Max Verstappen câștigă în Texas și se distanțează la 12 puncte de Hamilton în clasamentul general

de Alexandru Monenciu
Luni, 25.10.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Max Verstappen a câștigat Marele Premiu de Formula 1 al Statelor Unite ale Americii. Olandezul are acum un avans de 12 puncte în fața lui Lewis Hamilton în clasamentul general al piloților.

Cu cinci etape rămase până la finalul sezonului, lupta pentru titlul mondial se aprinde și mai tare între Max Verstappen și Lewis Hamilton. După cursa din Statele Unite ale Americii, olandezul de la Red Bull Racing are un avans de 12 puncte în clasamentul general al piloților în fața lui Lewis Hamilton.

Dar să începem cu începutul. Stingerea semaforului anunța startul în Marele Premiu al Statelor Unite ale Americii, iar Lewis Hamilton a pornit mai bine, preluând conducerea chiar în primul viraj, în ciuda încercărilor lui Max Verstappen de a menține prima poziție.

Olandezul a ieșit larg și a revenit pe circuit chiar lângă coechipierul de la Red Bull Racing, Sergio Perez. Așa cum era de așteptat, mexicanul i-a cedat poziția a doua.

FERRARI ȘI MCLAREN, DUEL LA ÎNCEPUT DE CURSĂ

Tot acum, Nicholas Latifi l-a agățat pe Lance Stroll, manevră care a deteriorat aripa față a monopostului Williams. Cu primii doi piloți depărtându-se tot mai mult de restul plutonului, toți ochii erau ațintiți acum pe duelul dintre piloții Ferrari și McLaren.

Norris a încercat să treacă de Leclerc, pentru poziția a 4-a, dar a blocat roțile la intrarea în virajul 12.

Britanicul a rămas, așadar, pe 5, în fața lui Ricciardo și Sainz.

Pneurile medii ale lui Verstappen începeau să se ducă, astfel că echipa l-a chemat la boxe în turul 11. A revenit pe circuit pe locul 5 (pe pneuri hard) însă a trecut rapid de Ricciardo, iar mai apoi a ajuns pe 2 după ce Leclerc și Perez au intrat la boxe.

Trei tururi mai târziu, Hamilton a trecut și el pe pneuri hard și a revenit pe circuit pe locul 2, la peste șase secunde în spatele liderului, Max Verstappen. Scenariul s-a repetat în turul 29: olandezul de la Red Bull Racing a trecut a doua oară pe la boxe, iar campionul mondial en-titre a mai stat pe circuit până în turul 37.

Cu 10 tururi rămase până la final, Hamilton s-a apropiat la 3 secunde de Verstappen, iar diferența a scăzut la sub 2 secunde cinci tururi mai târziu. Acțiunea s-a mutat rapid la mijlocul plutonului, acolo unde Kimi Raikkonen a pierdut spatele monopostului Alfa Romeo în virajul 6.

ABANDON PENTRU GASLY, OCON ȘI ALONSO

Circuitul Americilor, din Texas, a făcut și alte victime.

Pierre Gasly a abandonat, în urma unei cedări de suspensie, iar Esteban Ocon și Fernando Alonso i s-au alăturat pe lista celor care nu au terminat cursa.

Revenind în fruntea plutonului, Verstappen a găsit resursele necesare pentru a rezista în fața lui Hamilton și a trecut linia de sosire la 1.3 secunde în fața britanicului, care a încheiat pe locul 2. Podiumul a fost completat de Sergio Perez.

Trebuie menționat că mexicanul de la Red Bull Racing a rezistat eroic 56 de tururi după ce sistemul de alimentare cu apă a cedat chiar în primul tur.

Restul topului 10 a arătat în felul următor: Charles Leclerc pe 4, Daniel Ricciardo pe 5, poziția a 6-a i-a aparținut lui Valtteri Bottas, pe 7 a terminat Carlos Sainz, iar ultimele 3 poziții au fost ocupate, pe rând, de Lando Norris, Yuki Tsunoda și Sebastian Vettel (care a profitat de incidentul lui Raikkonen).

Comentarii (65)

  • Bravo Max !!! Ai muncit mult pentru victorie si o meriti pe deplin. Mi s-a pus nodul in gat in ultimele 4 tururi dar a meritat.
    27 4
  • Bubi Mubi
    Verstappen s-a mai rafinat un pic. În Turcia a băgat capul la cutie și a mers la siguranța locului 2.

    În Austin a făcut startul în stilul lui, ori la bal ori la spital, dar iar a băgat capul la cutie și a rezolvat Mercedes cu strategia echipei.

    Mai are nevoie să acumuleze în următoarele două curse un avans de 26 de puncte, iar Hamilton se transformă în kamikaze, stare în care mușcă pietrișul.
    25 4
  • Mult, mult mai multe puncte ar fi trebuit să aibă Max în clasament. Fără "contribuțiile" motorizărilor Mercedes în Anglia și Ungaria, nu mai pun la socoteală Baku, îndrăznesc să spun că 99,99% ar fi fost deja WDC.
    Bravo lui, cursa asta a arătat maturitate și un ridicat simț al gestionării pneurilor, pe care îl vedeam până acum numai la Hamilton. Devine pe zi ce trece succesorul natural al acestuia.
    22 7
  • Costel
    D-le Monenciu,
    permiteti-mi sa nu fiu de acord cu opinia dvs, consider ca este tendentios sa-l numiti profitor
    pe Sebastian in speta respectiva, Sebastian venea tavalug peste Raikkonen pe final de grand-prix, finlandez care, cel mai probabil s-a speriat de imaginile oferite de propriile-i retrovizoare, cadre care-i confirmau tocmai ritmul draconic pe care-l pot sustine doar unii dintre pilotii de F1 ai zilelor noastre pe toata durata curselor...

    D-le Monenciu,
    sa nu omitem un detaliu esential:
    Vettel este pilotul cu cel mai mare progres in cursa de ieri, Sebastian a demarat de pe locul 18 si a reusit sa incheie in puncte, pe locul 10....

    ...inainte sa inchei: Sebastian Vettel este cel mai spornic pilot din perspectiva ofensivei in 2021, cvadruplul campion german reusind sa efectueze un numar urias de depasiri in cele 16/21 curse din acest sezon: 102!!!
    11 19
  • Costel
    Charles L'echec: „Una dintre cele mai bune curse ale mele, m-am gândit la podium.”

    ......asta micu' incepe sa se prinda, orice sportiv de performanta tre' sa-si propuna sa se-ntalneasca, la un moment dat, si cu progresu'.....

    L'echec: „Ma așteptam să fie mai rău în acest weekend. Până la urmă a fost una dintre cele mai bune curse ale anului, dar există o mare surpriză, chiar dacă este o mare surpriză doar pentru locul patru. Ritmul a fost surpriza pozitivă. "
    (doar 53 de secunde l-au despartit de invingator si numai 10 secunde de halitorul de fasole, cel care a pilotat deshidratat intregul grand-prix)

    .....unul din rarele momente cand *salvatorul* Scuderiei are dreptate, fapt pentru care musai ca trebuia sa apar printre primii ca sa-l gratulez
    asa cum se cuvine...
    ...DA! categoric DA! e o mare realizare faptul ca monegascul a reusit sa piarda DOAR cca o secunda / tur langa Austin!
    ....DA! categoric DA! este o mare performanta faptul ca L'echec a izbutit sa monopolizeze si in cursa pozitia similara celei pe care a ocupat-o in grila de start din Texas!
    6 14
  • Mare-i grădina bunului Dumnezeu ... și-a lăsat și poarta deschisă ...
    12 0
  • deja ma amuza de mor, muppets show cu Costelus, cu recuperea fenomenala a lui Vettel.
    Toate echipele sunt la o secunda de Mercedes si se leaga tocmai de Lecrerc, daca ma uit cu atentie...Sainz si-a cam luat-o la start cu soft-urile.
    Apoi cand a recuperat si sa il depaseasca pe Ricci, acesta din urma i-a distrus monopostul, cred ca se putea apara mai fairplay. Din postura de a pleca cu plsu de puncte fata de Mclaren, a ajuns pe 7 si Ferrari au ramas in spatele Mclaren cu 4-5 puncte.
    10 1
  • Foarte bun Sergio Perez azi, cred ca mexicanul este un David Coulthard al zilelor noastre, mai slab in calificari, dar foarte bun in cursa. Daca era britanic, avea sigur mai multe sezoane in monoposturi castigatoare.

    Extraordinar Max si acum Red Bull poate merge in urmatoarele doua curse cu toata artileria catre ambele titluri mondiale.

    Sa nu uitam si ca Leclerc a revenit pe locul de drept in clasamentul general, adica in fata lui Sainz, care poate sa stea si in cap, nu o sa aiba niciodata viteza si talentul monegascului. Bravo lui ca e muncitor, e un baiat deosebit, stie sa-si accepte greselile fata de Vettel, care o arde in glume si campanii bio, atunci cand skillurile de pilot il tradeaza cu desavarsire.
    9 4
  • Ce l-a dominat Leclerc pe Vettel cand au fost la Ferrari, Vettel fiind pilotul nr 1 sa ne intelegem. Cel mai bine stie Costel si isi exprima frustrarea la fiecare articol.
    12 7
  • Cred ca merita punctata si evolutia buna a lui Ricciardo, care de cand cu victoria din italia a inceput sa aiba rezultate bune (peste Lando).
    Tare sunt curios ce se va intampla anul viitor cand toti pilotii vor incepe de la zero, cu masini noi si comportament complet nou. Atunci o sa vedem cine se acomodeaza mai repede.
    7 1
  • @Green_Alex
    Pe langa modul de adaptare al pilotilor la noile monoposturi, va conta foarte mult si care constructori vor reusi sa extraga cele mai bune performante din monoposturi, conform regulamentului.

    @Nica
    Ai uitat de argumentul ca Charles a fost ultra-favorizat de Ferrari, comparativ cu Vettel. Nu stiu cum si de ce, dar cu siguranta asa a fost.
    Sper ca se subintelege sarcasmul :)

    @Costel
    Nimeni nu-i poate contesta performantele lui Seb din trecut (cele 4 titluri WDC consecutive), dar anumiti piloti isi mai ies din mana odata cu trecerea timpului. De dragul conversatiei, oare Michael Schumacher ar fi reusit sa il invinga pe Nico Rosberg daca - sa zicem - ar fi ramas la Mercedes pana prin 2020, ani in care Mercedes a dominat prin performantele monopostului?
    6 1
  • Seriff
    @Sgt, eu mereu m-am intrebat asta, Schumacher ar fi trebuit sa mai stea un sezon macar cu AMG, poate nu s-ar fi batut la titlu, dar ar fi fost interesant sa vedem ce poate sa faca intr-o masina buna.
    6 2
  • @Seriff, spunând că "Schumacher ar fi trebuit să mai stea un sezon... ar fi fost interesant să vedem ce poate să facă într-o mașină bună" lași un semn de întrebare: ți-ai dori de curiozitate sau din răutate?
    Î:de ce am scris "din răutate"?
    R: pentru că știm mai cu toții că la vârsta lui lupta cu ceilalți într-un monopost f1 pe toate circuitele era ca sexul la 80de ani când bărbatul nu mai are un "toc de biliard" drept și rezistent ci o "frânghie" bleagă și atârnată. Cu siguranță ați fi râs de înfrângerile-i purtate și ați fi susținut ideea că e un pilot ce nu merita cele 7 titluri, că așa e omul de rând: ca să fi apreciat trebuie să faci 100 de lucruri bune iar ca să fi arătat cu degetul e suficient să greșești doar odată.
    Simțind pe pielea lui cât mai poate sau nu, a știu să se retragă la timp.
    9 1
  • Costel
    @SGT,
    imi sta mintea-n loc....cum poti sa afirmi atat de nonsalant faptul ca Sebastian si-a iesit din mana?!?

    @SGT, imi lasi impresia ca intru-n dialog fie cu un individ malitios, fie cu un novice....
    ...tu chiar n-ai observat depasirea reusita de Vettel la Russel, mostra de rafinament a unui titan al volanului, depasire executata pe exteriorul a trei viraje consecutive de dreapta pe COTA?

    ...eu n-am vrut sa elogiez acest moment inca de ieri fiindca mi-am propus de un timp incoace sa mentin in comentariile mele o doza masiva de echidistanta.....

    ...poftim, savureaza si dupa 48h inca un moment magistral apartinand lui Sebastian:

    https://youtu.be/bEvz4JOrtFQ?t=17
    2 9
  • Ca sa nu mai existe indoieli cu privire la cine este pilotul mai bun in cadrul Scuderiei:

    Leclerc vs Sainz Winner
    Points 128 122.5 Leclerc
    Race Result 11 4 Leclerc
    Qualifying 12 5 Leclerc
    Fastest Lap 10 4 Leclerc
    3 4
  • @Costel
    Da, am vazut depasirea live si am fost surprins ca s-a intamplat intr-una din zonele fara DRS.

    Per total, in calificari a obtinut P12 si la finalul cursei P10. Rezultat mediu as zice, nici teribil, nici nemaipomenit. Apropo, Seb are 35 de ani. Cam atat avea si Michael in 2004 cand a castigat ultimul WDC.

    Ultima sansa a lui Seb la WDC au fost sezoanele din 2018 si 2019, dar nu a fost sa fie.

    Ma indoiesc ca Seb mai are aceleasi reflexe, aceeasi dexteritate ca in perioada 2010 - 2013.

    Poate avem parte de o surpriza si AMR vin cu o racheta de monopost in 2022 :)
    10 1
  • Costel
    @Jarno,
    raspunde-mi sincer: cand ti-au lasat impresia ceilalti parteneri de dialog de pe acest forum ca sunt niste lache ai fenomenului F1?

    ...pai ce-ai pazit omule, ce ti-a luat atata amar de vreme sa ne oferi astfel de cifre, cifre care faceau lumina cu privire la numele asului volanului pentru Maranello in 2021?!
    ...de ce-ai tainuit datele astea vreme de trei luni, intre Hungaroring si IstanbulPark?:-))

    Jarno, inteleg perfect, vreme de un trimestru ierarhia pilotilor Ferrari in clasamentul provizoriu ti-a cauzat o crunta indispoztie!:-))
    ...atunci cand, *fortuit*, Sainz se afla peste L'echec in clasamentul provizoriu!

    Jarno, te pacalesti doar pe tine insuti daca-ti inchipui ca ne poti escroca pe fata!
    2 2
  • Costel
    @SGT,
    incearca, pe cat posibil, sa nu dezinformezi...
    Sebastian Vettel are doar 34 de ani, 3 luni si 23 de zile, nicidecum 35 de ani!

    @SGT,
    o mare cilindree a pilotajului precum Sebastian chiar n-are nevoie de DRS-ul activat pentru a efectua o depasire, tocmai de aceea iti reamintesc ca nu-i la prima isprava similara in 2021, Sebastian are victime mult mai "celebre" pe care le-a depasit fara DRS-ul activat, atat pe L'echec dar si pe Gasly in cursa desfasurata la Baku!
    3 3
  • bobita
    @SGT, în 2018 - 2019 n-a fost să fie numai şi numai din cauza lui Vettel. Fer. avea cea mai bună maşină, Vettel avea (multe) puncte peste Ham, dar a greşit fundamental în ambele sezoane, aşa că, de la 4-4, s-a ajuns la 4-6 titluri mondiale, atât la constructori, cât şi la piloţi. Repet, numai şi numai din cauza lui Vettel. O echipă de top, ca Fer, nu-şi permite să persiste în greşeală, de aceea a şi renunţat la idolul lui Costel.
    5 2
  • bobita
    @SGT, în 2018 - 2019 n-a fost să fie numai şi numai din cauza lui Vettel. Fer. avea cea mai bună maşină, Vettel avea (multe) puncte peste Ham, dar a greşit fundamental în ambele sezoane, aşa că, de la 4-4, s-a ajuns la 4-6 titluri mondiale, atât la constructori, cât şi la piloţi. Repet, numai şi numai din cauza lui Vettel. O echipă de top, ca Fer, nu-şi permite să persiste în greşeală, de aceea a şi renunţat la idolul lui Costel.
    1 1
  • bobita
    La constructori numai în cei 2 ani, 2018-2019..
    1 0
  • @Costel
    Pfai, ce depasire de maestru, a depasit un Williams care in cursa asta a fost pe nicaieri din cauza monopostului si nicidecum pilotului.
    Ce compari ma, mere cu pere? E pilot la final de cariera care se mai agata de niste milioane de euro la o echipa de mana a doua, la fel cum face si Alonso dar si Kimi.
    Insa, sincer sa fiu Alonso s-a incordat de cateva ori sezonul asta la Lewis si i-au cam cazut bomboanele lu Lewis in calcaie! A fost depasit in cele din urma din cauza monopostului mai slab. Insa un pilot in varsta nu mai poate duce la performante maxime tur de tur pana la final, are cateva zvacniri dar cam atat.
    Lewis e mai tanar ca Alonso, de asta mai duce inca atatea tururi la maxim cat poate dar stai sa il vezi si pe el la varsta inaintata.
    In plus de asta, Vettel a castigat datorita monopostului si mai putin abilitatilor sale de pilot.
    Da, recunosc, a avut prin 2013, cred, o rotire la 360 pe circtuitul de la Abu Dhabi...
    5 2
  • Azi, pe Netflix, am văzut filmul despre Schumacher... Superb! I-am fost fan de mic copil. Azi, văzând o mulțime de faze în care s-a luptat cot la cot cu piloți celebri, pot spune cu aproximație că seamănă cu Verstapen din 3 puncte de vedere:
    1) au fost cazuri când a intrat cu monopostul în rivalii săi (când în Sena, când în Hakinnen);
    2) au fost cazuri când din propriile-i greșeli a ieșit în decor, a lovit parapetul și n-a mai terminat cursa;
    3) a muncit mult pentru Ferrari care, așa cum declara și coechipierul lui din primul an, nu aveau o mașină competitivă. Cu timpul s-a rezolvat asta colaborând așa cum a trebuit cu mecanicii și ceilalți ce munceau pt.Ferrari și așa au obținut victorii una după alta și campionate câștigate de el și de echipă.
    La fel și cu Verstapen: la început "dansa" cu monopostul pe circuit sau ieșea în decor, apoi mai și scotea rivali în afara pistei, cu timpul s-a maturizat și iată-l cum azi luptă la extremis pentru a opri dominația Mercedes și a britanicului.
    10 1
  • @FanF1

    Schumacher nu a intrat intentionat cu monopostul nici in Senna, nici in Hakkinen, incidentele lui controversate au fost cu Hill si Villeneuve.

    Legat de greseli a lui, a fost din pacate neinclusaa in documentar fix cea mai faimoasa si anume Canada 1999 cand s-a creat mitul zidului campionilor.

    Eddie Irvine este numele coechipierului sau din primii ani la Ferrari, e un nume ce nu ar trebui uitat, omul a fost aproape sa devina campion mondial si a avut o popularitate mare in acei ani.

    Schumacher i-a convins pe Ross Brawn, Rory Byrne si decedatul Nigel Stepney printre altii sa vina din 1997 la Ferrari de la Benetton, atunci au inceput problemele sa se rezolve, oricat de mult ar fi muncit, nu ar fi castigat ce a castigat fara oameni competenti si de incredere langa el.
    8 1
  • @ Costelus

    Eu citesc de mult timp ce se scrie pe acest forum, singurul care mi-a dat impresia de lache esti tu.

    Mie nu mi-a creat ierarhia pilotilor indispozitie decat dupa cursele in care Max si Checo au pierdut puncte fata de Mercedes, pentru ca imi doresc ca multi altii o schimbare de putere la varful Formulei 1, ar atat olandezul cat si mexicanul imi plac ca piloti, fiecare are niste calitati unice.

    Legat de Ferrari, incearca sa nu te minti singur: juniorul Sainz are foarte putini fani, sau mai bine zis putini fani ai Formulei 1 il au ca pilot preferat, dar un top 5 poate prinde. Pana si in Spania lui iubita, s-a vorbit iarna asta mai mult de revenirea lui Alonso decat de debutul sau la Ferrari.

    In cazul in care iti trebuie ochelari, am pus mai sus cum Leclerc l-a dominat clar in calificari, in lupta pentru cel mai rapid tur si in cursele in care amandoi au terminat. Nu m-am legat de puncte, nu ma crizez ca tine, pe baza statisticilor si curselor mi se pare perfect normal ca monegascul sa fie in fata madrilenului. Nu imi amintesc nicio cursa sezonul acesta unde pe traseu Sainz sa fi fost in fata, este o pierdere de timp si un bias ridicol ce incerci tu sa faci pe aici, sa insinuezi ca juniorul ar fi capabil sa devina lider de echipa, chiar rad de tine copios pana vad ca o dai in jigniri la adresa lui Charles si ii postezi aici declaratiile pe care le interpretezi in mod batjocoritor.

    Ca sa fiu baiat cu tine, iti las mai jos si statisticile lui Vettel cu Stroll, tot asa, ca sa informez impartial publicul de cat de bine o duce canadianul fiind egalul unui cvadruplu campion mondial.

    Stroll vs Vettel Winner

    Points 26 - 36 Vettel
    Race Result 9 - 5 Stroll
    Qualifying 7 - 10 Vettel
    Fastest Lap 9 - 6 Stroll

    Atentie, abia 10-7 pentru Sebi in calificari desi are reputatia unui foarte bun pilot pe un singur tur cronometrat, iar despre Stroll se stie ca punctul lui slab sunt calificarile, nereusind sa-si bata niciun coleg pe durata unul sezon la acest capitol, nici macar pe Sirotkin.
    2 2
  • @Jarno, nu poți să spui că manevrele lui nu au fost intenționate pentru că de aici sustrag ideea că era inconștient sau cu privirea în altă parte. Până și Hakinnen i-a explicat prietenește, în ziua incidentului cu cei doi, că Schumacher a întrat în el. I-a trebuit săptămâni să recunoască asta în fața jurnaliștilor. Mai corect e să spunem că nu a intrat cu răutate, cu intenția de a-i provoca adversarului ceva rău. Cu toate că din tinerețe era așa de sensibil încât nu-i agreea nici pe jurnaliști, nu era mândru, ba chiar îi ruga să nu-l mai numească "nr.1" că pe el îl interesează doar cursele, Schumacher pe circuit avea un stil de condus agresiv, nu-i era frică de nimic. Chiar și după incidentul cu Senna a reușit în ziua aceea să câștige cursa.
    Observă, te rog, că în ciuda faptului că i-am fost fan și-i sunt în continuare considerând-u-l mai de valoare decât britanicul de azi, nu mă abat de la realitate și îi recunosc greșelile. Dacă ne gândim cu toții acum, au fost normale acele incidente & greșeli pe.că îmi aduc aminte de o vorbă de-a lu'tata: "numai omul ce muncește, acela mai și greșește". Dar rog pe toți să nu folosiți această vorbă ca pe o scuză pe.cei care fac greșeli/prostii pe circuit în repetate rânduri fără să le pese!
    Numai bine
    6 0
  • Marius
    @Jarno, Schumacher a fost, fără doar și poate, unul dintre cei mai mari în F1, dar sa nu uitam ca primul titlu mondial l-a câștigat cu o mașină care avea sisteme ilegale, nu s-a luat nici o măsură, iar la Adelaide a întrat intenționat în HILL, cei care au văzut acea cursa știu despre ce vorbesc, apoi în 96' a făcut același lucru cu Villneuve, prin comparație Hamilton nu a avut același comportament uneori iresponsabil pe traseu. În afara acrosajului de anul acesta cu Verstapen din Anglia, nu a avut un comportament agresiv pe circuite. Dacă e sa spunem lucrurilor pe nume, nici un pilot nu a câștigat vreun titlu mondial cu o mașină de pluton, toți au avut cel mai bun sau aproape cel mai bun monopost la dispoziție.
    4 3
  • Costel
    @Jarno,
    pentru un novice al acestui forum, consider ca esti mult prea cutezator in insolenta....
    eu, la vremea debutului, nu mi-as fi permis asemenea impertinente, da' ma rog, numai astfel tinerii din ziua de azi au falsa convingere ca pot acapara veridicitatea....

    ...CLASAMENTUL GENERAL este esentialul barometru in orice disciplina sportiva, fie ca-l accepti, fie ca-l detesti!

    ...si ca sa-ti demonstrez ca nu esti altceva decat un pradator al conjuncturii, un speculant al circumstantelor, m-am decis sa-ti ofer sansa, numai datorita unor dovezi irefutabile oferite de ultimele doua grand-prix-uri, ca sa-ncepi cat de curand reevaluarea masiva a pseudoverdictului oferit zilele trecute......

    1)
    Mattia Binotto dupa Austin: "...there’s some disappointment, because we did not do as well as we could have done, with the mistake at Carlos’ second pit stop costing him two places.”
    (GP24/7 din 25.10.2021)

    2)
    Carlos Sainz dupa IstanbulPark: "Fifth place was possible from back row without slow pit stop." (racefans din 15.10.2021)
    0 1
  • Seriff
    @FanF1 din curiozitate, fiindca atunci MSC a fost la Mercedes, masina nu era nici pe departe masina care a castigat atatea titluri, ma gandesc ca daca ar fi avut o masina cu care sa se poata bate la victorii ar fi fost interesant.
    2 0
  • "nici un pilot nu a câștigat vreun titlu mondial cu o mașină de pluton"- @Marius, mănânci cu lopata, sincer... Să mă ierte Dumnezeu că ți-o spun într-un stil mai dur! Uite-te și tu la materialul cu Schumacher și o să-l vezi cum a început să conducă de la vârsta fragedă de 4 ani iar mai apoi află că după câțiva ani folosea cauciucuri uzate aruncate de ceilalți și câștiga curse de karting. Deci?
    Plus de asta îți mai recomand materialul de pe Netflix intitulat "Formula1 Viața în viteza a 8-a", asta pentru că încerci să-l scuzi pe Hamilton. Să-l vezi cum anul trecut într-o nu mai știu ce cursă în care motorul lui Versrapen a cedat, din disperare că nu putea trece de celălalt pilot RedBull rămas pe circuit și care avea mai puțină experiență, a intrat în acesta, l-a scos în decor și cu toate astea a fost sancționat cu doar 5sec.
    "Spune-mi cu cine umbli ca să-ți spun cine ești!".
    De i-aș fi duhovnic i-aș da drept canon de pocăință să conducă un întreg sezon în monopostul lui Mick Schumacher iar acela în monopostul Mercedes. Să vedem dacă/ce mai poate.
    6 1
  • @Marius
    Comportament uneori iresponsabil pe traseu ? Îți reamintesc faptul că marele Senna era de o agresivitate nemaiîntâlnită nici înainte și nici după el. Intra fără milă în oricine-i stătea în față, Japonia 1990, care i-a adus și titlul, fiind doar un mic și palid exemplu. Așa erau regulile atunci, se permiteau multe. Nu zic că era bine.n
    Hamilton nu a avut același tip de comportament ? Să fim serioși, nu era la nivel de Senna că agresivitate, dar înainte de a avea mașina asta perfectă, Mercedes, să ne aducem aminte cum dădea McLaren-ul în toate bălăriile, toți adversarii și coechipierii, Canada 2008 fiind o fază chiar din filme cu proști !
    Și încă ceva, referitor la cel mai bun monopost. Au fost mulți piloți care au beneficiat la vremea respectivă de cel mai bun monopost. Dar doar unul singur a beneficiat de cel mai dominant, cel puțin din istoria recentă a F1.
    8 4
  • 1990,a fost rezultatul faptului ca în '89,Balestre, l-a deposedat pe Senna de un titlu mondial, în urma accidentului cu Prost. Acolo chiar se vede intenția clara a lui Prost de a-l acroșa pe Senna.Vezi filmarea. Îl deposedeaza de titlu pt ca a tăiat șicana? Wtf, a tăiat șicana după de a stat acolo 5 minute? Îți dai seama ce frustrare a acumulat? În afara de Prost, Senna nu a avut cu niciun alt pilot acroșa e, nici măcar cu Schumacher, sau poate greșesc eu.
    6 2
  • 1990,a fost rezultatul faptului ca în '89,Balestre, l-a deposedat pe Senna de un titlu mondial, în urma accidentului cu Prost. Acolo chiar se vede intenția clara a lui Prost de a-l acroșa pe Senna.Vezi filmarea. Îl deposedeaza de titlu pt ca a tăiat șicana? Wtf, a tăiat șicana după de a stat acolo 5 minute? Îți dai seama ce frustrare a acumulat? În afara de Prost, Senna nu a avut cu niciun alt pilot acroșa e, nici măcar cu Schumacher, sau poate greșesc eu.
    3 1
  • @@DAV, a avut: era la o diferență mică de puncte față de Schumacher, ba chiar Schumy era la conducerea clasamentului și a cursei când a lovit parapetul și revenind pe circuit a manevrat monopostul stânga-dreapta. Schumy l-a lovit în momentul acela pe Senna care l-a prins din urmă și n-a mai putut continua și se prezicea că a pierdut campionatul dar între timp Senna a fost chemat la boxe și s-a descoperit că în urma acelui acroșaj o suspensie cedase și nu mai putea continua nici el. Așa îmi aduc aminte din materialul cu Schumacher.
    0 0
  • @@DAV
    Dacă o să cauți, o să găsești destule dovezi despre agresivitatea lui Senna, inclusiv pe YouTube. Doar să cauți.
    Eu nu m-am referit la agresivitatea unui anume pilot, Senna a fost doar un exemplu, m-am referit la agresivitatea oricărui pilot de pe grilă, agresivitate care la unii iese mai mult în evidență, la alții mai puțin, cu efecte mai mari, sau mai mici. Iar agresivitatea rămâne agresivitate indiferent ce o generează.
    @FanF1
    Povestea ta este despre Schumi și Hill, cea din Australia 1994. Senna murise în luna mai a aceluiași an.
    1 1
  • Aurel Craciun
    Cred că dacă Costel nu ar posta acest forum ar muri, și noi de plictiseală
    6 0
  • Nu am ce sa caut, eu l-am prins pe Senna, am văzut curse live cu Senna și ca îți mai spun, a fost cel mai rapid dintre toți. De departe. Ma uit la f1 din '87, vedeam cursele pe programele TV maghiare, sunt din Ardeal. L-am văzut pe Prost, pe Senna, pe Mansell, Piquet. Inclus pe viu la Hungaroring în 1991.Senna a fost "The ultimate racing driver". El a realizat în 9 ani de f1, ceea ce altora le-a trebuit 15-20.Si îți mai spun ceva, dacă nu era nenorocirea de la Imola mai lua cel puțin 2 titluri mondiale, asa, scurt.
    6 0
  • Și povestea mea din '90,este despre Prost și Senna, documentează-te. Tu erai ala care la începutul sezonului spuneai ca Newey e terminat. Asa țin minte. Îți mai spun și acum Newey e un geniu.
    4 0
  • Eu zic că trăim vremuri frumoase, să lăsăm trecutul. Va fi un sezon de care ne vom aduce aminte peste multi multi ani.
    4 0
  • @@DAV
    Ce naiba vă ofuscați mă în halul ăsta când spune cineva ce nu vă place despre pilotul favorit ? Am spus eu despre Senna că n-a fost printre cei mai mari, mult peste cei de acum ? Am spus doar că era foarte agresiv ! Și unde am comentat eu despre Japonia '90 ? Iar despre acroșaje, insist, mai caută.
    Cu Newey mi-am recunoscut greșeala imediat, chiar după a doua cursă. Tu poți să-ți recunoști greșelile ?
    3 0
  • Vă povestesc ce am văzut cu ochii mei cu o zi două în urmă în acele materiale și mă contraziceți... Nu mă supăr! Vă înțeleg pt.că e omenesc ce faceți: dacă azi omul de rând a devenit ateu după mai marile semne aduse pe pământ (ex.: cele din Vechiul Testament plus cele ale Mântuitorului), dar să mai fiți capabili să credeți ce vedeți/auziți!? Nici dacă ați fi pedepsiți cu niște momente asemănătoare celor trăite de Grosjean nu v-ar salva mințile de gânduri rele și idei false legat de F1 (echipe, piloți, curse). Treaba voastră! Cred că ar trebui să urmez calea Domnului care zicea ucenicilor să ies din casa necreștinilor și să-mi scutur picioarele de praf și totodată să respect sfatul din pildele lui Solomon: "nu te împrietenii cu cei ce vorbesc mult!".
    Numai bine!
    7 2
  • Zic si eu
    Noroc cu istoria, ca la F1 din ziua de azi nu prea ai ce comenta!:)) Cel putin pentru mine, dupa start parca iau somnifer, singura provocare fiind sa ma trezesc inainte de final.
    2 1
  • @FanF1
    Tu vorbești și mult și nici nu "spui" nimic. Amin!!!
    5 5
  • Costel
    GP247 ofera o statistica graitoare dupa 3/4 din sezon....

    .....in momentul în care GP-ul Portugaliei și Spaniei s-au desfasurat, părea aproape sigur că Red Bull și Max Verstappen pur și simplu nu detineau armele necesare pentru a duce lupta cu Mercedes. O cursă mai târziu, în runda a cincea, GP de la Monaco, Mercedes și-au pierdut avantajul ritmului față de Red Bull și încă nu l-au recuperat.....

    GP Monaco 2021 nu a fost doar punctul de cotitură al sezonului pentru @44, ci poate continua să fie punctul de cotitură al carierei sale, fratele lui Anthony Hamilton castigand doar două curse de la weekend-ul dezastruos al cursei de la Monaco: Silverstone și Rusia.
    În ambele ocazii, din motive obiective, Max nu a fost "disponibil" pentru a contesta victoria. În comparație, Max a câștigat de atunci șapte curse, inclusiv Monaco.

    ....bilantul greselilor Verstappen fratele lui Anthony Hamilton.....

    Bahrain GP -7 pts +7 pts
    Emilia Romagna GP +7 pts -7 pts
    Portuguese GP +3 pts +0 pts
    Spanish GP +0 pts +0 pts
    Monaco GP +0 pts -6 pts
    Azerbaijan GP +0 pts -25 pts
    French GP +7 pts -7 pts
    Styrian GP +0 pts +0 pts
    Austrian GP +0 pts -6 pts
    British GP +1 pts +6 pts
    Hungarian GP +2 pts -7 pts
    Belgian GP +3.5 pts -5 pts
    Dutch GP +0 pts +0 pts
    Italian GP -24 pts -27 pts
    Russian GP +12 pts +0 pts
    Turkish GP +0 pts -5 pts
    United States GP +0 pts +0 pts
    -------------------------------------------
    Total +4.5 pts -82 pts
    --------------------------------------------

    ....fratele lui Anthony Hamilton nu ar fi trebuit să câștige runda de deschidere din Bahrain dar, intre timp, *eroarea* de la Imola a dus la neutralizarea victoriilor și pierderilor de puncte în primele patru curse la zero puncte.... ....următoarele 13 curse, cu începere de la Monaco, am văzut o serie de greseli atât de la @44, cât și de la Mercedes, greseli au costat campania englezului 82 de puncte...

    cifrele sunt devastatoare!
    asistam la o adevărată mărturie a iadului absolut pe care Red Bull și Verstappen l-au doborât pe rivalii lor din Brackley în acest an...
    ratacite în cifre sunt multele puncte pe care Verstappen le-a pierdut în diferitele incidente care au fost în mare parte în afara controlului olandezului.....

    soldul de +4,5 puncte nete din acest an ignoră complet cele 50 de puncte pe care Max le-a ratat la Silverstone și Baku....
    de asemenea, a ratat cel puțin 16 puncte din Ungaria, acestea insumand un total de 66 de puncte care au fost pierdute de Red Bull și Verstappen in circumstanțe care nu au putut fi controlate....
    0 6
  • FanF1 a vazut cu ochii lui ce nu avea cum sa vada ! L-a vazut pe Schumacher intrand in Senna si astfel castigand titlul mondial. Sa-i mai spun ca Schumacher a castigat primul titlu la sfarsitul lui '94, cand Senna murise deja ? N-are rost, daca omul a vazut așa cum a văzut, cine sunt eu sa-l contrazic ?
    7 4
  • Costel
    D-le Monenciu,

    ...chiar n-aveti nicio responsabilitate cu privire la acuratetea informatiilor postate de cititori, tocmai d-asta vreau sa-mi recunosc eroarea, minuscula ce-i drept, pe care-am strecurat-o involuntar in ultimul comment...
    ...este vorba de fratele lui Nicolas Hamilton, nicidecum fratele lui Anthony Hamilton, Anthony Hamilton fiind doar responsabilul cu transmiterea genelor pe linie paterna pentru repugnantul septuplu...
    3 7
  • MamaOmida
    Domnilor, se pare că Toto Wolff face din nou predicții. Predicția lui este aceeași, un DNF pentru MV, la fel cum prezicea înainte de cursa de la Silverstone.
    "Dacă concurezi pentru campionat și vezi că se estompează pentru că celălalt tip te depășește, ce alt instrument ai în afară de cel care se asigură că nu poate depăși? Am văzut-o cu Schumacher și Villeneuve, am văzut-o de două ori cu Senna și Prost''.
    Potrivit lui Wolff, aceste tipuri de acțiuni „deliberate” sunt, prin urmare, inevitabile. ''Nu cred că o poți controla, nu cred că vrei să-l controlezi pentru că ei sunt gladiatori din mașinile lor. Nu ai fi vrut să-i liniștim pe gladiatori din arenă acum 2.000 de ani. Nu ne vom amesteca'' ,a conchis austriacul.

    https://www.mailplus.co.uk/edition/sport/formula-one/121183/toto-lewis-will-crash-into-max-if-he-has-to?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=shared_link
    2 0
  • Marius
    R. I. P. Antonia Terzi
    4 0
  • Pai ca de obicei, iar apeleaza la siretlicuri Lupul Tont, nu stiu daca va mai face fix Lewis actiunea ca ar pierde puncte dar apeleaza la echipele de client sau la Bottas. Cu cate puncte avea acum.in fata Max, era de ajuns sa termine pe 2-3 toate cursele si era campion....asa e obligat sa castige 2 curse ca sa ramana in fata lui Lewis. Greu.
    4 2
  • Daniel Popescu
    2021 Mexico City Grand Prix first practice result

    Pos. No. Driver Car Best lap Gap Laps
    1 77 Valtteri Bottas Mercedes 1’18.341 28
    2 44 Lewis Hamilton Mercedes 1’18.417 0.076 24
    3 33 Max Verstappen Red Bull-Honda 1’18.464 0.123 28
    4 11 Sergio Perez Red Bull-Honda 1’18.610 0.269 20
    5 10 Pierre Gasly AlphaTauri-Honda 1’18.985 0.644 23
    6 55 Carlos Sainz Jnr Ferrari 1’19.463 1.122 26
    7 14 Fernando Alonso Alpine-Renault 1’19.656 1.315 26
    8 16 Charles Leclerc Ferrari 1’19.667 1.326 20
    9 31 Esteban Ocon Alpine-Renault 1’19.759 1.418 20
    10 5 Sebastian Vettel Aston Martin-Mercedes 1’19.858 1.517 27
    11 22 Yuki Tsunoda AlphaTauri-Honda 1’20.011 1.670 30
    12 7 Kimi Raikkonen Alfa Romeo-Ferrari 1’20.026 1.685 26
    13 18 Lance Stroll Aston Martin-Mercedes 1’20.030 1.689 27
    14 3 Daniel Ricciardo McLaren-Mercedes 1’20.273 1.932 25
    15 4 Lando Norris McLaren-Mercedes 1’20.301 1.960 26
    16 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari 1’20.344 2.003 27
    17 63 George Russell Williams-Mercedes 1’20.517 2.176 23
    18 6 Nicholas Latifi Williams-Mercedes 1’21.580 3.239 23
    19 47 Mick Schumacher Haas-Ferrari 1’22.144 3.803 27
    20 9 Nikita Mazepin Haas-Ferrari 1’22.819 4.478 24
    -----------------------------------------------------
    2021 Mexico City Grand Prix second practice result

    Pos. No. Driver Car Best lap Gap Laps
    1 33 Max Verstappen Red Bull-Honda 1’17.301 28
    2 77 Valtteri Bottas Mercedes 1’17.725 0.424 31
    3 44 Lewis Hamilton Mercedes 1’17.810 0.509 26
    4 11 Sergio Perez Red Bull-Honda 1’17.871 0.570 26
    5 55 Carlos Sainz Jnr Ferrari 1’18.318 1.017 29
    6 10 Pierre Gasly AlphaTauri-Honda 1’18.429 1.128 29
    7 16 Charles Leclerc Ferrari 1’18.605 1.304 28
    8 22 Yuki Tsunoda AlphaTauri-Honda 1’18.644 1.343 31
    9 5 Sebastian Vettel Aston Martin-Mercedes 1’18.681 1.380 32
    10 14 Fernando Alonso Alpine-Renault 1’18.732 1.431 27
    11 7 Kimi Raikkonen Alfa Romeo-Ferrari 1’18.841 1.540 25
    12 4 Lando Norris McLaren-Mercedes 1’18.979 1.678 27
    13 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari 1’19.227 1.926 31
    14 31 Esteban Ocon Alpine-Renault 1’19.431 2.130 37
    15 3 Daniel Ricciardo McLaren-Mercedes 1’19.521 2.220 7
    16 47 Mick Schumacher Haas-Ferrari 1’19.620 2.319 30
    17 18 Lance Stroll Aston Martin-Mercedes 1’19.730 2.429 36
    18 6 Nicholas Latifi Williams-Mercedes 1’20.820 3.519 17
    19 9 Nikita Mazepin Haas-Ferrari 1’21.581 4.280 28
    20 63 George Russell Williams-Mercedes 2
    2 0
  • Daca max ia polul, va pierde in primul viraj.
    2 0
  • Sorry, "max", la tine in buletin scrie Max.
    0 0
  • Daniel Popescu
    2021 Mexico City Grand Prix third practice result

    Pos. No. Driver Car Best lap Gap Laps
    1 11 Sergio Perez Red Bull-Honda 1’17.024 15
    2 33 Max Verstappen Red Bull-Honda 1’17.217 0.193 12
    3 44 Lewis Hamilton Mercedes 1’17.675 0.651 14
    4 77 Valtteri Bottas Mercedes 1’17.708 0.684 17
    5 55 Carlos Sainz Jnr Ferrari 1’18.029 1.005 20
    6 22 Yuki Tsunoda AlphaTauri-Honda 1’18.037 1.013 25
    7 3 Daniel Ricciardo McLaren-Mercedes 1’18.121 1.097 15
    8 10 Pierre Gasly AlphaTauri-Honda 1’18.202 1.178 18
    9 16 Charles Leclerc Ferrari 1’18.213 1.189 20
    10 4 Lando Norris McLaren-Mercedes 1’18.312 1.288 16
    11 18 Lance Stroll Aston Martin-Mercedes 1’18.352 1.328 20
    12 7 Kimi Raikkonen Alfa Romeo-Ferrari 1’18.531 1.507 22
    13 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari 1’18.556 1.532 19
    14 5 Sebastian Vettel Aston Martin-Mercedes 1’18.614 1.590 17
    15 14 Fernando Alonso Alpine-Renault 1’18.847 1.823 15
    16 31 Esteban Ocon Alpine-Renault 1’18.999 1.975 17
    17 63 George Russell Williams-Mercedes 1’19.211 2.187 19
    18 47 Mick Schumacher Haas-Ferrari 1’19.238 2.214 14
    19 6 Nicholas Latifi Williams-Mercedes 1’19.313 2.289 12
    20 9 Nikita Mazepin Haas-Ferrari 1’20.479 3.455 15
    1 0
  • Pfoai ce de rahat toata faza, adica chiar credea cineva ca Mercedes nu is ascunde forma si e la jumatate de secunda in urma Rbr?
    Tsunoda pare ca le-a usurat treaba celor de la Mercedes! Acolo, fie Perez vroia sa ia plasa lui Tsunoda, nu stiu la e ditanta era de Tsunoda insa mi se pare de cacao toata faza, bai nene, fa joc de echipa daca tot nu aveti sanse!
    Perez a incercat el sa iasa in pole ca e acasa dar a fost pe nicaieri de vineri deci slabe sanse la pole!
    Cred ca s-a incercat o plasa cu Tsunoda pt Perez si Max sa aiba plasa lui Perez insa mereu Max a pastrat distanta si a preferat mereu sa isi faca turul de circuit singur.
    Strategia Mercedes e usoara, nu va forta foarte tare la start Bottas pentru ca i-ar putea oferi plasa lui Max si sa il depaseasca pe Lewis, asa ca va pleca mai rapida Lewis, Bottas in accelerare, incercand sa il tina mai domol pe Max in spate inainte de prima curba.
    Oricum nu stiu ce face Max in ultima perioada la start, pare ca doarme, fie, au implementat ceva mai puternic Mercedes
    2 1
  • Parea ca recuperase destul de mult Max pe sectorul 2, avea intarizere de 0.066 pe primul sector deci daca a terminat sectorul 2 cu +0.270 cu tot cu incetinirea de acolo...sectorul 3 era sigur RBR, deci avea sanse la pole sau macar la o difierenta de maxim 0.100 fata de Bottas.
    2 1
  • Daniel Popescu
    2021 Mexico City Grand Prix grid

    Row 1 1. Valtteri Bottas 1’15.875
    Mercedes
    2. Lewis Hamilton 1’16.020
    Mercedes
    Row 2 3. Max Verstappen 1’16.225
    Red Bull
    4. Sergio Perez 1’16.342
    Red Bull
    Row 3 5. Pierre Gasly 1’16.456
    AlphaTauri
    6. Carlos Sainz Jnr 1’16.761
    Ferrari
    Row 4 7. Daniel Ricciardo 1’16.763
    McLaren
    8. Charles Leclerc 1’16.837
    Ferrari
    Row 5 9. Sebastian Vettel 1’17.746
    Aston Martin
    10. Kimi Raikkonen 1’17.958
    Alfa Romeo
    Row 6 11. Antonio Giovinazzi 1’18.290
    Alfa Romeo
    12. Fernando Alonso 1’18.452
    Alpine
    Row 7 13. Nicholas Latifi 1’18.756
    Williams
    14. Mick Schumacher 1’18.858
    Haas
    Row 8 15. Nikita Mazepin 1’19.303
    Haas
    16. George Russell 1’18.172
    Williams
    Row 9 17. Yuki Tsunoda 1’17.158
    AlphaTauri
    18. Lando Norris 1’36.830
    McLaren
    Row 10 19. Esteban Ocon 1’18.405
    Alpine
    20. Lance Stroll 1’20.873
    Aston Martin
    0 0
  • Costel
    @Lixandre,
    aduna-te omule!...si-ncearca sa mai si respiri inainte sa ne impartasesti propriile temeri pentru cursa din amurg.....
    ...ce se-ntampla cu tine?!?...ti-a fugit pamantul de sub picioare din cauza unui banal mal entendu intre cei motorizati de Honda?!?

    ....ia-o mai incet, refuza-ti propovaduirea panicii inutile, pan' la urma e doar duminica dimineata iar situatia nu-i deloc albastra pentru RBR!

    Lixandre, dupa stiinta mea, punctele se ofera numai dupa cei 300 km parcursi, nicidecum nu-s acaparate de cel care are intaietate in primul viraj!

    Lixandre, noi, ceilalti, chiar n-avem cum sa te ajutam fara deplina ta disponibilitate de a-ti propune sa te lepezi de postura cilindreei minuscule intre consumatorii de F1, tocmai de aceea iti ofer, cu titlu gratuit, niste elementare informatii cu privire la MexicGP:

    2015 Nico Rosberg Mercedes
    2016 fratele lui Nicolas Hamilton-Mercedes
    2017 Max Verstappen Red Bull
    2018 Max Verstappen Red Bull
    2019 fratele lui Nicolas Hamilton-Mercedes

    Max, in sezoanele in care a castigat in Mexic(2017 si 2018), NU a demarat din pole position!
    4 2
  • Costele, tata, de unde si pana unde ai tras tu concluzia ca am cilindrii putini in F1? Pai ce sa zic, nu am condus monopost de F1 dar am condus Mercedes echipare full - Avantgarde.
    Nu am nevoie de ajutorul si de celebrele tale expresii scoase din strafundul gandirii!
    Stai linistit ca stiu cine si cum a castigat in anii precedenti.
    Iar in anii cand a castigat, s-a duelat cu Ferrari, nicidecum cu Mercedes si pe vremea aia Ferrari se duela cu Mercedes doar ca ciudat, in anii 2017 si 2018, Mercedes statea foarte prost la aerodinamica pe circuitele de viteza modica.
    Iar Max a castigat plecand de pe 3, pentru ca prostii de la Ferrari in loc sa se uite in curtea Rbr, se uitau doar la Mercedes si nici nu i-au luat in calcul pentru acele curse si bang, o mica strategie pusa la punct corect de catre Rbr si Vettel &Kimi au picat ca si secerati in 2017 si 2018. Stai linistit ca stiu cat de multi nervi mi-am facut cu mecanicii si strategii lui peste de la Ferrari, pe de o part intelegandu-l si pe saracul de Vettel care dupa atatea erori, a inceput si el sa gafeze, deh, presiunea. Fix ce i-a lipsit macar pentru un titlu, echipa in timpul cursei. Ar fi putut avea cel putin inca 2 titluri daca avea o echipa corecta iar Kimi era pe nicaieri, Sebv se batea cu Bottas in timp ce Lewis se juca pe primul loc in cursa.
    Insa nu poti compara anii 2017 si 2018 cand Max a castigat de pe locul 3, acum are 2 Mercedes in fata si vor face joc de echipa, oricum a-i da-o, nu poate avea castig de cauza, asta daca nu cumva si simularile de curse ale Mercedes erau "simulate" si iar vor fi la diferenta majora fara de Rbr in cursa.
    Daca Perez facea un joc de echipa in calificari in turul 1 din q3 si apoi inversau rolul, cred ca le puteau pune mai multe probleme Mercedesilor.
    De ce mentionezi fratele lui Ncolas, nu il mai suporti nici tu pe Lewis?Eu m-am sictirit de Mercedes dupa ce s-au plans de motoarele Ferrari, de parca ei ar fi fost legali, sa fim seriosi si dupa porcariile cu cauciucurile cand obtineau avantaj fata de Ferrari, Rbr erau pe nicaieri atunci, deci nu ii pot lua in calcul.
    Anul asta s-au plans de aripa spate Rbr, de nu mai stiu cate pe cand ei sunt pe departe de a fi legali dar Fia ii protejeaza.
    5 0
  • Si da, punctele se dau la finalul cursei dar una e sa pornesti din spate si sa nu poti depasi pentru ca ai monopost echivalent si alta e cand ponesti din fata si incerci sa te aperi in cursa, asta daca reusesti sa pornesti perfect.
    90% dintre curse sunt castigate de catre cine a obtinut pole position, asa ca...
    2 0
  • Costel
    Charles L'echec, declaratii dupa catastrofa personala din calificarile mexicane:

    "Vina e numai a mea, îmi cer scuze."
    ....dar si a celor care continua orbeste sa mai creada in tine, zic eu......

    L'echec: „Cu siguranță că în Q3 nu am fost ajutat să am o mașină în față, dar trebuie să spun că vina este exclusiv a mea, nu pot decât să iau culpa asupra mea și să mă enervez.
    Nu am fost suficient de bun. Am făcut niște greșeli care nu se potrivesc în Q3."

    "Îmi pare rău pentru echipă pentru că a fost multă muncă inca din FP1. Nu am fost deloc confortabil cu mașina, am făcut multe greșeli. Îmi pare rău, voi încerca să învăț din asta." (Autosprint)

    .....foarte bine crescut dar si autodidact cat cuprinde asta micu', cu atat mai notabil cu cat ofera aceste declaratii pertinente la 2200m, altitudine la care oxigenarea creierului devine anevoioasa.....

    Mattia Binotto: "Leclerc a ratat, tur bun al lui Sainz."
    Binotto: „ O sesiune de calificari mai dificilă decât ma așteptam. Charles nu a reușit să facă un tur perfect(?!) așa cum face de obicei în ultima sa încercare. Câteva greșeli în ultima parte a turului care l-au costat zecimi importante. În general ne așteptam cu siguranță la ceva mai mult de la Charles."(Autosprint)

    .....dupa 60 de curse bifate de monegasc la Maranello iata ca dezamagirea lui Binotto incepe sa capete dimensiunile corecte....
    2 2
  • Costel
    @Lixandre,
    te-am identificat ca fiind o cilindree minuscula intr-ale F1, adica posezi o capacitate cilindrica redusa(cm3 neglijabili), neafirmand sub nicio forma faptul ca ai avea cilindri putini, de fapt, e cat se poate de elocvent faptul ca functionezi exclusiv monocilindric atunci cand te aventurezi intr-ale Marelui Circ......

    Lixandre,
    sper sa gasesc intelegere sa stopam polemica pana dupa cursa, cea care-i singura in masura sa ofere un verdict atat in ceea ce priveste temerile tale dar si asupra propriilor mele convingeri....
    2 1
  • Costel, eu nu inteleg de ce vorbesti la persoana a treia cand de fapt te referi la tine cand postezi.
    Cred ca ai tu o capacitate redusa in cilindri in materie de limba romana, nu de alta dar daca esti atat de bun, ai stii macar atata, in romana se scrie si se pronunta cilindri la plural iar ceea ce numeste tu "cilindree"(corect "cilindre" = palarie in limbajul arhaic), macar fa un bine si citeste DEX inainte de a posta comentarii cu cilindrii redusi precum ai tai.
    1 0
  • Băi Costele, de te-ar judeca Dumnezeu și ar hotărâ că ești un mare păcătos, de neiertat, nu cred că te-ar arunca în iad ci într-o cameră unde să stai tot timpul cu fața unui tablou a lui Leclerc. :))))
    Cât despre cursa de azi, felicitări lui Verstapen, felicitări RedBull, felicitări Ferrari care pare să se lupte mai bine cu cei de la McLaren în clasamentul constructorilor! Cât despre britanic sărmanul m-a făcut să râd văzându-l cum se bâlbâia la interviu cu numeroase "ăăăh!-uri la 3-4 cuvinte rostite.
    2 0
  • Cum era Costelus treaba aia cu cilindrii? Pare-mi-se ca am avut dreptate ca Bottas va incetini va sa il lase pe Lewis in fata si sa incerce sa il tina pe exterior pe Max?
    Nu ma asteptam sa aiba atat de mult control in curba aia...
    Ar fi trebuit sa il bage la boxe imediat pe Checo, avea sanse sa iasa in fata lui Lewisai daca nu, o cursa intreaga de dueluri.
    Au incercat marea cu sarea cu schimbul acela la Ferrari, ar fi trebuit sa i se returneze pozitia lui Charles.
    2 0
  • Costel
    @Lixandre,
    care-i mai brav dintre noi intr-ale F1 e deja clar,
    ti-am demonstrat cu mult inainte de ivirea zorilor in Mexico City, da' care-i acela care poseda majore carente gramaticale?

    ......cilindrii?!?......hai sa devenim seriosi!

    dexonline.ro/definitie/cilindru
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru