După o sesiune de calificări în care cei doi piloți Ferrari au ocupat primele două poziții, în fața piloților Red Bull Racing, cursa de duminică se anunța una interesantă și plină de evenimente. Acestea au început chiar înainte de stingerea semaforului.
Din cauza unei probleme cu temperatura combustibilului, Lance Stroll și Sebastian Vettel au fost nevoiți să plece în cursă de pe linia boxelor, pentru a nu fi penalizați de FIA. La rândul său, Esteban Ocon a plecat ultimul din grilă după accidentul suferit în a doua sesiune de antrenamente libere.
LECLERC PLEACĂ BINE DIN GRILĂ, DAR PIERDE CONDUCEREA CURSEI
La start, Charles Leclerc a plecat foarte bine din grilă. Coechipierul său a întârziat o fracțiune de secundă și a fost depășit de Max Verstappen în virajul 1. Tot aici, Lewis Hamilton a blocat roțile față ale monopostului Mercedes și a "căzut" pe poziția a opta.
Plecat de pe locul 11, Fernando Alonso a ajuns până pe 7, după un contact ușor cu Hamilton. În turul al 3-lea, Hamilton a revenit pe 7 și trei tururi mai târziu l-a depășit pe Pierre Gasly pentru poziția a 6-a.
În fața plutonului, Verstappen se apropia tot mai mult de Leclerc. În turul al 8-lea, ajutat de DRS, olandezul a trecut de pilotul Ferrari și a preluat conducerea cursei. Monegascul a încercat să revină, dar fără succes. Un moment de neatenție, în turul 13, l-a făcut pe acesta din urmă să rateze perioada de frânare și să iasă larg în virajul 17.
Distanța dintre primii doi a crescut la 2.5 secunde.
În tot acest timp, Sergio Perez era tot mai aproape de Carlos Sainz, cei doi luptându-se pentru locul 3.Cu pneurile hard ajunse în temperatură, George Russell a început să-și facă loc prin pluton, iar în turul 14 a trecut de Ricciardo. Au urmat câteva intrări la boxe, inclusiv Alonso și Lando Norris.
În turul 21, britanicul de la McLaren a ieșit larg, iar steagurile galbene au fost arătate pentru scurt timp pe sectorul 3. Russell promovase în tot acest timp până pe 7, în spatele lui Hamilton.
EMOȚII PENTRU PEREZ
Un senzor defect i-a dat emoții lui Sergio Perez, mexicanul pierzând secunde bune după ce a anunțat o pierdere de putere. Hamilton a intrat la boxe în turul 23 și a revenit pe circuit pe poziția a 7-a, în fața lui Daniel Ricciardo.
Două tururi mai târziu a intrat și Leclerc, monegascul fiind urmat în turul următor de Verstappen. Campionul mondial en-titre a ieșit al doilea, în fața lui Perez și în spatele lui Sainz. Spaniolul de la Ferrari a condus cursa până în turul 27, când a intrat pentru schimbul de pneuri.
În turul 41, Pierre Gasly ieșea larg în virajul 8, iar la revenirea pe circuit l-a agățat serios pe Lando Norris. Roata spate a monopostului McLaren s-a desprins, iar cursa a fost întreruptă de un Safety Car Virtual și mai apoi de mașina de siguranță care a intrat pe circuit.
De pe locul 5, Russell a profitat și a intrat la boxe, revenind pe circuit pe poziția a 7-a.
Cursa avea să fie reluată în turul 47, Verstappen, Leclerc și Sainz ocupând primele trei locuri.
Perez și Sainz au reînceput lupta pentru locul 3, dar spaniolul a avut până la urmă câștig de cauză.În turul 49, Russell (acum cu pneuri medii) s-a apropiat de Hamilton, iar Bottas a greșit în virajul 17. Câteva momente mai târziu, Russell a trecut de Hamilton, dar a fost nevoit să cedeze poziția, având în vedere că depășirea a avut loc în afara circuitului.
RUSSELL, DIN NOU ÎN FAȚA LUI HAMILTON
Până la urmă, Russell a revenit pe poziția a 5-a, iar Hamilton a început să arunce, din nou, vina pe echipa de la boxe.
Pe finalul cursei, Leclerc s-a apropiat la jumătate de secundă de Verstappen, dar nu a fost de ajuns pentru a-l întrece. Astfel, pilotul Red Bull Racing și-a trecut în cont a doua victorie consecutivă din acest sezon.
Piloții Ferrari au terminat pe 2, respectiv pe 3. Locul 4 a fost ocupat de Sergio Perez, în fața piloților Mercedes, Russell și Hamilton. Pe 7 a încheiat Valtteri Bottas, iar pe 8 Esteban Ocon. Alexander Albon și Lance Stroll au ocupat restul locurilor din top 10.
„A fost o cursă foarte grea din punct de vedere fizic, ne-am chinuit foarte mult în primul stint cu cauciucuri medii, am fost depășit în acel moment și asta ne-a făcut cursa mai dificilă.
Cu hard am fost mai competitivi, iar spre final am crezut că pot trece de Max, dar Red Bull astăzi a avut un avantaj în ritm.
