Marele Premiu al Chinei a oferit unul dintre cele spectaculoase şi pline de evenimente starturi din ultima perioadă, parţial ca urmare a numeroase contacte şi probleme cu pneurile. Daniel Ricciardo a avut un start lansat de pe locul 2 şi l-a devansat cu uşurinţă pe Nico Rosberg, însă în turul 4 pneul stânga-spate al monopostului Red Bull s-a exfoliat, iar germanul şi-a recâştigat prima poziţie.
Lucrurile au fost şi mai precipitate în spatele celor doi, întrucât Sebastian Vettel l-a lovit pe coechipierul său Kimi Raikkonen într-o încercare de a evita un contact cu Daniil Kvyat, autorul unui alt start foarte bun. Plecat de pe ultima poziţie a grilei, Lewis Hamilton a lovit resturile de componente de pe circuit, iar aripa faţă s-a desprins şi infiltrat sub monopostul Mercedes. Raikkonen şi Hamilton au fost nevoiţi să intre la boxe, însă în turul 5 comisarii au decis să trimită Safety Car-ul pe circuit pentru curăţarea pistei, iar piloţii cu pneuri supersoft au profitat de ocazie pentru a efectua o primă intrare la boxe.
Numeroasele incidente şi schimbarea aripii faţă l-au retrogradat pe Vettel până pe locul 15, însă germanul a adoptat o strategie excelentă. Pilotul Scuderiei Ferrari a fost singurul care a optat pentru pneuri supersoft şi în al doilea stint, iar acest lucru i-a permis să progreseze constant în pluton până pe locul 4 inclusiv după alte două treceri pe la standuri. Pentru ultimul stint, germanul a optat pentru cauciucuri soft şi a ieşit în spatele lui Kvyat şi Raikkonen, însă acest lucru nu a reprezentat un impediment: finlandezul s-a lăsat depăşit, iar Kvyat a fost o pradă relativ uşoară în drumul lui Vettel spre locul 2.
Rosberg era însă deja mult mai în faţă, întrucât după ieşirea Safety Car-ului a avut cale liberă să domine cursa cu autoritate şi să-şi consolideze poziţia în fata rivalilor la aproximativ 30 de secunde. Germanul a obtinuit astfel a treia victorie în primele trei curse ale sezonului, cu care îşi consolidează avansul din clasamentul general. Între timp, Vettel a fost nevoit să se mulţumească cu locul doi la adăpostul unui avans de peste 3 secunde, mai ales că rivalii săi au optat pentru un ultim stint cu pneuri medium.Kvyat a obţinut un nou podium, iar performanţa rusului a fost completată de Ricciardo, care în ciuda penei suferite în turul 4 a reuşit să revină în luptă şi a ajungă spre final pe locul 6.
Australianul şi-a demonstrat din nou abilităţile după ce i-a depăşit succesiv pe Hamilton şi Felipe Massa pentru a termina pe locul 4, în timp ce lupta pentru locul 5 a reprezentat un deja-vu pentru cei trei piloţi care au luptat pentru titlu în 2008: Hamilton a eşuat în tentativa de a trece de Massa, iar Raikkonen a profitat de incident pentru a-i depăşi pe amândoi pentru locul 5 în faţa brazilianului şi a britanicului. Toro Rosso şi-a adjudecat locurile 8-9 prin Max Verstappen şi Carlos Sainz, care l-au depăşit pe Valtteri Bottas (Williams) în ultimele tururi.
McLaren nu a reuşit să câştige puncte, iar o situaţie similară s-a întâmplat şi pentru Renault, echipă care de altfel a ocupat ultimul loc prin Jolyon Palmer.
Fara acel acrosaj stupid la start altfel era soarta cursei.
Pana cand va tine norocul morocanosului de Rosberg?
Graz Raikonen si Vettel.
Sa lasam prostiile astea deoparte si sa ne bucuram de cursa de astazi pentru ca a fost o cursa buna, foarte buna de fapt pentru ca am vazut destule dueluri si mutari interesante pe ceea ce eu numesc, o mare tabla de sah.
Bravo lui Rosberg, s-a concentrat doar pe cursa lui, bravo lui Vettel pentru ca a recuperat, pacat de incidentul lui cu Raikkonen (cred ca nu a fost atent), pacat de pana lui Ricciardo, daca nu o avea poate, poate, il supara un pic pe Rosberg. Pacat de alte numeroase incident, dar shit happens.
In schimb, ceea ce lumea nu a observat ieri a fost ca Rosberg a avut doar un singur tur rapid in calificari, pentru ca a facut o schimbare pe volan, inainte de a incepe turul rapid, dupa ce a termina turul, a schimbat ceva pe volal, exact cum s-a terminat turul. In calificari au un mic avantaj, care tine 1-2 tururi maxim, in cursa este cu totul altceva, ca dovada ca Hamilton nu putea depasi un monopost Williams din cauza puterii similare a motorului.
Un mare plus pentru Red Bull, McLaren (cred ca Alonso s-a descurcat foarte bine), un si mai mare plus pentru Haas (au terminat ambele masini si deh... cate probleme au avut (lol)). Bravo pentru Toro Rosso, au primit un motor fiabil, care cred ca-i serveste foarte bine.
Din partea mea, cele mai sincere felicitari pentru Vettel care s-a descurcat cel mai bine, a recuperat cat a putut chiar daca a avut probleme. Probabil si Hamilton putea recupera mai mult daca nu era lovit de un pilot Sauber dar deh... shit happens.
pana acum Lewis a fost calm insa cred ca incep problemele la Mercedes... nu vad cum l-ar mai putea prinde pe Rosberg daca acesta nu va suferi cel putin un abandon tehnic (desi mai sunt multe curse iar Hamilton este mai bun, Rosberg este suficient de aproape pt a putea gestiona in favoarea lui situatia...)... sezonul seamana izbitor cu mijlocul lui 2014 cand Hamilton trecea din greseala tehnica in greseala tehnica
daca problemele tehnice vor continua pt hamilton in urmatoarele 4-5 curse prevad ca acesta se va satura si va (re)incepe negocierile cu Ferrari (sa ne amintim cum a renuntat la McLaren dupa Singapore 2012 lucru inspirat pana la urma)
Acum ce sa spun, felicitari Rosberg o cursa curata mai putin startul care a fost plin de evenimente, a fost extrem de concentrat si cum au spus si comentatorii sta mult mai bine cu increderea, dar e inca devreme.
Surpriza cea mai mare cel putin pentru mine au fost pilotii si masinile Red Bull care wtf extrem de fiabile, nu ma asteptam, dar e de bine.
Felicitari Ferrari sunt foarte fericit de recuperarea facuta de Vettel,Kimi chiar si dupa acel incident nefericit pentru care Vettel clar a avut remuscari toata cursa,
Hamilton a fost wow dupa ce ca a plecat de pe ultima pozitie si dupa acel accident, a recuperat remarcabil bine ajutat si de Safety-Car dar a fost wow clar Mercedes din nou are masini geniale si piloti foarte ok.
Cat despre McLaren, evolueaza, incet dar o face ceea ce ma bucura. Toro Rosso nu ma mai repet acolo sunt viitori campioni. Haas sunt echipa buna pacat de probleme avute. La Renault cam dezamagit dar e primul an si sunt sigur ca in viitor va avea un cuvant greu de spus. La Manor imi place evolutia lui Ryo Haryanto.
Si cam atat am avut de spus per total o cursa frumoasa dar astept cu drag sa vad o victorie Ferrari!
Vettel se scuza pt ca are caracter. La cate depasiri a efectuat pe circuit, nu sunt asa sigur ca a ajuns pe 2 doar din cauza strategiei adversarilor.
Revenind la cursa, indiferent de startul in cursa, nu avea cine sa-l bata pe Rosberg. Vettel nu putea obtine mai mult de locul 2 astazi, ba chiar cred ca daca n-ar fi fost incidentul de la start il si batea Kimi. Red Bull a profitat din plin de startul dement al lui Kvyat si cam atat. Cat despre Hamilton...nu avea ce sa-i faca lui Massa in conditiile in care mai erau 10 tururi si trebuia sa termine cursa cu acele gume. Putea sa atace decisiv, sa treaca, dar pe urma tot pierdea pozitia tinand cont de uzura gumelor. In continuare cred ca Hamilton va deveni campion si tot ce se petrece acum este doar o regie ieftina oferita de Mercedes pt a mentine suspansul pe parcursul sezonului.
1) "incearca sa fii un om de valoare si nu neaparat un om de succes"- Albert Einstein;
2) "sunt succese care te injosesc si infrangeri care te inalta"-Nicolae Iorga;
3) "valoarea omului se masoara dupa greutatile biruite de el"- Voltaire
Oricum a fost o cursa foarte interesanta si nu neg, am avut multe de discutat cu prietenii.
a primit 5 sec penalizare
In rest, cursa buna pentru Rosberg.
Ba ... sa avem respect: Hamilton a fost pocnit de Felipe Nasr si asa a ajuns sa se urce pe aripa lui fata, rupta in urma acelei lovituri incasate.
Foarte bun comentariul lui 91Schumi06, mai putin ultima fraza, pe care o consider nefondata si ... in fine. Nu e locul ei aici.
Si eu cred ca erau sanse mari ca Vettel sa termine in spatele lui Kimi.
Ma bucur pentru norocul lui Massa care a reusit sa urce atat de sus in clasamentul cursei.
Legat de incidentul cu Vettel in rolul principal, desi nu cred ca mai este nevoie sa o spun pentru ca marea majoritate gandeste la fel, eu il consider pe el ca fiind principalul vinovat pentru accident.
Pe de alta parte insa apreciez faptul ca a folosit foarte bine capacitatile masinii si ca a avut ce a fost nevoie pentru a reveni pe locul doi, depasind atatia piloti.
Si Kimi a facut o cursa de revenire foarte buna, dar nu la fel de buna ca a lui Vettel.
Din garda veche Alonso si cu Hamilton cred ca mai au aceeasi determinare si aceeasi potenta de a fii atat de agresivi cum a fost Vettel azi.
Pentru Alonso imi pare rau de situatia ingrata in care se afla, dar sper sa se ambitioneze si sa mai ramana cativa ani la McLaren pentru a profita de sigura lor crestere de forma si revenirea in pozitia din care sa atace castigarea campionatului.
Hamilton a dovedit din nou, prin comentariile de la finalul cursei si prin atitudinea cu care a abordat interviul, ca desi este un pilot foarte bun, este in ingamfat.
Cred ca este prematur sa spunem ceva despre cine va castiga campionatul. Daca lucrurile vor decurge in continuare ca in ultimele doua sezoane, cele de 36 de puncte avans ale lui Rosberg se pot topi "rapid" pe parcursul a 5 curse in care ar termina pe locul doi, in spatele lui Hamilton.
Eu sper ca anul asta Rosberg sa castige campionatul, dar speculatii pe tema asta nu vom putea face dacat peste vreo doua-trei curse in care Hamilton va alerga fara nici un fel de probleme.
@FanF1: ti-am spus de "godmode" al celor de la Mercedes AMG valabil un tur de calificare. Ieri s-a vazut clar ca o schimbare de pe volan a dus monopostul Mercedes in pole-position. Si asta va continua pana gasesc si ceilalti setarea respectiva.
De aceea i-a si spus ca a fost norocos de data asta ca a scapat fara acrosaj.
Dar asa e in curse. Kvyat a vazut portita deschisa si a profitat. Nimeni nu-l poate invinovati pentru asta dar un pilot experimentat nu ar fi riscat ca era evident ca nimic nu poate iesi bine din asta.
E treaba ta... daca suferi de teorii ale conspiratiei este strict problema ta. Daca Hamilton s-ar simti lezat de echipa, ar spune ca nu intelege de ce sunt probleme doar la el si ar cauta sa plece.
Asta fiind prima problema.
A doua problema, cand esti in debutul unui sezon numai de joaca de-a punctele nu te joci, daca esti echipa care se respecta si care vrea sa castige campionatul mondial si sa bata recorduri dupa recorduri. Eu cred ca orice echipa ar vrea 1-2 in calificari si in cursa.
Insa noi suntem romani si ne place sa credem ca are cineva-ceva cu noi. Suferim de mania persecutiei si de multe ori, daca favoritul nostru are probleme, inseamna ca echipa s-a pus de-a curmezisul impotriva lui.
Am spus ca motorul monopostului Mercedes AMG permite o setare software ce ii ofera un mod "boost" valabil 1, maxim 2 tururi. O setare dusa la limita ce nu tine cont de consumul de combustibil, uzura motorului. De aceea este folosita exclusiv in calificari, pentru ca atunci este nevoie pentru a obtine pole-ul! Mai citeste si ce se scrie prin alte parti, vei fi surprins.
Aceasta dezvoltare software nu o au Ferrari, Renault, Honda si nici macar echipele client Mercedes.
Mi-ati sters comentariul? Daca nu injur si nu ma cert cu nimeni aici nu e bun sau ce? Daca iti spui parerea despre o faza petrecuta in cursa fara sa jignesti combatantii tot nu e bine?
Dupa ce ca dati o stire pe saptamana mai faceti si manevre sa intre toti certaretii.... Asta duce la manelizare gen can-can.
Succes pe viitor, eu parasesc acest site.
Gogule, cred ca te-ai trezit cu fata la perna. Du-te inapoi la scoala, pardon, la gradinita, treci printr-o perioada de reeducare, invata sa vorbesti politicos, dupa care vino si posteaza parerile tale. Macar ai curajul si spune-ti numele, nu @xxxxxx, altfel nu este decat un las cu gura mare care se ascunde in fata unui monitor. Parerea ta ma intereseaza prea putin (deloc chiar). Continui sa sustin ca a fost o victorie nemeritata, nemuncita a lui Rosberg, prin prisma unor lucruri intamplate in cursa.
https://www.youtube.com/watch?v=7Wm_IFAN6W4
Daca va uitati cu atentie o sa vedeti ca nu Vettel l-a lovit pe Kimi (acesta luase un pic stanga cu cca 2 secunde inainte de impact), ci Kimi a inchis trasa si l-a acrosat pe german. In momentul coliziunii, in dreapta era Kvyat iar Kimi a luat dreapta.
Mie mi se pare un incident de cursa, in care fiecare a incercat sa faca ce-i mai bine pentru el, fara a fi neaparat de vina.
Puneti un stop cadru pe momentul acrosajului si dati voi solutia pentru ca acest incident sa nu se fi intamplat. daca lua dreapta il zbura pe Kvyat cam in felul in care a zburat Alonso acum 2 curse. Daca facea mai mult stanga, iesea si el si Raikonen.
Daca ar fi stiut ca Kimi ia curba strans, putea face un singur lucru, sa franeze cu 2-3 secunde inainte de curba si sa-i lase pe cei 2 in fata. Dar nu-I in ADNul lor s afaca asta.
Mergand mai departe cu imaginarul, daca Vetel frana Kiimi intra in curba pe trasa optima, Kviat il lua in plin.
Cursa altfel destul de animate si imprevizibila din cauza incidentelor de la inceput. Ma surprinde demotivarea lui Hamilton, ma asteptam sa fie mai agresiv si sa riste mai mult.
Uneori stau si ma intreb daca nu cumva este vorba de o strategie Mercedes, ca sa se mai anime F1. Nu am inteles de ce nu a fortat polul (una este sa pleci de pe 6, alta sa pleci de pe ultimul loc). Unii ziceau ca nu's ce problema avea si nu a vrut sa forteze....asa o fi. Dar daca tot a schimbat 4 randuri de pneuri (au fost 5 opriri, dar sa zicem ca prima oprire a fost fortata) de ce s-a tarat cu medii juma de ursa in loc de supersoft si soft?
@parerea mea - cica Hamilton a mers toata cursa cu probleme la suspensie. Si nici strategia de pe final nu a fost stralucita, ca ai vazut ca din cauza uzurii pneurilor nu a putut sa le faca fata lui Massa si lui Raikkonen (venit din spate).
Sincer ... nu ii inteleg pe cei care intra aici sa dea verdicte. Masinile aceleasi echipe nu sunt la fel la inceputul cursei (asa ca un pilot poate sa zobare in timp ce alalalt se pierde in pluton), iar pe parcurs, functie de o gramade de parametrii isi modifica substantial comportamentul, astfel ca o chestie minora, aparent fara importanta, il poate lasa pe pilot cu o "mana moarta", masina mergand prost.
In plus, una este sa fii in fata, sa nu ai pe nimeni care sa te tina si alta sa mergi in pluton. Masina efectiv se consuma pe masura ce mergi in pluton si nu mai poate genera aceleasi performante cu cea care este in frunte. Ma ro, nu se intampla mereu la fel, dar in marea majoritate a situatiilor cam asa stau lucrurile.
Este adevarat ca poate Ham nu a prins cea mai buna zi, dar nici nu gasesc justificat sa fie tarait pe jos, asa cum o fac unii p-aici. Indivizi care habar nu au cu ce se mananca sportul de performanta facut de oameni, nu de roboti. Pana la urma de aici si provine frumusetea sportului, din faptul ca el contine o mare doza de hazard asigurata de sportivi, de starea lor de spirit, de faptul ca sunt oameni.
Şi da, rămân la ideea că Rosberg de cateva curse s-a prins care este acel "butonul" castigator şi ştie să-l apese la timpul potrivit, însă mai e mult până departe şi, ştim cu toţii că la un moment dat norocul se cam reîntoarce şi pe la alţii . Aşa cum s-a văzut, încep să emită pretenţii la podium şi cei de la RB ceea ce nu este deloc rău.
Aştept cu nerăbdare "the force awakens" în cazul lui Ham. şi "the empire strikes back" în cazul Ferrari.
http://www.formula1.com/content/fom-website/en/video/2016/4/Torpedo_or_terrific__Onboard_with_Kvyat_and_Vettel_at_Turn_1.html
Oricum si cei de la Sky au spus ca cel mult poate fi considerat incident de cursa, dar in niciun caz vina rusului.
Uitati-va va rog la imaginile onboard paralele (vedeti link-ul de pe www.formula1.com). Ce parere aveti?