Maldonado a câştigat Marele Premiu al Spaniei!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Marele Premiu al Spaniei nu a oferit spectacolul din primele patru curse ale sezonului, întrucât diferenţele dintre echipe au fost mai mare pe un circuit de la Barcelona unde depăşirile sunt în mod tradiţional dificile.
Totuşi, lupta pentru victorie a fost una tensionată între Pastor Maldonado şi Fernnado Alonso, ultimul reuşind să devină lider la start.
Pilotul echipei Williams a revenit pe prima poziţie în turul 27 după al doilea schimb de pneuri şi a rămas lider şi după al treilea pitstop, în ciuda unei mici probleme la montarea cauciucului stânga-spate.
Maldonado a reuşit să-şi păstreze poziţia de lider până la final, în ciuda presiunii constante exercitate de Alonso în ultimul stint şi a obţinut astfel prima victorie din scurta sa carieră în Formula 1. De asemenea, venezueleanul a adus prima victorie pentru Williams după cea realizată de Juan Pablo Montoya în Brazilia în 2004.
Alonso a fost astfel nevoit să se mulţumească doar cu locul doi la volanul monopostului Ferrari, însă spaniolul rămâne cu satisfacţia că este la egaliate cu Sebastian Vettel in fruntea clasamentului general după numeroase probleme înregistrate de rivalii săi.
Lotus a confirmat încă o dată prestaţiile bune în regim de cursă după ce a terminat pe locurile trei şi patru prin Kimi Raikkonen şi Romain Grosjean. Finlandezul a lăsat senzaţia că poate lupta pentru victorie spre final, însă nu a reuşit să refacă decalajul foarte mare care l-a separat de primii doi după ultima intrare la boxe.
Sauber şi-a trecut un loc cinci prin Kamui Kobayashi, în timp ce Red Bull Racing nu a reuşit să-şi îmbunătăţească semnificativ rezultatele şi a obţinut doar locurile 6 şi 11 prin Sebastian Vettel şi Mark Webber, nu înainte ca germanul să fie penalizat cu un drive-through pentru că nu a încetinit la afişarea steagurilor galbene şi să-l depăşească pe final pe Nico Rosberg (locul 7).
Plecat de pe ultima poziţie ca urmare a descalificării de sâmbătă, Lewis Hamilton a terminat pe locul opt datorită unei strategii cu numai două opriri la boxe, în ciuda faptului că la unul dintre pitstop-uri a trecut cu monopostul McLaren peste unul dintre cauciucurile uzate. În plus, britanicul s-a poziţionat în faţa coechipierului său Jenson Button, care s-a plâns în repetate rânduri de un comportament subvirator al monopostului.
Ultimul punct pus în joc a fost obţinut de Nico Hulkenberg de la Force India.
Toţi ceilalţi piloţi au terminat la cel puţin un tur în spatele lui Maldonado, inclusiv Webber şi Felipe Massa, care a ocupat doar locul 16 şi a fost cel mai slab clasat dintre piloţii echipelor tradiţionale.
Michael Schumacher a avut parte de încă o cursă dezamăgitoare.
Septuplul campion mondial a abandonat în turul 14 după ce l-a lovit puternic din spate pe Bruno Senna în primul viraj al circuitului. Aparent, germanul a frânat prea târziu la finalul liniei drepte de start-sosire, provocând astfel şi abandonul pilotului Williams.Pe lângă Schumacher şi Senna, cursa s-a încheiat prematur şi pentru Narain Karthikeyan (HRT), Charles Pic (Marussia) şi Sergio Perez. Pilotul echipei Sauber a avut o pană în primul tur şi s-a retras din cursă în turul 40 după o problemă înregistrată la boxe.
Cel mai bun timp în cursă a fost realizat de Romain grosjean, pilotul echipei Lotus fiind cronometrat cu 1:26.250.
După Marele Premiu al Spaniei, cinci piloţi au reuşit să obţină câte o victorie în primele cinci etape lae sezonului, lucru care s-a mai întâmplat de numai trei ori în istoria Formulei 1, în 1967, 1975 şi 1983. De asemenea, cei cinci piloţi concurează pentru echipe diferite.