Mai multe dueluri cu Max? Sper că da, trebuie să continuăm să împingem, de acum până la final dezvoltarea va fi importantă, sperăm să creștem de la următoarea cursă.
Chiar și astăzi a fost foarte aproape, la fel cum a fost de la începutul anului, și asta îmi place mie.”
...ehee, copilu' continua sa se pacaleasca singur, da' asta nu-i vreo noutate, mimica lui Binotto surprinsa la festivitatea de premiere spune insa multe, Binotto incepe sa priceapa faptul ca L'echec se afla inca atat de departe de anduranta psihofizica necesara unui campion......
L'echecule, da' de ce nu cu softuri sau harduri la start?...mai ales ca functioneaza liberul arbitru....
Checo, pentru ce-ai mai facut a doua oprire la boxe?....la ce ti-au folosit mediile noi in ultimele 12 tururi?!?....macar cu harduri imbatranite aveai toate scuzele din lume in duelul cu Sainz, asa insa.......stupid of the day!
fasolarul invoca pierderea de putere (si) pe final de cursa?!...nu tine, datele arata altceva:
Each driver’s fastest lap:
Rank Driver Car Fastest lap Gap On lap
1 Max Verstappen Red Bull 1’31.361 54
2 Charles Leclerc Ferrari 1’31.488 0.127 53
3 Carlos Sainz Jnr Ferrari 1’31.790 0.429 56
4 Sergio Perez Red Bull 1’31.819 0.458 54
Mick, n-o sa te uit prea curand, i-ai rapit lui Sebastian clasarea in puncte intr-o cursa in care Vettel a demarat de pe linia boxelor!
Puneți tabelul!
1 Charles Leclerc 104
2 Max Verstappen 85
3 Sergio Perez 66
4 George Russell 59
5 Carlos Sainz Jnr 53
6 Lewis Hamilton 36
7 Lando Norris 35
8 Valtteri Bottas 30
9 Esteban Ocon 24
10 Kevin Magnussen 15
11 Daniel Ricciardo 11
12 Yuki Tsunoda 10
13 Pierre Gasly 6
14 Sebastian Vettel 4
15 Alexander Albon 3
16 Fernando Alonso 2
17 Lance Stroll 2
18 Zhou Guanyu 1
19 Mick Schumacher 0
20 Nico Hulkenberg 0
21 Nicholas Latifi 0
-----------------------------------------------
Clasament constructori
1 Ferrari 157
2 Red Bull 151
3 Mercedes 95
4 McLaren 46
5 Alfa Romeo 31
6 Alpine 26
7 AlphaTauri 16
8 Haas 15
9 Aston Martin 6
10 Williams 3
Checo a rulat cu un deficit de 30 HP din cauza unui senzor, de asta nu a depasit pe Sainz. Dar macau au incercat cu medium.
Legat de Safety Car, daca RB erau in spate ei l-ar fi "pituit" si pe MAX.
Ferraristii sunt foarte amortiti aceste ezitari constante le vor dauna decisiv. Doar problemele de fiabilitate RB ii pot face castigatori
1-nu-l mai scuza atata, timpii de fastest laps indica altceva, fasolarul e cronic inconstant si sovaielnic, n-are nicio scuza pentru jalnica tentativa de depasire la Sainz, n-am cum sa-l cautionez pentru cum si-a pregatit perioada de franare in T1 avand si DRS deschis, abordare clasica de vreo Euroformula....
2-crezi ca d-asta era Binotto pe ganduri la intonarea imnurilor Olandei/Austriei?....dupa miile de multumiri oferite de Horner in ceea ce priveste starea comatoasa a strategilor Ferrari in momentul translatiei de la VSC la SC, Max depasind in clipa respectiva breteaua alocata intrarii la boxe ?!?
da-mi voie sa ma-ndoiesc.....
chiar ai convingerea ca L'echec, chiar si pe softuri in ultimele tururi, putea schimba ierarhia aseara?
repet, fara presupuneri, doar certitudini....
eehhhh, si atunci.....
Binotto vede si el faptul ca L'echec n-a reusit sa-i arate roata fata lui Max nici la Miami in aceeasi strategie a pneurilor pentru amandoi, evident, in momentele cand ruleaza in spatele olandezului, aici e calcaiul lui Ahile pentru L'echec, castigarea duelului direct.....
Ce mă miră e faptul că Perez nu a terminat pe 2, poate din cauza problemei cu puterea lipsă reclamată la un moment dat și rularea pe o setare mai "soft"?
Monoposturile Ferarri nu (mai) par atât de stabile, parcă sunt conduse "pe vârfuri", iar atuul cu uzura pneurilor nu a existat, cel puțin pe circuitul ăsta. De strategia "aleasă" la VSC sau SC...nu știu ce să zic, depinde si de poziția pe circuit când apar evenimentele, la Perez nu a mers chiar dacă a schimbat, dar a fost aproape.
Dacă la/după Barcelona, Ferarri nu o nimeresc (ca de obicei) cu îmbunătățirea monoposturilor, la actuala "paritate" de performanță cu RBR o cam zbârlesc...pentru că Max... și nici Perez nu va mai "ierta".
