Massa: "Depăşirile ar putea fi prea uşoare în Malezia"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Marele Premiu al Australiei a oferit un număr redus de depăşiri datorat introducerii noii aripi spate ajustabile, însă există premise că situaţia se va îmbunătăţi în Malaezia.
Circuitul de la Sepang beneficiază de două linii drepte foarte lungi care încadrează linia de start-sosire, motiv pentru care există speculaţii că FIA ar putea decide că aripa spate să poată fi ajustată în cursă pe amândouă dintre acestea. Felipe Massa, unul dintre piloţii Scuderiei Ferrari, este însă împotriva acestei idei, întrucât consideră că într-o astfel de situaţie depăşirile ar deveni prea uşoare.
"Situaţia va fi interesantă cu aripa spate ajustabilă, pentru că planul actual este ca aceasta să fie activată pe linia dreaptă din fata standurilor, dar la Sepang linia dreaptă dinainte (n.r - de ultimul viraj) este de fapt mai lungă. De asemenea, este adevărat că asta ar oferi mai multe şanse de depăşire. Aşa că aşteptăm decizia finală a FIA pentru a vedea dacă folosim aripa spate ajustabilă pe linia dreaptă din faţă, pe cea din spate sau pe amândouă.
Decizia potrivită poate face cursa mai interesantă pentru piloţi şi spectatori."Personal, nu sunt sigur dacă acticarea aripii spate pe ambele linii drepte este cea mai bună opţiune, pentru că ar putea face depăşirile prea uşoare. Trebuie să obţii un echilibru între uşurarea depăşirilor şi un număr prea mare de depăşiri", a precizat brazilianul pe site-ul oficial al Scuderiei Ferrari.
Via | Ferrari
Cel din fata are alta sarcina: stie ca este mai lent (altfel nu i-ar sufla nimeni in ceafa) asa ca incearca sa-l tina cat mai mult timp in spate. Odata depasit, singura lui speranta este ca dupa pitstop sau in caz ca se schimba comportamentul monopostului din careva cauze (schimbarea temperaturii asfaltului, uzura pneurilor, trafic etc.) sa incerce sa-si recastige pozitia
Sau clientii cumva se tin cu mainile de eleronul spate?
se poate ca dupa ce a reusit depasirea pilotul care a venit din spate sa piarda pozitia in viraj (franare prea tarzie), astfel ca vom avea situatia ca pilotul care era nu putea sa foloseasca DRS pe penultima linie dreapta (era cel din fata) sa poata sa o foloseasca (teoretic) pe ultima linie dreapta chiar daca el este acum in fata deoarece in momentul trecerii prin fata zonei de masurare el era in spate.
sper ca se intelege totusi ce am vrut sa spun :))