Spania - Rezultate cursă şi clasamente generale:
1. Maldonado Williams-Renault 1h39:09.145 2. Alonso Ferrari + 3.195 3. Raikkonen Lotus-Renault + 3.884 4. Grosjean Lotus-Renault + 14.799 5. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:14.641 6. Vettel Red Bull-Renault + 1:17.576 7. Rosberg Mercedes + 1:27.919 8. Hamilton McLaren-Mercedes + 1:28.100 9. Button McLaren-Mercedes + 1:25.200 10. Hulkenberg Force India-Mercedes + 1 lap 11. Webber Red Bull-Renault + 1 lap 12. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1 lap 13. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1 lap 14. Di Resta Force India-Mercedes + 1 lap 15. Massa Ferrari + 1 lap 16. Kovalainen Caterham-Renault + 1 lap 17. Petrov Caterham-Renault + 1 lap 18. Glock Marussia-Cosworth + 2 laps 19.De la Rosa HRT-Cosworth + 3 laps Fastest lap: Grosjean, 1:26.250 Not classified/retirements: Driver Team On lap Perez Sauber-Ferrari 38 Pic Marussia-Cosworth 36 Karthikeyan HRT-Cosworth 23 Senna Williams-Renault 13 Schumacher Mercedes 13 World Championship standings, round 5: Drivers: Constructors: 1. Vettel 61 1. Red Bull-Renault 109 2. Alonso 61 2. McLaren-Mercedes 98 3. Hamilton 53 3. Lotus-Renault 84 4. Raikkonen 49 4. Ferrari 63 5. Webber 48 5. Williams-Renault 43 6. Button 45 6. Mercedes 43 7. Rosberg 41 7. Sauber-Ferrari 41 8. Grosjean 35 8. Force India-Mercedes 18 9. Maldonado 29 9. Toro Rosso-Ferrari 6 10. Perez 22 11. Kobayashi 19 12. Di Resta 15 13. Senna 14 14. Vergne 4 15. Hulkenberg 3 16. Schumacher 2 17. Massa 2 18. Ricciardo 2
Felicitari lui Hamilton...a terminat pe 8 cu doar 2 opriri la boxe.
Si da...5 curse cu 5 castigatori difereti...unul din cele mai echilibrate sezoane de F1 din ultimii ani. Frumos si palpitant! :-)
5 curse, una mai interesanta ca ala, 5 cistigatori si mai ales, un sezon exploziv!
Bravo Maldonado, Bravo Alonso, Bravo Raikkonen!!!! Bravo baieti!!!
P.S. Pentru moment, cei de la McLaren si Mercedes par ca concureaza intr-o alta liga, iar Schumacher... bai ce abandon de rahat a avut si astazi....
bravo Alonso!
ma intreb ce mai cauta taximetristul in F1 si de ce atelierul din spatele blocului mai ofera asistenta tehnica echipei mc Varza?! ma mir ca nu i-au dat drumul de la boxe fara roti taximetristului :)))
Superb campionat,chiar nu stiu pe cine sa mai dau casttigator,nici la piloti,nici la masini,eventual Lotus,prin prisma constantei de care incep sa dea dovada...
Acum e binevenita. O cursa buna si a lui Raikko. Una doua ture daca mai erau venea pe 2 cel putin; Ferrari au masina, au avaut si pana acum masina insa doar de cursa. Problema erau calificarile si pierdeau timp in spatele masinilor mai lente. Au revenit in calificari si prin urmare cam pe acolo unde e masina momentan. Hamilton - asta e, data viitoare.
BV Maldonado: calm, cerebral, atent! Pilot bun!!!!!
Schumi cred ca isi inchipuie ca traieste vremurile can pilotii se dadeau la o parte din calea sa:)))) Un abandon de doi lei.
Cursa? Cea mai plictisitoare din acest an. Noroc cu Kobayasi :))))))
Il ridicati degeaba in slavi pe columbian.
Pacat de Schumacher. Oricum nu cred ca ar fi intrat in top 10. Mercedes-ul a fost slab in cursa.
Alonso ar fi putut castiga, dar risca sa ramana fara pneuri, pierzand si locul 3. Pneurile au facut toate cursa. Iar Pirelli demonstreaza din nou lipsa calitatii. Cred ca sunt cele mai proaste pneuri din ultimele decenii. Un spectacol ieftin si frustrant creat de aceste pneuri.
Australia-locul 17, Malaezia-15, China-13, Bahrain-un biet loc 9, Spania-15. Ma intreb: un avertisment ca si-ar pierde locul inca de anul asta l-ar determina sa progreseze?
bravo si lui Alonso si lui Raiokkonen, imi pare rau de Schumi
in rest o cursa misto cu multe rasturnari de situatie, RedBull si McLaren au fost slabi imi pare rau de ei
am vazut cursa pe net si am ramas mut cand am vazut ca Williams au realizat o asemenea performanta de cand si-au refacut parteneriatul cu Renault bravo lor de cand vroiam sa vad o victorie de-a lor, numai bine tuturor ne vedem la urmatoarea cursa si anume cea din Monaco
Antr. lib. 1
11:00
Antr. lib. 2
15:00
SÂMBĂTĂ, 26 Mai.
Antr. lib. 3
12:00
Calificari
15:00
DUMINICĂ, 27 Mai.
Cursa
15:00