McLaren, acuzata de incalcarea regulamentului pentru aripa spate
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Un nou scandalul este pe cale sa erupa in Formula 1 la numai un an dupa conflictul dublului-deflector care a impartit echipele in doua tabere.
De data aceasta, vizata de incalcarea regulamentului tehnic este McLaren Mercedes, prin prisma unei inovatii introduse la aripa spate a monopostului MP4-25. Aripa spate a lui MP4-25 contine un canal care conduce la reducerea rezistentei fluxului de aer si, implicit, la cresterea vitezei pe liniile drepte cu aproximativ 10 km/h.
Ferrari a refuzat sa comenteze situatia, insa Christian Horner, seful echipei Red Bull Racing, a recunoscut avantajele solutiei adoptate de rivali.
"Exista o stare de agitie in privinta aripii spate a monopostului McLaren. Are un canal care afecteaza fluxul de aer si care duce la un castig important de viteza pe liniile drepte. Cred ca problema se va rezolva pana la prima cursa. Am cerut clarificari la FIA si, sincer sa fiu, cred ca cei de la Ferrari sunt mai incitati decat noi in aceasta privinta", a declarat britanicul.
Horner a adaugat ca, din punctul de vedere al designerilor Red Bull, o astfel de solutie nu poate fi adoptata, insa nu a exclus posibilitatea ca FIA sa declare inovatia drept legala si a admis ca echipa austriaca are o astfel de implementare de rezerva.
"In principiu, daca introduci un canal in aripa anulezi frecarea cu aerul si castigi viteza pe liniile drepte.
Este ceva ce s-a utilizat mult pe parcursul anilor, dar luand in calcul separatorii pentru aripa nu ar trebui sa putem face asta. In cele din urma, intrebarea noastra este daca vorbim de un design inteligent sau de o incalcare a regulamentului. Probabil ca ei sunt increzatori ca este legal, cel putin eu asa as gandi in locul lor", a mai precizat el.Este posibil ca FIA sa clarifice aceasta controversa inainte de startul noului sezon, ceea ce ar duce la evitarea scandalului de anul trecut, cand rezultatele obtinute pe pista de Brawn GP, Williams si Toyota au fost sub semnul intrebarii dupa utilizarea in premiera a dublu-deflectoarelor.
In cazul in care aripa spate a monopostului McLaren va fi declarata ilegala, echipa britanica va fi nevoita sa introduca o noua versiune cu numai cateva zile inainte de debutul noului sezon.
Via | Daily Telegraph
de Horner
Ce sa-i faci, nu poate ca totul sa fie perfect, asa ca Red Bull are un designer de geniu, doi piloti valorosi dar si un Team Manager care vorbeste ce viseaza!