...iata ca L'echec nu poa' sa se inspire din ce vede la altii si sa actioneze similar, inca ii lipseste acea determinare a manevrelor aprige pe care numai pradatorii pur sange o detin.....
Perez, pe acelasi calapod, un contemplativ al circuitelor in marea majoritatea a timpului, asta ca nu rostest prima optiune atunci cand fac vorbire de fasolar, un util pândar....
Stupid of the day au fost Alonso, Gasly si Schumacher. Insa azi prostul esti chiar tu.
Tabelul cu cel mai rapid tur in cursa dovedeste exact contrariu spuselor tale. Checo cu M noi a facut mai rapid tur mai lent decat primii trei cu H vechi. Asta arata clar ca a avut un deficit de putere la motor si depasirea lui Sainz era o misiune aproape imposibila in conditiile date.
Vettel-ul tau a fost spulberat de $troll in calificari iar in cursa se afla in puncte pe nedrept. Vettel, Ocon si hidosul georgica au profitat de norocul prostului si au avut oprire gratis dupa incidentul Norris - Gasly.
Mick Schumi multe greseli, poate ca sunt greselile tatalui sau si pe care le va intoarce in favoarea sa, insa trebuie sa faca ceva deosebit in urmatoarele curse. La Monaco de exemplu sa tina masina pe circuit in toate seisunile.
Alpine buni in calificari, dar in cursa fara o viteza. Mercedes nu cred ca anul acesta vor reusi sa se apropie de cele doua echipe.
Ferrari mi teama ca desi a inceput bine, va fi o noua dezamagire pentru suporterii sai.
McLarez, Alpha, prea fluctuanti.
Iar o cursa mare pentru 44 al tau, fara SC ar fi terminat la peste 70 sec in spatele lui Max, 50 sec inainte de SC, 23 sec dupa ! Cateva ture in plus si isi lua iar umilinta de la Imola !
Costel, evit să-l diminutivez, din minimum de bun simț, poate există un al 12-lea ceas pentru el.
Spuneți-i, explicați-i, arătați-i, desenați-i, că va muri de inimă mov, că Leclerc l-a demotivat pe domnul cu chiloți peste combinezon și piruete amețitoare pe circuit. Acum, nu am nimic cu Vettel, dar parcă prea "dă la masă" (în jargon se spune că fură curent), în ultimii 2-3 ani(incidentul cu steagurile pe cască, purtate ca simbol pentru războiul din Ucraina îți spune ceva).
Am înțeles toți, dar gata, oprește-te, ești toxic, nu mai ai haz de niciun fel, ba chiar deranjezi, ți-au spus-o în mai multe feluri, mai mulți pe aici. Fii pozitiv, schimba-te, oferă-te voluntar la plantat de copaci, donează sânge, înscrie-te la maraton. Totuși cred că și dacă vei viziona viziona filmul lui Kubrick - Portocala Mecanica, tot n-ai să înțelegi
Redbull au demonstrat ca pe parcursul unui sezon pot aduce imbunatatiri semnificative masinii.
De aia spune si DAV, Ferrari trebuie sa vina si ei cu imbunatatiri semnificative (si nu sa se culce pe laurii primelor curse) pentru a putea castiga curse pe tot parcursul sezonului si a avea sanse la titlu.
În România lumea nu este încă pregătită să vorbească despre curse.
Ferrari are avantaj, abia acum incepe sa imbunatateasca.
discurs precum al tau n-am mai auzit decat la Dmitry Peskov.......
ce-a facut fasolarul pana sa aiba acea pierdere de putere, atentie!....-pentru DOUA tururi- si nimic mai mult, respectivul neajuns fiind remediat dupa cca 2-3 minute?
....a atacat cumva macar o data locul 3?!?
......N-A FACUT NIMIC!
s-a complacut in a nu-l deranja deloc pe un Sainz care a rulat toata cursa cu dureri masive in zona gatului dupa accidentul din antrenamente....
Perez asta a realizat intr-o cursa alergata practic acasa, a vegetat in spatele lui Sainz contempland cum L'echec si Max se indeparteaza de la un tur la altul.....
nu-l asculta pe Horner atunci cand gratuleaza fasolarul pentru un cert P2 daca ICE-le sau nu detinea si-un senzor defetist, Horner stie foarte bine care-s limitele fasolarului, tocmai d'asta unuia mai putin inzestrat tre' sa-i transmiti mult mai des faptul ca ghinionul se tine scai de el.....
@33+11,
cauta si analizeaza timpii tuturor pilotilor, lap by lap si, sper c-o sa observi si singur, faptul ca lucrurile nu stau deloc asa cum le prezinti tu si/sau Horner.....
tu nu esti ghinionist, nu-i asa?
Alfa Romeo inca se tine bine, si Haas.... nu s-ar fi gandit nimeni ca se vor misca asa bine. Sunt Fan Max in continuare, dar Ferrari a cam facut treaba anul asta.
Mi-a parut rau de Bottas ca a gresit, de l-a depasit Mercedes. Oricum, a dat bine la start, ca Bottas a fost inaintea lui Hamilton.
