După etapa din Jeddah, când primii doi pretendenți la titlul mondial au ajuns la egalitate de puncte, toți ochii au fost ațintiți asupra ultimei etape din sezonul 2021. Pe circuitul Yas Marina din Abu Dhabi avea să se joace soarta campionatului mondial de Formula 1.
Max Verstappen a încheiat primul etapa de calificări, dar olandezul a ratat startul în cursă astfel că Lewis Hamilton a preluat conducerea. În ciuda unei încercări (care a încins liniile de comunicații dintre boxe și oficialii de cursă) de a reveni pe prima poziție, Verstappen și cei de la Red Bull Racing au fost nevoiți să se adapteze la noile condiții.
Dintre Verstappen și Hamilton, olandezul a mutat primul și a intrat la boxe pentru a schimba pe pneuri hard.
A urmat apoi britanicul, care a ieșit pe circuit, la fel, pe pneuri hard. Perez și-a jucat perfect rolul de locotenent, a rămas pe circuit, și, de pe prima poziție, l-a ținut în spate pe Hamilton până când Max Verstappen s-a apropiat la circa 2 secunde.
Cu numai câteva tururi rămase până la final, Nicholas Latifi a lovit parapetul, incident care forțat Safety Car-ul să iasă pe circuit.
Acesta a fost momentul care a schimbat soarta cursei, un moment de care Max Verstappen a profitat la maxim și a intrat la boxe pentru a trece pe pneuri soft.Hamilton a rămas pe circuit, pe aceleași pneuri hard, deja îmbătrânite. La revenirea Safety Car-ului la boxe, steagul verde a fost fluturat, astfel că Verstappen a avut la dispoziție un singur tur pentru a-l depăși pe Hamilton.
Lucru care s-a întâmplat în virajul cu numărul 5, o manevră care i-a adus olandezului primul titlu mondial în Formula 1.
Dar ce ma bucura cel mai mult, este faptul ca recordul lui Michael Schumacher nu a fost depasit, desi ptr. mine el este si va ramane vesnicul si unicul cel mai bun in toate timpurile.
Măcar H a fost fair-play și și-a felicitat adversarul
Cred că până la urmă H e mai fair-play decât Toto.
Max trebuie să îi dea un sfert de titlu și râuri de șampanie colegului său Perez. Super defending
felicitari max.
De când mă uit la F1 (din anii 90 când au fost primele transmisii F1 în România) la SC (nu cel virtual) mașinile întârziate sunt lăsate să treacă de SC. Nu este loc de discuții. Cât despre primul tur Witley (cel care din 2016 îl tot penalizează pe Max) a argumentat că Max l-a obligat pe Hamilton să taie șicana (deși se vede clar că Max intra în viraj primul).
PS: am înțeles că Mercedes a înaintat 2 contestații
Jale și durere pe Sky, Hill, Burton, Rosberg și ceilalți, sunt la înmormântare ...
F1 s-a transmis în România de la începutul anilor '70. Comenta Andrei Bacalu, același care a comentat și prima aselenizare.
Nu sunt chiar așa de bătrân. Eu m-am născut în 72 așa că ochii pentru F1 i-am deschis în 90
My bed
Nici eu nu sunt chiar atât de bătrân, chestiile astea mi le-a spus tatăl meu, care avea și fotografii făcute în timpul aselenizării. De pe ecranului televizorului, bineînțeles. Apoi am căutat pe net și am găsit confirmarea.
Max a fost mai constant anul acesta, iar Lewis fara niste noroc nu se afla la egalitate de puncte cu olandezul in ultima cursa.
Sper ca in anii urmatori FIA sa gaseasca pe cineva cu mai multe oua ca Masi si care sa ia decizii in mod egal vizavi de participanti.
Primul protest oficial al celor de la Mercedes a fost respins desi masina lui Max a depasit-o pe cea a lui Hamilton sub masina de siguranta. Urmeaza al doilea protest, care e si cel mai important. Oricare ar fi decizia, va nemultumi o tabara si va pune o pata neagra pe istoria F1.
Witley trebui scos din boardul comisarilor de cursă. Din cauza lui (presiunilor făcute de el împotriva lui Max) Massi a intrat într-un joc care nu îi face cinste. Normal trebuia să lase toate mașinile întârziate să treacă. A făcut asta doar când și-au dat seama la ce scandal se ajunge.
Alexandrescu îmi aduc aminte că era puțin defazat de unele întâmplări de pe parcursul curselor, dar odată ce transmisia a fost luată de cei de la Digi, primul lucru a fost să renunțe la el. Oricum, ca și comentatori, mi se par mai buni cei doi de la Telekom(unul din ei scrie articole în pitstops.ro), comparându-i cu cei doi de la Digi.
M-a cam deranjat ce a zis Horner dupa cursa: A concurat impotriva celui mai bun din toate timpurile. Du-te mah de-aici, ca furi curent.
Schumi este cel mai bun din toate timpurile !!!! :)
Ma bucur enorm pentru Max si Honda !! :)
In schimb, Max rebuie sa mai lucreze la atitudinea in duelurile cu ceilalti piloti, pentru ca de multe ori se duce mult peste ceea ce ne place sa numim fair-racing - Hamilton a evitat, mai ales in ultimele curse, multe acrosaje cu Max, iar asta nu e ok. Au fost multe dueluri foarte faine in acest sezon, Lewis - Alonso, Alonso - Russell, Lewis - Sergio, in care a fost fair racing, si-au lasat spatii si unii si altii, si este absolut superb sa vezi astfel de dueluri, doar Max este cel care are atitudinea de "ori la bal, ori la spital".
