McLaren a introdus un update pentru deflector
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Federatia Internationala de Automobilism a anuntat miercuri ca deflectoarele utilizate de Brawn GP, Williams si Toyota respecta regulamentul tehnic, fapt ce determina celelalte echipe sa adopte solutii similare mai devreme sau mai tarziu.
In timp ce multi rivali dezvolta noul tip de deflector in fabrica, McLaren a prezentat la Shanghai o prima versiune imbunatatita a acestuia.
Astfel, McLaren a introdus o aripioara situata dedesubtul structurii de rezistenta si deasupra centrului deflectorului. In urma acestui upgrade, defelctorul a devenit mai inalt si mai lung, aripioara avand extremitatea de 90 milimetri fata de limita maxima admisa de 175 milimetri, fiind totodata mai extinsa cu 40 milimetri in spate fata de limita maxima de 350 milimetri. Legalitatea aripioarei nu poate fi pusa la indoiala, intrucat aceasta se incadreaza in limita de 150 milimetri fata de structura de rezistenta.
Noul deflector nu are insa foarte multe lucruri in comun cu cel utilizat de Brawn GP, fiind mai aproape din punct de vedere vizual de cel folosit de Toyota Racing.
Pentru a realiza o versiune finala a deflectorului, McLaren ar putea fi nevoita sa modifice si alte parti ale spatelui monopostului, cum ar fi structura de rezistenta si suspensia spate. In plus, aerodinamica generala a monopostului va avea de suferit odata cu aceste modificari de amploare, care ar putea aparea pe parcursul urmatoarelor doua curse ale sezonului.Primele rezultate ale noului tip de reflector s-au vazut in sesiunea de antrenamente de dimineata de la Shanghai, cand Lewis Hamilton a stabilit cel mai bun timp. Totusi, performantele sale s-au diminuat substantial in a doua sesiune, astfel ca in acest moment este diificil de anticipat efectul pe care noul deflector il va avea in calificari si in cursa.
De asemenea, este posibil ca Renault sa introduca o solutie similara cu cea adoptata de McLaren in acest weekend, in timp ce celelalalte echipe ar putea astepta pana la Marele Premiu al Spaniei introducerea unor update-uri.
Via | Autosport
Faptul ca folosirea acestor difuzoare contravin principiului de a usura depasirile, ca implica costuri mult mai mari adoptarea lor decat renuntarea la ele ma face sa trag concluzia ca FIA a manageriat foarte prost aceasta disputa.
Ramane de vazut cat timp le va lua celor 7 echipe adoptarea unor solutii complete (difuzor, placa, suspensii spate, mutarea altor componente, rebalansare, schimbare eleron fata si deflectoare pentru a introduce cat mai mult aer sub masina). Pentru mine din punctul ala incepe campionatul, asa mi se pare corect - ca toti sa beneficieze de aceleasi reguli.