Marele Premiu al Malaeziei: Button castiga jumatate de cursa!
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Cursa de la Sepang din acest weekend s-a desfasurat doar pe jumatate dupa ce comisarii de cursa au fost nevoiti sa suspende intrecerea ca urmare a ploii torentiale ivite in turul 33.
Desi dupa cateva zeci de minute furtuna s-a mai linistit, timpul foarte scurt avut la dispozitie si vizibilitatea redusa au fortat organizatorii sa nu mai reporneasca Marele Premiu al Malaeziei.
In urma acestei decizii, primii 8 clasati au fost recompensati cu jumatate din punctajul normal al unei curse, intrucat pilotii au parcurs mai putin de 75% din distanta toala a cursei. Clasamentul final a fost cel stabilit in penultimul tur dinaintea suspendarii cursei.
Astfel, conform clasamentului din turul 31, victoria i-a fost acordata lui Jenson Button, care si-a trecut in cont inca 5 puncte dupa succesul repurtat in Australia. Locul 2 i-a revenit lui Nick Heidfeld, pilotul echipei BMW-Sauber reusind sa profite de strategia excelenta pentru a urca nu mai putin de 9 pozitii fata de locul ocupat pe grila de start.
Toyota a reusit si de aceasta data sa obtina un rezultat foarte bun, Timo Glock si Jarno Trulli ocupand la final locurile 3 si, respectiv, 4. Rubens Barrichello a completat performanta celor de la Brawn GP prin locul 5, in timp ce Lewis Hamilton si-a trecut in cont locul 7, plasandu-se in spatele lui Mark Webber, dar in fata lui Nico Rosberg.
Ferrari a avut parte din nou de o cursa dezastru, nereusind sa castige niciun punct in acest weekend. Massa a terminat pe locul 9, in timp ce Kimi Raikkonen, plasat pe 14, s-a retras la boxe dupa suspendarea cursei. Scuderia ramane astfel fara niciun punct acumulat dupa primele doua curse ale sezonului.
Nici Renault nu a avut parte de un weekend mai bun, dupa ce Fernando Alonso a incheiat doar pe locul 10, in spatele lui Massa si Sebastien Bourdais, insa in fata unor piloti precum Kazuki Nakajima si Nelson Piquet Jr. Sebastian vettel, Sebastien Buemi, Adrian Sutil si Giancarlo Fisichella au abandonat cu numai un tur inainte de intreruperea cursei din cauza ploii abundente, insa au fost considerati clasati in clasamentul final. Singurele abandonuri ale cursei au fost trecute astfel in dreptul lui Robert Kubica si Hekki Kovalainen, ambii iesind din joc in primul tur al cursei.
FILMUL CURSEI
ROSBERG, CAMPIONUL STARTULUI
Desi a plecat doar de pe locul 4, Nico Rosberg a reusit probabil cel mai bun start din cariera si a trecut pe primul loc. Pilotul echipei Williams a tasnit din spatele lui Jarno Trulli, l-a depasit pe italian, iar in primul viraj a reusit sa treaca si de Jenson Button, profitand de avantajul interiorului, in ciuda eforturilor pilotului Brawn GP de a-l bloca.
La randul sau, Trulli a reusit sa il depaseasca pe interior pe Button, mentinandu-se pe pozitia a doua a clasamentului. Cel mai avantajat pilot la start a fost insa Fernando Alonso, care a ajuns pe locul 3 dupa ce a plecat in cursa doar de pe locul 9.Marea surpiza neplacuta a fost prin urmare startul ratat al lui Button, care a pierdut trei pozitii in ciuda pole positionului ocupat in calificari. Englezul a reusit insa rapid sa treaca de Alonso, iar dupa cateva tururi Rubens Barrichello a facut acelasi lucru la capatul unui duel electrizant cu fostul dublu campion mondial. De departe cel mai slab start i-a apartinut lui Robert Kubica, polonezul ramand cateva secunde pe pista si coborand pana in coada plutonului.
KOVALAINEN, DOUA TURURI IN DOUA CURSE
Primul abandon al cursei a fost consemnat chiar in turul 2, cand Heikki Kovalainen a oprit monopostul McLaren MP4-24 pe pietrisul de pe marginea circuitului. Finlandezul repeta astfel contra-performanta de la Marele Premiu al Australiei, retragandu-se din cursa dupa un singur tur parcurs. Un singur tur mai tarziu, Kubica a abandonat si el, pilotul echipei BMW-Sauber avertizandu-si echipa chiar inainte de start ca aude un zgomot ciudat spatele monopostului.
Hamilton a urcat doua pozitii la start, insa ulterior a fost depasit cu destula usurinta de Sebastian Vettel. Intre timp, Kimi Raikkonen, Mark Webber si Timo Glock s-au pozitionat pe locurile 6, 7 si 8 in imediata apropiere a lui Alonso. Spaniolul nu a reusit sa tina pasul cu primii 4 clasati si s-a indepartat la peste 12 secunde de liderul Rosberg dupa numai 10 tururi parcurse. Pilotul echipei Williams s-a mentinut la aproximativ 3 secunde in fata lui Trulli, dominand autoritar inceputul cursei.
In turul 11, Raikkonen a reusit sa treaca de Alonso dupa ce a profitat de o mica eroare a spaniolului, iar pilotul Ferrari a reusit imediat sa isi creeze un avantaj. Vettel a inceput excelent cursa si a urcat pana pe locul 9, insa in turul 14 a fost primul pilot care a intrat la boxe pentru realimentarea cu combustibil, confirmand astfel ca avea printre cele mai usoare monoposturi de pe circuit.
O NOUA STRATEGIE ESUATA PENTRU RAIKKONEN
Turul 15 a consemnat si prin intrare la boxe pentru Rosberg, urmat la scurt timp de mai multi piloti din frunte. Button a devenit lider in turul 17, profitand de intrarea la boxe a lui Trulli, in contextul in care norii prezenti pe cer erau din ce in ce mai amenintatori. Raikkonen, care intre timp ajunsese pe locul 5, a decis sa riste si a optat la prima intrare la boxe pentru pneuri de ploaie torentiala, bazandu-se pe sosirea iminenta a primilor stropi de ploaie.
Intre timp, Button a optat sa ramana pe pneuri slick, in ciuda faptului ca a schimbat la un singur tur dupa Raikkonen. Aceeasi decizie a fost adoptata si de coechipierul sau Barrichello, cei de la Brawn GP considerand ca ploaia nu isi va face aparitia foarte curand.LOTERIA PNEURILOR
Turul 22 a consemnat insa primii stropi de ploaie, iar toti pilotii care efectuasera deja o oprire la boxe au fost nevoiti sa revina pentru a "incalca" pneuri de ploaie. Cei mai avantajti de noua situatie au fost pilotii care nu efectuasera inca prima oprire la boxe, printre acestia numarandu-se si campionul mondial Lewis Hamilton. Pilotul McLaren a reusit astfel sa ajunga pana pe locul 6, dupa o lupta roata la roata cu Webber.
La randul sau, Massa a urcat pana pe locul 8, insa strategia aleasa de coechipierul sau Raikkonen nu a dat rezultatul scontat. Finlandezul si-a informat echipa ca pneurile sale de ploaie sunt distruse intrucat a rulat prea mult cu ele pana la inceperea ploii. In urma loteriei de alegere a pneurilor, fostul campion mondial a ajuns pe locul 14, fapt ce a consemnat esecul strategiei alese de pilotul Ferrari.
Intre timp, Webber a urcat pana pe locul 5 dupa ce a trecut atat de Hamilton, cat si de Heidfeld. In cele din urma, marii castigatori ai ploii au fost Button si Barrichello, care au ajuns pe primele doua locuri. Totusi, haosul a continuat pe pista, intrucat jumatatea cursei a consemnat un nou val de opriri la boxe pentru realimentarea cu combustibil. Toti pilotii au optat sa concureze in continuare cu pneuri de ploaie, chiar daca intensitatea acesteia nu a fost foarte puternica.
CURSA SUSPENDATA. BUTTON IA TOTUL
Lucrurile s-au schimbat insa in turul 32, cand ploaia s-a transformat intr-o furtuna puternica, Vettel, Fisichella si Buemi fiind primele victime, acestia nereusind sa continue cursa. Imediat dupa aceste incidente, comisarii de cursa au decis intrarea safety car-ului pe circuit, Button fiind pe primul loc in ciuda celor 3 opriri la boxe, urmat de Glock si Heidfeld, care a profitat de singura oporire la standuri pentru a urca pe locul 3. In turul 33 comisarii de cursa au afisat steagul rosu, fapt ce simbolizeaza suspendarea cursei si repornirea ulterioara a acesteia de pe linia de start-sosire. Totusi, intrucat ploaia a continuat sa cada in cantitati impresionante, cursa nu a mai fost reluata, iar clasamentul final a fost cel stabilit pe circuit in turul 31.
Cel mai rapid tur in cursa a fost realizat de Jenson Button, pilotul echipei Brawn GP fiind cronometrat cu 1:36.641 in turul 18.
Clasamentul complet al cursei este disponibil aici.
P.S. De ieri am scris pe forum la mesaje private dar vad ca nu ma bagati in seama. Aveti grija la afisarea clasamentului si a punctelor pentru pariuri. Nu e in regula. Si acum apar puncte ca si cum ar fi pariuri in derulare. VERIFICATI!
si de ce nu pot sa imi vad pariurile deloc?
Lewis a facut din nou o cursa buna de recuperare, la fel ca si in cursa precedenta unde a efectuat 6 depasiri ,nu doua cum sustine domnul N.
(pozitia 18 - 8 abandonuri - 6depasiri=locul 4)
@michelle_b mersi :)
Ii contesta meritele de pilot si considera a ajuns campion datorita masinii--acum are o masina de mijlocul plutonului,mai slaba ca ferrari si se descurca mai bine decat ei....
Nu cred ca l-am jignit vreodata...dar nici nu merita !
in schimb massa........
In disperare de cauza, le-am trimis urmatorul mesaj prin e-mail:
"Buna ziua.
Doresc ca acest mesaj sa parvina d-lor Dan Mihai Alexandrescu si Victor Bonifaciu.
Urmaresc constant Formula 1 incepand din anul/campionatul 1990. Pana atunci, am urmarit-o sporadic, atat cat a permis regimul Ceausescu.
Referitor la MODUL d-voastra de a comenta cursele F1 in general... doresc sa va atrag SERIOS atentia asupra urmatoarelor "deficiente" - exemplificate chiar cu comentariile voastre de la marele premiu al Malaesiei de anul acesta (2009):
1) Tot vorbiti si ii laudati la fiecare cursa F1 pe Sechelariu, Marinescu, etc... Dar de ROMÂNUL Michael Herck, care concureaza DE DEMULT CU SUCCES in GP2 Series(http://gp2.gpupdate.net/en/persons/michael-herck/) si care CHIAR AZI, 5 apr. 2009 cand voi deja comentati cursa F1 din Malaesia, el, Herck luase locul 13(!) din 26 in prima cursa de GP2 din acest weekend (http://gp2.gpupdate.net/en/raceresults.php?racepartID=2836) - de el NU ZICETI NIMIC?!?!? De Michael Herck se scrie deja in Wikipedia, de Sechelariu nu!
2) Deseori sunteti prea preocupati cu febrilitate de lucruri marunte in timpul transmisiunii F1 si pierdeti ESENTA de pe circuit. Ieri, in calificarile F1 din Malaesia, erati super-preocupati la finalul transimisiei TV daca se va intercala cineva intre Button si... Barrichello (!) pe prima linie a grilei de start... asta in conditiile in care Barrichello ORICUM era DEJA penalizat cu 5 pozitii pe grila de start... Un non-sens total!!! ;))))) Iar in timpul cursei de duminica, nici macar nu ati sesizat ca la al treilea pit-stop al celor 2 piloti Brawn GP, acestia au optat pentru cauciucuri intermediare de ploaie! Si multe altele de genul acesta... lista e MULT prea lunga!
3) Mult prea des sunteti ATAT de NEATENTI incat faceti confuzii FOARTE DERANJANTE intre piloti! Ex, in cursa F1 de azi din Malaesia, la inceputul cursei l-ati confundat pe Barrichello cu Button in timp ce acesta (Barrichello) se lupta cu Webber si Alonso pe circuit! Nu veniti cu scuze ca nu aveti informatii suficiente, si noi, telespectatorii nu avem decat tot un monitor/TV la dispozitie! Dar noi SUNTEM atenti la cursa, nu ca "altii"!
4) De cele mai multe ori vorbiti PESTE transmisia "team radio" de pe ecran... si astfel nu intelegem nici noi, telespectatorii, si nici voi ce se spune in transmisia radio respectiva! Si acolo se spun lucruri IMPORTANTE, chiar daca voua vi se par amuzante, d-le Bonifaciu! (ma refer inclusiv la transmisia radio din Malaesia, in care Massa era disperat ca nu vedea nimic din cauza foliei de plastic de pe viziera).
5) D-le Alexandrescu, TOATE informatiile de pe parcursul unei curse SUNT IMPORTANTE, inclusiv GREUTATEA masinilor la start. Acestea nu sunt "simple estimari", ci sunt DATE REALE, care - asa cum ati patit chiar dvs ulterior, cand ati fi dorit totusi sa stiti "ce greutate are masina lui Rosberg" - sunt foarte importante in "economia" ulterioara a cursei!
6) Va plangeti de lipsa Internetului si a informatiilor aduse de acesta?! Cum se poate ca un GIGANT ca TVR sa aiba probleme cu conexiunea Internet?!?!?! E ABERANT! Si nu-mi spuneti mie ca nu stiati de serviciul oficial "LIVE TIMING" de pe situl oficial www.formula1.com ca nu va cred! Faceti-va d-lor un cont acolo, dureaza un minut, si-o sa aveti la dispozitie TOATE datele importante de pe parcursul oricarei curse F1 in timp real!
D-lor, acest mesaj "il tot coc" de vreo 2 ani incoace, dar acum s-a umplut paharul! Tineti cont ca daca mi-am permis sa-mi aloc 20 minute din timpul meu pretios ca sa va scriu acest mesaj, inseamna ca CHIAR am ajuns la capatul rabdarii! Schimbati-va d-lor atitudinea, deveniti mai profesionisti si faceti-va datoria de comentatori IMPARTIALI! Daca nu, dati-va demisia si lasati pe altii in locul vostru care sa o faca asa cum trebuie!
PS Uneori greselile si scaparile voastre au fost asa de crase, incat - de disperare - am preferat sa urmaresc cursele F1 la RTL, desi nu stiu o boaba de limba germana! Asta CHIAR ar trebui sa va dea de gandit."
Poate ar trebui facuta o petite online sa facem ceva cu dinozaurii astia doi, desi parca s-a mai facut chestia asta in trecut, fara mare succes. :(
Trist pentru ca daca este adevarat nu conteaza cate mailuri, gen ca al Npacurar, s-ar trimite - tot nu s-ar lua nici o decizie.
Pacat ca am fost privati de o jumatate din cursa si totodata pacat pentru piloti care acumuleaza mai putine punncte decat normal.
Urmatoarea "cursa" este marti 14 aprilie cand vom afla cum trebuie "interpretat" regulamentul :D.
Cursa a fost super, am ras cu lacrimi la diferite problemele si ale echipei favorite si ale competitorilor, dar ma bucur ca s-au oprit cand trebuiau sa se opreasca. Nu doream sa candideze pe o vreme atat de ploioasa si nici pe intuneric. Da parea comic, dar nu merita asa ceva, acesti piloti.
Oricum Ferrari si McLaren au probleme grave, Renault se alatura lor si poate si BMW. Nu prea conteaza cine are probleme, dar eu sunt suparat doar ca Ferrari au probleme. Restul nu ma intereseaza.
Referitor la Kimi, multi exagereaza si multi mancatori de seminte spun prea multe prostii. Uitati ca echipa nu este formata doar din manager + Felipe + Kimi ci si din alti 300-400 de oameni.
O cursa super :)))) Asteptam China acum :)
Mai tare a fost faza cu Kova :))
Era camera pe masina lui Felipe si eram atent, toti eram atenti si... Kova care era in dreapta, Lewis in stanga si Felipe pe centru... Kova... o ia si mai la dreapta brusc... si iese in decor :)))) A fost foarte foarte brusc. Si aici am ras cu lacrimi :)
Ca faza din Cars :) daca o stiti :)
Baga o petitie si o promovez si eu.
BTW - Alexandrescu e pr-ul lui Sechelariu, d-aia Sechelariu e pilotul roman suprem :)). A uitat de Mihai Marinescu de cand acesta nu mai vrea sa il reprezinte.