Şeful Martin Whitmarsh a dezvăluit însă într-un interviu acordat publicaţiei citate că înţelegerile semnate de piloţi în era modernă a Formulei 1 pot depăşi cu uşurinţa 50 de pagini, în funcţie de modul în care aceştia reuşesc să negocieze diferite aspecte.
"Acesta este contractul nostru de bază, dar în funcţie de cine este pilotul şi de puterea sa de negociere vor exista diferenţe, care pot ajunge până la 10 pagini în cazul persoanelor mai dificile. Hai să spunem altfel: dacă semnez cu Heikki Kovalainen contractul are 50 de pagini. Cu Jenson Button are 52 de pagini, cu Nigel Mansell 57, iar cu Lewis Hamilton probabil că sunt 60 de pagini", a declarat britanicul.
McLaren a susţinut întotdeauna că nu a utilizat niciodată ordine de echipă în Formula 1, iar una dintre clauzele stipulate în contractul lui Gilles Villeneuve vine să confirme acest lucru, chiar dacă formularea adoptată de echipa lasă loc pentru multe interpretări.
"De la prima cursă a campionatului, echipa va lua toate deciziile şi acţiunile cu scopul de a oferi un tratament egal fiecărui pilot atât timp cât este posibil, având în vedere diferitele situaţii care pot apărea în curse", se arată într-un paragraf al contractului lui Villeneuve.
Un alt aspect important este că, în prezent, contractele nu sunt semnate de piloţi, ci de compania Driveco (Driver Company), care asigură interesele piloţilor, dar şi confidenţialitatea informaţiilor.
Comentarii (1)