Inainte de problema tehnica clasamentul era:
1.Ver
2.Lec +3.5 sec
3. Sai + 3 sec fata de Lec
4.Per + 0.9 sec fata de Sai
Perez pana la acel moment a avut grija de pneuri si exact inainte sa aiba problema la motor a inceput sa-l atace pe Sainz. Fara pierderea de putere avea sanse foarte mari sa-l depaseasca pe spaniol si poate chiar sa atace un Leclerc ce avea un avantaj fragil de doar 3-4 secunde. Red Bull a fost net superioara celor de la Ferrari pe palierul de viteza.
Dupa cele 2 tururi cu probleme, motorul si-a revenit doar partial avand in continuare un deficit de putere ce-l costa pe Checo in jur de 4-5 zecimi pe tur. Pe finalul cursei: Checo cu M noi si cu DRS era vizibil mai lent pe zonele de viteza decat Sainz cu H vechi si fara DRS.
Nu poti sa fii atat de orb sa nu vezi evidentul.
Nu inteleg atacul tau la Perez. A dovedit de nenumarate ori ca este unul dintre cei mai buni piloti in atac si in defensiva. Un pilot care in trecut a putut sa-i depaseasca pe Alonso si Button in Monaco si crezi ca nu poate sa faca o depasire pe un circuit ca Miami si cu avantaj de pneuri.
Poti sa ai motive sa urasti aproape orice pilot de f1 dar cei care au ceva cu Perez sau Norris sigur au probleme la mansarda. Arata ca nu e cazul si nu mai abera.
tot eu sunt acela care abereaza, nu?!?
....de parca n-as avea parte de dialoguri cu destui indivizi incomplet pregatiti pe acest forum, iata, apare intr-un final si cel mai indreptatit sa pulverizeze verdictele imbecile ale unui profan precum subsemnatul.....
Perez thinks gremlins cost him chance of Miami win
(planet f1)
P.S. Viva Mexico!
e clar, n-ai urmarit cu atentie prima treime a cursei, o revizonare te-ar ajuta sa nu-mi mai pui la indoiala concluziile, fasolarul n-a avut niciodata DRS deschis la Sainz in prima treime a cursei...
RBR tolereaza managementul de pneuri numai daca-i asezonat si cu rezultate notabile, altfel grija excesiva fata de pneuri dar fara clasari consistente nu reprezinta vreo virtute.....
in alta ordine de idei, de ce Alonso a primit penalizare dupa duelul cu Gasly din T1:
https://youtu.be/5x8IKrSpHjs
......iar Mick n-a fost sanctionat pentru ce-a *izbutit* in acelasi T1 la Vettel:
https://youtu.be/5l_dPGsnEK0?t=6
....fiindca mie-mi lasa impresia ca situatiile seamana precum doua picaturi de apa.....
Primul, ca nu l-a putut bate si el pe Leclerc, ca sa arunce apoi cu inective la adresa monegascului.
Al doilea, cu bataie mai lunga, este ca Red Bull l-a preferat pe Perez in 2020 si l-au refuzat pe iubitul lui Vettel care acum a ajuns sa arate ca ultimul boschetar.
El il copiaza in comentarii pe un distrus de pe Planet F1 care e fan Hulkenberg si arunca cu noroi in Perez cu fiecare ocazie, sustinand ca neamtul ar fi trebuit sa devina pilot Red Bull, ca Max si Jos l-ar fi dorit mai mult pe el, dar Horner si restul l-au ales pe mexican din motive de sponsorizare.
Ati observat cum Costel in 2022 nu mai scrie ode si laude despre Carlitos Sainz, cum e el pilotul mai bun in teste si mai constant care ii va sufla rolul de lider lui Leclerc?
Motorsport : cu upgradările aduse la Imola, Red Bull au câștigat o secundă față de cursa din Bahrain !
Nu avem bani de cheltuit pentru a aduce upgrade-uri la fiecare cursă. Este foarte simplu.
Nu din cauza unei incapacități, ci din cauza plafonului bugetar.
Deci, trebuie să încercăm să ne concentrăm asupra dezvoltării atunci când credem că este momentul potrivit și cheltuielile potrivite.
Formula Unu modernă este şi contabilitate, nu doar pasiune si emoție.
Poate pt. ca Alonso era in puncte spre deosebire de Mick. Penalizarea tanarului Schumacher era corecta dar fara nici un efect in rezultate.
Vettel a trecut peste incident. Doar tu si o parte din fanii Alonso dramatizati.
Mick nu este nici primul si nu va fi nici ultimul iertat de o sanctiune clara. Inclusiv Vettel a fost iertat de cateva ori.
tu te auzi ce spui?!...cu ce-am dramatizat, doar am scos in evidenta dublul standard al comisiei tehnice....
....deranjeaza intr-atat faptul n-am uitat inca de duminica mişeleasca sustragere a catorva puncte, puncte care-i reveneau pe merit lui Sebastian?
...iata ca pe acest forum adevarul continua sa genereze neplaceri si indispozitie!
Vettel poarta respect deosebit lui M Schumacher, tocmai de aceea n-a sanctionat cum se cuvenea, post cursa, atacul mârșav si iresponsabil al lui Mick.....
Mick trebuie pedepsit cu retrogradarea pe grila la startul cursei urmatoare, astfel de apucaturi grobiene trebuie sanctionate corespunzator!
Pe subiectul coechipierilor:
Red Bull
Max a câștigat primul titlu mondial în 2021 cu 395,5 pct, Sergio Perez nu a adunat nici măcar jumătate din punctele sale 190 pct.(48 %). Și numărătoarea continuă...
Ferrari
Sainz are în prezent 51% din punctele lui Leclerc. Desigur, mult prea puțin pentru cerințele spaniolului. Dar se poate si mult mai rau...În duelul intern Ferrari dintre Leclerc și Sainz, scorul este 5 - 0 pe anul 2022. În toată cariera sa în F1 înainte de asta, doar un alt coechipier a reușit să-l învingă de cinci ori la rând într-un sezon. În sezonul de debut al Toro Rosso din 2015, Verstappen l-a depășit pe Sainz de 6 ori la rând în Singapore, Suzuka, Sochi, Austin, Mexic și Brazilia. Niciun alt șofer nu i-a mai putut face asta după aceea lui Sainz. Ori poate noile mașini implică noi adaptări de stiluri de pilotaj.
Monegascul a obținut al 12-lea pol pt Scuderia, egalând-l astfel pe Vettel, care a avut 12 pole-uri în timpul petrecut la Maranello. Dar: În ceea ce privește victoriile, Vettel este în continuare clar înaintea lui Leclerc cu 14:4. Același lucru este valabil și pentru podiumuri 55:17. Apropo: cu 14 victorii, Vettel este cel mai de succes pilot Ferrari care nu a câștigat niciodată titlul mondial pentru Scuderia.
Mercedes
Aici este mai sec, deoarece este mai complicat: GR contra lui LH, scor 4 la 1.
Ai scos in evidenta dublul standard pt. ca victima a fost Vettel. Daca Verstappen il lovea pe Leclerc sau Vettel il lovea pe Schumacher sunt sigur ca aveai alta abordare.
Din pacate nu cunosti regulamentul:
Retrogradare pe grila se da cand pilotul care a provocat incidentul nu termina cusa. Mick a terminat pe locul 15. In cazul lui se impunea o penalizare de 5 secunde si 2 puncte pe licenta cum a primit si Alonso. Cu o astfel de penalizare, Mick termina tot pe 15.
"Adevarul" tau nu-mi genereaza neplaceri si indispozitie insa pari prea fanatic si iti place sa creezi mult circ.
Nu i-a mai rămas nimic de dovedit, ci doar o reputație strălucitoare de slăbit, el are aproximativ 80 de milioane de motive întemeiate să nu-și împacheteze și să plece mâine sau, de altfel, la sfârșitul acestui sezon.
Și asta pentru mine este și mai trist.
cu ce-ai ajuns sa te făleşti?......cu vidul reglementarilor pe care continui atat de nonsalant sa-l propovăduiești?!?
in situatia asta, a cultivarii fățișe a anomaliilor, am deliberat rapid si-ti comunic verdictul cat se poate de franc:
dialogul nostru tre' sa ia o pauza lunga, din simplul motiv ca detinem sisteme de valori diametral opuse pentru a putea indrazni sa speram c-am putea vreodata nu sa asanam, ci doar sa corijam incompetenta/ rea vointa vizibile atat de des pe circuite, indiferent de numele celor implicati in respectivele coliziuni......
În cele din urmă, vreau să spun, există o... a fost interesant să văd că sunt destul de multe comentarii lipsite de respect pe care le-am văzut de-a lungul timpului, dar este de așteptat.
Trecem printr-o perioadă grea. Nu am ieșit din blocstarturi așa cum ne-am dorit, dar suntem luptători. Și dacă nu știi asta despre mine, pur și simplu nu mă cunoști, și e perfect.
Am încercat să ignor negativul pe care îl văd la acel Jacques, dar si la acel Helmut.
Nu mă uit foarte mult la știri, dar există atât de multe personaje inspirationale. Și cred că doar demonstrând continuu că nu renunți niciodată, continui să împingi.
Și îmi place să lucrez cu această echipă din Brackley. A fi într-o astfel de echipă este un privilegiu, de a lucra cu atât de mulți oameni extraordinari pentru un obiectiv comun. Și cu toți ne-am ridicat unii pe altii.
Am avut conversații uimitoare cu colegii mei de echipă în ultima săptămână. Incredibil cât de susținători au fost toti in momentele delicate pe care le traversam.
Așa că, câteva curse proaste nu ne vor opri. Aici ne unim. Aici aflăm mai multe despre noi înșine ca indivizi. Aici creștem cel mai mult.
Și face ca acel succes eventual – la care nu am nicio îndoială că vom ajunge în cele din urmă – să aibă un gust și mai bun.
Răspuns:
https://youtu.be/XT7zoxPU83E
Sebastian, fericit pentru aderarea Finlandei la NATO.
Știu că Finlanda are o graniță lungă cu Rusia. Finlanda a fost în război cu Rusia cu mult timp în urmă. Așa că înțeleg pe deplin nevoia de protecție. Copiii trebuie protejați. Cred că problema este că nu știi cu cine ai de-a face.
Au fost semne, dar... Și așa că acum nu putem decât să ne întrebăm ce ne-a băgat în această mizerie și cine este de vină și ar fi trebuit să vadă semnele mai devreme, și așa mai departe. Dar un lucru pe care nu trebuie să-l uităm este că poporul ucrainean suferă astăzi și va avea de suferit si mâine și probabil pentru mult timp, iar auzind ororile chiar de la unele dintre familiile care au fugit din Ucraina și au căutat refugiu, nici acum nu-mi pot imagina adevarata dimensiune a suferinței pe care au indurat-o.
Trebuie să fiu sincer, pentru că este ceva la care nu mă pot raporta. Am crescut într-o epocă în care nu a existat niciodată un război, să spunem atât de aproape, și am avut privilegiul de a trăi în Europa. Deci, cred că primul lucru este, regula numărul unu, este că trebuie să avem grijă de Ucraina. A existat o dezbatere lungă și aprinsă în Germania: Ar trebui să furnizăm sau nu arme? În cele din urmă, s-a dovedit că da și Germania furnizează arme.
Dar amenințarea, desigur, este că nu știi, s-ar putea să escaladeze acum, s-ar putea să escaladeze mâine. Nu știi ce vor face Putin și Rusia, sau mai ales Putin. Și acesta este genul de incertitudine. Dar cred că, în general, trebuie să facem tot posibilul pentru a o opri și a ajuta oamenii care se simt amenințați sau mai ales cei care suferă, cum ar fi ucrainenii.
Când credeai că ai deja tot ghinionul din lume în Monaco și pierzi frâna într-un La Rascasse cu una dintre cele mai emblematice mașini istorice Ferrari de Formula 1.
Leclerc: Am pierdut frâna. Am pierdut frânele! Am frânat, dar pedala era tare și s-a dus la podea.
Am fost norocos să am impactul în acel viraj, pentru că dacă l-aș fi avut în alt loc, nu ar fi fost bine.... problema este că m-am speriat. Am ajuns normal în La Rascasse.
Limitarea personalului din garaj, reducerea numărului de piese de schimb: acestea sunt doar câteva dintre strategiile implementate de RB pentru a găsi compromisul potrivit între un plafon de cheltuieli stabilit la 142 milioane $ și nevoia de a continua dezvoltarea constantă a RB18. Plafonul bugetar pune echipele de top în fața unor cascadorii reale de buget pentru a ajunge la capăt fără a compromite performanța și la RB în acest sens trebuie să citim și trecerea „strategică” a lui Guillaume Rocquelin la echipa de juniori cu promovarea lui Gianpiero Lambiase în locul lui. Adică, el este tot acolo, dar salariul îl încasează din altă parte.
Pentru a dezvălui această dinamică indusă de plafonul bugetar, Michael Schmidt de la revista germană "Auto Motor und Sport" explică într-un articol dedicat dificultățile pe care le întâmpină Andretti la intrarea în F1.
Binotto, în calitate de „contabil” subliniază că echipa RB, conform estimărilor de la Maranello, a trebuit deja să investească o mulțime de resurse pentru a obține îmbunătățirile apărute în aceste prime curse ale sezonului.
Helmut Marko s-a gândit și el să dea un răspuns, sugerând că Ferrari trebuie probabil să facă față unor cheltuieli neașteptate , datorită diverselor accidente suferite de Carlos Sainz în acest început de sezon. "Mă întreb cum va afecta faptul că Carlos Sainz a avut diverse accidente de mașină. Nu poate fi ieftin ”. Adică, în comparație cu Ferrari, diversele accidente ale lui Carlos Sainz în această primă parte a sezonului, atât în antrenamente, cât și în cursă, au fost hotărât mai scumpe decât problemele de fiabilitate suferite de Verstappen și Perez.
Ferrari, de fapt, începand cu Montmelò, ar putea schimba tipul de vopsea și, poate, în consecință, nuanța de roșu.
Maranello ar fi găsit o vopsea care îți permite să economisești aproximativ 700 de grame pe caroserie, pur și simplu eliminând stratul transparent, cu defectul neglijabil de a pierde puțin din strălucire față de roșul aprins de astăzi.
.....dupa ce ca AMR22 este *campion* la topaiala inca de la inceputul sezonului, iata, nicimacar la Barcelona Aston nu-s capabili sa ofere decat un singur monopost AMR22B -cu upgrade-uri masive (cca jumatate din componente imbunatatite)-, monopost care-i oferit, colac peste pupaza, tocmai progeniturii lui Lawrence....
.....in atare situatie, a deciziilor complet aberante, Aston chiar isi merita soarta, confirma ca nu vrea sa-si depaseasca conditia!
Sunt încrezător în echipa mea și sunt sigur că vom aduce la Montmelo upgrade-uri care ne vor aduce imediat înapoi în vârf.
Lucrăm și am lucrat foarte bine în ultimii câțiva ani pentru a reveni în top, așa că trebuie sa aveti deplina convingere că acele upgrade-uri ne vor ajuta să-i provocăm din nou pe cei de la Red Bull.
Anul trecut, Verstappen a condus o mașină mai lentă decât a noastră[W12] și a câștigat titlul.
Acum are cea mai rapidă mașină disponibilă și, prin urmare, totul va fi mai ușor pentru el. Pronosticul atârnă de partea lui.
În Miami – referința este la testele de vineri – mașina a arătat fulgerări ale adevăratului său potențial.
Încă mai cred în proiectul W13, continuăm să experimentăm în ceea ce privește aspectul, am adăugat noi componente care ne-au dat răspunsuri și indicații despre drumul care trebuie urmat.
După ce am făcut testele de iarnă la Montmelo, va fi o pistă bună pentru a corela datele și sperăm să putem face un alt pas înainte.
A reuși ar putea însemna repunerea sezonului pe drumul cel bun, cu conștientizarea faptului că primul sfert al sezonului se termină la Barcelona și că „mai sunt multe de jucat.“
Biletele sunt căutate cu disperare pentru weekendul de la Montmelò. Fanii spanioli sunt foarte entuziasmați. S-au vândut deja 300.000 de bilete, dintre care peste 100.000 pentru cursa de duminică.
Spaniolii, după doi ani cu ușile închise, își pun speranțele în Fernando Alonso, dar mai ales în Carlos Sainz.
Puterea noului Ferrari, care va aduce noile actualizări în Spania, îi face pe fanii locali să viseze.
Mesajul fanilor este clar pentru diversele posturi sportive spaniole: toată lumea visează că Sainz poate câștiga prima cursă a carierei în Formula 1 în Spania.
Noul difuzor, în viziunea celor din Maranello, ar trebui să permită o creștere a extragerii fluxului de aer de la fundul Ferrari-ului.
O actualizare care, prin urmare, merge împreună cu noua abordare aero, pentru a reduce rezistența la inaintare și a garanta monopostului Ferrari o viteză mai mare în linie dreaptă, care a lipsit în ultimele GP-uri.
Ferrari însă, vrea să vadă clar.
Maranello, cu Binotto în frunte, au fost foarte enervați de ancheta FIA cu privire la presupusele teste cu noua podea pe care Ferrari ar fi testat-o intr-un mod care contravine regulamentului la Imola, in testele alocate exclusiv pneurilor pentru 2023.
Astfel, Ferrari va depune acum un raport cu o cerere către FIA.
Ferrari dorește ca Federația să introducă o imagine de ansamblu, cat se poate de oficială, a cheltuielilor fiecărei echipe, astfel încât să poată fi siguri că fiecare echipă a respectat regulamentele FIA și cum.
Ferrari se simte cu inima curata și nu a ascuns niciodată preocuparea pentru banii băgați de echipa austriacă.
Fri 20 May------- 28° / 16° Partly Cloudy
Sat 21 May------ 30° / 18° Partly Cloudy
Sun 22 May------ 32° / 19° Partly Cloudy
Sebastian Vettel are si el la dispozitie, inca de la Barcelona, AMR22B....
Forza Sebastian!
Cel al lui Niki Lauda a fost fantastic și, să fiu sincer, mi-a plăcut mai mult decât mașina lui Gilles Villeneuve, pentru că eram pe cauciucuri cu care nu puteam împinge.
Cla Driver Chassis Engine Laps Time Gap
1
Monaco Charles Leclerc Ferrari F1-75 Ferrari Ferrari 27 1'19.828
2
Spain Carlos Sainz Ferrari F1-75 Ferrari Ferrari 27 1'19.907 0.079
3
Netherlands Max Verstappen Red Bull RB18 Red Bull Red Bull 28 1'20.164 0.336
4
United Kingdom George Russell Mercedes W13 Mercedes Mercedes 28 1'20.590 0.762
5
Spain Fernando Alonso Alpine A522 Alpine Renault 24 1'20.768 0.940
6
United Kingdom Lewis Hamilton Mercedes W13 Mercedes Mercedes 27 1'20.811 0.983
7
United Kingdom Lando Norris McLaren MCL36 McLaren Mercedes 24 1'21.279 1.451
8
France Pierre Gasly AlphaTauri AT03 AlphaTauri Red Bull 23 1'21.422 1.594
9
Australia Daniel Ricciardo McLaren MCL36 McLaren Mercedes 23 1'21.737 1.909
10
Japan Yuki Tsunoda AlphaTauri AT03 AlphaTauri Red Bull 28 1'21.814 1.986
11
France Esteban Ocon Alpine A522 Alpine Renault 26 1'21.891 2.063
12
Canada Lance Stroll Aston Martin AMR22 Aston Martin Mercedes 23 1'21.920 2.092
13
Poland Robert Kubica Alfa Romeo C42 Alfa Romeo Ferrari 20 1'21.975 2.147
14
Denmark Kevin Magnussen Haas VF-22 Haas Ferrari 16 1'22.089 2.261
15
Germany Mick Schumacher Haas VF-22 Haas Ferrari 21 1'22.146 2.318
16
Germany Sebastian Vettel Aston Martin AMR22 Aston Martin Mercedes 20 1'22.164 2.336
17
Finland Valtteri Bottas Alfa Romeo C42 Alfa Romeo Ferrari 25 1'22.614 2.786
18
Netherlands Nyck de Vries Williams FW44 Williams Mercedes 28 1'22.920 3.092
19
Canada Nicholas Latifi Williams FW44 Williams Mercedes 27 1'23.011 3.183
20
Estonia Jüri Vips Red Bull RB18 Red Bull Red Bull 23 1'24.138 4.310
Pachetul de actualizări, extractor, canal de frână și aripa din spate a făcut posibil ca F1-75 să depaseasca Red Bull la sfârșitul liniei principale.
Diferența cu RB18 pare să fi fost redusă, așa că valorile radarului au fost cu Charles Leclerc cu 4 km/h mai rapid decât RB18 la capătul liniei drepte principale.
Ferrari a revizuit deviatoarele de flux care sunt plasate la intrarea în conductele Venturi în partea cea mai exterioară.
Există un perete vertical mult mai înalt poziționat ceva mai în interior cu o funcție clară: aceea de a împiedica traseul roții din față să ajungă în ultimul canal, murdărind fluxurile care, pe de altă parte, au sarcina de a împinge aerul spre exterior, îndepărtând de jos acele turbulențe nocive care riscă să strice eficiența aerodinamică.
A fost modificat și extractorul din spate, rezultat al experimentelor efectuate în FP1 din Australia, cu o chilă mai raționalizată în favoarea unei rezistențe mai mici.
În spate sunt alte două modificări semnificative: aripioarele exterioare ale conductei de frână au fost reproiectate în funcție de modificările care au fost introduse în partea inferioară.
Nici măcar noua aripă spate cu sarcină medie-mare nu scapă atenției: profilul principal prezintă o formă de lingură mult mai puțin accentuată, iar clapeta mobilă are o coardă mai mare și o incidență mai pronunțată.
POS Driver Team Time Laps
1 Charles Leclerc Ferrari 1:19.670 29
2 George Russell Mercedes 0.117s 27
3 Lewis Hamilton Mercedes 0.204s 26
4 Carlos Sainz Ferrari 0.320s 31
5 Max Verstappen Red Bull 0.336s 27
6 Fernando Alonso Alpine 0.533s 26
7 Sergio Perez Red Bull 0.962s 30
8 Sebastian Vettel Aston Martin 1.033s 31
9 Esteban Ocon Alpine 1.075s 27
10 Mick Schumacher Haas 1.087s 25
11 Pierre Gasly AlphaTauri 1.247s 28
12 Kevin Magnussen Haas 1.343s 24
13 Lance Stroll Aston Martin 1.579s 32
14 Yuki Tsunoda AlphaTauri 1.615s 29
15 Daniel Ricciardo McLaren 1.715s 22
16 Valtteri Bottas Alfa Romeo Racing 2.158s 3
17 Guanyu Zhou Alfa Romeo Racing 2.196s 30
18 Alex Albon Williams 2.649s 31
19 Nicholas Latifi Williams 3.527s 25
20 Lando Norris McLaren 3.718s 6
Progres care s-a dovedit a fi cu adevărat enorm.
Nu pot decât să le mulțumesc tuturor celor care nu au renunțat niciodată în fabrică.
Ei sunt adevaratii eroi.
Desigur, nu suntem încă cei mai rapizi, dar suntem pe drumul cel bun.
Pentru prima dată, pe liniile drepte, masina nu a mai sărit și începem să exploatăm adevăratul potențial al mașinii.
Niki he is missing as a teammate, as a team man and also as a friend.
Mercedes încă are dificultăți și nu este la fel de puternică și competitivă ca înainte.
Lui Niki Lauda i-ar fi plăcut să rezolve problemele și să încerce să găsească o modalitate de a fi mai competitivă. De fapt, îi plăceau provocările și ura vremurile în care nu era nimic de făcut.
De asemenea, cred că ar fi fost de mare ajutor pentru echipă. Lucrul cu Lauda a fost întotdeauna o experiență grozavă și ar fi găsit o soluție.
Dacă, pe de o parte, Ferrari a arhivat o zi de vineri care nu a fost total pozitivă, cu un ritm de calificare excelent, dar cu un ritm de cursă pe locurile 5 și 6, pe de altă parte, una dintre actualizări a făcut posibilă eliminarea efectivă a țopăielii, sau cel puțin a reducerii acesteia cu cel puțin 95%.
Comparativ cu testele din iarnă de la Barcelona, noua podea modificata în porțiunea anterioara și fără acele blowholes în fața tirantului, a redus efectiv efectul de recul foarte mult.
Acum, în faza de dezvoltare, va fi necesar să găsim un compromis pentru a nu permite lui Verstappen acele 2-3 zecimi de ritm de cursă.
Ritmul nostru, în schimb, a fost foarte încurajator, avem doar câteva viraje în care nu excelăm, dar este o problemă pe care o putem rezolva. am avut rezultate bune atât pe pneuri medii, cât și pe cele dure.
Cred că ierarhia arata astfel: primii suntem noi, Mercedes și apoi Ferrari.