In cursa de ieri, echipa Mercedes nu a avut deloc aportul lui Bottas. Nu stiu din ce motive, dar incepand cu calificarile de sambata, Bottas a fost pe dinafara, considerand ca nu a reusit decat un loc 6 pe grila de start. Iar in timpul cursei nu a fost nicaieri, nu l-a putut ajuta pe Hamilton cu nimic, spre comparatie cu Checo, care a fost WOW, asta da team player. Mi-a convenit? In niciun caz, dar dpdv sportiv, astfel de momente pot schimba rezultatul final. Si cred ca fara atitudinea lui Checo, Max nu ar fi putut castiga, dar astea sunt acum doar speculatii.
In acelasi timp, FIA trebuie sa isi clarifice modul in care evalueaza incidentele de cursa. De ex. incidentul din Brazilia cu Max si Lewis, nepenalizat, a dus la o reinterpretare a regulilor din partea pilotilor, iar apoi am vazut o adevarata mascarada a FIA in Jeddah.
Pe de alta parte, FIA trebuie sa opreasca influenta managerilor echipelor in timpul curselor. Este aiurea sa ii auzi pe Toto si Christian Horner cum se lamenteaza si cer sa se aplice diferit regulamentul ca sa le fie avantajat pilotul. Cred ca astfel de linii de telefon directe au fost si inainte doar ca nu s-a stiut de ele, dar clar nu e ok sa se procedeze astfel.
Ma bucura totusi ca Mercedes au reusit pentru a 8-a oara consecutiv sa fie cea mai buna echipa. Va fi foarte dificil ca o astfel de serie sa mai fie vreodata egalata, dar recordurile sunt facute ca sa fie doborate.
Asteptam acum cu nerabdare testele din Barcelona cu noile monoposturi. Sunt foarte curios sa vad cum au abordat echipele schimbarile de regulament si care echipa si-a dezvoltat cel mai bine masina.
Pana atunci, va doresc tuturor un Craciun Fericit si sa ramaneti sanatosi!
Pe scurt: cu soarta de partea lui, de data asta, Max a învins neașteptat echipa FIA-Mercedes și o imensă propagandă ieftină din jurul lui Lewis, se mai întâmplă... ;)
Totuși rămâne impresia ca FIA a decis titlu, după mine nu este corect sa ridici Safety Car cu o tura înainte de final cand cel din spate are posibilitate DRS. Ok istoria va nota Max campion 2022 (după mine nemeritat)
Una peste alta a fost un campionat foarte interesant.
Eu sunt fan Renault de foarte mulți ani, dar acum sunt vai steaua lor, in plus fără viitor!
Singurul lucru bun (dacă se poate spune așa) este că au greșit în ambele direcții.
(Astea au fost doar erorile grave).
Am văzut comentarii în care se spune că Max nu a fost penalizat pentru stilul "agresiv ". Băieți ăsta e raceing nu plimbare. Atât timp cât a rămas pe trasa ideală (mă refer acum doar la faza din primul tur) el are prioritate. Nu există (așa cum am citit în alte publicații) ideea că, curba începe de unde începe frânarea (a cui frânare, a celui atacat, a celui care ataca) ci curba începe din momentul în care începe raza curbei (în ambele sensuri, practic se trasează un cerc, cei care știu geometrie știu la ce mă refer).
Mulți interpretează regulile doar cum le convine. Dacă ar fi doar din partea suporterilor nu ar fi probleme, dar s-a ajuns ca la nivel de oficiali să devină un stil de viață.
Mie personal mi-a plăcut pentru că am văzut raceing adevărat care ne-a lipsit mult timp.
Nu sunt fan Max (din punctul meu subiectiv de vedere Alonso e cel mai bun pilot actual) dar ăsta e stil de pilotaj de campion. Să nu uităm că și Hamilton conduce la fel în momentul când are nevoie.
DRS-ul nu se poate folosi decât începând cu al 3-lea tur după ieșirea SC-ului deci greșești, nimeni nu a avut DRS.
La fel greșești și când spui că nu e ok să scoți SC-ul cu un tur înainte de final, SC-ul este folosit pentru siguranța piloților când există un pericol pe circuit, după dispariția pericolului este scos de pe circuit indiferent că se parcurge doar 1 singur tur (ultima dată a fost la Monaco, nu îmi aduc aminte anul dar e în era Hamilton). Înainte să comentați și să vă expuneți părerile personale e mai bine să vă informați despre ce sport e vorba. Aici e F1 nu fotbal
iti bati capu' de pomana....
sunt cativa pe acest forum care-si doresc ca Max sa evolueze in lupta pentru titlul mondial precum a facut-o L'echec in disputa pentru primul loc in virajul Copse, atunci cand monegascul nu doar ca n-a schitat vreo manevra defensiva -inchiderea interiorului intre virajele Woodcote si Copse-, dar si-a permis sa degajeze intr-atat pe exteriorul din Copse incat s-a nascut urmatoarea intrebare printre consumatorii avizati de F1:
"predestinatul" evolua pe Silverstone sau pe Donington Park in *duelul* purtat cu @44 din UK Grand Prix 2021?
Max, felicitari pentru perseverenta!
o depasire magistrala si un titlu colosal obtinut in dauna unui balaur precum Benz AMG....
tin sa-l felicit si pe fasolar, cel care a decis sa se metamarfozeze intr-un canibal vreme de doua tururi pe Yas Marina....
nu-nchei inainte sa-l amintesc pe Sainz cu al patrulea podium pentru Ferrari in sezonul de debut, Carlos certificand ca este pilotul in jurul caruia Maranello poate construi temeinic in anii ce vin...
Carlos Sainz-best of the rest in 2021
............
5-Carlos Sainz FERRARI 164.5
6-Lando Norris MCLAREN 160
7-Charles L'echec FERRARI 159
............
Referitor la atacul din primul tur. Aia nu era trasa ideala. Trasa ideala a folosit-o max cand l-a depasit pe sainz.
Iesirea din acel viraj este tot pe interior.
Cine vrea să priceapă pricepe, cine nu oricum nu contează.
Cât despre Leclerc e evident că Sainz e mai bun (la fel ca la Verstappen, Villneuve, etc are ceva genetic), dar nici atât de mult cât îl demonizezi tu.
În această cursă nu mi-au plăcut Norris (a nu te baga în lupta dintre alții nu înseamnă a da bir cu fugiții așa cum a făcut el în primul tur) și declarația lui Russel de după cursă (va fi un Bottaș 2 cât timp va concura Hamilton).
Mie nu îmi plac lașii și nici pupătorii
Cine judeca rezultatul doar dupa ce s-a intamplat in ultimile 2 tururi ale anului greseste: ori a vazut doar cursa asta ori e fan prea inrait al lui the Sir 44.
Sa nu uitam ca Max a avut 2 abandonuri datorita direct pilotilor Mercedes,( Budapesta si Silverstone) deci si cu locuri 2 in acele curse ar fi fost campion mai devreme.
Important este ca FIA sa inteleaga ceva din acest an si anume sa schimbe regulile care lasa loc de interpretare, dar mai ales sa nu se mai permita interventiile telefonice ale echipelor la stewarzi in timpul cursei.
Sunt fan Alonso, as vrea sa il mai vad campion inca o data, merita, dar fara o masina de rangul RB macar, nu are sanse, poate doar cate un podium cand si cand. Teoretic, Alpine are trebui sa arate mai bine in 2022 tinand cont ca inca de la inceputul anului s-au concentrat pe noua masina.
Nu stiu cum s-a facut ca in acel viraj in care Ham a fost "fortat" sa iasa, ceilalti piloti care s-au "luptat" in acelasi loc au reusit sa incapa....
Pai mane, poti tu compara un Michael Schumacher care vine la un Ferrari dezastruos de fiabil de slab si necompetitiv, din care face un super monopost timp de 10 ani, cu un Hammilton care se instaleaza confortabil intr-un MB super rapid si fiabil ptr era hybrida? Fara sa fiu un fun Max Mad, dar ceea ce a facut acest pilot cu acest Red Bull nici macar Hammilton nu reusea. Te invit sa-ti faci un exercitiu de imagine si sa ti-l inchipui pe Max intr-un monopost MB. Cred ca trebuie sa fi lipsit de ipocrizie sa nu recunosti ca era vai si amar de pielea idolului tau colorat ( aici ma refer la culoarea hainelor pe care si le etaleaza inaintea fiecarei curse).
Înseamnă ca, comentatorii DIGI sunt mai stupizi ca mine, așa au comentat si eu nu am mai stat sa gândesc!
Max este un pilot bun dar, impresia mea este ca FIA a dat un premiu de consolare lui Honda pentru sutele de milioane cheltuite. Nu este corect sa stabilești un campion doar cu o tura de circuit, de aceea am comentat.
esti iresponsabil!
....tu, preocupat asiduu de trecutul Ferrari (Sebastian aducand 14 victorii la Maranello si ocupand postura de vicecampion mondial x 2), eu in schimb, ingrijindu-ma de prezent si manifestand atentie sporita in calibrarea optima a unui viitor cat mai fertil cu putinta pentru Scuderia!
....apropo, ti-au parvenit invitatiile pentru cele doua chermeze?
....urmeaza doua chefuri de neratat oferite de Maranello in 2022...
1)- sapte luni ramase pana la aniversarea unui an de la ultima prezenta pe podiumul de premiere a lui L'echec....
2)- noua luni ramase pana la aniversarea a trei ani de la ultima izbanda a lui L'echec....
Lewis cand il scotea din cursa pe Massa era frumos sau pe Max de l-a bagat in spital?
Dupa cum se vede, Lewis a beneficiat in 2016-2019 de ajutorul puternic al lui Bottas pentru a lua titlurile.
Acum i-au pus o racheta de motor mapat la 150% ca sa se bata singur cu RBR pentru ca Bottas si-a vazut de treaba, l-au trimis la cules ceapa asa ca a stat linistit in banca lui de ceva timp incoace.
Nici titlul la constructori nu apartine Mercedes, cu cele 45 de puncte ale lui Max din Ungaria si UK, acum RBR erau castigatori.
Si da, ce a facut Max aul acesta cu Rbr...
Si o spun eu care nu l-am suportat deloc pe Max pentru ca prea se acrosa cu pilotii Ferrari, scotandu-i din lupta pentru titlu doar pentru a se afirma el.
Insa judecand impartial, anul asta asta si-a depasit conditia, pilotand la un nivel foarte bun si nu am cum sa tin cu Lewis cand vad jocurile de culise ale Mercedes. S-au dus frumos catre Mclaren in Ungaria, ruinandu-le cursa lui Max si lui Norris doar ca sa preia conducerea Lewis.
Asta fix dupa ceea ce s-a intamplat cu o saptamana inainte in Silverstone si fix dupa declaratia lui ToNto!
Mercedes sa zica mersi ca au luat titlul la constructori datorita acrosajului din penultima cursa a lui Perez si a punctelor pierdute de Max in Ungaria si UK.
Da, pe final au avut ce mai puternic motor dar asta datorita faptului ca au mapat excesiv motorul doar pentru 2-3 curse in loc de 7-8.
nu esti bleg deloc,
doar putin influentabil,
da' nu-i mare bai,
e pan' la urma un minor neajuns,
facil corectabil....
