Contrar unor informaţii anterioare, noul monopost păstrează culoarea argintie utilizată în ultimii ani, însă beneficiază de mai mult negru pe părţile laterale şi de o dungă roşie pe margini care asigură un caracter de agresivitate.
Din punct de vedere al designului, principala noutate se remarcă în privinţa nasului, care este lung şi coborât, dar care are o înfăţişare diferită de cea adoptată de Williams pentru FW37. Filosofia de design a fost realizată în bună măsură de inginerul şef Peter Prodromou, care a revenit la McLaren după o lungă perioadă petrecută la Red Bull Racing în calitate de director de aerodinamică.
Totuşi, cea mai importantă noutate a noului monopost este motorul Honda, ca urmare a faptului că McLaren a refăcut parteneriatul de succes cu constructorul japonez care i-a oferit patru titluri mondiale la piloţi şi patru titluri mondiale la constructori în perioada 1988-1992.
▶ Poveştile Formulei 1: McLaren-Honda: Dominaţia totală în F1 între 1988-1991
Potrivit declaraţiilor lui Yasuhira Arai, directorul de motorsport al Honda, McLaren nu a făcut niciun compromis în privinţa dezvoltării noului monopost, cu care speră ca în timp să revină în lupta pentru victorii şi titluri mondiale."Aşa cum se poate vedea cu noul MP4-30, ne-am dedicat împreună cu McLaren pentru a crea un monopost fără compromisuri, nici din punct de vedere al puterii, nici din punct de vedere al aerodinamicii.
Suntem pe punctul de a începe un sezon lung, cu numeroase provocări, dar Honda este determinată să le facă faţă. Până la urmă, suntem aici pentru a împinge în faţă tehnologia Formulei 1 şi pentru a le oferi fanilor adrenalină", a declarat el.McLaren va aborda sezonul 2015 cu Fernando Alonso, care revine la echipă după experienţa mai puţin plăcută din 2007, şi Jenson Button, care concurează pentru britanici din 2010.
▶ Poveştile Formulei 1: Alonso la McLaren - o experienţă turbulentă în 2007
Via McLaren
sau s-ar putea să revină Santander ca sponsor principal și așa se explică roșul acesta.
Rosu e pentru Honda. Chrome a devenit culoare corporate a lui Mclaren din 2010. Nu e argintiu (silver), e chrome.
Pacat, in anii trecuti McLaren ne obisnuisera cu masini frumoase si lansari cu stil
Arata ca un castigator de curse in sezonul urmator. Poate face o figura frumoasa. Sa vedem cum se impaca cu motorul Honda.
S-a uitat pe cateva poze si a zis deja ca aerodinamica e buna :)
Da, normal ca Mircea considera MP4-30ul cea mai frumoasa masina de pe grila :) insa deocamdata nu putem sa ne dam cu parere decat despre ceea ce vedem in aceste prime 3-4 fotografii oficiale. Si nu pare cu nimic mai presus decat ce am vazut la Lotus sau la Williams. Bine macar ca au gasit o solutie pentru acel nas coborat.
Stim cu toti ca ceea ce va fi pe grila din Australia va fi cu totul altceva.
Pana una alta, sa speram ca aceasta masina va fi peste ce au avut britanicii anul trecut (cu muuult peste, ca e rusinos ca McLaren sa se zbata la mijlocul plutonului).
Ca o paranteza, dezamagitoare lansarile acestea pe net. Nici macar nu aveau un countdown sa stii cand poti vedea noul monopost, site greoi, informatii nerelevante...etc. Decat sa piarda timpul cu teasere sau sa ne arate o masina care trece ce 100 km/h in nu stiu ce scop publicitar mai bine ar pune mana sa munceasca.
Va fi mau frumos si mai rapid mp4-30-ul nostru :)
I want to see this baby(mp4-30) NAKED :)))))))))))))
la Ferrari a fost countdown :)
dar monopustul e uratel ...
http://2015f1car.ferrari.com/desktop/en/#revelation