Massa: "Piquet mi-a furat titlul mondial in 2008"

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 02.10.2009
Felipe Massa crede ca a fost privat de titlul mondial in sezonul 2008 dupa accidentul provocat de Nelson Piquet Jr. in Marele Premiu al statului Singapore.

Felipe Massa considera ca FIA ar trebui sa anuleze rezultatele din Marele Premiu al statului Singapore din sezonul 2008, dupa ce forul mondial a demonstrat ca Nelson Piquet Jr. a produs un accident deliberat pentru a favoriza victoria coechipierului sau Fernando Alonso.

In momentul in care fostul pilot al echipei Renault pierdea in mod intentionat controlul volanului, Massa era liderul cursei si se indrepta spre o victorie relativ facila.

Intrarea safety car-ului pe pista l-a determinat pe pilotul Scuderiei Ferrari sa intre la boxe, brazilianul parasind in graba standurile cu furtunul de realimentare atasat. In urma acestor evenimente, Massa a ratat orice sanse de a termina cursa pe unul dintre primele 8 puncte, pierzand ulterior titlul mondial la un singur punct de Lewis Hamilton.

"Tot ce s-a intamplat a fost un jaf. Dar in ceea ce priveste cursa nu s-a schimbat nimic, rezultatul ramane acelasi. Asta nu este corect. Jaful a schimbat rezultatul campionatului si am pierdut titlul", a declarat Massa pentru televiziunea braziliana Globo.

Aflat in plina recuperare dupa accidentul suferit in calificarile de la Hungaroring, Massa sustine ca Formula 1 ar trebui sa ia exemplul fotbalului in ceea ce priveste evenimentele trucate.

"Am vazut ca in fotbal cand un arbitru ia bani pentru a truca un meci, toate rezultatele suspecte au fost anulate. In Italia, Juventus a fost retrogradata. Dar in Formula 1 doar l-au trimis pe Briatore acasa. Nu inteleg si nu cred ca este corect", a mai precizat el.

Via | Autosport

Comentarii (31)

  • Massa
    pai bine ma Massa, tu chiar crezi ca Alonso nu e suparat ca din cauza lui, Hamilton a iesit campion mondial? Zau asa...
    1 0
  • Massa
    Suparare inutila,chiar fara Piquet ar fi urmat oprirea la boxe,acelasi furtun..:)
    1 0
  • ctlnmihai
    Piquet mi-a furat titlul mondial in 2008"
    Tregbuie sa-l intelegem pe Massa .E inca in perioada de recuperare...
    1 0
  • diesel gresesti
    oprirea s-ar fi facut in conditii normale fara stresul legat de safety car
    0 0
  • Piquet?
    Daca ne gandim bine , Piquet a fost cauza. Cel care "i-a furat titlul" este Alonso, pentru el a fost tot circul... Asa ca, draga Massa, iubeste-ti aproapele! Este abia inceputul. Ieri spuneam intr-un comentariu ca prevad aprige frictiuni la Ferrari dupa venirea lui Alonso. Si spectacolul a inceput deja: sa ne asezam in fotolii! Go Kimi!
    0 0
  • cobra
    dupa cate stiu eu furtunul cu pricina avea o defectiune.Massa are tot dreptul sa fie suparat pe Piquet,insa eu cred ca afirmatia lui e hazardata.Nu cred in argumentul lui "POATE".Asa putem dezvolta ipoteze la nesfarsit.Fac afirmatiile astea in conditiile in care m-as fi bucurat ca Massa sa fi luat titlul anul trecut.
    0 0
  • cucubau
    in prima instanta urmareste-ti cu mare atentie pilotul preferat,dar de la inceputul anului,in testele de iarna, pentru ca daca ajunge la McLaren e foarte posibil,dupa cateva curse sa nu-l mai vezi...va fi devorat de Hamilton,de viu:)
    0 0
  • pt diesel08
    vei vedea ca, daca va ajunge la McLaren Kimi va fi mai rapid decit Hamilton si daca se va recupera complet si Massa va fi mai rapid decit Alonso. Alonso si Hamilton sint aproximativ egali, cu un plus pentru Ham, dar ei nu sint printre cei mai buni (Kimi, Kubica, Massa). Stiu, stiu, sint simple supozitii dar am mare incredere ca se vor transforma in realitate.
    0 0
  • massa
    il inteleg pe Massa sa fie frustrat de pierderea titlului dar ce sa spun de Kimi care mereu a fost dezavantajat de propria echipa in dauna lui.Asa ca Dumnezeu nu doarme.
    0 0
  • ctlnmihai
    Piquet mi-a furat titlul mondial in 2008"
    Daca Massa n-ar fi primit cadou victoria la Spa n-ar fi iesit campion mondial ;Daca Massa n-ar fi fost lasat de Kimi sa treaca in fata lui in China n-ar fi iesit campion mondial ;Daca in Japonia Massa ar fi fost istet si n-ar fi intrat in Hamilton ,n-ar fi fost penalizat si ar fi fost avantajat de strategie in lupta directa cu acesta Tot in Japonia ,daca Massa ar fi fost penalizat dupa incidentul cu Sebastien Bourdais probabil n-ar fi fost campion mondial ..Massa in schimb poate sa invoce doar incidentul din Singapore .
    1 0
  • De nu ti-ai mai reveni in veac
    Bine ar fi... Ce tupeu are Massa asta. Uita cum Lewis a fost furat de victorie la Spa si acordata lui masa verde. Uita de incidentul cu Webber din Japonia unde el era cel vinovat si nu a primit nici un drive-through, ba mai mult primeste Webber. Ca sa nu amintesc de faza din Brazilia cu Kubica. Kubica era ajuns de Lewis din urma cu un tur, i se aratau steguletele albastre, iar el se tine de Lewis il si redepaseste si franeaza in acea curba obligandu-l sa iasa pe exterior si astfel a trecut Vettel de el. Iar legat de Vettel isi primeste rasplata cu varf si indesat anula cesta lovit de ghionioane si probleme tehnice.
    1 0
  • manolachef
    kimi la McLaren nu-ti suna a "deja vu"?Sau nu ai urmarit ce s-a-ntamplat in 2005 cand Kimi se lupta cu Alonso pt titlu?Si-o facea cu un Renault.Sau 2006 cand era tot la..McLaren..:)Pilotii care se vor lupta pt titlul la anul vor fi Hamilton,Alonso,Vettel,Nico:).
    0 0
  • erata+complet.
    Alonso era la Renault si titlu..neart.
    0 0
  • pt diesel
    tocmai ca imi amintesc. Din cauza regulamentului tembel de a te retrograda 10 pozitii pe grila daca-ti cedeaza motorul, ca nu era de ajuns sa abandonezi, nu a cistigat Kimi si in 2005, cind a fost clar mai rapid decit Alonso. In 2005 echipele de top erau McLaren si Renault. Ce daca-i zice Renault. Si in 2005 si in 2006 a fost in top si NU din cauza lui Alonso, ci pur si simplu ca asa se intimpla sa prinzi un sezon in care masina este competitiva. Si nu-mi spune ca Alonso- excelent pilot de teste. Nici in 2001 -Minardi, 2003, 2004, 2008, 2009 - la Renault nu a facut mare lucru. Alonso are doua titluri nu ca ar fi fost mai bun decit Kimi in 2005 sau decit Schumacher in 2006, ci pur si simplu ca a prins o masina mai buna per total (rapiditate, fiabilitate) decit concurenta si a avut coechipier un pilot slab, pe Fisichella. Ar fi cistigat si in 2007 daca nu dadea de Ham la McLaren.
    0 0
  • Vai saracu'
    Bietul copil uita ca a pierdut in Singapore din cauza lui si a echipei. Ar trebui sa facem o cheta sa-i cumparam un trofeu sa se bucure saracul de el. Sigur arcul luat peste ochi i-a afectat gandirea pe care o avea!
    1 0
  • ctlnmihai
    Massa: "Piquet mi-a furat titlul mondial in 2008
    In cazul nefericit pentru mine ca la anul Alonso sa castige titlul mondial la piloti,sunt curios ce motive o sa mai invoce bietul Felipe...hmm o sa fie interesant sezonul viitor..
    0 0
  • manolachef
    Daca tot faci referire la istoricul pilotilor,hai sa te-ntreb eu pe tine ce-a facut Raikkonen in ultimii 6 ani cand a avut la indemana un material de competitie de prima mana,atat la McLaren cat si la Ferrari.Un titlu mondial.Anul trecut?Care este palmaresul lui Raikkonen?Valoarea unui pilot se traduce prin performanta,palmares.Iar asta este marimea universal acceptata in "masurarea" talentului,valorii,oricarui sportiv.Si Comaneci poate fi contestata,dar asta nu conteaza.Conteaza ce lasi in urma ta.Cu asta inchei,vom vedea ce va fi la anul,cine va fi mai rapid,an in care atat Alonso cat si Raikkonen vor avea masini potente.(p.s.-in la finalul lui 2005 si 2006 Renault a fost in urma lui Ferrari,dovada strategia lor defensiva,Alonso,doar datorita calitatilor de pilot a reusit sa-si pastreze titlul)
    0 0
  • r
    doar in 2005 a avut cea mai buna masina, dar nu a fost fiabila plus regulamentul. In 2008 intr-adevar a fost depasit de Massa. Valoarea unui pilot nu se traduce neaparat prin palmares. Sint convins ca Fangio in cea mai buna forma ar fi fost depasit de multi piloti care nu au cistigat vreun titlu in F1 sau care nici macar nu a fost vreodata in F1. Ce vreau sa subliniez este ca in toata istoria F1 cine a cistigat campionatul intr-un anumit an a fost datorita unui concurs de situatii: forma pilotului, valoarea lui (cit de rapid poate fi) evenimente de cursa, ce coechipier are, ce masina are, cit de fiabila este etc. etc. etc. Sint multi piloti care au cistigat unul sau citeva titluri FARA sa fi fost in acel moment cu adevarat cel mai bun din campionat. Doar ca a avut cea mai buna masina si a fost mai bun decit coechipierul. Schumacher este un pilot excelent. Daca ar concura impotriva Clubului de karting de la Ututoaia ar cistiga indiferent de materialul de concurs. Dar in F1 sint alti piloti excelenti foarte aproape de el (cind era in forma). De aceea Schumi a stiut ca pentru a cistiga are nevoie de o masina buna. Si a pus echipa la lucru si la cheltuiala. De acolo titlurile lui. Si le-a meritat. Dar de cind a venit la Ferrari pina a pus masina la punct au trecut ceva ani ... in care nu a cistigat. Valoarea unui pilot la un moment dat se traduce prin cit de rapid poate fi ... palmaresul e doar palmares, da bine la imagine. Villeneuve este campion; dar cine il vrea in echipa pe el si cine pe Kubica sau Alguarsuari ? In sfirsit nu spun ca aceia care cistiga n-ar merita. Sint cu adevarat printre cei mai buni din lume. Dar puteau cistiga foarte bine si altii, poate putin mai buni.
    0 0
  • palmaresul si retorica
    In mod particular,in F1 nu e suficient sa fii(doar) rapid.Vezi cazul Montoya.In F1 conteaza,daca esti pilot,sa ai o masina suficient de performanta,o echipa motivata profesionista,stiinta de a face echipa,de a te integra in ea,pana la urma o suma de factori care,o data realizata sansele de a iesi campion sunt foarte mari.Nu e suficient sa stai in spatele unui volan si sa apesi acceleratia.Schumacher avea stiinta curselor,in sensul ca in timp ce colegi de-ai lui spargeau motoare el n-o facea.Gestiona perfect resursele masinii.A mai si stiut s-o "creasca",sa contribuie sa evolutia ei.Stia sa joace si ofensiv si defensiv.I se potrivea orice strategie facuta de echipa.Iar asta nu e un detaliu.Evident e o conditie de baza ca un pilot sa fie rapid,necesar insa nu si suficient.Iar palmaresul..ce reprezinta un SPORTIV fara PALMARES?Fara medalii/trofee?Pot fi altii mai buni decat cei care au ajuns in varf?Evident,insa doar in teorie,pe hartie,sau in constiintele subiective ale unor posibili sustinatori.Dincolo de asta ramane..retorica.
    0 0
  • pt diesel
    ce-am scris eu mai devreme repeti tu. inseamna ca esti de acord (partea cu concursul de situatii) . In afara de partea cu teoria si hirtia. Si Montoya nu era rapid (pt F1). De aceea a plecat. Avea un rating mare (si chiar palmares adunat de peste ocean) , dar cind a dat de Kimi - out. DA pot fi altii mai buni decit cei care au ajuns in firf. O parte din ei vin din spate si ii inlocuiesc pe cei din virf. Asa se face scimbul de generatii. Multi sint fani Hamilton, dar citi l-au urmarit pe acesta (asa cum am facut eu) INCA de cind era in formula 3 (sau 3000 nu-mi aduc aminte exact) cind se batea cu Sutil si inca doi ani de Gp 2 ? Si fara sa aiba experienta in F1 l-a batut pe campionul mondial de atunci (exact asa cum am prezis), care a avut doar citeva luni sa se bucure ca a cistigat campionatul in fata marelui Schumacher. Apoi a inceput calvarul si scuzele - jenant. Sa faci palmares trebuie sa fi intr-adevar foarte bun plus concurs de situatii, unele generate de tine, altele picate din cer.
    0 0
  • manolachef
    "Sa faci palmares trebuie sa fi intr-adevar foarte bun" -cu asta da,sunt de acord.In alta ordine de idei a fost interesant dialogul cu tine,chiar asa,dus de pe pozitii diferite.
    0 0
  • pt diesel
    "Sa faci palmares trebuie sa fi intr-adevar foarte bun" plus concurs de situatii. Nu trunchia ce am scris. Foarte bun in sensul de suficient de bun (cu toate ca mult) raportat la celelalte elemente ale ecuatiei - coechipier, etc. etc. Dar poate ca la alta echipa undeva jos este un "amarit" - excelent ca pilotaj pur insa - care nu are aceeasi sansa. Si daca esti un pic filozof, apare intrebarea "oare cit de mult a meritat acesta sa cistige ?". Un raspuns ar fi: cam la fel de mult ca si altii care au cistigat la fel. Aceasta este F1, asa este istoria ei. Dar nu sintem filozofi, nu ? Sintem doar fani F1, si asta este singurul punct de intersectie al nostru cu adevarata lume F1. Discutam, ne destindem un pic, daca ai gasit interesant dialogul, ma bucur, multumesc, mi-a facut si mie buna dispozitie.
    0 0
  • Massa
    Se pare ca totusi operatia la ochi i-a cam schimbat punctele de vedere, fapt ce il face sa interpreteze gresit evenimentele. Serios vorbind spusele sale mi se pare de rau augur pentru colaborarea cu viitorul coechipier. Am toata stima pentru Massa dar, asa cum s-a mai spus anul trecut el insusi a gresit in multe curse. De ce nu se leaga de finalul ultimei curse in care Glock i-a cedat pozitia lui Hamilton.
    0 0
  • ctlnmihai
    mobius
    Pentru ca in brazilia n-a fost nimic incorect ..asa cum Alonso a declarat ca il ajuta pe Massa in lupta ptr. titlu chiar inainte de cursa rspectiva ,asa si Glock l-a ajutat pe Lewis ..daca manevra lui glock a fost intr-adevar deliberata ptr. ca Hamilton sa castige..Cat despre viitoarea colaborare a lui massa cu alonso nu vad niciun motiv ca Massa sa-l ajute pe Alonso..sunt 2 piloti buni fiecare porneste cu sanse egale..alonso din punct de meu de vedere porneste favorit dar poate Massa produce surpriza....Cand Lewis a fost adus la Mclaren ,ca fan al acestei echipe am crezut ca e o greseala dar el a produs surpriza si s-a batut de la egal la egal cu Alonso care era dublu campion mondial .
    0 0
  • ctlnmihai
    Nu am spus ca in Brazilia ar fi fost ceva incorect (dupa parerea mea nu a fost nici foarte corect), am amintit doar, un fapt care intr-adevar ia furat titlul. Cat despre relatia Alonso - Massa din cadrul echipei, nu am sugerat ca Massa trebuie sa-l ajute pe Alonso. Statutul de egalitate declarat de Ferrari este suficient pentru Alonso, e capabil in aceste conditii sa transeze disputa cu Massa in favoarea sa. M-am referit la posibilele frecusuri in relatiile dintre cei doi, frecusuri de care ar putea fi invinuit, de catre uni, tot Alonso.
    0 0
  • ctlnmihai
    Inca ceva, Hamilton nu s-a luptat de la egal la egal cu Alonso caci a avut de partea sa intreaga echipa. As aminti numai episodul Hungaroring.
    0 1
  • .....
    Are dreptate Felipe, fara teatrul lui Piquet era alta cursa.
    0 0
  • ctlnmihai
    mobius
    Pentru posibilele frecusuri dintre cei doi exista Stefano Domenicalli el trebuie sa faca in asa fel incat cei 2 sa nu se certe..
    0 0
  • ctlnmihai
    mobius
    Asa a avut si Alonso intreaga lui echipa in dauna lui Fisichella pe vremea cand alergau la Renaut desi o sa spui ca Fisichella nu era la fel de bun ca el ..ghinionul lui a fost ca Lewis a fost la fel de bun ca Alonso.Pentru Briatore Alonso a fost ce a fost Ron Denis pentru Lewis.
    0 0
  • ....
    Ce sa mai zicem de Schumi care i-a avut pe toti de partea sa(echipa- si la Ferrari,si la Beneton-,pilotii secunzi,fia,conducatori ca Todt,Briatore,Ross Brawn chiar si echipe care se mai dadeau si la o parte sa treaca maestru).Nu spun ca nu era talentat si nu avea valoare dar unele titluri le-a cistigat asa cum stim toti si ajutat.A fost iubit si detestat uneori si de conationalii lui.Cel mai mult il copiaza la ora actuala Ham care e talentat dar fara caracter si are multa prostie.
    0 0
  • hasu
    Sunt de acord, ai multa dreptate.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru