a dezamagit si mai mult in aceasta saptamana la Barcelona, acolo unde nici Lewis Hamilton, nici Heikki Kovalainen nu au reusit sa tina pasul cu rivalii de la Ferrari, BMW-Sauber si, mai ales, Brawn GP.

Martin Whitmarsh, care a preluat conducerea echipei la inceputul acestei luni, a admis pentru prima oara ca monopostul MP4-24 are probleme de aerodinamica.

"Testele initiale cu MP4-24, dotat cu un pachet aero intermediar, s-au desfasurat in concordanta cu asteptarile noastre preliminare. In aceasta saptamana, masina a concurat la Barcelona cu un update pentru pachetul aero pe care l-am planuit intotdeauna, insa am identificat o scadere de performanta pe care muncim din greu sa o rezolvam", a declarat britanicul.

Pentru prima oara, Whitmarsh a desconspirat misterul care planeaza asupra motivelor pentru care McLaren a avut performante neasteptat de slabe in aceasta saptamana, acestea fiind legate de componenta aerodinamica.

"Este o combinatie de factori. Motorul Merccedes-Benz este puternic, am vazut asta anul trecut, asa ca scaderea de performanta a noului MP4-24 se leaga evident de sasiu. Inevitabil, in Formula 1 a secolului 21, aspectul aerodinamic al unei masini ofere cele mai mari plusuri si minusuri in ceea ce priveste performanta generala a pachetului si acesta pare sa fie cazul si in privinta lui MP4-24".

Cel mai probabil, problemele celor de la McLaren sunt legate de aripa spate a monopostului MP4-24. Este cunoscut faptul ca in testele anterioare McLaren a evaluat monopostul cu o aripa spate similara cu cea utilizata anul trecut, la vremea respectiva speculandu-se ca echipa a intampinat probleme in dezvoltarea aripii spate pentru 2009. Speculatiile par sa se fi confirmat in aceasta saptamana la Barcelona, acolo unde McLaren a utilizat aripa spate in configuratia pentru 2009.

Cu toate acestea, Whitmarsh este increzator ca inginerii echipei McLaren vor reusi sa rezolve in scurt timp problemele monopostului MP4-24.

"De multe ori in Formula 1 o echipa a avut succes dupa ce a inceput cu o masina care nu a functionat atat de bine. De multe ori, astfel de echipe au reusit sa revina in frunte in scurt timp. Acesta este obiectivul nostru si deja am inceput sa lucram la asta".

Pe de alta parte, Norbert Haug, directorul departamentului de motorsport al Mercedes, crede ca McLaren va avea nevoie de timp pentru a rezolva toate problemele. "Cu siguranta nu suntem acolo unde vrem sa fim. Vom continua programul nostru de teste saptamana viitoare la Jerez pentru inca patru zile. Dar vom avea nevoie de timp pentru a imbunatati", a declarat oficialul german.

Comentarii (7)

  • NeoGalaxy
    @Prostii
    Problema nu tine de aripa spate. Tine de jetul gazelor de evacuare. Au exista imagini cu caldura monopostului si zona aceea este foarte rosie. De aia au testat in linie dreapta pe aeroport, problema este evacuarea acelor gaze. Aceasi problema o are si monopostul Ferrari. Pana in sezonul trecut gazele se duceau un jos si tineau masina pe pista, astfel presiunea asupra pneurilor din spate era mai mare si evident, masina statea mai bine pe pista, acum, jetul se duce mai mult in sus sau ma rog orizonat si profilul aerodinamic nu mai este acelasi.
    Chestie banala de dinamica fluidelor, dar foarte greu de rezolvat.
    0 0
  • ...
    ferrari a pierdut cat de cat k a trebuit si sa modifice sistemul de evacuare in cateva zile
    0 0
  • Da'...
    Neo, gazul (iesit din esapament) nu e in stare GAZoasa? E fluid? :o)) Nu te supara, faceam si eu haz de necaz! Ma enerveaza poticnelile preferatilor mei, normal... De altfel, spui tu ceva pe-acolo "that make sense", dar eu personal cred ca NU NUMAI aripa spate sau in ce directie iasa gazele ar fi problema... Dar om trai si om vedea, sa se descurce ca-s MARI!
    0 0
  • erata
    "ies", nu "iasa", ca "ie multe"!
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Scuze :)
    Da sunt gaze, dar tot fluide sunt :) Iar gazele care ies din esapament ies in mod normal si cu benzina nearsa :))) Deci tot fluide sunt, ma rog sunt un compus :)

    Apropo... sper ca ai vazut ce flacari ies cand schimba vitezele nu?

    Si nu sunt poticneli. Ferrari si McLaren au exact aceasi problema, ups si BWM si Renault. FIA a aratat de cateva ori, din teste, cum arata profilul de caldura a partii din spate. Si in loc sa fie galben, unde sunt tevile de esapament era rosu. Evident ca acolo sunt probleme, care tin de racirea motorului si de cum se evacueaza acele gaze. Si pentru sunt o problema importanta probabil ca toate echipele de top nu merg la maxim cu pedala de acceleratie.

    Oricum echipele care au lucrat la masina de minim 6 luni, cred ca au rezolvat problema, dar echipele de top nu au lucrat la masina 6 luni. Probabil maxim 3 pentru ca ele s-au batut pentru titluri :))))
    0 0
  • fluide
    Gazele si lichidele sunt considerate ca fluide (domenii fluide) in Mecanica fluidelor.
    0 0
  • ciao
    fie ca sunt sau nu echipe de top,mai toate echipele de f1,incep sa schiteze masina din anul in curs cu aproximativ 1 an si jumatate inainte.mi-e ca pentru mclaren*favoritii mei)sezonul sa nu se sfarseasca inainte de a incepe mai ales ca nu mai sunt permise sesiunile de teste de peste an,iar folosirea tunelului de vant este limitata!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru