Massa: "Volanul de Formula 1 are prea multe butoane!"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Sezonul 2011 va marca două noi provocări pentru piloţi: introducerea sistemului KERS şi a aripilor spate ajustabile. Acest lucru se traduce prin apariţia a două noi butoane pe volanul unui monopost de Formula 1, pe lângă numeroasele butoane deja existente.
Din acest motiv, Felipe Massa, unul dintre piloţii Scuderiei Ferrari, consideră că volanul monopostului de Formula 1 a devenit prea aglomerat, ceea ce afectează capacitatea de concentrare pe parcursul unei curse.
"Este adevărat că avem foarte multe lucruri de făcut pe volan şi, de asemenea, că încă mai trebuie să pilotăm monopostul. Cu siguranţă suntem capabili să ne descurcăm cu asta, dar din punctul de vedere al pilotului nu este fantastic. Oriunde te uiţi ai trei sau patru butoane de apăsat, în speical cu KERS, şi cu siguranţă va fi prea mult, dar asta este şi trebuie să ne adaptăm foarte repede", a declarat brazilianul în cadrul unei conferinţe de presă.
Via | GPUpdateF
Acum, revenind la butoane, parerea mea este ca pentru un spectacol adevarat trebuie sa avem un volan fara nici un buton, schimbator de viteze manual, directie clasica fara servo, etc. Pentru cei care considera ca un pilot de Formula 1 de generatie noua trebuie sa fie capabil sa lucreze pe volan cu 20-30 de setari... copilasi, playstation e montat pe monitorul celalalt!
Massa nu are stofa de campion, face it all!
Am un respect deosebit pentru toti acesti piloti ce alearga in F1, pentru ca in mare parte isi merita locul pe grila si sunt cu adevarat rapizi si talentati; cu atat mai mult pt Massa, care desi nu il vad vre-o data campion mondial sau mai bun decat Alonso, il respect pt revenirea in F1 dupa acel accident. Cred ca nu numai eu imi voi aduce aminte de el nu pentru ce a facut sa nu in F1 ci pt curajul sau. Cand il vad, sau aud ceva despre el, gandul imi zgoara imediat la Niki Lauda, pus intr-o situatie similara si dupa accidentul teribil suferit in Germania a revenit dupa numai 2curse, din pacate pt el, acele curse ratate si probabil traumele l-au facut sa piarda campionatul in acel an.
Cat despre accidente, sa ne fereasca pe toti Doamne Doamne de prosti in trafic, de rani, de avarii substantiale la masina(sau altele) si in final sa nu fim nevoiti sa ajungem pe mana firmelor de asigurare si service-uri...
Să încercăm să vedem lucrurile aşa cum sunt! Massa vorbeşte aici de preferinţa de a înlătura anumite "zorzoane" care ce-i drept nu sunt indispensabile pilotajului, şi nu că nu este capabil să gestioneze situaţia.
În plus sugerează ca şi ceilalţi piloţi sunt de acord cu asta, vorbeşte din punctul de vedere al pilotului în general şi nu al pilotului Massa.
Aşa că de unde şi până unde să-l desconsideri pe Massa ca pilot când spune un punct de vedere foarte avizat la care ar trebui să plece urechea indivizi care doar fac regulamente tehnice şi care în aproape toate cazurile nu cunosc pilotajul de performanţă.
Pentru mine personal, progresul Formulei 1 ar insemna transformarea acesteia intr-un sport in care pilotul face diferenta, ajutat si de masina. Sunt convins ca pana atunci nu o sa vad spectacol adevarat pe circuite cu depasiri roata la roata pe parcursul unui tur sau chiar mai mult.