Marele Premiu de Formula 1 al Olandei, găzuit de circuitul Zandvoort pe țărmul Mării Nordului, se anunța destul de animat. Mai ales după ce am avut nu mai puțin de șase steaguri roșii în sesiunile de antrenament și calificări.
START FĂRĂ EVENIMENTE MAJORE
Dar startul în cursa de duminică a fost unul lipsit de evenimente majore. Toți piloții au trecut cu bine de primul viraj, plutonul fiind condus de "eroul național" Max Verstappen. Olandezul a fost urmat de Hamilton, Bottas, Pierre Gasly și cele două monoposturi roșii ale Scuderiei.
Fernando Alonso a avut un mic contact cu George Russel în virajul doi, dar spaniolul a forțat exact cât trebuie și a câștigat două poziții până la următorul viraj. Antonio Giovinazzi nu a fost la fel de inspirat în primul tur, și a pierdut trei poziții, ajungând de pe 7 pe 10.
În față, Verstappen impunea ritmul și până în turul 10 a reușit să pună aproape 3 secunde între el și Hamilton. Bottas păstra poziția a treia, iar Gasly rezista fără probleme în fața lui Charles Leclerc și Carlos Sainz.
Sergio Perez a pornit în cursă de pe linia boxelor, iar ghinionul era departe de a se fi terminat.
După o frânare violentă, mexicanul a fost nevoit să intre la boxe pentru pneurile medii și a căzut pe poziția a 19-a, în fața lui Mick Schumacher.JOC DE-A ȘOARECELE ȘI PISICA
Lewis Hamilton a intrat la boxe în turul 20, însă schimbul de pneuri nu a fost chiar atât de rapid. Max Verstappen a intrat turul următor și a reușit să iasă la 2 secunde în fața campionului mondial en-titre. De aici a urmat un joc de-a șoarecele și pisica între cei doi.
Bottas conducea cursa, dar Verstappen l-a prins din urmă câteva tururi mai târziu și l-a depășit. Finlandezul i-a făcut loc și coechipierului său, înainte să treacă și el pe la boxe.
Imediat după jumătatea cursei, Sebastian Vettel a pierdut controlul monopostului în virajul cu numărul 3. Din fericire, germanul a scăpat teafăr, chiar dacă a fost un moment destul de tensionat în contextul în care Bottas și Tsunoda au evitat la limită monopostul Aston Martin.
Mercedes l-a chemat din nou pe Hamilton la boxe, iar Verstappen a intrat un tur mai târziu pentru a schimbat pe pneuri hard, proaspete.
Mișcarea celor de la Mercedes-AMG Petronas nu a fost foarte inspirată, lucru confirmat și de Lewis Hamilton prin intermediul sistemului radio.La un moment dat, britanicul de la Mercedes s-a apropiat de Verstappen, dar după ce au scăpat de trafic, diferența dintre cei doi a ajuns iar la 4 secunde. Cu 10 tururi rămase până la final, Hamilton a renunțat la lupta cu Verstappen și s-a mulțumit doar cu rezultatul pe tur (pe care l-a câștigat de la Bottas chiar în ultimul tur).
VERSTAPPEN, VICTORIE LA ZANDVOORT
Așadar, Max Verstappen a câștigat pe circuitul de casă de la Zandvoort în fața unui public numeros, care a sărbătorit inclusiv cu fumigene. Podiumul a fost completat de Hamilton și Valtteri Bottas.
Restul topului 10 a arătat cam așa: Gasly, Leclerc, Alonso, Sainz, Perez (a fost desemnat Pilotul Zilei), Ocon și Lando Norris.
In orice caz daca ajunge Russel langa Ham, s-a cam dus cu slugareala. Ala nu o sa-si ia piciorul de pe acceleratie ca asa vor muschii lui T Wolf!
chiar nu-mi propun sa intru in conflict deschis si cu dumneata, arsenalul pe care-l posed nu-mi permite sa mentin impenetrabila 24/7 o atat de ampla linie a frontului, dar tre' sa-ti transmit ca in loc sa tratezi o nimica toata cu litere de-o schioapa (caractere ingrosate), un drift executat impecabil de Sebastian la poalele virajului Hugenholtz, drift pe care multiplul campion german l-a avut in permanenta sub control deplin numai printr-o gestionare ireprosabila a directiei, acceleratiei si raportului maselor cunoscut ca fiind perfectibil pentru AMR21, asta numai datorita unei manevre extrem de cutezatoare in a surclasa intr-un mod cat se poate de extravagant un monopost Alfa, atunci categoric ca se impunea sa se evidentieze in cadrul articolului, macar in treacat, si faptul ca numai primii trei clasati au parcurs nr complet de tururi al grand-prix-ului olandez...
...acesta-i un aspect care-ar trebui scos in evidenta, diferenta colosala de ritm/dinamica intre olandez, @44, Bottas pe de o parte si restul de 17 participanti, autentice jaloane mobile ieri pe Zandvoort, stategia jalnica(o singura oprire la boxe pentru cei mai multi dintre ei) generata poate si de calitatea relativ precara a materialului de concurs, musai ca si nociva automultumire a evitarii continue in stabilirea unor idealuri marete din partea celor care au privilegiul sa beneficieze de un volan al echipelor oficiale (Ferrari, Alpine + supraevaluatul Perez aflat intr-o continua aclimatizare), toate aceste elemente reusind sa divida drastic aceasta competitie.....
....felicitari lui Max!
...o cursa perfecta si un rezultat pe masura pentru Verstappen....
"Supraevaluatul" Perez a plecat de la boxe si a terminat pe 8, pe un circuit unde cei din formula 3 nu au fost in stare sa depaseasca. Eu zic ca a facut o cursa buna. Rezultatul din calificari a fost cauzat de greselile echipa: prima iesire cu prea mult combustibil, a doua iesire mult prea tarzie. Intr-o situatie asemanatoare s-a aflat Leclerc la Monaco in 2019.
Perez a gresit mult anul asta dar este primul si la ghinion. Cand pleaca din fata - il ciocneste Norris/Bottas , cand pleaca ultimul - in fata este pace. Strategiile echipei au lasat si ele de dorit si inclusiv unele pit-uri au fost foarte slabe.
Monopostul Red Bull este creat pe stilul lui Verstappen si nu-i usor sa te adaptezi. Nu-i ca Mercedes-ul verde ex roz. Hulk cum s-a suit in monopost l-a surclasat pe $troll.
Perez a terminat toate sezoanele cu Force India - Racing Point in top 10. Cred ca si inlocuitorul este dator sa repete performanta. Materialul de concurs nu este o scuza, in 2018 si 2019 a fost mai prost.
Seb trebuie sa inlocuiasca drifturile impecabile cu puncte in fiecare etapa. Noroc ca s-a concurat in Monaco si Baku ca altfel se lauda $troll sr. ca fisu bate un multiplu campion.
In cursa mi-au placut Verstappen, Hamilton, Gasly, Alonso si Kubica. La polul opus au fost Sainz ( fara ritm) , Norris ( una dintre cele mai proaste curse din cariera), russell ( calificari si cursa cu multe greseli) si Mazepin.
Fanii lui Max au fost senzationali. Circuitul este interesant si este cu siguranta un castig pt. competitie.
Deci, punctele obținute de olandez au fost muncite și obținute aproape în totalitate de mâna lui la care mai adaug motorul Honda.