....."eruditie" similara pe care nu si-au refuzat-o si cei de pe LOOK, celebrul cunoscator / comentator a carei dictie lasa masiv de dorit, sustinea aceeasi nastrusnicie(DRS OPEN) dupa ce Max a plonjat pe interiorul T5 a ultimului tur....
The tyre strategies for each driver:
Stint 1 Stint 2 Stint 3 Stint 4
Max Verstappen C5 (13) C3 (23) C3 (17) C5 (5)
Lewis Hamilton C4 (14) C3 (44)
...a refuzat cineva celor de la Benz o a doua trecere pe la boxe pentru al doilea schimb de pneuri la monopostul44?
mecanicii Benz erau pregatiti cu gume medii pentru @44, doar ca au facut cale intoarsa dupa ce le scosesera din preincalzitoare...
....musai ca toata culpa apartine celor din Brackley, au mizat pe o abordare pe cat de retrograda: REFUZUL de a ceda prima pozitie in ultimele 5 tururi daca Max nu proceda similar(al patrulea stint pe softuri pentru olandez), pe atat de parsiva in NONCOMBAT: incheierea cursei sub SC( vezi guitzatul prelung al celui care nu se sfia sa-l admolesteze pe Maylander ca nu ruleaza la vmax acel Aston Martin Vantage)....
@xxx,
n-am sa fiu niciodata de acord cu ceea ce sustin aceia care-au acces la microfonul televiziunilor de profil: urmaritorul muta intotdeauna primul, el se bucura de acest avantaj...
NU, NICIDECUM, Benz a avut prima optiune chiar si dupa isprava lui Latifi, doar ca Benz a stabilit sa nu-si asume niciun fel de risc, mixtura de temeri&rigiditate care i-a costat!
tokyvideo.com/video/2021-abu-dhabi-grand-prix-formula-1-full-race-22
(urmareste de la 1:17.50)
E clar că vina a aparținut în totalitate Mercedes. Dacă Lewis intra la boxe și Max rămânea pe circuit era situația inversă Lewis avea șansa să îl atace pe Max în ultimul tur.
Problema lor a apărut datorită faptului că Masi nu percutat cum a dorit Toto Wolfe deși acesta inițial a încercat ( s-a dorit ca prin nepermiterea depășirii SC de mașinile întârziate să ofere un plus Mercedes). Masi (la presiunea celor de la RedBull) a realizat un pic cam târziu la ce scandal se expune (ar fi fost prea pe față susținerea pentru Mercedes). Masi dacă proceda corect deznodământul era același fără să mai existe nici o discuție pe această temă.
PS: am văzut că unele persoane iau de bun 100% tot ce spun comentatorii tv. Asta înseamnă că ori nu urmăresc F1 de prea mult timp pentru a avea un bagaj de cunoștințe despre ce se întâmplă în acest sport ori sunt învățați să ia de bun orice li se spune de la oricine (nu comentez anumite cazuri de party-pri gen Costel cu ura sa față de Leclerc-deși câteodată are și el dreptate sau acel suporter MCLAREN care are o problemă cu stilul de pilotaj a lui Max).
Dacă vă doriți să fiți imparțiali (măcar un pic) mergeți și citiți și alte opinii: PitStops, Site-ul F1, Eurosport (deși ei sunt un pic pe față pro Mercedes), etc.
Eu unul citesc aceste opinii, mai ales cele de pe site-ul F1 deoarece acolo sunt găzduite păreri atât pro cât și contra, dar sunt păreri ale unor specialiști în domeniu (ziariști, foști piloți etc).
Asta înseamnă racing, nu cry-cry baby rules. Să împingi la limită.
Și o spune un fan Alonso.
Anul ăsta cel mai bun a fost Max. S-ar putea să încep să îl plac pentru stilul lui de pilotaj și mai ales pentru cel de luptător.
Astept cu nerabdare sezonul viitor, cu lupta dintre Hamilton si Russel....cred ca va fi foaarte distractiv, daca nu ii limiteaza masina lui Russel :D Oricum, nu cred ca Hamilton va mai sta in F1, mai departe de sezonul viitor....
Mclaren_Mircea_1984, sa ai un copil si sa pateasca ce a patit Schumacher, iar tu sa stai langa patul lui neputincios...cum ar fi ? Fa un exercitiu de imaginatie, apoi gandeste-te ca altul ar putea la fel ca tine despre el....
sa tragem impreuna un ultim semnal de alarma:
acest forum APARTINE exclusiv adevaratilor pasionati, semiprofesionistilor si profesionistilor, veneratorii competitiilor de badminton sa se indrepte taras-grabis spre alte orizonturi!
am avut privilegiul sa citesc opinia celui care identificase solutia optima pentru ultimele 3-4 tururi de pe Yas Marina: steagul rosu!
asa, si?!...are cineva certitudinea ca azi vorbeam de primul octoplu din F1 daca se demara pentru a doua oara din grila de start?...repet, CERTITUDINEA ca Max nu devenea astfel campion mondial....
..in presupuneri n-am de gand sa ma lansez, ii las pe altii s-o faca, tocmai fiindca reprezinta esenta tuturor incurcaturilor....
...inca un detaliu care-ar trebui sa-ti dea de gandit cu privire la capacitatea cilindrica a celor care se pretind formatori de opinie in media romaneasca de specialitate:
comentatorul LOOK, cel care a oferit pe live un imens chix -DRS deschis pentru @44 imediat dupa depasirea lui Max din T5- este tocmai Valentin Raducan, asa-zisul expert de pe pitstops.....
...parca o astfel de desfasurare de forte&intensitate -last lap of the season- nu impunea sa-l prinda cu pantalonii in vine....:-))
n-am cum sa nutresc pizma in ceea ce-l priveste pe L'echec, ci doar compasiune pentru "eficienta" oferita in curse de catre *predestinat* celor de la Ferrari, munitie din belsug fiindu-mi livrata saptamanal tocmai de monegasc, prin reprezentatiile fade din dupa-amiezele de duminica dar si prin declaratiile halucinante post grand-prix-uri...
poate ca L'echec este un produs de marketing exceptional, aici n-am cum sa-i combat pe Binotto&Elkann, fuleul pe care-l etaleaza pe pistele de concurs insa, iata, lasa mult de dorit si dupa 3 ani si peste 60 de curse bifate pentru Scuderia, prognoza oferita inca din primavara -Sainz subordonandu-l pe L'echec- regasindu-se acolo unde conteaza cu adevarat, in clasamentul final....
Titlul a fost castigat meritat de Max, fanaticii britanicului se plang necontenit ca hotie, cea mai mare din istorie, il ataca pe Verstappen si pentru ca a zis ca la anul vrea sa concureze cu nr.1.
Cum vine asta? Daca idolul lor refuza nr.1 si prefera nr ales, atunci toti trebuie sa faca la fel? E incredibil cata influenta nefasta a adus Hamilton in ultimii ani, a politizat oribil acest sport.
Acesta a fost unul din campionatele cu cel mai corect deznodamant din istorie, lasand la o parte dramele exagerate din culise, pacat ca diversele probleme ale lui Perez au impiedicat-o pe Red Bull sa castige si la constructori.
Aud zvonuri ca Michael Masi va fi mai mult ca sigur schimbat, asta fiind decis de dinainte de finalul sezonului. Omul a gresit duminica doar cand nu le-a permis masinilor intarziate sa depaseasca mai devreme, cineva de pe langa el (probabil om al parvenitului de Toto) l-ar fi influentat, si nemaifiind timp, a luat acea decizie care sa permita un tur de lupta intre Lewis si Max. Ma intreb oare daca se mai dadea importanta deciziei, daca olandezul n-ar fi reusit depasirea, probabil fanii cocalarului tauat ar fi facut un show gretos si se uita repede. Cinste britanicului totusi, nu ca si-a felicitat adversarul, aia a fost de poza, ca si cu Rosberg in 2016, dar pentru ca a rezistat tentatiei de a provoca un accident pe a doua linie dreapta.
Am citit acum câteva minute pe Eurosport. Practic Mercedes nu poate merge la TAS deoarece în regulamentul sportiv din F1 semnat de fiecare echipă există un paragraf în care o echipă poate merge la TAS doar cu acordul FIA altfel ar încălca regulamentul. Acest paragraf a fost găsit chiar de englezi așa că totul e jucat.
Se știe cine e influența nefastă din comisia care judecă cazurile, e un englez Witley. Acest domn a făcute destule împotriva lui Max una dintre ele fiind acum 5 ani când după cursă fără să îi ceară nimeni a mers la echipa Mercedes după terminarea unui Gtand Prix și le-a spus să facă contestație împotriva lui Max (văzuse el ceva în neregulă). Tot el a fost tot sezonul cu gura mare toate penalizările primite de Max fiind pot spune prezidate și hotărâte de el (chiar dacă nu are această calitate).
Lewis a fost sfătuit de tatăl său cum să se comporte, tatăl lui Hamilton felicitandul cu mult înainte de Lewis pe Max.
În altă ordine de idei, nu am fost niciodată fan Schumacher, dar nici o secundă nu m-am bucurat de ce i s-a întâmplat, din contră. E clar că ai rămas cu niște frustrări de pe vremea când acesta concura, dar comportamentul tău nu face decât să arate că a fost un pilot foarte bun ( nu spun cel mai mare) dacă are încă acest efect asupra ta.
Ham nu putea sa intre la boxe sa schimbe pneurile pentru ca era primul si ar fi pierdut prima pozitie. Si Ver si Perez erau la vreo 10 sec. Deci Ham iesea pe 3, iar sa depasesti doua RBR intr-un singur tur e foarte dificil, mai ales ca Perez avea un stil foarte agresiv si periculos. Probabil Perez s-ar fi aruncat in fata lui Ham si l-ar fi scos din cursa. Sau poate Ver ar fi facut asta. Deci singurul care putea risca era Ver si a schimbat pneurile.
Dar Masi doar a dat la o parte masinile dintre Ver si Ham, lasandu-i cale libera olandezului. Daca le permitea tuturor pilotilor intarziati sa depaseasca, atunci cursa s-ar fi terminat sub SC. Plus ca circuitul nici macar nu era curatat cum trebuie. Nu au mai contat masurile de securitate, ca voia Masi sa castige Ver. Sa ne amintim ca in Arabia Saudita a dat red flag pt ca parapetii nu erau frumosi si nu se vedea sponsorul. Acum in 3 tururi au scos si masina, au curatat si zona aia, au verificat si parapetii. Mare performanta.
Ar fi fost mai frumos ca Masi sa fi dat red flag cand a fost incidentul, sa schimbe pneurile toti pilotii si sa avem 5 tururi pline de depasiri si tensiune. Abia atunci ar fi fost cu adevarat racing. Poate castiga Sainz sau Ocon din nou, cine stie. Dar mi se pare cea mai buna solutie pentru toata lumea, in acea situatie.
Hamilton merita sa castige. A recuperat puncte, a fost rapid toata cursa, a mers fara greseala, doar ca Masi a avut alte planuri. Nu inteleg de ce FIA nu i-a decizii neutre si mereu sfarseste in scandalurile astea. Probabil ca asta vor americanii. Scandalul atrage si persoane care nu inteleg F1, scandalul vinde bilete, scandalul creste audienta.
"MERCEDES BAD LOSERS"
doar ca atitudinea celor din Brackley de 72h incoace contribuie la solidificarea concluziei nonagenarului....
"Mercedes decline to participate in FIA champions photoshoot as appeal wait goes on"
(racefans)
Eu îmi aduc aminte de o cursa, cred ca era in Brazilia 2018 (daca greșesc cursa si anul îmi cer scuze), cand Ocon a vrut sa-l depășească pe Max care era locul 4 sau 5 in momentul acela. Olandezul pur si simplu l-a blocat pe Ocon, in plus a mai sărit si la bătaie la garaj. Nu contest ca Max nu ar fi un super pilot, dar caracterul lui este dubios, pentru ca faze din acestea s-au tot repetat (mai mult decât la alții)
Nu sunt fan Hamilton, cu o super mașină s-a ținut doar de volan mulți ani, F1 devenise ceva plicticos.
Rămân totuși surprins de poziția extrem de pasiva după cursa a lui Hamilton si Mercedes, in fine si-au luat partea leului, la constructori unde sunt banii cei mai mulți.
Decizia greșită a fost cea inițială de a nu lăsa nici o mașină întârziată să treacă. De aici a derivat decizia de a lăsa doar 5 mașini și această decizie a venit la presiunea (normală) a celor de la RedBull. Când vă exprimați o părere care se vrea a fi imparțiala spuneți adevărul de la un capăt la altul altfel cădeți în ridicol.
@Ferr1
Analiza ta este greșită
Inițial Max era la 11 secunde, iar Perez era la o distanță mult mai mare. Pe SC se pierd în jur de 14-15 secunde deci Perez nu avea cum să fie pe 3. Apoi decizia corectă de a permite mașinilor întârziate să depășească făcea ca Lewis să fie fix în spatele lui Max având și mașină mai puternică și cauciucuri mai proaspete.
Dar Mercedes a mizat totul pe nereluarea cursei în ritm normal, au crezut că Masi percuteaza la tot ce vor ei. Masi inițial a percutat nevrând să lase mașinile întârziate să treacă de SC și apoi s-a răzgândit.
Toate deciziile lui Masi în acest Grand Prix au fost greșite, excepție făcând cea de la VSC (dar și acolo deși decizia era logică Toto a încercat să pună presiune cerând aberant să nu fie SC) acest lucru datorându-se influenței lui Witley (comisarul englez din comisia ce hotărăște penalizările din și de după un Grand Prix).
Cu un lucru sunt de acord cu tine Masi trebuie să plece (împreună cu Witley) din cauza slăbiciunilor de leadership.
Asta înseamnă să relatezi corect , nu doar din prisma unei idei.
Nu ca ar mai conta acum dar, de dragul discutiei, daca stiti careva, din regulament, pe steag rosu masinile intarziate intra pe linia boxelor in ordinea din clasamentul momentului, sau alea 4-5 masini depasite de Hamilton intra intre Hamilton si Verstapen?
Pentru ca daca intarziatele raman intre H si V, aproape sigur H ar fi fost azi C.M.
După steag roșu, la reluarea cursei se pleacă în ordinea clasării adică locul1, urmat de locul2, locul 3 etc. Ăsta este și motivul pentru care pe SC se permite mașinilor întârziate să depășească. Doar că pe steag roșu fiecare poate schimba cauciucurile cum dorește fără a se pierde timp (ca în cazul SC).
evident, n-ai de gand sa faci progrese....
Vettel: Schumacher still the greatest even if Hamilton breaks his championships record.
(racefans)
chiar asa, ce sa caute Vettel(34 de ani) langa @44(36 de ani)....
nu care cumva fac parte din aceeasi generatie?....
unde-l vrei pe Sebastian?....in preajma lui Tsunoda?!
ce-i aiuritor dupa trei zile, un detaliu pe care tu l-ai omis voluntar, dar care, ce sa zic, mi-a captat mie niscaiva atentie...
L'echec, Charles L'echec, la putin peste 20 de primaveri, facandu-i marcaj strans unui @44 eviscerat de-a dreptul de faptul ca Toto nu reuseste inca sa modeleze chiar tot regulamentul dupa bunul sau plac....
...tinea mortis *predestinatul* sa-l consoleze pe unchiasul de jais?!
L'echec empatizeaza intr-atat cu tragedia care a pus stapanire pe Brackley?!
....a identificat L'echec faptul ca terapia Angelei nu-i indestulatoare si tre' sa puna si el umarul la recapatarea echilibrului psihic al celui care a fost depasit de un olandez sosit parca din Kuweit la ultima parcurgere a T5?!?
....parca ne-ntelesesem cu L'echec ca face prioritate zero din salvarea Scuderiei si pe urma, in masura amplelor resurse ale unui *predestinat*, o sa salveze ce-a mai ramas de salvat prin motorsport si nu numai...
The official FIA prize giving ceremony is due to take place today.
-----------------------------------------------------
si acu', savurati pe indelete....
Mercedes statement in full
Dear Formula 1 community and fans,
We left Abu Dhabi in disbelief of what we had just witnessed. Of course, it’s part of the game to lose a race, but it’s something different when you lose faith in racing.
Together with Lewis, we have deliberated carefully over how to respond to the events at the Formula 1 season finale. We have always been guided by our love of this sport and we believe that every competition should be won on merit. In the race on Sunday many felt, us included, that the way things unfolded was not right.
The reason we protested the race result on Sunday was because the Safety Car regulations were applied in a new way that affected the race result, after Lewis had been in a commanding lead and on course to win the world championship.
We appealed in the interest of sporting fairness, and we have since been in a constructive dialogue with the FIA and Formula 1 to create clarity for the future, so that all competitors know the rules under which they are racing, and how they will be enforced. Thus, we welcome the decision by the FIA to install a commission to thoroughly analyse what happened in Abu Dhabi and to improve the robustness of rules, governance and decision making in Formula 1. We also welcome that they have invited the teams and drivers to take part.
The Mercedes-AMG Petronas team will actively work with this commission to build a better Formula 1 – for every team and every fan who loves this sport as much as we do. We will hold the FIA accountable for this process and we hereby withdraw our appeal.
To Max Verstappen and Red Bull Racing: we would like to express our sincere respect for your achievements this season. You made this Formula 1 championship title fight truly epic. Max, we congratulate you and your entire team. We look forward to taking the fight to you on the track next season.
And lastly, even though this drivers’ championship did not end the way we hoped, we could not be prouder of our team.
Lewis, you are the greatest racer in the history of Formula 1 and you drove your heart out for every lap of this incredible season. You’re a flawless sportsman on and off the track and you delivered a faultless performance. As a pure competitor and as a role model for millions around the world, we salute you.
Valtteri, you have been such an important part of this team, delivering five Constructors’ Championships in five seasons. Thank you for your remarkable contribution to our motorsport history. Kiitos, Valtteri.
Finally, to every one of the skilled and passionate women and men of the Mercedes-AMG Petronas F1 Team in Brackley and High Performance Powertrains in Brixworth: you’ve written an historic chapter in the Silver Arrow story by winning the eighth constructors’ championship – in a row. This is an unprecedented achievement. In simple words: it’s awesome. You are awesome.
cata ingaduinta sa mai generez la adresa ta?
....spune-mi, de cata clementa sa mai dau dovada dupa un sezon istovitor?
...din nou te-am prins cu temele rezolvate doar partial, iar faptul ca suntem in vacanta nu-i o scuza, nu-nseamna ca tre' sa ne lasam pe tanjala....
baiu' este altu', chiar si dupa tardiva capitulare a celor din Brackley:
prezenta inca incerta a unchiasului de jais in amurg la Paris!
P.S.inexplicabila si de-a dreptul stranie atitudinea celui de-al doilea septuplu, in toti anii astia mi-a lasat impresia ca-i ahtiat dupa trofee....
https://f1full.com/race-f1-2021-abu-dhabi-grand-prix_f32cec564.html
esti alergic la competenta....
identifica un alergolog destoinic si implora-l sa te ajute, pan' la debutul noului sezon e timp berechet....
...absenta lui @44 de la FIA Gala ar trebui sanctionata drastic, mai ales ca prezenta primilor trei clasati din fiecare disciplina este obligatorie...
iata, la 36 ani, deci aflat in ultimul sfert al carierei sportive, ilustrul44 nu si-a insusit o regula elementara:
in orice competitie te-ntalnesti si cu infrangerea la un moment dat!
....si ca sa n-ai nicio urma de indoiala ca te confrunti cu alergie la competenta, ofera-ti raspuns la urmatoarea intrebare:
s-a mai intamplat vreodata ca unul dintre primii trei clasati(F1) sa lipseasca de la Gala FIA?
daca da, cand?
daca nu, parca-i cel mai oportun moment ca lui @44 sa-i fie inmanat trofeul:
*mitocanul absolut x 8*....
„Hamilton a avut un avans important în Abu Dhabi inca de la început.
A câștigat startul și nu a mai cedat niciodată conducerea.
Jefuirea lui în ultimul tur al cursei este inacceptabilă.
Deciziile care au fost luate în ultimele patru minute ale acestei curse l-au răpit pe Lewis Hamilton de un meritat campionat mondial.”
Auf Wiedersehen.
https://www.motorsport.com/general/news/mohammed-ben-sulayem-elected-new-fia-president/6886372/
Marea lui suparare e ca nu s-a retras neinvins.
Ca sa ne mai facem o idee despre cate de bun este Verstappen, se observa din faptul ca RBR e singura echipa in care, timpii din calificari au diferente foarte mari intre cei doi piloti, comparativ cu celelalte echipe.
https://www.motorsport.com/f1/news/verstappen-no-reason-for-disillusioned-hamilton-to-quit-f1/6886440/
Ca fan al Formulei 1 sincer as fi fost dezamagit ca Hamilton sa castige titlul dupa cursele din Anglia si Ungaria. Si sa nu uitam ca numai Verstappen a fost penalizat in acest sezon pentru chestii minore in timp ce Hamilton a fost iertat cam de orice. Ne vedem la anul!
Michael Masi a fost, fără voia sa, unul dintre protagoniștii celui mai încins final de sezon de Formual 1 din ultimii ani. Australianul a avut misiunea ingrată de a lua decizii importante în cursa care a decis campionul mondial și a sfârșit prin a fi acuzat de încălcarea regulamentului de către cei de la Mercedes.
Evident, indiferent ce hotărâri ar fi luat, controversele ar fi fost la fel de mari, dat fiind ceea ce s-a întâmplat pe circuit. Masi părea că va scăpa cu bine de povară, dar accidentul lui Latifi din turul 54 (din 58) i-a dat liniștea peste cap și l-a pus într-o situație dificilă.
Intrarea safety car-ului pe pistă l-a determinat pe Verstappen să intre la boxe pentru a schimba pneurile, dar la revenirea pe circuit, între olandez și Hamilton se interpuseseră 5 monoposturi, care erau întârziate cu un tur. Masi a decis inițial că poziția acestora va rămâne aceeași când mașina de siguranță va ieși de pe pistă, ceea ce i-ar fi îngreunat misiunea lui Verstappen de a se apropia de Hamilton în ultimul tur, care urma să fie parcurs sub steag verde.
Contractul nemaiîntâlnit pregătit de Red Bull pentru Max VerstappenContractul nemaiîntâlnit pregătit de Red Bull pentru Max Verstappen
Chiar dacă cei 5 piloți întârziați erau obligați să-și cedeze poziția, Hamilton ar fi avut timp suficient să se îndepărteze decisiv și să nu mai poată fi ajuns din urmă până al finish sau, în orice caz, să nu fie nevoit să se apere în fața lui Verstappen pe întreg parcursul turului, ci doar în ultimele viraje.
Cei de la Red Bull au protestat vehement față de prima decizie a lui Masi, iar acesta și-a schimbat brusc hotărârea, anunțând că cele 5 monoposturi întârziate îl pot depăși pe Hamilton și safety car-ul și ajunge ulterior în coada plutonului. Acest lucru l-a adus pe Verstappen în roata lui Hamilton, iar olandezul a profitat din plin la ieșirea mașinii de siguranță de pe circuit, depășindu-și rivalul fără probleme grație pneurilor proaspete și obținând titlul de campion mondial.
Părerea mea - a fost furt evident
Multam fain pt lamuriri. Asa stiam si eu, doar nu eram sigur.
Oricate favoruri sau defavoruri s-ar fi facut unui pilot sau altul de-a lungul sezonului, Hmilton a plecat primul in ultimul tur dupa SC si daca nu lasa loc de depasire in viraj, Max n-ar fi trecut. De fapt, Hamilton stia ca Max ataca pe interiorul virajului (cum a facut in destule curse) si vina e doar a lui ca n-a fost atent ca Max vine tare din spate.
de ce ?...ce-i cutremurator pentru Toto & Benz AMG & @44 abia acum urmeaza:
dupa analize suficient de aprofundate s-a demonstrat faptul ca @44 putea trece nestingherit la gume medii (a doua sa oprire la boxe -lap53) si reveni pe pista INAINTEA!!! lui Max, chiar in situatia in care olandezul decidea sa RAMANA pe pista cu hardurile imbatranite de 20 de tururi (fara al 4-lea stint pe softuri pentru Max)....
fascinant, nu-i asa?
...tocmai asta-i tragedia pe care tot incearca sa o mascheze Toto in fel si chip, @44 lasat in fundul gol in ultimii km ai sezonului(cu harduri imbatranite de 40 de tururi)!
aici e diletantantismul impardonabil al mintilor luminate din Brackley, cei care, dintr-o incomensurabila trufie generata de intrarea prematura in vacanta, au fost prinsi cu totii pe calcaie cu cca 20km inainte de coborarea cortinei...
Ocon, involuntar, din cauza respectarii unui DeltaTime mult inferior pretendentilor la titlu, si, interpus intamplator intre Max si @44, a reusit sa creasca distanta din Max si @44 dupa aparitia steagurilor galbene, de la 12 sec in T9 pana la peste 18 secunde pe final de tur 53, informatiile privind timpul necesar pentru efectuarea unui pit sub SC fiind de cca 14 secunde, timp berechet pentru ca @44 sa beneficieze de gume medii suficient de proaspete in fata unei strategii cutezatoare dar falimentare a lui Max(ramas cu harduri uzate de 20 tururi)...
...sa presupunem ca Max nu se abatea de la softuri pe final, era tot al doilea in ultimul tur dar avand in fata rivalul care benefecia de gume medii, nicidecum harduri obosite vreme de cca 40 de tururi...
cine vrea sa inregistreze progrese majore la hochparter tre' sa-si ofere doar 10 minute pentru explicatiile aflate mai jos, merita cu prisosinta...
https://youtu.be/bMBaWZK6h7Q
asculta cu atentie afirmatia lui Bono din turul 54, primul tur sub SC, asta numai ca sa-ntelegi un amanunt simplu da' definitoriu:
Bono cunostea foarte bine regulamentul, asta inainte ca Benz AMG&Toto sa-ncerce sa mistifice randuirea monoposturilor la reluarea cursei din turul 58.....
https://youtu.be/ApXOy12cs4k?t=671
am remarcat -din toate unghiurile- un aspect care-ar trebui sever sanctionat de institutiile abilitate: expunerea indecenta!
...nimeni n-are ce sa caute, inclusiv al doilea septuplu, cu popoul neacoperit in spatiul public intr-un interval orar care nu ingaduie depravarea (lap 58 -16:00 CET -17:00 EET), mai ales atunci cand printre spectatorii de pe Yas Marina /telespectatorii aflati in fata micilor ecrane sunt si multi minori!
...daca Benz AMG Petronas are impresia ca poa' sa propovaduiasca desfraul oricand, atunci evident ca se-nseala amarnic, iata, angajatorul avand o mare surpriza oferita tocmai de cel mai destoinic dintre angajati, cel care a admolestat caraghioslacul oferit de propria nuditate posterioara in modul cel mai elocvent cu putinta: refuzul categoric de a lua parte la urmatorul eveniment de tinuta rezervat intrecerilor pe patru roti, Gala FIA....
....slava tie @44!
ramai un mamifer exceptional a carui principii merita sa te propulseze acolo unde-si doreste oricare dintre argatii vatafului Toto in conditiile date:
angajatul lunii cadourilor la Brackley!
https://www.youtube.com/watch?v=yuKiQsL3xik